Hoe gaat het met...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 14:00

DiamondCheckers schreef:
Naomi,
Ik ga totaal met prima mee! Het beste wat je nu kunt doen is Flame een goed thuis geven door haar te verkopen. Ik weet dat het hartstikke hard is maar het zal voor beiden goed doen.
Naomi, wat nu het meest belangrijk is is je gezondheid en je studies. Een paard kun je altijd later nog kopen maar later naar school gaan is niet zo leuk. Ik praat uit ervaring! Je school is je toekomst en zonder school heb je later niets! Ikzelf heb Manic Depressies en weet dus goed wat je doormaakt. Sinds ik begonnen ben met medicijnen ben ik me meer leuker gaan gedragen! Haha! Denk eens goed na wat je wilt gaan doen. Ik hoop dat je eruit komt!

ik kan haar nu onderhouden en veel mensen willen me helpen, een vriendin van mn broer hefet ook paarden en die wil Flame doen als ik niet kan..
ik heb nieuw nieuws, zal ik zo vertellen..
Het gaat nu heel erg goed me, ondanks m'n oma gisteren is overleden..
maar ik ben al hel lang niet depri geweest..
en school red ik waarschijnlijk niet meer, maar een jaar overdoen is geen ramp..
ik heb het iig wel met flame voor elkaar en thuis gaat het beter.. op school ook..
ik vertel ff in een ander hoe het het haha het verhaal van gisteren want ik ben bij Flame geweest

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 14:24

Wat geweldig dat het nu allemaal beter gaat. En zoals velen al hebben gezegd is ook uit jou berichten op te maken dat het beter met je gaat. Het is allemaal veel duidelijker enz. dan eerst.
Ik vind het trouwens heel dapper dat je het allemaal weer op bokt hebt gezet, na eerdere (negatieve) reacties.
Ik ben heel benieuwd naar je verhaal over gister...

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 14:46

gisteren ben ik bij Flame geweest..
We kwamen aan en er was niemand..
Wij hebben gewoon op dat terrein gewacht en wat gegeten..
De over buren zaten al raar te roepen, van wat doen jullie daar..
Wij genegeerd en toen kwam die mevrouw eraan...
Als eerst gaf ze me een nep rekening..
gewoon een zelf gemaakte getypte rekening waar op staat:

Huur dec E 50
Huur jan E 50
huur feb E 50
wormmiddelen E 29
Benzine E 10
Hoefsmid E 20

----------------------------
209

Dierenartstkosten E 551

Jan+ feb E 150

verschuldigd 760 Euro

In overleg met DA E 75 per maand

binnen 8 werk dagen overmaken blabla

ok nu komt het, ze liet me de originele reking zien met alle bedragen
en wat de DA allemaal hheeft gedaan..
Bijzonder veel moet ik zeggen..
Achter alle dingen die hij heeft gedaan stond de prijs erachter..

Maar de originele mocht ik niet meenemen..
En wou het in m'n zak doen en ze zei toen dat ze dr sleutels was vergeten en dat dat een uur daarvan daan was en dat ze ze om 6 uur ging halen..

Toen werd m'n pa gek..
Ze gefet me ene nep rekening
ok dat kan, maar hoe weet ik dat ik dat moet betalen, zoiets kan ik ook ff zomaar aan iemand geven...
De echte, nu komt het,
mocht ik niet hebben, weet je waarom?
Haar naam stond.. NIET DE MIJNES..

En ik weet helemaal niks erover dat ik 75 euro moet gaan betalen per maand.
Dat hoor ik toch te overleggen met de DA?

bij deze blijkt het dat ze zich schuldig voelt door wat er met Flame is gebeurd en dat het haar verantwoordelijk was..
Anders stond het wel op mijn naam en had de DA mij gebeld voor de rekeningen..

Ik word belazerd wara ik bij staat..

M'n pa ging teker tegen haar, ik hem weg trekken en uiteindelijk gingen we naar huis, na een uur wachten..
Wij waren een kwartier aan het rijden en toen werd ik gebeld,
ja ik heb de sleutel en ik wil dat je alleen komt en niet met je vader en die vriendin van je ( een vriendin was mee)
Ja, zegt ze, ik haal je wel op bij de benzinepomp (1 km verder)
ik zei, ok ik kom niet, bedankt dat ik 3 uur in de auto heb gezeten voor niks, ze hing op..

Ik en m'n pa dachten dat ze wat van plan was en ik dacht dat flame er niet meer stond..
Wij terug gereden, was ze er niet..
Ik heb geprobeerd om de deur open te maken, ik heb Flame geroepen en toen hoorrde ik haar hinneken, dus ze was er wel..

Later kwam die vrouw aan, ze kwam bij de overburen vandaan..
Mijn vader stond op de hoek 200 m verder, hij mocht niet op terrein komen..
M'n pa en ma ruzie aan de telefoon..
m'n vriendin mocht ook niet op het terrein..
Ik met haar naar binnen, ze deed de deur op slot, die vriendin van mij raakte in paniek en begon te schreeuwen..
Er was nog een ingang en daar stond zij te kijken wat de mevrouw niet door had..

Ik was in de 'stallen'en tot mijn grote schrik stond Flame samen met haar vader, los bij elkaar..
Ik boos...
ik keek onder dr staart en het zag er aardig groot uit en erg uitgelubberd,
ik denk dat die hengst haar gedekt heeft..
als dat zo is is het incest..
Ik kijken naar Flame dr been, zag er redelijk uit... was nog heel dik alleen..
IK liet haar draven in de bak en ze liep echt heel goed, helemaal niet meer kreupel, alleen het was de Flame niet die ik kon..
Ze was ook naar de hoefsmid geweest, zag er redelijk uit, ja een dikke wintervacht, verder aan de magere kant..
Ik haar gepoets, met 1 borstel, want de andere waren kwijt..

Toen belde mn pa me op mn mobiel op..
Hij moest Karin (vriendin) aan de tel..
Ik hoorde m in paniek aan die tel.

Karin zei: oliebol dr is iets met mn ma ik moet naar huis..
Wij nara mn pa, Stonden 3 boeren om m heen met rieken..
Die weg liepen toen ik kwam..
M'n pa huilen, hij was bedreigd dat we weg moesten gaan enz..

wij naar huis en belde die vrouw me op..
Ze bleef maar vol houden dat ik de stalling niet heb betaald, ik had de afschriften meegenomen en de bank gebeld, die zeiden van wel..
Dus ze liegt..

ze belde op, dat als zei gelijk hefet dat ze een verklaring zwart wit op papier wil met mijn vader zijn excuses..
en dat ze wou weten waarom m'n vader zei dat ze een oplichter is..
Dat weet ie omdat hij iemand heeft gesproken waarmee die vrouw een rechtzaak heeft..
Ze heeft een paard van iemand anders verkocht en gezegd dat ie gestolen is, een broer van Flame..
Paard en geld weg voor die mensen..

Zaterdag gaan we dr halen en de rekening betaal ik nioet als ik geen origineel heb, vanaaf advocaat bellen...

Trailer kan ik misschien regelen om te huren..
MIjn broer en 4 vrienden gaan dr halen met mij en mn pa en waarsschijnlijk politie die we gaan inlichten over die boeren..
Waarschijnlijk zal die mevrouw er niet zijn, dus we hebben wat bedacht..

IK ga erheen met mn moeder, en die andere komen later met de trailer..

Waar ik bang voor ben, is dat ik Flame niet mee krijg en ook de trailer niet in door die drukte die er gaat komen, er zit ook een snel weg en ze staat aan een drukke weg..
IK heb al 3 x met flame in de sloot gezeten omdat ze gewoon bang is..

Ik hoop dat jullie het een beetje hebben kunnen volgen..
Want ik heb gemerkt aan de eerdere topics dat ik niet duidelijk ben of niet genoeg duidelijk, dus als er vragen zijn hoor ik het

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:33

Meis, fijn dat je dr nou gaat halen. Heb wel een paar adviezen voor je.
Licht de politie in voor je dr gaat halen. Vraag eventueel om begeleiding als je dr ophaalt voor eventueel gedoe met die boeren. Neem kopieen mee van je bankafschriften om (eventueel ook aan de politie) aan te kunnen tonen dat je betaald hebt. Kopieen zodat je 100% zeker weet dat je de orginelen zelf houdt.
Denk dat het ook handig kan zijn om kopieen van de eigendomspapieren mee te nemen om ook aan te kunnen tonen dat ze echt van jou is, mochten ze met een nieuw verhaal komen.
Probeer aan een kopie van de originele rekening te komen. Deels om zeker te weten dat ze je niet verder belazerd, deels om achteraf aan te kunnen tonen dat je die rekening betaald hebt.
Die verklaring van zwart op wit begrijp ik niet helemaal. Maar als het de bedoeling is dat je haar zwart op wit geeft dat je niet betaald hebt met daarbij de excuses van je vader kan ze de boom in. Daar heeft ze geen enkel recht op.
Waarom ga je eerst met je moeder? Is het niet handiger om gelijk met de trailer te komen? Hup inladen en gaan?
Meis, tis jouw paard, niet vergeten, je hebt t volste recht om dr ondertussen te gaan halen. Die trailer krijg je dr echt wel in, je hebt 5 man bij je. Maar tis misschien wel handig om zelf 2 longeerlijnen en een zweep mee te nemen, t lijkt me niet practisch om 3 uur met dr op dat erf te gaan staan prutten...
Nog als laatste, vergeet je mobiel niet, je weet nooit waarvoor je m nodig hebt.
Die dierenarts kan je bellen over de rekening als Flame veilig bij jou op stal staat. Komop, t gaat je nu echt lukken...

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:41

tnxx
ja het probleem, die mevrouw komt nooit opdagen als ik kom, dus alls ik gelijk met trailer komt, dan is ze zogenaamd weer sleutels vergeten ofzo..
maar eerst ga ik met mn ma en als ik er ben bel ik op en komen de andere met trailer, die ergens op een hoekje staan..
zoiets kan denk ik wel

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:42

koevoet mee?

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:51

Ik blijf het toch een verhaal vinden zeg(NIET l*llig bedoeld maar echt iets waar je normaal niet mee te maken krijgt )

Ik hoop echt dat het allemaal gaat lukken als je gaat halen.Laat even weten wanneer je gaat dan zal ik voor je duimen en denk ook wel meerdere mensen.Succes verder en ik hoop het beste voor je.

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:00

Naomi,
Zoals anderen het al zeiden, neem de nodige papieren met je mee zodat je bewijs hebt. Ook probeer de politie in de lichten. Als je begeleiding hebt gaat het een stuk makkelijker. Het is inderdaad jouw paard en jij hebt alle recht om dat paard daar weg te halen. Laat niemand je bedreigen. Neem eventueel een kleine tape recorder mee zodat je alle gesprekken kan opnemen. Als je dan bedreigt wordt heb je bewijs. Die mensen horen jou paard terug te geven. Als het aan mij lag zou ik gewoon met mijn trailer op komen rijden, paard nemen en ervandoor gaan. Je hebt mensen genoeg die met je mee gaan dus dat zou geen probleem moeten zijn. Maar zoals ik al zei, probeer begeleiding te hebben van de politie. Het zal stukken makkelijker zijn. En vergeet ook niet de bewijzen! Sterkt meid, het lukt je wel!!

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:21

ik hoop voor ja dat nou alles goed komt, dan heeft je paardje ook eindelijk rust.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:26

Bel anders de dierenarts nog eens over die rekening en hoe je dat kunt afbetalen. Succes ermee!

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:39

Wat ik een beetje vaag vindt is waarom wacht je met naar Flame gaan totdat die vrouw daar is? Het is toch jouw paard? Je kunt haar toch gewoon poetsen en ophalen wanneer jij dat wil en niet wanneer die vrouw daar is?

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:44

Voor zover ik begrepen heeft is de stal op slot en heeft alleen die vrouw de sleutel. Die koevoet is min of meer serieus bedoeld. Als het niet anders kan, ach waarom niet, die paar euro voor een slot...

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:09

Feetje schreef:
Wat ik een beetje vaag vindt is waarom wacht je met naar Flame gaan totdat die vrouw daar is? Het is toch jouw paard? Je kunt haar toch gewoon poetsen en ophalen wanneer jij dat wil en niet wanneer die vrouw daar is?

dat is het probleem

alle paarden staan achter slot en grendel, in een hele grote schuur..
dr is een soort hele grote garagadeur die je van binnen kan open maken en nog een kleine deur die ook op slot zit..

Dat is het probleem, ik kan niet bij Flame komen als zij er niet is

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:26

Naomi,

Ik hoop dat alles nu een beetje gaat lukken.
als je hulp nodig hebt, laat het ons gewoon weten.. Tegen een aantal bokkers kunnen ze niet op *LOL*
En mijn aanbod geld nog steeds!

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:34

ok tnx donja..
We zien zaterdag wel hoe het zal gaan, waarschijnlijk heb ik een trailer..
anders laat ik het wel horen

nikkiemisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 23:10

Oke ik dacht alweer zo'n topic, maar nu heb ik alle 4 de bladzijdes zitten lezen en ik volg het weer...Ik begrijp uit jou antwoorden dat jij veel steun aan je paard hebt en veel van haar houd.
Ik vind dat je de juiste beslissingen neemt
Ik wens je ook heel erg veel succes als je Flame op gaat halen, alleen doe wel heel erg voorzichtig, want zoals ik las waren die boeren niet echt vriendelijk. Ik hoop dat ze snel weer bij je staat en dat jullie weer lekker kunnen genieten van elkaar...
Deze nachtmerrie moet snel voorbij zijn !!!
Succes !!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 23:30

Lon schreef:
Voor zover ik begrepen heeft is de stal op slot en heeft alleen die vrouw de sleutel. Die koevoet is min of meer serieus bedoeld. Als het niet anders kan, ach waarom niet, die paar euro voor een slot...

Ik vind dat Lon gelijk heeft! Neem voor de zekerheid een koevoet mee Lachen ! Na al de kosten die je nu al hebt gehad, kunnen die paar € er ook nog wel bij Knipoog ! Hoofdzaak is, dat Flame daar weg komt!! Sterkte en héél veel succes zaterdag!!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 01:08

Ook ik wil je heel veel succes wensen a.s. zaterdag en ik hoop snel te horen hoe het allemaal gegaan is.
Wat zal jij blij zijn als je haar straks weer bij je in de buurt hebt staan na alle ellende van de afgelopen maanden.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 02:52

Hopelijk gaat alles goed en heb je straks je paardje weer veilig "thuis" staan. Er zijn een hoop goede adviezen gegeven waar je wat aan kunt hebben dus neem die mee ter voorbereiding. Ben benieuwd hoe het zal gaan.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 17:43

ja tnx allemaal, ik hoop ook dat het gaat lukken..
Er zijn nu nog meer problemen, ze zegt dat ik niks heb betaald, we hebben de giro gebeld en die hebben bevestigd dat het wel is overgemaakt, dus ze belazerd de boel,,
Zaterdag neem ik weer alle afschriften mee..

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 18:20

nogmaals, maak ajb kopieen, mocht jij de originelen op de een of andere manier kwijtraken dan wordt het bewijzen een stukkie moeilijker.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 18:31

nou zet hem op zaterdag, en dan kun je haar weer lekker verwennen.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 18:33

Ik zou zeker en vast de politie erbij halen, als jij ze meeneemt zullen ze daar al een hoop minder hard piepen. Bovendien zullen zij jou niet hard aanpakken als jij ze meeneemt dan als je "tegenstanders" ze opbellen.
Als de politie later komt hebben ze toch geen idee wat er aan het handje is en heb je kans dat je met een lege trailer naar huis keert of op de bureau eindigt.

Lijkt me overigens niet zo een heel sterk idee om zelf een deur open te breken, dat heet (jammer genoeg) dan nog altijd diefstal waar je apart voor vervolgd kunt worden. (en het zijn al zo een rotte mensen dus die doen dat zeker)
Hoop vrienden meepakken, vooral niet gaan vechten of brullen en de politie meenemen. Als die vrouw en die boeren beginnen schreeuwen of slaan heb je tenminste een been om op te staan want de politie heeft alles gezien. Zolang jullie de "slijmballen" uithangen zul je met fluwelen handschoentjes behandelt worden. Knipoog

Veel succes zaterdag en laat je niet tegenhouden door enkele stomme houten planken of een slot! (maar pas ook op wat je wel en niet doet)
Ik hoop echt dat het nou wel lukt!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 23:27

Ik ga helemaal met Loolapelooza mee, wees ajb voorzichtig en houdt je zelf aan alle regels, anders maak je het alleen maar moeilijker.
Heel veel succes zatrdag, ik hoop echt zaterdagavond te kunnen lezen dat ze veilig bij jou op stal staat...

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 23:42

Richtje schreef:
Ik ga helemaal met Loolapelooza mee, wees ajb voorzichtig en houdt je zelf aan alle regels, anders maak je het alleen maar moeilijker.
Heel veel succes zatrdag, ik hoop echt zaterdagavond te kunnen lezen dat ze veilig bij jou op stal staat...

idd hier ga ik ook mee, als je zelf ook dingen gaat uithalen die niet kunnen, zit je alleen maar meer in de problemen.