Wat trekken jullie in de zomer aan naar je paarden ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:59

Ik moet driekwartier fietsen voordat ik bij mijn paard ben, dus op de fiets een voetbal broekje, en een hempje of shirtje.
Als ik ga rijden kleed ik me om en na het rijden doe ik weer mijn voetbalbroekje aan.
Vooral als we lang op stal blijven is dat enorm handig, en met dat weer kun je gerust met je paard onder de douche mocht je erg vies worden met die blote benen ;)

Samoria

Re: Wat trekken jullie in de zomer aan naar je paarden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:26

Een dunne rijbroek en een T-Shirt, zorg wel dat je je goed insmeert tegen insecten als je gaat buitenrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:10

Dunne rijbroek met sokken, lage sportschoenen en T-shirt of hemdje. Kan moeilijk een rokje aan doen, want rijd in de zomer elke dag :+

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 01:16

Gewoon myn rybroek en een polo

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:46

Dunne rijbroek en een hempje, wordt je nog bruin ook nog.
Wel gewoon mn leren laarzen, kan echt niet met chaps rijden.

"Vroeger" wel is in mn bikinitopje gereden. _O-
Maar met alle regels die wij tegenwoordig op stal hebben wordt dat vast niet meer getollereerd. :=

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 16:11

alweer dank voor de reacties!

Maris_Janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:58

Ligt er aan wat ik ga doen.
Rijden, gewoon een zomer rijbroek, tanktop of t-shirt met mouwtjes en gewoon me leren rijlaarzen. Na t rijden verwissel ik mijn laarzen voor slippers.
Longeren, borstelen, (gewoon lekker tutten), eveneens een tanktop alleen dan met een korte broek en slippers.
Met het warme weer spuit ik elke dag me paard af na t rijden & longeren maar ook als we niks hebben gedaan zodat hij daarna lekker in t zand kan rollen heerlijk tegen die vervelende vliegen,dazen,horsels enz..

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:28

Verplaatst van SV naar PP.

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 07:42

drie kwart broek met gympen eronder
en een hempje of tshirtje.

R_achelll_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:01

Onze pony's staan aan huis, dus dat maakt het eigelijk niet uit wat je draag, want niemand ziet je, maar ik heb meestal toch gewoon wel normale kleren aan hoor. Een dunne rijbroek met mijn laarzen en dan nog eem hempje :)

Dorindaikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 14:22

gewoone rijbroek,
chaps en hempje ofzo

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 15:22

gewoon waar ik zin in heb. ik rijdt normaliter ook bijna nooit met rijbroek.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 15:24

Rijbroek of spijkerbroek, paar hoge sokken, stal schoenen en vaak een dun shirtje met lange mouw.
Lang leve een allergie voor muggenbulten...

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:23

Als ik ga rijden een rijbroek met laarzen en een hempje, als ik ga zwemmen ofzo met de paarden dan doe ik mijn zwembroek aan en mijn bikinitopje met een hempje eroverheen. Als schoenen heb ik dan gympen ofzo

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:25

Bikini! topje dan + rijbroek

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:27

Heb ze bij huis, als ik niet ga rijden en alleen moet voeren oid, loop ik in of een bikini, of andere zomerkleding. Als ik wel ga rijden gewoon een rijbroek met mouwloos shirt. Daarbij gewoon schoenen en chaps.

Maya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:02

Ligt er helemaal aan wat ik ga doen..
Als ik in de bak ga rijden paardrijbroek en m`n jophurs en een t-shirt.
En als ik in het bos ga rijden doe ik wel iets aan met lange mouwen.. heb echt een gruwelijke hekel aan die vieze insecten :(
en als ik gewoon kom zonder te rijden, gewoon een korte broek en een shirtje zonder mouwen als het warm is.. maar ik zou nooit in slippers naar m`n paarden gaan. wel altijd veilige schoenen.. ( heb nl al 3 x dezelvde voet gebroken }:0

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:47

Zomerrijbroek, hempje en vestje voor als het wat frisser wordt of wanneer er veel insecten zijn en crocs. :+ (die zijn lekker luchtig haha)
Wanneer ik niet ga rijden overigens gewoon zomerkleren die vies mogen worden met sneakers, heb niet graag dat een paard op mijn blote voeten gaat staan!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 01:16

Ik heb een hele fijne klittebandbroek van dunne stof, als het echt warm wordt en ik wil rijden dan trek ik die aan. En een tijdje terug heb ik een broek van een vergelijkbare stof gekocht, alleen is hij te kort :Y) Dus nu heb ik de onderkant eraf geknipt en wordt het een korte rijbroek (tot net onder de knie). En als het wat minder heet is wissel ik de eerste dunne rijbroek af met mijn dunste jodhpurbroek, chaps draag ik nooit. Wanneer ik niet rijd gewoon een korte broek als het warm is en anders een spijkerbroek. En verder graag shirtjes die goed vocht afvoeren, die van ATC vind ik fijn maar ik loop net zo makkelijk in een wielrenshirtje. Handschoenen ligt er maar net aan, bij mijn gewone teugels (met rubbergrip) niet, bij mijn leren teugels dunne katoenen Roeckltjes :)

baby-smurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 03:59

bij ons op stal lopen ze in hun korte broek en een truitje en als echt heel warm is zetten ze een zwembadje op en lopen ze in hun bikini of we gaan met de paardjes oner de sproeier door en dan hebben ze ook hun bikini aan

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:17

Meestal gewoon iets zomers.. en neem mijn rijbroek gewoon los mee voor als ik ga rijden...

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:49

Ik doe altijd mijn gewone paardrijbroek en laarzen aan. Verder een t-shirtje, over het algemeen wel met een mouwtje, dat helpt toch wat beter tegen de zon en irritante beestjes :P
Op mijn oude manege moesten we altijd met lange mouwen rijden en dat heb ik ook overleefd :P

lollypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:09

Lekker iets wat niet te warm is en dan word iknog lekker bruin ook :D

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:55

Ik ga meestal in een 3-kwart broek of short met een mouwloos t-shirt, topje of polo en op gympen. Poetsen, longeren, aan de hand wandelen en zonder zadel hobbelen doe ik meestal dan ook gewoon zo maar om te rijden doe ik een gewone rijbroek aan met mijn jophurs maar zonder chaps (als het echt warm is). Ik ben ook al een paar keer in mijn rok en sandalen geweest en zelfs een paar keer in een mini-rok en teva sandalen of teenslippers :)) :o maar toen was het ook echt warm en meestal geef ik dan een uitgebreide douchebeurt, als ik nat word ben ik er ook op gekleed :+ . Is super gemakkelijk en lekker fris :j bovendien word je er ook bruiner van :D .
Als het echt té warm is om overdag te rijden ga ik s'avonds gaan rijden en meestal zijn er dan nog op stal en gaan we dan nog even het "zeebos" in, als we overdag naar het "zeebos" gaan sprayen we de paarden uiteraard in.

Vorig jaar stonden een paar stalgenootjes heel raar te kijken toen ik toekwam in mijn rok, topje en sandalen om mijn paard te kuisen en zeker toen ik er zo op kroop om even zonder zadel een beetje rond te hobbelen _O- ze keken echt alsof ik gek geworden was om met mijn dure rok zo op mijn paard te klimmen :+ Het was dat de rok toch in de was moest anders had ik het ook niet gedaan hoor, mijn mam zou me vermoorden :o

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:04

Kleren :P Nee, ehm. Een dunne rijbroek en een hemdje, en gympen. Mn leren rijlaarzen zweten altijd zo verschrikkelijk! En soms ben ik in de buurt van stal, en denk ik: 'goh, ik ga even een rondje rijden'. Zo kan het dus voorkomen dat ik soms met slippers aan, in n kort broekje / rokje te paard ga.