Gevoel: laten staan, gedachte: terug halen...(update p.7)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:58

In zulke situaties zou ik naar mijn gevoel luisteren en die zegt je dat het niet goed is, dus goed dat je je paard ophaalt. Waar je wel een beetje mee uit moet kijken is details hier plaatsten over het halen (dit is omdat ze daar weer naar kunnen handelen, mochten ze dit topic ook lezen.......is maar een tip)

theelichtje_

Re: Gevoel zegt laten staan, gedachte zegt terug halen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 00:07

quintusgl, alles staat zwart op wit in het contract.Alles wat hier staat kan geen schade aangebracht worden.Daar heb ik goed over nagedacht.

Helaas is verhuizen voor haar geen optie,omdat volgens haar een verdere manege/stalling half uur fietsen is.En ze heeft hier geloof ik ook vriendinnen die haar niet de ''baas'' zijn. Zij wilt dus hier blijven.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 00:12

theelichtje_ schreef:
quintusgl, alles staat zwart op wit in het contract.Alles wat hier staat kan geen schade aangebracht worden.Daar heb ik goed over nagedacht.

Gelukkig heb je het goed in het contract, maar als die "vriendinnetjes" je al zo'n grote B** geven weet je niet wat ze verder nog bedenken (ook omdat ze op hyves etc al bezig zijn). Is absoluut niet de bedoeling om je bang te maken maar je het er kinderen tussen. (heb het nu niet over het meisje waar je het contract mee hebt).

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 00:14

theelichtje_ schreef:
Helaas is verhuizen voor haar geen optie,omdat volgens haar een verdere manege/stalling half uur fietsen is.En ze heeft hier geloof ik ook vriendinnen die haar niet de ''baas'' zijn. Zij wilt dus hier blijven.

Tussen Rijswijk en Stompwijk heb je toch zat andere, bereikbare stallen??? :S
Ik snap dat je je rot voelt over deze situatie, dat zou ik ook gedaan hebben...

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 00:17

Ik weet,maar neem aan dat ze zich niet verlagen naar het nivo om het paard iets aan te doen ;-)

Ze zullen het er niet bij laten zitten,Dat zegt mijn gevoel.Ook vriendin die mee was zegt het zelfde..

Heb het meisje wel mail gestuurd en uitgelegt wat ik voelde/dacht.Dat ze altijd welkom is om bij mij op stal te rijden.Maar dat vertrouwen weg is genomen,en paard voor hobby is en zo voor mij geen hobby is.

Heino, ik zelf woon niet in Stompwijk.Moet zelf al half uur reizen naar Stompwijk voor het paard straks.
Als ik haar verder zal plaatsen zal weer langere reistijd voor mij zijn, en weer geen zicht erop hebben dan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 00:27

Oh sorry, dacht dat je zelf ook in Stompwijk woonde!

horseofthemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 01:25

Nou, ik heb dit alles zo eens doorgelezen, maar je neemt het juiste besluit hoor!
Paard terug halen en een streep eronder. Meisje komt hier wel weer overheen hoor, misschien een harde les voor haar maar that's life.
Jij hebt je heel correct opgesteld, bent zeer redelijk gebleven, maar je praat hier wel over JOU paard.
Je vindt vast wel een andere goede bijrijder, en op een manier dat je zelf de touwtjes in handen houdt en je desnoods dagelijks even langs kan gaan.
Succes zondag, en laat je niet op je gevoel inwerken, gewoon streep eronder!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 08:40

Je zou haar de link naar dit topic kunnen sturen.. Dan krijgt ze misschien door dat het puur komt door haar omgeving (mn haar zogenaamde vriendinnen) en niet omdat zij slecht voor het paard zou zijn.. Ik vind het erg sneu voor haar maar ook een goede les, als je 'vriendinnen' zich zo idioot gedragen dan moet je of ingrijpen of je bent je lease paard (terecht) kwijt..
Goede beslissing!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 08:52

Je maakt een goede beslissing hier :)

Voor haar is het nu sneu en even doorbijten, maar ze leert hiervan dat ze moet zorgen steviger in haar schoenen te staan; een harde les.
Ze zal vanzelf een ander paard vinden om bij te rijden ofzo.

En voor jou zijn er vast ook genoeg mensen die je paard in bruikleen willen nemen, zodat je er zelf niet mee zit nu je het paard zo plotseling moet terugnemen. Plaats anders alvast een oproepje hier bij verzorgpaarden gezocht, dan kun je alvast kijken wie evt. interesse zou hebben.
Niet dat je meteen morgen een ander moet hebben, maar er gaat vast een tijdje overheen met informatie uitwisselen, paar keer proefrijden enz.

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 15:04

Haar desbetreffende vriendinnen nemen het nu weer voor haar op, proberen mij om te praten.Alleen ik blijf bij me standpunt.

Ik heb er nu wel meer vrede mee dat ze weer terug komt,en geen medelijde meer. Iedergeval niet zo erg meer dat ik echt dacht van laat der maar staan.

Ik heb hun 3x gewaarschuwd, 3x de mogelijkheid gehad om zelf in te grijpen.Helaas niet gedaan.. Tevens belde ze pas de volgende dag terug en niet de zelfde avond.. Als zij zelf eerder was geweest had ik er nog overna kunnen denken.Helaas heb ik hier ook alles al geregelt en ga dat niet meer terug draaien.

Ze heeft van mij nog netjes een mail gehad, hoe ik denk en wat ik voelde, nog niks terug gehad.Waarschijnlijk valt het voor haar rauw op der dak... Spijtig maar mijn paard komt gewoon terug.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:08

Goed zo! Je laat je toch zeker niet zo behandelen??

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:28

theelichtje_ schreef:
Haar desbetreffende vriendinnen nemen het nu weer voor haar op, proberen mij om te praten.Alleen ik blijf bij me standpunt.

Ik heb er nu wel meer vrede mee dat ze weer terug komt,en geen medelijde meer. Iedergeval niet zo erg meer dat ik echt dacht van laat der maar staan.

Ik heb hun 3x gewaarschuwd, 3x de mogelijkheid gehad om zelf in te grijpen.Helaas niet gedaan.. Tevens belde ze pas de volgende dag terug en niet de zelfde avond.. Als zij zelf eerder was geweest had ik er nog overna kunnen denken.Helaas heb ik hier ook alles al geregelt en ga dat niet meer terug draaien.

Ze heeft van mij nog netjes een mail gehad, hoe ik denk en wat ik voelde, nog niks terug gehad.Waarschijnlijk valt het voor haar rauw op der dak... Spijtig maar mijn paard komt gewoon terug.

Gelijk heb je! Het is en blijft uiteindelijk jouw paard en jy beslist wat ermee gebeurt.
Heel jammer voor het meisje, maar daar had ze danmaar overna moeten denken.

Je hebt goed gehandelt!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:29

Je hebt inderdaad hélemaal gelijk. Komop zeg je laat je toch niet terrorriseren door zo'n groepje manege-kids???!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:36

ik geef je groot gelijk, had mijn paard ook terug gehaald, als ze zo met je omgaan! en van die vriendinnetjes meot je je niks aantrekken. zoalng als dat je paardje straks maar weer veilig bij je terug is!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:36

Goed dat je toch een mail hebt gestuurd naar dat meisje. :)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:46

theelichtje_ schreef:
Maar als ik haar daar zal laten staan kom ik voor mijn gevoel nooit meer fijn op die manege om mijn paard te bezoeken.Dat is me nu afgenomen.

Het meisje zorgde er erg goed voor,niks mis mee.Alleen haar vriendinnen hebben het nu verpest.

En juist hierom is het goed dat je je paard weghaalt. Het is en blijft namelijk jouw paard!!

Ik vind het wel raar dat ze niet probeert om het goed te maken met je, het is dan niet haar schuld maar als ze dat paard wil 'houden' kan ze toch die vriendinnen eruit schoppen?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:48

Goed trouwens dat je contractmatig alles netjes op een rijtje hebt! Je moet er niet aan denken dat dat niet goed zou zitten!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:49

Direct weghalen. Ik zou hier geen vertrouwen meer in hebben.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:20

'Als je hier op stal bent maak ik je het leven zuur' :| :|

Ik vind jouw reactie heel goed. Ik had namelijk direct mijn paard gepakt, en dat snotkind duidelijk gemaakt dat ze niet tegen iedereen een grote mond kan hebben zonder gevolgen.. Heel erg jammer dat dat andere meisje wel goed was voor het paard, maar het is inderdaad zoals hierboven als gezegd een mogelijkheid dat het 'goede' meisje het paard langzaamaan verliest aan dat 'slechte' meisje..

Ik vind het goed van je dat je hebt gezegd het paard zondag te komen halen, tuurlijk is het rot dat ze moest huilen, maar dit is een fout die ze denk ik bij een volgend paard niet meer zal maken. En het paard staat op 1 toch!!

Succes ermee!!

aurae_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:12

Ik lees nu al een tijdje mee, maar ook ik vind dat je juist hebt gehandeld. *\o/*
Jammer voor het meisje dat ze het paard moet missen :evaw: maar kom op zeg. Het meisje heeft zich niet aan de gestelde voorwaarden gehouden en ondervindt daar dus nu de gevolgen van. Jij bent de eigenaar een hebt een goede reden om het paard terug te halen naar aanleiding van datgene wat is gebeurd. Wat die grofgebekte vriendinnen betreft, die hebben totaal geen claim op het paard en kunnen zich er dus onmogelijk normaal mee bemoeien in mijn ogen (gezien het feit dat zij de afgesproken bijrijders niet zijn en zij ook het leasegeld niet betalen)
Ik heb ook niet echt het idee dat die vriendinnen echt er veel aan kunnen/gaan doen. Jou ompraten >;) ? ZIJ hebben het verpest voor hun voor het meisje. Daarbij als je paard eenmaal thuis is dan zal het vanzelf overwaaien aangezien je redelijk verweg van ze woont en ze minderjarig zijn en dus een heel end met het ov moeten willen ze iets doen.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:21

Ook ik vind dat je juist heb gehandelt.
Ik wil trouwens nog wel even wat zeggen over haar leeftijd.
Persoonlijk denk ik niet dat je het daar op kan afschuiven.
Ik ben nu 15, en zou dit niet gepikt hebben van mijn vriendinnen, dus het ligt er gewoon aan hoe dat meisje in elkaar zit.
Maar goed.
Je hebt een goede keus gemaakt, ik hoop dat het lukt met vervoer.
Ik woon ook niet echt in de buurt, anders had mijn opa of vader wel willen rijden.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:33

Ik geef je groot gelijk dat je je paard terug haalt. Weet je wat ik nog het ergste vind? Dat de moeder van het meisje geen enkele moeite neemt tot het vinden van een oplossing.

Heb je inmiddels al vervoer? Waar moet je paard opgehaald worden en waar moet ze heen?

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 19:57

AngelsDitch, Ik had Sandra al ge-hyvest( Wat een woord :+ ) Of zij het paard kon ophalen. Moet dus vanaf Rijswijk naar Stompwijk, aanstaande zondag ;-)

Ik word nu dood gekrabbelt door der ''vriendinnen'' dat het onbeschoft is dat ik het paard weg haal. Dat ik haar erge verdriet doe enz.

Meisje heeft gereageert op de mail en wilt niet langs komen als ze weer bij mij staat, anders krijgt ze meer spijt.. En nog meer spijt dat ze niet ingegrepen heeft. Ook schrijven alle meides dat ze op kijken tegen dat grietje met grote mond...... Maar daar heb ik niet veel meer aan.....

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:00

Het is spijtig voor het meisje dat het zo gelopen is, maar je hebt de juiste keus gemaakt. Het is en blijft jouw paard en je wilt natuurlijk wel het beste voor je paard en als je bij dat meisje niet die zekerheid kan krijgen dan moet het helaas maar zo.

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 20:04

Uiteraad wil ik het beste voor het paard, helaas had ik haar wel met een rede in de lease gezet. Omdat ik totaal geen tijd heb voor het paard.. Ze stond al maanden op de weide bij een oude man die haar voor me deed. Hier werd het paard dood ongelukkig van.

Nu gaat ze naar stalling waar ook een vriendin van me staat, zij probeert haar nu zoveel mogelijk te gaan rijden. Ik kan zelf echt maar 2 dagen pw. Helaas heb ik al maanden naar verzorgster/bijrijder gezocht maar nergens te vinden...

Dus helaas moet ik nu zelf weer oplossingen vinden en hopen dat er een meisje/jongen is die haar weer wilt gaan rijden.. of weer in de lease,maar dat zie ik ook niet echt meer zitten.......