Flinke teleurstelling wat betreft Fleur...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

favo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 08:39

Zo is het maar net, assie. Verstandige woorden

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 08:40

Ik ga er idd het beste uit proberen te halen voor mezelf. Zoals het nu gaat is het echter niet zo leuk meer. Het zijn nu al kleine dingetjes, waarvan ik niet weet of ze opgelost gaan worden.

Mevrouw zeurde tegen mij dat ik het bit beter schoon moest maken, ze had er een hele tijd op staan poetsen. Gister had zij echter gereden (terwijl ik haar op woensdag zou doen) en had het bit ook weggehangen met de hooitjes ed er nog aan. Nou vraaaag ik je....

Syph, boos is idd niet het juiste woord. Ik ben niet boos, idd alleen zwaar teleurgesteld. Ik heb vanalles geregeld voor dat paard en krijg er niets voor terug. het kwam op mij zo over alsof Marjan tegen haar heeft gezegd dat ze maar aan mij moest vragen wanneer ik Fleur wilde doen en dan kon zij de rest doen. Maar ja, het is haar paard, dus daar ga ik nie6t over beslissen. Ik wacht weer af.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 08:54

BLOND! Ik kom er nu pas achter dat we die discussie hadden in dit topic en niet in dat andere foto topic! (Iloon, luister nou eens naar tallie *LOL* )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 09:25

Hoi Iloon, dit zie ik wel vaker in paardenland gebeuren hoor. Soms wordt er zo makkelijk een paard aangeschaft en als blijkt dat het toch niet zo makkelijk allemaal gaat, gaat de interesse ook minder worden.

Je schrijft dat het niet zo makkelijk gaat, dat er echt aan gereden moet worden, maar dat je dat juist zo leuk vind. Wacht even af. Je mag nog steeds rijden, had ook anders gekund en dan sta je nog meer met kromme tenen. De nukken van dat meisje, lekker laten gaan. Als ze tot de conclusie komt dat paarden dieren zijn en geen grote knuffelhonden en dat rijden niet vanzelf gaat, heb je kans dat het paardje er steeds vaker voor je staat. Zo vaak gezien dat dat soort meiden ineens bijna niet meer rijden of komen.

Tijdens de MKZ, vielen de schellen van mijn ogen. Er kon niet gereden worden, de meeste meiden kwamen niet eens meer!

Zo gewonnen, zo geronnen. Mijn advies: even afwachten, geduld hebben. Ik hoop dat er een tijd voor je komt dat ze af en toe komt poetsen en dan kan jij het paardje rijden.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 10:44

Ja, maar ik weet dus niet of ik Fleur mag rijden omdat Marjan gezegd heeft dat ik Fleur reed en ze moest vragen wanneer ik het wilde blijven doen. Misschien wil zij zelf wel helemaal niet dat ik Fleur rijd, maar wil ze dat niet zeggen. Dat weet ik dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:45

Waar is de communicatie met Marjan gebleven in dit hele verhaal? Je kunt haar toch gewoon bellen of even langsgaan?

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 10:50

Ik sprak Marjan al amper. Ze was de laatste tijd al zelden op stal en al zeker niet om tijden dat ik er was, altijd als ik werkte. Ik deed Fleur al een paar weken zelf, maar dat vond ik normaal, want Marjan was druk met een verbouwing/verhuizing. Dus ik nam aan dat dat wel goed zou komen. Ik weet geeneens waar ze woont, heb haar over de paar maanden dat ze hier nu staat ook niet al te vaak gesproken. Dus ja, om haar nu te bellen heb ik niet zoveel behoefte aan. Wat moet ik ervan zeggen? Het is mijn paard niet en zij had het waarschijnlijk gewoon anders bedoeld dan het over is gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:55

Tja, als je er gewoon over praat, hoef je niet te speculeren. Kan een hoop duidelijkheid verschaffen.
Begin gewoon met "Ik begreep van XXXX ("meidje") dat je Fleur aan haar hebt gegeven? Stop je zelf helemaal met paardrijden?"

Vanuit een stukje interesse ( Verward ) ontwikkel je dan een gesprek waaruit je alle info kan krijgen die je maar wilt.

Maar dan moet er wel iemand zo volwassen zijn om een gesprek te beginnen ipv speculaties..... Haha!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 11:24

Ik begreep van dat meidje dat Marjan er gewoon niets meer mee te maken heeft. Beetje raar dan om daarover te gaan bellen. Ik ben ook niet zo'n beller als het om zulk soort dingen gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:53

Waarom vraag je het niet aan dat meisje zelf? Vraag haar of ze het goed vind dat je haar paardje rijdt, omdat je het voor Marjan ook hebt gedaan. Kun je misschien wel vaste afspraken maken.

Wordt het een raar onduidelijk verhaal, vraag je het telnr van Marjan en bel haar gewoon op. Ik zou duidelijkheid willen als ik het paard van een ander rijdt. Straks komt er gedonder van en krijg je ruzie. Wordt er gezegd, "waar bemoei je je mee, blijf van dat paard af". En daar zit je dan met je goede bedoelingen.

Dat meisje en Marjan zijn niet duidelijk naar jouw toe. Ik zou dan onraad ruiken. Ik zou dan denken "Van wie is het paard nu, mag ik wel rijden? Naar de bron zelf toe. Misschien heeft Marjan gezegd, "ik heb geen tijd, ga maar lekker rijden, doe maar of het je paardje is, maar Ilona rijdt er ook op". Ik zou dus willen weten.

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 12:02

wel wat apart ja. raara hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 15:01

russel schreef:
Dat meisje en Marjan zijn niet duidelijk naar jouw toe. Ik zou dan onraad ruiken. Ik zou dan denken "Van wie is het paard nu, mag ik wel rijden? Naar de bron zelf toe. Misschien heeft Marjan gezegd, "ik heb geen tijd, ga maar lekker rijden, doe maar of het je paardje is, maar Ilona rijdt er ook op". Ik zou dus willen weten.

Precies.....

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 16:06

Russel + Sonja, waarom is het paard dan op papier al echt van die meid? Lijkt me een beetje raar om het dan aan die meid te geven incl papieren alleen omdat ze even geen tijd heeft en van de zomer wel weer verder gaat. En Iloon, je was wel boos en niet alleen teleurgesteld. Je hebt veel gedaan voor het paard maar je kan het nog steeds rijden? Dat je het zelf niet wil is jouw keuze..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 16:23

Sypheron schreef:
Russel + Sonja, waarom is het paard dan op papier al echt van die meid?

Dat heeft dat "meidje" gezegd, maar is dat ook zo? Als het echt zo'n dom wicht is als ze hier afgeschilderd wordt, kan ze dat wel verzonnen hebben...

Maar ja, ik ben zo'n ouwe saaie taart die denkt dat een klein stukje communicatie veel duidelijkheid en een beter gevoel kan geven. Laat mij dus maar l*llen, ik ben niet wijzer....

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 16:26

True, wat ik idd wel met jullie allemaal eens ben is dat ze eigenlijk telefonisch even contact op moet nemen met Marjan en die hele situatie even uit moet leggen om idd te vragen wat er klopt en wat misschien niet. Misschien is ze zoals Sonja zegt idd nog wel gewoon van Marjan en dan hoef jij je ook niet zo druk te maken Lachen

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 16:31

Ik zou ook gewoon even bellen.
Je hebt immers dingen met Marjan afgesproken die ineens anders blijken te gaan, omdat iemand anders je daar op attendeert.
Dan zou ik ook gewoon rechtstreeks contact opnemen met degene die het hele verhaal kent, Marjan dus.
Dan heb jij duidelijkheid en weet je ook hoe je je tegenover dat meisje op kunt stellen. Je weet wat je rechten zijn enz. Maakt het voor jezelf toch een stuk makkelijker?

Wie weet is het verhaal wel heel anders dan dat dat meisje voordoet en is er eigenlijk niks aan de hand.
Gewoon bellen joh!
Anders is dit topic zo weer 4 pagina's verder en weet je nog niks Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 16:40

Bovendien moeten jullie als pensionhouder toch weten van wie zo'n dier nou is. Stel dat íe vanavond ziek wordt, wie bel je dan?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 16:58

Jurga, als ik jou was zou ik, als de wiedeweerga, de telefoon oppakken om te vragen hoe de vork in de steel steekt. Misschien vindt die Marjan het raar: so what? Nu heb je het alleen maar van horen zeggen. Stel nou dat zo'n, worst case scenario, meidje niet helemaal tof is en het heeft verzonnen dat die Marjan het paard aan haar heeft gegeven.... Misschien heeft dat meidje wel gehoord dat Marjan niets aan haar paard deed en dat jij haar een paar dagen in de week deed, vervolgens heeft zij wel contact opgenomen met Marjan, om te vragen of ze ook 'ns iets met het paard mocht doen als ze toch stil zou staan en dat die Marjan toen heeft gezegd: "dat moet je maar met Jurga regelen". Vervolgens heeft het meidje bedacht dat Marjan heeft gezegd dat zij Fleur zou mogen hebben.
Wie gaat er nu eigenlijk de stalling e.d. betalen? Dat meidje dan, neem ik aan, als zij nu eigenaresse is van Fleur.

Verlos je zelf uit je lijden en pak die telefoon, verd*rie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 17:03

*skup*
't is immers Batsdag vandaag
*bats* voor Iloon (wel een lieve Bats hoor Haha! )

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 17:13

Roos schreef:
worst case

Haha! Haha! Haha!

En Sonja, batsdag was toch altijd op dinsdag? Of ben ik nou nog steeds in de war?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 17:48

6e van de maand toch?

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 19:25

Ik weet het, ik weet het. Ik geloof echter zo dat meisje als ze zegt dat Marjan haar aan haar gegeven heeft en ook overgeschreven. Ik neem aan dat ze van dat meisje de stal gaan betalen, maar dat moet ik haar nog vragen, ook ivm idd de stal. Ik ga dan meteen aan haar vragenof zij eigenlijk wel wil dat ik Fleur doe, anders is het gewoon afgelopen, haar paard.

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 19:30

Sonja schreef:
6e van de maand toch?

negende toch?

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 19:45

ff offtopic: ik dacht ook de zesde Haha!.

Maar nog even voor iedereen: toen ik met Marjan afsprak dat ik Fleur zou gaan rijden, hebben we ook niet echt duidelijke afspraken gemaakt. Zij reed niet, dus reed ik haar en nam haar mee naar les. Ik zou de stal doen als zij niet geweest was. Verder hebben we geen afspraken gemaakt eigenlijk. Ik 'deed' Fleur eigenlijk gewoon en in die tijd heb ik misschien twee keer Marjan gesproken.

Als het goed is komt Fleur's nieuwe eigenaresse vanavond nog wel, dan vraag ik het haar wel gewoon of ze nog wil dat ik doorga met Fleur of niet. Ik heb geen zin in gezeur!

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 19:52

Ik zie net op KH dat het idd de zesde is!