Ik doe het zelf, en ik hoef ook geen verzorgers. Gelukkig weet iedereen in de buurt dat en er is ook nog nooit iemand komen vragen.
loulou
Geplaatst: 13-03-03 11:14
ik heb loulou eerst 2,5 jaar verzorgd voor ik haar kocht. daarvoor heb ik bij dezelfde man ook nog 2 andere fjorden verzorgd. maar die zijn allebei verkocht. hij heeft toen weer een nieuw voor me gekocht. maar ik betaalde wel 20gulden (later 10 euro) in de week. mocht dan wel alles doen; rijden (buitenbak met verlichting) springen, buitenrijden(vantevoren wel even vragen) enz. mocht zo veel komen als ik wilde en hoefde vantevoren niet te laten weten wanneer ik kwam ofzo. hij had 10 pony's en die hadden allemaal een vaste verzorgster. bij mijn tante (waar loulou nou gestald staat) komen ook wel eens meisjes aan de deur om te vragen of die pony's in de wei van haar zijn of of ze er op mogen rijden. echt nie!! maar ik snap niet dat er zoveel vezorgpony's zijn. ik was helemaal bilij dat ik een verzorgpony had waar ik voor moest betalen. en je zou toch zeggen dat er op de manege genoeg meisjes rondlopen die graag een verzorgpony willen, waar dat is dus schijnbaar neit zo
MilesNF
Geplaatst: 13-03-03 11:43
Waar ik zn hekel aan heb is van die advertenties waarin staat ik rijd AL... jaar. Ik kan daar echt niet tegen, vaak is het niet meer dan 6 jaar manege-ervaring. Op zich niet erg maar is het zo moeilijk om dat woordje al weg te laten. Op zulke reacties zou ik nooit reageren, gelukkig heb ik de beste verzorgster, die niet hoeft te rijden en wel lief voor mn paardje is; mn mama.
DiamondCheckers
Geplaatst: 13-03-03 16:38
Die eisen slaan dus helemaal nergens op he! Ik was vroeger inderdaad al blij als ik gewoon met het paard kon rommelen. Ik deed ook het uitmesten en de rest van de niet leuke dingen. In een manege betaalde ik voor de stro en hooi van mijn verzorgerspaardje. Ik zou er niet moeten aan denken om geld te vragen! Ik train nu 13 babies die van de pensioneigenaren zijn. Wij hebben geen paarden om mee te rijden maar ik vind het heerlijk gewoon lekker met die beesten bezig te zijn. Lekker vertroetelen en lekker in de zomer bij hen zitten in de mesthoop!
joyce B
Geplaatst: 13-03-03 22:45
Ik heb altijd een verzorgster gehad... In begin wel heel belangrijk omdat ik in Leeuuwarden woonde en mijn pony in Drachten bij mijn ouders in de buurt had staan. Sinds ik in Drachten woon en aan het werk ben en de pony op 5 minuten fietsen/rijden heb staan, heb ik geen verzorgster nodig, maar ik vind het leuk om een ander er een plezier mee te doen, dus mag ze blijven (is ook een leuke, betrouwbare meid die rekening houd met mijn pony en er goed op past) Alleen soms is het lastig als ik vind dat hij een dag vrij wel kan gebruiken, maar ik wil zelf niet een dag inleveren van de vijf die ik rijd , of als het mijn dagen steeds slecht weer is... In de vakanties en met ziekte is het vaak wel makkelijk... (maar vaak doe ik het dan toch gewoon zelf) Hier in de buurt zijn volgens mij een hoop verzorgpaarden, de potentiele verzorgsters die redelijk kunnen rijden hebben dus veel poeha meestal Uitzonderen daargelaten natuurlijk
jasmine
Geplaatst: 14-03-03 19:36
Het ligt er volgens mij ook wel aan waar je woont hoor, ik denk dat je in het noorden(lees: Friesland, Drente) meer kans heb op het vinden van een verzorgpony/paard dan als je bijvoorbeeld in de stad woont
Black_riders
Geplaatst: 14-03-03 22:33
wwwwwwhhhhhhhhaaaa hahahah oke ik heb er ook een toen ik mij arabier te koop zette kreeg ik een berichje van een meisje van 12 of 13 dat ze hem graag wilde hebben en er niet meer voor wilde betalen dan 100 euro of zo iets hahahahahah mens wat een lol GEKKEN HUIS.
Cowgirl
Geplaatst: 14-03-03 22:57
het is altijd al een giller geweest. vooral dat woord POETSERVARING
Maar die brief van die 14 jarige slaat toch wel alles, die kan geen eens normaal nederlands schrijven en dan ook nog eens 'eisen' om het paard te verkassen . iemand van 14 moet toch beter weten.
ik ben via mijn toenmalige penvriendin aan mijn verzorg pony gekomen. De boer vond me gek dat ik elke dag 30 minuten op de brommer zat om te komen. Vervolgens ben ik dus in diezelfde buurt terecht gekomen bij een stal waar ze paarden verhuurden, ik wou toch meer iets voor mezelf en ben toen dus gaan huren, en ja daar stond Felix ineens.
AniekR
Geplaatst: 14-03-03 23:15
Pff, wat een eisen stellen ze. Ik was altijd dolblij als ik een verzorgpony had gevonden. Mijn eerste verzorgpony (toen ik 10 was) was een 1-jarige hengst en dat beest was een ontzettend rotbeest (vindt ik nu ) maar toen was ik hartstikke blij met hem. Maar verder heb ik wel altijd heel erg veel geluk gehad met het vinden van verzorgpony's
Trixy
Geplaatst: 14-03-03 23:35
WAT een ONTZETTEND rare verhalen zeg! En wat tref ik het dan! Ik heb een meisje wat bij ons op stal al een andere pony verzorgde gevraagd of ze Amy erbij wou doen, omdat ik niet elke dag tijd had. Meisje helemaal blij en vereerd dat ik HAAR vroeg! En toen ik zei dat ik als vergoeding voor het uitmesten haar wel les wou geven zei ze gelijk dat dat helemaal niet hoefde, want poetsen vond ze ook hartstikke leuk! Ze mag voorlopig nog niet alleen rijden, maar dat durft ze ook nog niet. Ze kan het misschien best, maar ze is veels te bang dat ze mijn pony verpest. Nou, dat vind ik fantastisch hoor! Af en toe longeert ze (freestyle) en dat gaat prima, heeft ze snel geleerd, en er kan ook niet zoveel fout gaan. En af en toe geef ik haar les (wat best moeilijk is omdat zij op de manege engels rijdt, en ik western, dus veel verwarring), en af en toe oefenen we samen, ook erg leuk. Maar ik hoef met haar in elk geval nooit bang te zijn dat ze dingen doet met Amy die ik niet wil.
Samantha_
Geplaatst: 14-03-03 23:42
Ik heb t ook heel erg getroffen met m'n bijrijdpaard. Omdat ik nog niet zolang rijd, hebben we het eerst een week of zes samen gedaan, ongeveer 3 keer in de week. Nu doe ik t alleen, soms nog samen met z'n baasje. Vind het heel erg leuk dat ze mij deze kans heeft gegeven, want ik leer nu echt super veel! En ik betaal er 40 euro in de maand voor, vind ik eigenlijk niet zo veel, want ik rijd en verzorg hem in t weekend en soms nog een dag door de week. Dus ben hier echt heel blij mee, en zij ook denk ik want ze heeft nu in t weekend weer tijd voor andere dingen.
Lavanta
Geplaatst: 14-03-03 23:48
Nou het vreemde is dat ik heb ook een keer een advertentie gezet op marktplaats om een bijrijdster te vinden. Nou pas na 3 maand kreeg ik eindelijk bericht van 1 iemand Hoezo er zoeken veel penny meisjes een verzorg pony , hier in Groningen blijkbaar niet....