Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Charlenexx schreef:Het gemiddelde segment ligt eerder tussen de 8000 en de 20 000... Alles onder de 8000 is goedkoop (bij paarden dan) en dat is natuurlijk wel een zeer grote groep.
Maar ik bedoel dat de standaard prijs niet omlaag gaat... En das bij paarden dus ook niet.
Pletje123 schreef:Charlenexx schreef:Het gemiddelde segment ligt eerder tussen de 8000 en de 20 000... Alles onder de 8000 is goedkoop (bij paarden dan) en dat is natuurlijk wel een zeer grote groep.
Maar ik bedoel dat de standaard prijs niet omlaag gaat... En das bij paarden dus ook niet.
Ik vraag mij steeds meer af wat voor referentiekader je hebt. Je snapt toch wel dat het begrip "goedkoop" geheel subjectief is?
Wat voor de een goedkoop is, is voor de ander wellicht onbetaalbaar. Ook bij de paarden!
Lante schreef:Als de de dekgelden, voerprijzen, prijzen die veeartsen berekenen, startgelden op wedstrijden, kosten van het beleren etc etc etc naar beneden doen ivm met de kredietcrissis, dan kunnen mijn paarden ook wat goedkoper weg; eerder niet.
! Charlenexx schreef:Ik ga ervan uit dat men een sportpaard zoekt. Dan krijg je voor 8000 euro een leuk sportpaard. Geen echte topper (tenzij je 1 op een miljoen een keer mazzel hebt) maar gewoon een fijn dier dat leuk kan meedraaien.
Voor 5000 krijg je er 1 die nooit verder zal komen dan L springen en waar je dus meer een leuk recreatiepaard aan hebt.
8000 voor een recreatiepaard is dan ook wel veel geld. maar voor een wedstrijdpaard is het goedkoop. Simpel zat, ik verzin het niet zo is het gewoon.
Joolien schreef:Mijn paard is heel braaf onder het zadel en in de omgang. Moet nog wat verbeteren in het verzamelen, maar kan dit weldegelijk. Hijs is bijna 6, L1 +11 dressuur, beetje springen, trailermak, 6000 euj. Dat is toch niet veeeeeel????:S
Charlenexx schreef:Joolien schreef:Mijn paard is heel braaf onder het zadel en in de omgang. Moet nog wat verbeteren in het verzamelen, maar kan dit weldegelijk. Hijs is bijna 6, L1 +11 dressuur, beetje springen, trailermak, 6000 euj. Dat is toch niet veeeeeel????:S
Nee dat is niet veel nee. Das gewoon normaal dat klopt wel.
Bedoel wat een zeer grote rol speelt op de prijs is de jonge paarden concoursen. 4 jarigen moeten al 1.10 kunnen springen 5 jarigen 1.20... Als je dan een 5 jarige hebt die oefenparcoursjes springt en zo maar wel veel kwaliteit heeft krijg je er alsnog niet voor wat ie qua kwaliteit waar is want ja een 5 jarige hoort al wel 1.20 te springen. Het is niet eerlijk en ik vind het persoonlijk ook slecht, ik zie 7/8 jarigen 1.50 en 1.60 parcoursen springen. Dat is gewoon VEELS te jong. Maar paarden die vroeg volwassen zijn, zijn veel geld waard en de rest al gelijk een stuk minder. It sux but hey what can you do about it?
hoopvol schreef:Dan mogen de dekgelden ook wel omlaag, ik ben al 2000 euro kwijt voor 'n veulen dat nog geboren moet worden.
Pletje123 schreef:Charlenexx schreef:Ik ga ervan uit dat men een sportpaard zoekt. Dan krijg je voor 8000 euro een leuk sportpaard. Geen echte topper (tenzij je 1 op een miljoen een keer mazzel hebt) maar gewoon een fijn dier dat leuk kan meedraaien.
Voor 5000 krijg je er 1 die nooit verder zal komen dan L springen en waar je dus meer een leuk recreatiepaard aan hebt.
8000 voor een recreatiepaard is dan ook wel veel geld. maar voor een wedstrijdpaard is het goedkoop. Simpel zat, ik verzin het niet zo is het gewoon.
En dat, beste Charlene, vind ik de reinste onzin. Ik ben ervan overtuigd dat er 3-jarige springpaarden te koop zijn van 5.000 euro waarmee je later prima een Z-parcours kunt springen.
Over wat voor paarden heb jij het eigenlijk? Jonge paarden die nog vrijwel groen zijn of paarden die al helemaal parcoursklaar zijn?
_Cynthia_ schreef:Ik zit ook bijna elke dag op sporthorses te kijken al een hele tijd en zie soms steeds dezelfde paarden voorbij komen, maar dan heb ik het wel over paarden met min. €15.000 bedrag. Ook zie ik dat sommige mensen in hun prijsklasse zakken in een paar maanden tijd. Zo vroeg iemand eerst tussen de €15.000 en €25.000 voor zijn paard en nu staat die sinds paar weken tussen de €10.000 en €15.000. Ook blijven ze er langer mee zitten.