KiWiKo, dus je dochtertje is ook een paardenmens?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mystica schreef:Van Anky heb ik geen idee, wel denk ik dat ze iig haar best doet om haar paarden een zo goed mogelijk leven te geven maar van haar feeling en omgang heb ik geen idee. Wat Monty betreft, ik ben geen Monty-fan, Monty weet veel, erg veel, maar gebruikt het niet omdat hij het succes belangrijker lijkt te vinden.
pmarena schreef:Cassidy schreef:
En dan weer: wat is de behoefte van een paard? Bitloos, Ijzerloos, Boomloos, Dekenloos, en hele dagen in een kudde op het land? Nederland is daar te klein voor!
Een echt paardenmens weet wel wat de basisbehoeftes van een paard zijn
Kun (lees : wil) je daar niet aan voldoen , dan ben je imo. geen paardenmens. Want dat is mijn definitie van een paardenmens : niet alleen gedaan krijgen wat jij wilt van dat paard , maar dat paard ook een fijn eigen leven gunnen de rest van de dag.
Altijd bekijken hoe je zaken voor het paard fijner kunt maken , dat is vaak ook buiten de standaard lijntjes kijken en zèlf nadenken / aanvoelen wat de beste aanpak is , ipv. maar achter de gevestigde meute aanlopen
Cassidy schreef:Mystica schreef:Van Anky heb ik geen idee, wel denk ik dat ze iig haar best doet om haar paarden een zo goed mogelijk leven te geven maar van haar feeling en omgang heb ik geen idee. Wat Monty betreft, ik ben geen Monty-fan, Monty weet veel, erg veel, maar gebruikt het niet omdat hij het succes belangrijker lijkt te vinden.
Monty kleunt anders ook bij demonstraties weleens flink mis.
En Anky kan niet met ieder type paard door een deur. Weet iemand waar JokerB op dit moment is?
suleilitha schreef:Amen, Mystica.
Ik zit nog even te denken over mijn topic over ons enfant terrible Judd, wat ik gisteren door toedoen van een aantal mensen op slot heb gegooid. Ik zit het nog even te resumeren, diegenen die het hebben verpunkt, waren mensen met paarden, daar zat zeker te weten niet 1 paardenmens tussen.
Sodeletuut schreef:
KiWiKo schreef:Sodeletuut schreef:
hihi ik heb een enorm eerlijk paard![]()
zo braaf is hij niet bij volwassenen
![]()
bij het kind breekt hij nog eerder zijn eigen klikken dan dat het kind wat overkomt........... elke volwassene is zijn, en dat is bij voorbaat al geplaatst in het speelgoedhokje
![]()
nooit op een nare manier hoor, dat niet........ zal zijn pootje nooit oplichten naar je, hij tilt je alleen even op als het hem uitkomt, of kijkt na 30 meter eens achterom vragend waarom je je skies niet aangetrokken heb![]()
IK heb nooit last van hem gehad, maar het was altijd lachen gieren brullen als de stagaires van stal hem uit het land gingen halenHij heeft in 6 maanden tijd er 2 de stroomdraden ingewerkt, 3 de sloot in en is wekelijks in zijn uppie van het land gekomen
![]()
![]()
en een lol dat hij dan had![]()
KiWiKo schreef:ben ik het niet mee eens![]()
![]()
de enige basisbehoefte die een paard heeft is drinken en op de tweede plaats eten........ zonder dat gaat ie dood, de rest is toegevoegde waarde
en omdat iemand die toegevoegde waarde kan of wil geven maakt diegene nog geen paardenmens
Kelly_ann schreef:Commercie zit de Amerikanen nogal eens in de genen geloof ik... Maar of je daar minder paardenmens door bent dan de boer om de hoek?
pmarena schreef:KiWiKo schreef:ben ik het niet mee eens![]()
![]()
de enige basisbehoefte die een paard heeft is drinken en op de tweede plaats eten........ zonder dat gaat ie dood, de rest is toegevoegde waarde
en omdat iemand die toegevoegde waarde kan of wil geven maakt diegene nog geen paardenmens
Dat is natuurlijk onzin , basis-behoeftes zijn veel ruimer dan overlevings-behoeftes , waar je het nu over hebt
Je moet natuurlijk nooit puur en alleen de overlevings-behoeftes als standaard gaan nemen.
En idd. niet alleen het voorzien in die "toegevoegde waarde" (lees: minimale basisbehoeftes) maakt dat iemand in MIJN definitie past van een paardenmens , maar óók dus dat deel van aanvoelen / overwicht / etc. , zie eerste reactie