verwaarloosde friese jaarling

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duppie_

Re: verwaarloosde friese jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:08

ff stipje,

ik heb respect voor wat je doet wat je keuzen ook zal worden,
dit doen er veel je niet na!!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:09

Ken je het verhaal van de bekende Friese hengst Brandus 345? Clown Die is ook van een markt vandaan geplukt, voor een koopje Ja

Dus misschien heb je wel een dikke topper in huis gehaald! Knipoog Heel veel succes en ik duim voor jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:10

Ja dat is waar, maar die was niet in mekaar getrapt zoals Auke.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:12

sazz schreef:
nee hij is idd uit goede stam, maar dat staat idd los van zijn letsel, ik denk als hij deze niet had gehad hij ook niet op deze markt terecht was gekomen met zo een idiote prijs, ik wil jullie de foto`s gerust laten zien, maar dan vraag ik of suleilitha ze er voor mij wil opzetten aub dan weten jullie misschien wat ik bedoel met zijn achterbeen.

allerbelangrijkste is zijn herstel tuurlijk, of hij nou een aankomende denkhengst is of een melkboerpaardje maakt niet uit.
Wil wel even zeggen dat ik je een toppertje vindt, ik lees tussen de regels door het verdriet en de zorgen en zou willen dat ik iets weg kon nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:20

Dit is jammer, dat de foto's zo klein zijn!!!! Maar wat wel te zien is, is dat de stand en de hoek van het voetje normaal zijn!!!!!!!
En dat is echt wel hoopgevend!!!!!!!!!!!
Ik raad je aan om deze foto's na een telefoontje naar Utrecht te mailen!!
Ik heb nog niet het gevoel dat dit een hopeloos geval is namelijk. Met heel veel geluk zou het kunnen dat de fractuur wel hersteld, er blijft dan wel botaangroei te zien maar uiteindelijk wordt dat vaak slechts een schoonheidsgebrek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:22

en van botaangroei zou hij dan geen last hebben? ( weet niet zoveel over dat onderwerp en vind het wel interessant)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:23

Mijn knol heeft ook botaangroei. Met wat geluk groeit dat om het gewricht heen en niet erin.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:31

suleilitha schreef:
Ja dat is waar, maar die was niet in mekaar getrapt zoals Auke.

Maar toch, bijzondere paarden hebben vaak een bijzonder verleden, ik heb ooit nog geld geboden voor de hengst Melle, stond bij een koetsier en die vond hem te klein, ik heb er toen 10 duizend gulden voor geboden en kwamen elkaar net niet tegemoet (ooo wat dom he achteraf)
Jochem is als jaarling verkocht op de paardenamrkt in Hedel en kijk eens wat hij achtergelaten heeft.
Kijk eens naar Milton, niemand wilde eraan en uiteindelijk is hij legendarisch geworden nou enz, dus kom op meis, miet opgeven hoor.
Neem mijn eigenste paardje, mijn Rappie, ik heb hem vorig jaar verkocht maar toen ik hem kocht (slachtprijs) was er niemand ie in hem geloofde, ik wel want hij leek zo op mijn vorig paard, ik heb hem door geldgebrek moeten verkopen, heel veel tranen gehad maar gelukkig kan ik hem zien wanner ik wil, nu is hij een topsprinpaard, loopt Inter 2 dressuur en Z springen, terwijl hij als veulen zijn hoefje gebroken heeft en niemand ook maar 1 cent om hem gaf, als hij zo doorgaat gaat hij naar Amerika en dat is me te ver maar ben wel trots op hem.
Vorig jaar nog een dravertje verkocht naar Engeland, Fatout, Ze staat nu bij een van de Whittaker telgen op stal, dat blonde meisje ben even haar naam kwijt, oke meschien beetje oftopic maar je ziet alles kan als je er maar in gelooft.

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 17:36

ze willen de verwoekerde botgroei en de artrose die er nu zit eruit uithalen en ook enkele gewrichtjes/ botjes( verbrijzelde) die hij niet meer kan gebruiken willen ze verwijderen en dan met schroeven en plaatjes de boel vast zetten en daarna een flinke periode in het gips zetten want hij bebruikt maar 10 % van zijn been/gang in dat gewricht, dus dat mag en kan je vast zetten.prognose van herstel was 50 % volgens V K Someren.
Volgens DAP horst die deze operatie nog niet (nooit ) heeft gedaan had hij 70 / 80 % , maaaar
Het probleem momenteel is dat hij links voor nu ook een dikke warme kogel heeft........gek word je ervan alles komt ineens of de duvel er mee speelt!! Boos!
Ik vind het wel heel lief dat iedereen met me meedenkt in welke richting dan ook lieve paardemensen alvast BEDANKT voor jullie steun!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:41

Ja, dat voorbeentje is overbelast, dat is een logisch gevolg. Toch is een letsel aan een achterbeen lang zo levensbedreigend niet dan een letsel aan een voorbeen. Maar ik kan me wel voorstellen dat je het even niet meer ziet zitten!!!

Ik heb je foto's nog even doorgemaild naar iemand die ook van dit topic op de hoogte is, voorlopig duimen we nog maar even!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:41

ach het peerd is nog jong wat zijn kansen aanzienlijk verbeteren......... ik zou het met zo een jong paard ook aandurven Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:43

Nou great!!!!!!!!!
Kon je de foto's zien?? De rontgenfoto's bedoel ik dan!

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 17:46

nou kiwiko je geeft me weer hoop ik wil ze wel in het toppic hebben de foto`s dan kan iedereen meekijken, want ik denk wel dat iedereen nu nieuwsgierig wordt naar zijn been!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:47

Sazz dat lukt niet, daar zijn ze veel te klein voor, ik heb dat ook al geprobeerd.

Kun je ze mij nog een keer sturen en dan op redelijke grootte? Wat ik nu voor me kreeg was zo groot als pasfoto's...

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 17:51

ik zal nog eens proberen ik had berpie ook nog eens gevraagt maar ik zal nog een keer proberen ze door te sturen~!!

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:52

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:55

Super dat je dit paardje opgevangen hebt sazz!
Ik hoop dat het allemaal weer goed kan komen.
Ben benieuwd naar de foto van zijn been..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:00

Ik durf het bijna niet hardop te typen, maar mijn paard was er erger aan toe dan Auke .......
Kiwiko is even met de foto's bezig, om ze te plaatsen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:09

ik kan ze alleen op deze grote hier neerzetten Lachen als ik ze vergroot dan slaat mijn puter op hol Lachen

maar ik zal ze in deze grote hier plaatsen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:10

En wat zou je dan verder adviseren? Utrecht?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:12

hmzzz ik kan ze niet uploaden, ik ga het via Hyves proberen Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:16

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:17

suleilitha schreef:
En wat zou je dan verder adviseren? Utrecht?

utrecht of Brasschaat Lachen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:18

Afbeelding

Even ter vergelijking.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:19

als je de foto op je eigen PC opslaat dan kan je hem vergroten Lachen