Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ideale combinatie dus. sabina1998 schreef:ik zou ze natuurlijk helemala niet willen verkopen... maar als het zou moeten zou ik echt een goede nieuwe baas zoeken waar ik zeker van weet dat hij het er goed krijgt. en zeker niet aan beginners....
Yavanna schreef:Ik vraag me af, van degene die roepen " ik verkoop niet aan beginners" Jullie zijn allemaal gelijk als vergevorderde ruiter begonnen? Wat knap, want hoe doe je dat dan? Ook zou ik dan daarnaast toch wel goede begeleiding adviseren.
) ik heb mijn paard zelf niet gekocht en ben toen ook niet meegeweest mijn moeder en een kennis hebben haar gekocht.
)
Wel heb ik goed gekeken naar wat voor een pony ik kocht. Ik heb gekozen voor een ouder diertje wat erg rustig is en het ook prima vindt om gewoon lekker in de wei te staan. De keerzijde is dus ook dat het beestje niet zoveel meer kan maar dat geeft natuurlijk niet met kleine kinderen die de eerste jaren alleen maar wat wandelen met de pony of een beetje rondhobbelen. De pony heeft zo een prima oude dag. Ze leeft trouwens nog steeds maar ze wordt nu niet meer bereden en ik heb voor de kinderen nu andere ponies. Asha staat nu gewoon hier in de wei bij onze andere paarden. Yavanna schreef:Ik vraag me af, van degene die roepen " ik verkoop niet aan beginners" Jullie zijn allemaal gelijk als vergevorderde ruiter begonnen? Wat knap, want hoe doe je dat dan? Ik rij al enorm lang paard, maar zeg ook van mezelf dat ik wel kan rijden, maar niet enorm goed, ik zal nooit een wedstrijd gaan starten omdat ik dat niet kan. Jullie gelijk we? Of zijn jullie ook, net als 95% van de ruiters, op een manege begonnen, en zijn jullie ook, net als 100% van de ruiters beginners geweest?
Maar we hebben wel een eigen paard, waar onze dochter op rijd, die geen echte beginneling meer was, na 6 jaar manegelessen, waarvan de laatste 1 1/2 jaar daarvan op een eigen pony. En nu op ons paard heeft ze pas leren rijden.
Je moet dus mensen een kans geven, en zoals heel vaak hier aangehaald, een beginner kan misschien wel beter zijn dan een doorgereden ruiter, omdat ze niet zo hard in de handen zijn.
En als de klik er is, ja, dan zou ik zeker mijn paard aan een beginner verkopen. Het gaat mij om de klik, en als ik aan mijn paardje zie dat het goed is, vertrouw ik daar op, mits de basis goed is, en ze wel weten hoe ze met een paardje om moeten gaan, en weten hoe een zadel moet liggen.
Ook zou ik dan daarnaast toch wel goede begeleiding adviseren.