Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

x_hielke_x schreef:ik denk dat ze hetbeste op een pony van 8a 9 jaa kan rijden.
doe zitten dan vol inn de spieren.
ik zou denken aan een grote connemara,shire,trekpaard of gelderse ofzo. iets in die trant
Cheytjuh schreef:Jeetje wat een reacties soms zeg ! Pff, nee je kunt beter 1.70m zijn en 40 kilo wegen tegenwoordig !
Ik was ook zwaarder toen ik begon met rijden, en reed vooral op fjorden/tinkers en haffies... En deze leven allemaal nog, ook zonder rugproblemen..
Heb nu zelf 2 gelderse paarden, deze hebben nooit moeite gehad met mij (weeg zelf met een lengte van 1.79m zo'n 78-80 kilo )
Lekker laten rijden ! Komt helemaal goed. Nee, ze moet niet op een arabier of iets dergelijks gaan zitten, maar de meer barokke rassen kunnen het zat hebben..
@ Ninx : Ik heb altijd geleerd dat een paard zowieso 20% van zn eigen gewicht nog zat kan hebben..Wat jammer, als het paard maar 17 % mag hebben van zn gewicht. Dan mishandelt de halve wereld zijn/haar paard.. En is 3/4 van de paarden al afgeschreven
IndianLady schreef:Welzijnsnota? Hè verdorrie dan zal ik dan toch maar moeten stoppen met rijden
Maritdegroot schreef:ayo schreef:Nou op een pony zou ik echt niet gaan zitten...
Zwaar trekpaard oid, maar géén Fries.
Ik zou eigenlijk helemaal niet op een paardenrug gaan zitten met dat gewicht.
Tjongejonge, ik weeg altijd rond de 95 en rij ook op een draver van 1,67 maar die kan het ook zat houden!
wat een opmerking!!!
?
Marijee schreef:Ik ga mee met Mallow.
Het lijkt me ook verstandig om eerst wat af te vallen, 100 is niet niks hoor. Helemaal niet met doorzitten.