Deze boot is zo'n 200 meter lang. De accomodatie is zo'm 20 meter hoog. Das een leuke flat, voor de beeldvorming.
De tekst die op de accomodatie geschreven staat lijkt me duidelijk: No Smoking, Safety first
en Prevent Pollution
Snap je het nu?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
milkystar schreef:ooit al gehoord dat tijd iets is dat de mens heeft uitgevonden en eigenlijk niet bestaat...
sjaantje schreef:florrtje schreef:
Mijn reden is dat ik natuurlijk wil paardrijden... wat je eronder wil verstaan kies je zelf maar
mijn fifty-fifty uitleg is gewoon het feit dat je OOK verhalen hoort waar de cap het SLECHT gedaan heeft.
had men dat nooit zo verplicht hier en daar dan was dat geen rage geworden
en was het rijden met een cap meer iets van 'onverantwoord'
Wat een onzin zeg. Ik heb nog nooit verhalen gehoord over dat een cap zou zorgen voor méér letsel. En jij vindt een cap dragen dus een rage?? Wat een giller zeg.
liedje89 schreef:florrtje schreef:Hey hey,
, ook heb ik al gehoord dat de cap je hoofd beschermd maar gewoon de schok doorgeeft naar wat er onder zit, namelijk je nek.
ookal heb ik gehoord dat het de schok kan verergeren.
volgens mij loopt het een beetje fifty-fifty...
maar mijn mening hierover is : het zit gewoon tussen je oren dat het je bescherming bied...
Liefs Florrtje
Dat is dus allebei niet waar, Een cap met veiligheidskeurmerk vangt de klap op door kapot te gaan, net als de kreukel zone van een auto. En geeft de schok dus zachter door aan de rest van je lichaam. Een cap draagt dus zeker bij aan de veiligheid.
Wat ik nog wel kan begrijpen trouwens is als je hhofdpijn krijgt van een cap je hem niet (altijd)gebruikt. Als je je er niet meer door kan concentreren word het risico dat je valt veel groter en dan loop je wel kans dat je ook andere lichaamsdelen beschadigen. De mijn paard zet nooit een stap verkeerd ik ben een geweldige ruiter beargumentatie kan ik niet begrijpen. Mijn beste vriendin is ooit eens met de allerliefste pony op stal gaan rijden. Braaf ding hardstikkelief, het daar zet je een oma/kleuter op idee. Maar dat beestje is toen gevallen. hoofd tegen de bakrand. Alszij op dat moment geen kap op had gehad ze hiet niet meer na kunnen vertellen.

milkystar schreef:milkystar schreef:
jou paard niet een onverwachtse sprong zal maken, waardoor die uit zal glijden en jij mee onderuit zal gaan, waarbij je je hoofd wellicht precies op die hoek van het betonpad vooraan de stal waar je net opsteeg, stoot. Je hersenpannetje kraakt en een hersenbloeding oploopt. Waardoor je de rest van je leven gehandicapt bent en je pa en ma je rolstoelletje vooruit moeten duwen.
Daarom moet je een cap op, omdat als er wat met je hoofd gebeurt, de concequenties nogal wat groter zijn, dan wanneer je een arm breekt.
Je antwoord vind ik prachtig! Ik ga er verder niet op in, je antwoord zegt mij genoeg.
Maar als je deze discussie echt voor jezelf hebt opgestart om wellicht je mening te veranderen over de zin en onzin van het dragen van een cap, zou ik graag een reaktie van je zien over wat ik hierboven in het vet gedrukte heb gequote van mezelf. Want daar heb ik je nog niet over gehoord.
Is dat voor jou niet genoeg reden om wel een cap te dragen?

moonfish13 schreef:Dat is vlaams voor laarzen ben ik na een zoektocht achtergekomen.![]()
Vaag woord he?

marrlinde schreef:ik rijd altijd met cap.
paarden blijven vluchtdieren, en ik heb er echt geen zin in om met mn kop open gesplesht op de bakrand of de straat te liggen wachten tot er een keer iemand voorbij komt om me op te vegen...
okee. zo erg is het lang niet altijd, maar dat risico wil ik ook niet lopen, en ik vind het ook niet erg om mn cap op te hebben..
love_plaisir schreef:Ja ik vind zonder cap rijden onverantwoord. Van elk paard kan je vallen en een cap beschermt je hoofd wel degelijk. Ik rijd altijd met cap, moet ook van mijn moeder, maar ookal moest het niet koos ik er alsnog voor.florrtje schreef:
Wat een onzin zeg. Ik heb nog nooit verhalen gehoord over dat een cap zou zorgen voor méér letsel. En jij vindt een cap dragen dus een rage?? Wat een giller zeg.
Idd, het is eerder een 'rage' om zonder cap te rijden, want ja sommigen vinden dat natuurlijk erg stoer overkomenOverigens als de cap het slecht heeft gedaan denk ik dat er dan gewoon geen goede cap was, of niet goed paste. Want als je een goede passende cap hebt kan ik me echt geen situatie voorstellen waarbij de cap het 'slecht' doet.
Danique07 schreef:moonfish13 schreef:Dat is vlaams voor laarzen ben ik na een zoektocht achtergekomen.![]()
Vaag woord he?
haha ja ik snapte er echt werkelijks niets van.
& idd, ik hoop dat je geen klapper maakt. Mams heeft gelijk, je ouders weten half niet eens wat er kan gebeuren..
als jullie iets niet verstaan zeker roepen
am_vanes schreef:een kennis van mij kende een meisje dat is overleden omdat ze zonder cap op straat reed. Het paard ging aan de kletter, meiske viel eraf met haar voorhoofd op de stoeprand...haar hele schedel was omhoog geschoven,.....
natuurlijk blijft de vraag of een cap haar leven zou hebben gered, ..... maar t had kunnen schelen denk ik.
Ik maak me ook schuldig aan t feit dat ik geen cap draag, maar na dit voorval heb ik er wel vaak een opgehad, jammer dat t dan toch weer versloft....
ik vind t ieders eigen verantwoordelijkheid, en stoor me ook niet aan t feit als iemand gaan cap op heeft.
Solide schreef:Janski schreef:Hmmm ik wil hier wel even onderzoek naar doen eigenlijk .. Graag een vrijwilliger die bereid is een baksteen op te vangen met zijn blote hoofd en een die een baksteen op wil vangen met een cap.. En als diegene met de cap op nekpijn heeft weet ik nog wel een goede fysio..
deelname aan dit onderzoek op eigen risico !
Ik doe die wel met cap dan
florrtje schreef:en wil nu ook niet zeggen dat mijn ouders geen verantwoordelijkheid nemen voor mij.
Ik vind 't juist goed dat ze zoveel in mijn handen durven leggen en zo leer ik zelf alles goed op te nemen.
En vandaar dat ik dus ook jullie hulp wat ga inroepen.
2 kanten van het verhaal horen kan soms wonderen doen!
Liefs
kamsel schreef:florrtje schreef:en wil nu ook niet zeggen dat mijn ouders geen verantwoordelijkheid nemen voor mij.
Ik vind 't juist goed dat ze zoveel in mijn handen durven leggen en zo leer ik zelf alles goed op te nemen.
En vandaar dat ik dus ook jullie hulp wat ga inroepen.
2 kanten van het verhaal horen kan soms wonderen doen!
Liefs
Vind dat ze je iets te veel verantwoordelijkheid geven...
Als je nog maar 15 bent moeten je ouders je een schop onder je kont geven als je geen cap opzet!
Wat voor redenen geven de mensen waarmee je 5 dagen per week mee optrekt om er geen op te zetten????
Vind het trouwens ook onverantwoordelijk van degene waar je bij rijdt, de eigenaar van het paard heeft ook een verantwoordelijkheid vind ik.
Heb vroeger ook zonder cap gereden, was stoer, maar het verstand komt met de jaren (en gelukkig kan het nog!)