Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
malloesje schreef:Pashon; Nogmaals ben ik supergek met mijn beesten, maar het is en blijft een paard. En zo zal ik er altijd tegenaan blijven kijken. Ik vind dat de betutteling ook veel te ver gaat hier in NL. En dan met name door mensen die geen dierenverstand hebben, mensen die altijd alles zo 'zielug' vinden.
Ik zal altijd mijn verantwoording nemen en proberen al veel eerder een DA in te schakelen, zodat erger voorkomen kan worden. Dit zal niet in alle gevallen kunnen, maar die gevallen zijn vaak ook al dermate ernstig dat je je moet afvragen of het paard daarna nog een waardig leven heeft.
wat ga je dan doen.

, vandaag een jaar geleden dat ie 2 weken voor zijn leven vocht, waar heel bokt van mee kon genieten en waar ik veel ellende en steun aan heb gehad maar de mensen die mij veroordelen omdat ik een paard laat leven met zoveel pijn, die kan ik niet uitstaanBraveSpots schreef:@malloesje: waar trek je dan de grens precies? Heeft de mens het recht om een dier dan heel zijn leven op te sluiten op te sluiten in een donkere schuur omdat hij geen geld of mogenlijkheden heeft om beter te betalen?
Want ook dan heeft diegene zich gehecht aan het beestje. Het is dan wél zaak voor de eigenaar om een goede oplossing te zoeken en te zorgen dat dat paard niet in die donkere schuur blíjft staan. RedPassion schreef:Uiteindelijk houden mensen dieren voor zichzelf, dus uit een soort egoistische overweging. Maar dan vind ik tegemoetkomen aan de natuurlijke behoeftes van zo'n dier en ervoor zorgen dat het krijgt wat het nodig heeft om gezond en gelukkig te zijn het minste dat je kan doen.
Wendy15 schreef:300 euro betalen voor een pensionstal met binnenbak, solarium, stapmolen en waar voor je uitgemest wordt, maar waar je paard 24/7 op stal staat
Of voor 75 euro een stukje weiland met schuilhokje waar je zelf door weer en wind loopt uit te mesten en 2 keer per dag heen gaat om te voeren, elke dag zélf je paard controleert en aandacht geeft.
Wie doet het dan goed? Degene die met een beperkt bedrag maar wel veel liefde en zorg met zn paard bezig is.. Of degene die zich scheel betaald voor zoveel mogelijk luxe, maar maar 3 keer per week even gaat rijden omdat verder toch alles gedaan wordt..
De eigenaar is in beide gevallen nog niet minder. Daarbuiten snap ik natuurlijk wel wat je er mee wil zeggen, maar je mag niet zeggen dat de 2e dan per definitie minder gek is met zijn paard. tita schreef:Betutteling is maar wat je een betutteling noemt
Zet ff hier kort mijn verhaal neer, dan snap je het misschien beter
Ik kan me de negatieve reacties wel voorstellen. Dit is niet aanvallend bedoeld, maar je moet een verhaal van meerdere kanten kunnen en willen bekijken.
als ik zie hoe hij nu in het leven staat, ga ik er vanuit dat ie verlopig nog niet wilt gaan
ga je nu zeggen, dat ik mijn paard laat lijden om te kijken of ie genoeg vechtlust heeft....
malloesje schreef:Nou dan is het toch helemaal goedAls jij voor jezelf denkt een goede beslissing te hebben gemaakt is het prima.
Maar ik blijf er bij dat er soms wat meer respect voor andermans keuze moet zijn (los van deze discussie)
Citaat:Wat betreft je laatste zin, daar gaat het ook om. Maar als er iets gebeurt wat je buffer echt ver te boven gaat, gebruik dan ook je gezonde verstand. Ik kan me niet voorstellen dat je koste wat kost je paard wil hebben als dat kan betekenen dat je zelf (diep) de schulden in gaat. Let wel: ik heb het hier niet over een paar honderd of een keer 1000 euro
moeilijk maar ik weet dat dat mij nooit overkomt iig niet binnen 10 jaar ofzo...ik heb zoveel buffer iig voor deze pwoon 10.000 euro en dat ga ik er dus niet meer aan spenderen..heb je me weer
.