Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Fitzroy schreef:Ik lees hier dat de meeste mensen hun paard dus niet zouden verkopen als het paard meer talent blijkt te hebben dan zijzelf.
Maar ik vraag me wel af waar wedstrijdruiters dan hun voldoening uit halen als ze week in, week uit met 140 pnt de ring uitkomen terwijl hun paard het makkelijk kan.
Zou niet mijn pakkie aan zijn iig ...
Fitzroy schreef:Ik lees hier dat de meeste mensen hun paard dus niet zouden verkopen als het paard meer talent blijkt te hebben dan zijzelf.
Maar ik vraag me wel af waar wedstrijdruiters dan hun voldoening uit halen als ze week in, week uit met 140 pnt de ring uitkomen terwijl hun paard het makkelijk kan.
Fitzroy schreef:Sjakie, lezen!! Ik heb het expliciet over wedstrijdruiters. Wat recreatieruiters met hun paard doen moeten ze zelf weten. (Evengoed zonde als er echt een talent bij zou zitten, maar dat is mijn mening)
Fitzroy schreef:Lov, we gingen toch uit van de stelling van een vastgelopen ruiter met een talentvol paard?
En in mijn beleving haalt een vastgelopen ruiter geen wp meer. En scoort vaak rond de 140 en ja, dat soort mensen zie ik in de ring, ook niet leuk om te jureren maar dit is weer wat anders.
Lielle schreef:dan zal ik het scherper stellen: wat doe je met een zeer getalenteerd springpaard dat een bloedhekel heeft aan dressuur terwijl je er zelf niet mee kunt/wilt springen?
Dees schreef:Dus eigenlijk zou ik als dresuuurende angsthaas, mijn springgefokte Neve dan maar moeten verkopen?
En wat als ik dan wel plezier aan die dressuur beleef, ondanks dat de merrie veel beter is in springen?
(voor de goede orde, merrie is niet zuur als er alleen maar gedressuurd wordt, vind springen wel duidelijk leuker)
Fitzroy schreef:Sjakie, lezen!! Ik heb het expliciet over wedstrijdruiters. Wat recreatieruiters met hun paard doen moeten ze zelf weten. (Evengoed zonde als er echt een talent bij zou zitten, maar dat is mijn mening)