Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

woeliej schreef:Hoe denken jullie hier over? Heeft een paard genoeg aan de verzorging die een vol pension bied?
kazary schreef:Ik kan me wel voorstellen dat wanneer je het heel druk hebt dat het handig is wanneer er voor je gemest wordt en dergelijke.
Wel ben ik het er mee eens dat je daar geen paard voor hebt, om hem alleen even te poetsen en vervolgens te rijden.
Wat maakt dat voor het paard uit wie er mest?
Hij krijgt niet meer aandacht als je zijn stal uitmest.Hij krijgt wel meer aandacht als jij hem langer kunt poetsen omdat de uitmest tijd niet van je totale tijd afgaat.
Ik snap die gedachten gang dan ook niet.Sorry.

Claudia__ schreef:Wel ben ik het er mee eens dat je daar geen paard voor hebt, om hem alleen even te poetsen en vervolgens te rijden.
Wietsje92 schreef:Ik vind het een beetje stom als je je paard op volpension zet, dan heb ik zoiets van dan krijg je ook geen super band met je paard als je alleen komt om te rijden
Wietsje92 schreef:Nee, maar t gaat bij volpension meestal niet alleen om uitmesten. Ik zeg ook niet dat iedereen zo is die zn paard op vol pension zet, maar er zijn er wel die denken van nou wil wel n paard maar het werk wat erbij hoort hoeft voor mij niet perse
En als je dan zo nodig een paard moet hebben waar je niet naar omkijkt, zoek dan iig een verzorger voor t paardje. Ik ken nl geen pensionstallen/maneges waar t paardje aandacht krijgt van iemand anders dan de eigenaar. Uitmesten, binnen/buiten zetten, voeren. Daar stopt het volgens mij.
En dan zondag wel op wedstrijd?! Even buiten het feit dat ik zelf niet eens een normale proef zou kunnen rijden omdat mn paardje zo fris zou zijn..
Wietsje92 schreef:Ik moet toegeven dat ik ook niet super veel tijd heb voor mijn paarden, maar ze staan niet in vol pension, ik doe zelf mijn stal zet ze buiten en verzorg ze en tis altijd nog goed gegaan.. Ik vind het een beetje stom als je je paard op volpension zet, dan heb ik zoiets van dan krijg je ook geen super band met je paard als je alleen komt om te rijden
sjaantje schreef:Gelukkig ken ik die mensen niet. Ik kan er dus ook niets zinnigs over zeggen.
woeliej schreef:Ik weet niet zo goed waar ik het plaatsen moet, maar omdat mij dit met name om de omgang met je paard gaat maar hier neer gezet.
Pensionstallen. Paardlief mooi volpension ergens stallen, niks geen omkijken meer naar. Toch nemen sommige mensen dit naar mijn mening iets te letterlijk... 'ik heb weinig tijd dankzij mijn werk, woon mischien ook erg ver weg van mijn paard (lees, andere kant van het land), maar hij staat volpension dus het is prima'. En beest word dan serieus maanden niet naar om gekeken..
Naar mijn mening heb je hier geen paard voor... Geen tijd dan toch ook niet eerlijk tegenover het paard om er 1 aan te houden? Dan wel gesproken over gezonde paarden natuurlijk. Dier heeft toch ook zijn aandacht nodig? Verzorging verder nog. (bijv. smid, die dus vaak vergeten word) Ik snap best dat niet iedereen elke dag trouw wat met zijn paard gaat doen, maar maanden/weken lang niet naar het beest omkijken..?
Hoe denken jullie hier over? Heeft een paard genoeg aan de verzorging die een vol pension bied? Aan de aandacht die hij van de andere paarden krijgt op de wei en op stal? Of heeft het ook die extra aandacht en zorg nodig die alleen een eigenaar het dier bieden kan?
( sorry maar moest even m'n verhaal kwijt! )
suleilitha schreef:Er zijn ook mensen die paarden hebben waar ze zelf niks mee doen, en stalruiters of bijrijders hebben, niks mis mee.