Marij schreef:@ Amy77 & 19LindaA83; Hm, rare vergelijkingen hou je er op na.... Koeien staan bijna niet meer op stand lopen in een loopstal/ ligboxenstal, komen gewoon buiten in de wei en met melken naar binnen (veel koeien gaan na t melken gewoon weet naar buiten voor de nacht en anders na het ochtend melken om 7 uur oid). De drie maanden dat ze binnen staan, staan ze gewoon in een loopstal/ ligboxenstal...
Even volledig off topic mss, maar ok
haha, ja die vergelijking die schoot mij te binnen, omdat ik helaas wel degelijk koeien ken die aan kettingen staan, met een touwtje aan hun staart om die omhoog te houden en een grote sleuf waar de mest invalt..kunnen liggen en opstaan..grof gezegd, net als paarden op de stands, liggen en staan. en niet maar 3 maanden per jaar, maak daar maar van zolang de weide het toestaat en dat is kleigrond en we leven in NL met veel regen..begin oktober naar binnen, eind april/mei pas weer naar buiten (oktober t/m april is nog altijd 7 maanden) , mits de weides het toestaan.(net als met paarden die dan weer naar buiten mogen in veel gevallen)
Dus een rare vergelijking vind ik het niet