Medisch inlegvel voor het paardenpaspoort aanvragen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:12

windhond schreef:
Mijn PRE komt uit Spanje en heeft dus een spaans paspoort. Wat moet ik hier nu weer mee?!

Heb net even het paspoort van mijn PRE opgezocht, daar staat op bijna de laatste bladzijde 2 bladzijdes met Medical History, antecedentes de medicion, dat moet het dan zijn waar het nu om te doen is.
Ben blij dat het er al in zit, onze shetten hebben hun paspoort vanaf 2005 en dfaar zit het ook in, mazzeltje.....

pebbels19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:30

mijn draver heeft ook een buitenlands (duits) paspoort en daar staat het ook in gelukkig ...:D

nu wil ik hem alleen nog op mijn naam zetten... maar waar ?
idd bij nrps moet je lid worden.. en ik heb een draver die niet overal zomaar ingeschrven kan worden pff

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:34

Ik heb dat formulier voor KWPN uitgeprint en op de post gedaan.
Krijg je dan weer een formulier retour met hetgeen wat er op moet staan of hoe gaat dat?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:48

Up_to_Date schreef:
Weet je wat ik wel vreemd vind..
Je krijgt verder geen informatie thuis gestuurd dat je zo'n medisch inlegvel moet hebben. Ik bedoel.. Heus niet elke paardenbezitter zit op Bokt of hele dagen achter internet. En zo weet je dus niet dat dit straks verplicht is.

Eigenlijk zou elke stamboom de eigenaar moet informeren, vind ik!

En wat als je pony/paard nu geen stamboom heeft? :P Die van mij is merkloos :D

Marliesje schreef:
Wij kregen het via de rijvereniging door. :j

En ik zit ook al niet bij een rijvereniging... hopeloos :D

Ik ben niet zo thuis in de paspoorten, maar op mijn paspoort staat KNHS. Dat betekend toch dat het paspoort is uitgegeven door de KNHS en is dat bij iedereen zo? Zoja, dan zou het toch niet meer dan logisch zijn dat de KNHS dit verspreid onder alle leden?

Maargoed, toen ik mijn pony kocht hebben we hem gelijk op mijn naam laten zetten, mede doordat de leeftijd niet goed in het paspoort stond. Ik kon kiezen tussen een plakkertje erover of een nieuw paspoort. Mijn moeder had gebeld en heeft gelijk maar een nieuw paspoort besteld :P Ik denk dat ze toendertijd ook 'het medische gegevens vel' erin hebben gedaan want dat staat er bij mij ook in :j (mijn paspoort loopt door t/m blz 49)

Moet er overigens nog wat instaan in die medische gegevens?

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:47

Hoi,

Ik heb zelf een NRPS pony, maar deze staat nog niet op mijn naam en heeft nog geen inlegvel medische verklaring...Nou ben ik benieuwd of het niet handiger is om de pony gelijk op mijn naam te zetten.

Wat ik wel besloten heb, is dat als er ooit iets gebeurd, waardoor ik de pony uit haar lijden moet verlossen, dit te doen bij de slager...heb namelijk al meerdere malen meegemaakt dat een paard werd ingeslapen, maar deze nog lag te vechten om maar niet te hoeven gaan....Bij de slager krijgen ze een stalen pin door het hoofd en merken van niets meer en hebben ook niet door wat er gaat gebeuren...

Moet ik dit dan ook laten vermelden op het inlegvel medische verklaringen????

Tierania_

Re: Medisch inlegvel voor het paardenpaspoort aanvragen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 08:52

Mijn pony is van 2000. We konden het eerst niet vinden in het paspoort dus wij hadden ook zn formulier op de bus gedaan. Blijkt gister dat het er toch in staat paspoort is pas uitgegeven in 2003. Dus heeft mijn moeder opgebeld dat het niet meer hoeft :)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:16

Ik heb 2 paspoorten van kwpn en daar staat het in, ik heb ingevuld dat ze niet bestemd zijn voor de slacht. Ook dat moet bekrachtigd worden door een stempel en handtekening van een DA staat er

2 paspoorten zijn van het knhs en dat is dus 2 x 7,50
Waar dat verschil in prijs dan in zit met de andere instanties? :?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:36

Ik zie hier nogal wat voorbij komen over lidmaatschapskosten van een stamboek. Nu weet ik niet precies hoe dat bij het NRPS geregeld is, maar bij het FPS is het zo dat als je later in het jaar lid wordt, het lidmaatschapsgeld aangepast wordt. Misschien is dat een tip voor mensen die lid moeten worden om het paard op naam te laten schrijven en het inlegvel willen aanvragen. Scheelt toch weer enkele tientallen euro's.

Goed dat dit bericht hier staat, ik wist er nog niets van. Heb direct het paspoort van mijn paard gecheckt en daar zit het gelukkig al in.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:49

Ik heb de KVTH gemaild en de paginas A,B,C,D zijn de juiste paginas. Je moet t dan door een da laten invullen als je niet wilt dat je paard geslacht wilt worden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:40

mijn Lusitano heeft een Portugees paspoort waar ik geen wijs uit kan, wacht even nieuws van de vereniging af anders ga ik maar bestellen bij de KNHS...

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:38

Fijn dat ik hier dit bericht aantrof. Ik had er al wel wat over gehoord maar niemand leek precies te weten hoe of wat. Mijn paspoort is van 2005 en heeft de pagina's al, voor mijn paard gaat dit dus niet op.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:17

Ik ben ook blij dat ik het hier lees, was er echt niet van op de hoogte.
Ik heb bij mijn ene paard een oud paspoort van het NHS, voordat de letter K er nog voor stond, het gaat wel door tot bladzijde 36 maar daar staan gewoon inentingen enzo, dus denk dat ik die bladen wel moet gaan bestellen.

Bij mijn spaanse PRE, staat het gelukkig wel in het paspoort, niet in het nederlands ,maar dat is niet zo een probleem lijkt mij.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:10

Ik heb zelf op het moment mijn paspoort niet, maar mijn merrie is van 2004...
Is het dan zo dat ze al zo'n inlegvel heeft?

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:56

Ik heb ook een oud paspoort waar nog op staat van het NHS. Ik moet wel zo'n medisch inlegvel bestellen.

Nu stond er op de site van de KNHS:
Als het paspoort niet op naam staat, kun je ervoor kiezen om een vervangend paspoort aan te vragen. Stuur in dit geval het paspoort op naar de afdeling I&R van de KNHS. Vul dit formulier dan niet in. De kosten van een vervangend paspoort zijn €20,-.

Wat bedoelen ze hier precies mee? Mijn paard staat namelijk nog niet op onze naam, wordt het hier dan ook meteen mee overgeschreven?

Heb al een mail gestuurd, maar ze waren hier niet echt duidelijk over.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:11

Nikkel: Ja, dan moet je het paspoort opsturen met daarbij een briefje met jouw gegevens, naam, adres enz. Ze sturen je dan een nieuw paspoort waarbij ze op jouw naam staat en waar het gedeelte medische behandelingen al in zit, daarom hoef je dan dus ook geen inlegvel aan te vragen

shir_1711

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:21

Wat een handig topic!! Mijn KWPNer uit 2001 heeft gelukkig deze bladzijdes ook al in zijn paspoort staan. Zonder dit topic had ik domweg dat inlegvel nog eens besteld! Wat ik me nu alleen afvraag, er staat dat je stempels nodig hebt van een autoriteit. Moet de Da dit doen of het KWPN? En vanaf wanneer moet dit worden ingevuld door de DA? Paard is namelijk onlangs geopereerd.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:10

shir: Dan is het paspoort vast een keer opnieuw uitgegeven, want pas vanaf 2004 staat het er automatisch in.
De DA moet een stempel en handtekening zetten.
Als jouw paard voor de slacht bestemd is moeten medicijnen die in aanmerking komen geregistreerd worden. Dit geldt voor lang niet alle medicijnen, dus ik denk dat je het beste even de kliniek kunt bellen en vragen of er dingen gegeven zijn die geregistreerd moeten worden

marie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:16

weet iemand waar het levensnummer staat
is dat het registratienummer??

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:25

marie25 schreef:

Bij kwpn wel :j Het begint met het geboortejaar en dan een punt (dus bijv 97.0123)

marie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:31

Nicole288 schreef:
marie25 schreef:

Bij kwpn wel :j Het begint met het geboortejaar en dan een punt (dus bijv 97.0123)

jah alleen staat er wel eerst een 1 voor

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:39

Dat hoef je er niet bij te zetten, het levensnummer is het jaartal en het nr erachter

Bridget24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:20

Ik heb er één van de NHS, 1999. Dus moet ook een inlegvel bestellen. Alleen begrijp ik het goed.. moet ik beslissen of hij wel of niet voor de slacht bestemd is.... Ai... Als eerste zou je denken. Tuurlijk gaat hij straks niet naar de slacht. Maar aan de andere kant.. als hij komt te overlijden en word opgehaald... Dan blijven ze toch ook nergens....

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:30

Bij ijn weten hoef je dat nu nog niet te beslissen, want dat moet ingevuld worden door je da. Dat kun je dus altijd nog laten doen. Dat is tenminste wat de KNHS mij vertelde, weet niet of dat t zelfde is voor alle stamboeken.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:05

ik volg dit ook even want er komen weer extra kosten bij

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:55

Even een vraagje, ahum. Ik heb hier een paspoort voor een shet en eentje van een ijslander. Alle 2 de paspoorten zijn uitgegeven door het KNHS. De shet heeft wel een medische bijlage, de ijslander niet. Kan ik nou niet gewoon die van de shet kopiëren en in het paspoort van de ijslander duwen. Moet kunnen toch???