De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat denk je dat jij bent ?

Een paardenmens ?
381 (64%)
Een mens met paard(en)?
210 (35%)

Totaal aantal stemmen: 591

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:21

__Nathalie__

Re: De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:23

haha wat schattig he!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:24

Ze loopt er iig lekker kordaat mee , dat geeft wel alvast die indruk :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:25

Ja echt geweldig! :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:25

Mystica schreef:
Van Anky heb ik geen idee, wel denk ik dat ze iig haar best doet om haar paarden een zo goed mogelijk leven te geven maar van haar feeling en omgang heb ik geen idee. Wat Monty betreft, ik ben geen Monty-fan, Monty weet veel, erg veel, maar gebruikt het niet omdat hij het succes belangrijker lijkt te vinden.

Monty kleunt anders ook bij demonstraties weleens flink mis.
En Anky kan niet met ieder type paard door een deur. Weet iemand waar JokerB op dit moment is?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:26

pmarena schreef:
Cassidy schreef:

En dan weer: wat is de behoefte van een paard? Bitloos, Ijzerloos, Boomloos, Dekenloos, en hele dagen in een kudde op het land? Nederland is daar te klein voor!

Een echt paardenmens weet wel wat de basisbehoeftes van een paard zijn :P

Kun (lees : wil) je daar niet aan voldoen , dan ben je imo. geen paardenmens. Want dat is mijn definitie van een paardenmens : niet alleen gedaan krijgen wat jij wilt van dat paard , maar dat paard ook een fijn eigen leven gunnen de rest van de dag.
Altijd bekijken hoe je zaken voor het paard fijner kunt maken , dat is vaak ook buiten de standaard lijntjes kijken en zèlf nadenken / aanvoelen wat de beste aanpak is , ipv. maar achter de gevestigde meute aanlopen :)

ben ik het niet mee eens :) :)

de enige basisbehoefte die een paard heeft is drinken en op de tweede plaats eten........ zonder dat gaat ie dood, de rest is toegevoegde waarde

en omdat iemand die toegevoegde waarde kan of wil geven maakt diegene nog geen paardenmens :)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:27

Och, ik zou willen dat ik ooit eens 5% van het ruitergevoel van Anky kon beheersen. Idem met gevoel voor overwicht van Monty, maar begrip paardenmens is zo te horen niet van toepassing :n

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:29

Cassidy schreef:
Mystica schreef:
Van Anky heb ik geen idee, wel denk ik dat ze iig haar best doet om haar paarden een zo goed mogelijk leven te geven maar van haar feeling en omgang heb ik geen idee. Wat Monty betreft, ik ben geen Monty-fan, Monty weet veel, erg veel, maar gebruikt het niet omdat hij het succes belangrijker lijkt te vinden.

Monty kleunt anders ook bij demonstraties weleens flink mis.
En Anky kan niet met ieder type paard door een deur. Weet iemand waar JokerB op dit moment is?

Dat laatste bedacht ik me inderdaad ook, Anky is eigenlijk best een angsthaas, dat is een echt paardenmens niet (of laat het iig niet merken :+ ) Dat van Monty bedoel ik inderdaad, dat is het voorbeeld van dat hij het succes belangrijker vind, en eigenlijk zou je kunnen zeggen dat dat hem nou net geen paardenmens maakt.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:30

Commercie zit de Amerikanen nogal eens in de genen geloof ik... Maar of je daar minder paardenmens door bent dan de boer om de hoek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:31

Amen, Mystica.
Ik zit nog even te denken over mijn topic over ons enfant terrible Judd, wat ik gisteren door toedoen van een aantal mensen op slot heb gegooid. Ik zit het nog even te resumeren, diegenen die het hebben verpunkt, waren mensen met paarden, daar zat zeker te weten niet 1 paardenmens tussen.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:33

suleilitha schreef:
Amen, Mystica.
Ik zit nog even te denken over mijn topic over ons enfant terrible Judd, wat ik gisteren door toedoen van een aantal mensen op slot heb gegooid. Ik zit het nog even te resumeren, diegenen die het hebben verpunkt, waren mensen met paarden, daar zat zeker te weten niet 1 paardenmens tussen.

En dit soort dingen geeft 'mens met paard' dus negatieve bijklank, want dat betekent niet dat alle 'mensen met paarden' er niet mee eens waren...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:33

Sodeletuut schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WQXAQCOC
KiWiKo, dus je dochtertje is ook een paardenmens? :D ;)

hihi ik heb een enorm eerlijk paard :) :) zo braaf is hij niet bij volwassenen :) :) bij het kind breekt hij nog eerder zijn eigen klikken dan dat het kind wat overkomt........... elke volwassene is zijn, en dat is bij voorbaat al geplaatst in het speelgoedhokje :)

nooit op een nare manier hoor, dat niet........ zal zijn pootje nooit oplichten naar je, hij tilt je alleen even op als het hem uitkomt, of kijkt na 30 meter eens achterom vragend waarom je je skies niet aangetrokken heb :)

IK heb nooit last van hem gehad, maar het was altijd lachen gieren brullen als de stagaires van stal hem uit het land gingen halen :) Hij heeft in 6 maanden tijd er 2 de stroomdraden ingewerkt, 3 de sloot in en is wekelijks in zijn uppie van het land gekomen :) :)

en een lol dat hij dan had :) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:34

Ja, in dit geval dan wel wer Druppeltje, maar ze hebben het dan ook aan zichzelf te wijten. Ik vind het heel jammer.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:35

KiWiKo schreef:
Sodeletuut schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WQXAQCOC
KiWiKo, dus je dochtertje is ook een paardenmens? :D ;)

hihi ik heb een enorm eerlijk paard :) :) zo braaf is hij niet bij volwassenen :) :) bij het kind breekt hij nog eerder zijn eigen klikken dan dat het kind wat overkomt........... elke volwassene is zijn, en dat is bij voorbaat al geplaatst in het speelgoedhokje :)

nooit op een nare manier hoor, dat niet........ zal zijn pootje nooit oplichten naar je, hij tilt je alleen even op als het hem uitkomt, of kijkt na 30 meter eens achterom vragend waarom je je skies niet aangetrokken heb :)

IK heb nooit last van hem gehad, maar het was altijd lachen gieren brullen als de stagaires van stal hem uit het land gingen halen :) Hij heeft in 6 maanden tijd er 2 de stroomdraden ingewerkt, 3 de sloot in en is wekelijks in zijn uppie van het land gekomen :) :)

en een lol dat hij dan had :) :)

Kijk, dat vind ik dan weer karakter! Super toch, zo'n paard!

En nou geloof ik je ook helemaal dat je een paardenmens bent :j

En nu ga ik eens even aan mijn paard vragen wat ze er van vindt := :wave:

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:37

ik ben een mens zonder paarden :+

maar wel met een groot hart voor paarden, maar paarden zijn niet mijn alles. Nee, dat zeker niet. Maar toen ik mijn vriend leerde kennen was een van de eerste dingen die ik tegen hem zei dat hij mij wel zou moeten delen met m'n paardenvriendjes. Vond hij niet erg gelukkig :P
Ondanks dat ik geen eigen paard heb sta ik wel elke dag een stal leeg te scheppen op adres 1 en iedere door de weekse avond stap ik in de auto om paarden te voeren die niet van mij zijn op adres 2. Ik heb een garage vol paardenspullen uiteenlopend van bandages tot zadels, en de meeste vrije tijd ben ik aan het nadenken over mijn doelen met m'n vriendjes. Ik ben met de meeste paarden vrij handig en ook met de echte dramaqueens en zeurkousen kan ik goed overweg. Tja wat ben je dan? IK heb geen hokje voor mezelf. Ik ben gewoon een idioot :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:37

KiWiKo schreef:

de enige basisbehoefte die een paard heeft is drinken en op de tweede plaats eten........ zonder dat gaat ie dood, de rest is toegevoegde waarde

en omdat iemand die toegevoegde waarde kan of wil geven maakt diegene nog geen paardenmens :)

Dat is natuurlijk onzin , basis-behoeftes zijn veel ruimer dan overlevings-behoeftes , waar je het nu over hebt :)
Je moet natuurlijk nooit puur en alleen de overlevings-behoeftes als standaard gaan nemen.

En idd. niet alleen het voorzien in die "toegevoegde waarde" (lees: minimale basisbehoeftes) maakt dat iemand in MIJN definitie past van een paardenmens , maar óók dus dat deel van aanvoelen / overwicht / etc. , zie eerste reactie ;)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 14-02-09 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:38

als je hart en verstand op de juiste plek zit,dan ben je al een heel eind. :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:41

Kelly_ann schreef:
Commercie zit de Amerikanen nogal eens in de genen geloof ik... Maar of je daar minder paardenmens door bent dan de boer om de hoek?

Een echt paardenmens hoeft niet perse een goed mensenmens te zijn. En dat is een probleem als je kennis wilt doorgeven of in de picture wilt komen te staan. Monty is een echt mensenmens, en een mens-met-paarden-met-veel-kennis. Maar niet meer dan dat.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:43

Goeroe-mensen zijn ook over het algemeen zeer goede mensen mensen :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:44

pmarena schreef:
KiWiKo schreef:

Dat is natuurlijk onzin , basis-behoeftes zijn veel ruimer dan overlevings-behoeftes , waar je het nu over hebt :)
Je moet natuurlijk nooit puur en alleen de overlevings-behoeftes als standaard gaan nemen.

En idd. niet alleen het voorzien in die "toegevoegde waarde" (lees: minimale basisbehoeftes) maakt dat iemand in MIJN definitie past van een paardenmens , maar óók dus dat deel van aanvoelen / overwicht / etc. , zie eerste reactie ;)

nee :) een paard gaat enkelt dood door niet drinken en niet eten :) :)

niet bewegen, geen zonlicht zien, geen soortgenootjes hebben ........... daar gaat een paard niet dood van.

de noodzakelijke basisbehoefte is drinken en eten............ en niks anders. Al het andere is emotioneel toegevoegde waarde, maar geen voorwaarde voor overleven

Anoniem

Hihi, here the opposite..... ik geloof dat ik beter met paarden door 1 deurtje kan dan met veel mensen... maar goed, ik weet het van mezelf :D

detour

Heb gekozen voor paardenmens.. *D

Nu beargumenteren waarom..

Leef er tussen, kan ze beter volgen dan mensen, beter met ze opschieten op het algemeen, heb zelfs wel eens de opmerking gekregen dat ik half paard ben, in mijn manier van communiceren.

Nee; niet fysiek of i.d, en hinnik niet. :o Ben direct, duidelijk en zonder nonsense. In die zin ben ik ook graag aan het werk met honden. :(:)

Maar uitgeleerd ben ik nog láng niet. :o

Oh ja, paarden alleen vervullen mijn leven niet, mag graag een goed gesprek voeren met de mens, en ben ook gek op kunst, natuur en muziek. *D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:45

Goeroes / mensen-mensen : Ja , weten hoe je mensen moet bespelen is ook wel handig als je zo'n carrière-move maakt ;)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:46

suleilitha schreef:
Hihi, here the opposite..... ik geloof dat ik beter met paarden door 1 deurtje kan dan met veel mensen... maar goed, ik weet het van mezelf :D

Daarom ben je ook geen goeroe waarschijnlijk ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:50

KiWiKo : dan zitten we dus weer met verschillende mensen die verschillende betekenissen geven aan woorden.

Voor mij is wat een mens of dier nodig heeft om te overleven , heel wat anders dan basis-behoeftes in het leven.

Overleven daarvoor heb je lucht , eten , water nodig.

Maar om te LEVEN zoveel meer.

Iemand die een paard tot de knieën in de stront in een donker fietsenschuurtje zet en er net genoeg hooi en water bij gooit om het in leven te houden , kan voor mij NOOIT een echt paardenmens zijn in de betekenis die ik eraan geef.

Paardenmens zijn gaat over aanvoelen van paarden , en daar ook naar handelen.

Als je een paard op zo'n manier behandelt dan voel je het dier OF niet aan , OF je handelt er niet naar.

En dan kwalificeer je i.m.o. niet als "paardenmens" :)