Wat vind jullie partner van jullie "paardenleven"?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Re: Wat vind jullie partner van jullie "paardenleven"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:09

manlief weet dat ik heel graag dieren om me heen heb en daar geniet hij weer van. onze eerste date was op de kinderboerderij waar ik werkte, en hij maakte toen ook gelijk kennis met mijn hondje Robin, duidelijker kon ik niet zijn dat dieren een grote rol in mijn leven spelen, het is geven en nemen want zijn carrière is voor hem erg belangrijk dus bleef ik thuis voor de kinderen wat hij heel fijn vond, geen oppas mama's, kinderopvang en na schoolse opvang....en nu onze kids groter zijn (1 op middelbare en 2 bovenbouw basisschool) heb ik alle tijd overdag om bij mijn paardje te zijn (die ik ruim een maand geleden heb gekregen van mijn schat! Lovers ) en zit meestal s'avonds lekker met lief en 2 honden op de bank. Haha!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:19

Toen ik nog paarden had, ging hij heeel af en toe mee, en kijkt dan op een afstandje naar het rijden, en af en toe een aaitje over het paard en helpt me bij het uitmesten met het wegbrengen van de volle kruiwagen, lief he, maar voor de rest, vind hij er niks aan.

Wel ging hij de eerste 5 maanden dat ik een nieuw paard had, dagelijks mee, hij wil er van overtuigd raken dat het beest me niks doet, omdat hij (paard dus) en ik elkaar nog niet kennen, maar ik heb een hele lieve draver gekocht en het zit wel goed, en daar was hij dan na 5 maanden ook van overtuigd, hihi leuk he, een overbezorgde vriend, want het is ook een koerspaard geweest he, maar nu weet hij dat niet alle exrenpaarden gevaarlijk zijn hihihi.

Hij gunt het me echter wel, dat ik een paardenhobby heb, en kookt dan ook altijd als ik weg moet naar de paarden, super.

Nu heb ik op het moment geen paard,maar dat gaat wel komen hoor hihi, nu vind hij het zonde van het geld, en vind het een geldverspilling en geldweggooierij aan stalhouders/dierenartsen/veeartsen/hoefsmid/paardenwinkels.

Tja jammer, dat ik geen paardengekke vriend heb, maar het is een hele beste kerel.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:21

ik werk zelf 5 dagen per week en moet dus 's avonds naar mn eigen paard. Mn vriend weet dit en heeft er geen problemen mee, hij gaat soms zelfs mee. Verder vermaakt hij zich prima, door bijvoorbeeld lekker met de hond te gaan lopen. En ik zorg dat ik vroeg ga zodat ik ook niet te laat in de avond weer thuis ben en we nog tijd zat samen hebben.

_horselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:06

Ik heb nog geen eigen paard maar rijd elke week op een manege.
in het begin was m'n vriend er zo niet mee bezig maar hij begint zich erin te intereseren,hij wil misschien ook leren paardrijden en dat zou ik erg apreciëren. Mijn droom is dan ook om later zelfstandige te worden(manegehouder,ene pension of paardenwinkel openen) en hij is bereid mij daarmee te helpen.

Dus ik hoop echt wle dat hij dat meent! Lachen

Xx;;

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:35

Incredible schreef:
Kijk daar heb ik dan weer niks over te zeggen. Ik kan nog lekker doen en laten wat ik wil.
Mijn ouders zijn er niet altijd even blij mee..Die houden er niet zo van.
Kom nou eens een keer op tijd thuis, en ga snel douchen 'je stinkt naar paarden'.
Elke keer als je weg gaat; let op he, tussen die knollen. Jajajajajajajajaaaaaaah....
Ik snap het wel, maar ik vind het zo leuk. Ieder zn eigen ding.

irritant is dat he, heb ik heerlijk gereden wil ik dat thuis eventjes vertellen zeggen ze eerst ga eens douchen.. FIJN

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:23

Mijn man vindt het niet zo leuk meer jammer genoeg. De kinderen vinden het 's winters een enorme opgave.
Ik ga dus meestal alleen! Maar ze zitten wel aan de buis gekluisterd tijdens de 'Saddle Club'....dát lijkt ze geweldig. Niet die kou, stront scheppen, poetsen en dan nog mss een rondje op een pony zitten. Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:27

mijn vriend begrijpt me niet...laat die beesten gewoon buiten staan,zonder kleedje(deken)daar kunnen ze tegen...
Ach,ik vind het leuker om het anders te doen....gewoon s'avonds op stal,lekker schoon....en dan zeg ik tegen hem..ik klaag toch niet???ik doe alles vrijwillig en met veel plezier...al 30 jaar...

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:35

Mijn vriend wil dat ik gelukkig ben en steunt me voor de volle 100%. Hij helpt zelfs met het verzorgen. Hij komt er elke dag langs op weg naar zijn werk en zet dan af en toe de paarden buiten en op stal. Ook toen ik op zoek was naar een nieuw paard ging hij zo vaak mogelijk mee. Hij heeft leren rijden, maar rijdt nu niet meer. Hij helpt me nu ook weer zo veel mogelijk met het nieuwe paard. Ik heb in het begin nogal last van 'koudwater vrees' en hij weet dat ik daar ff door heen moet, dus ook daar ondersteunt hij in Ja . Gelukkig heeft hij zelf ook een grote passie (taekwondo) en daar geef ik hem ook alle vrijheid in. Ik kan hem ook wel wat meer ondersteunen, bedenk ik nu. Wat meer interesse tonen en meegaan naar wedstrijden enzo haha Bloos .

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:37

ooooh...ik ben jaloers!!!

Biir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:05

Ik heb zelf eerst jaren gereden op een manege voor ik mijn vriend tegen kwam. Hij heeft 6 paarden om te rijden en nog een paar fokmerries. Nu ben ik dus gestopt met rijden op een manege en help hem mee met rijden, verzorgen en de rest wat er bij komt kijken. Het is een hoop werk, maar wel erg leuk dat we deze hobby samen kunnen delen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:06

Mijn ex was ook een paardenman, makkelijk maar never nooit meer Haha!

Mijn huidige vriend sport zelf veel en staat geheel achter mij met mijn paardenhobby en alle tijd die dit opslokt Haha!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:43

geweldig , hij komt zelf uit een paardenfamilie , dus hij vind het heerlijk Lachen

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:51

Mijn manneke had helemaal niks met paarden toen we elkaar leerden kennen. Tja , hij wist dat het dieren waren met 4 POTEN Knipoog ( benen! Schat ) en een staart.

Inmiddels is hij net zo besmet met het hardnekkige paardenvirus. En zegt hij BENEN i.p.v poten.
Hij gaat elke dag mee en heeft zelfs zijn eerste rijlessen gehad! Hij vindt het geweldig!
Nou moet ik dus gaan oppassen......straks ben ik mijn paard kwijt!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:59

ik had al een paard toen ik mijn man leerde kennen,dat wist hij ook.
soms kreeg ik de vraag,moet je nu alweer? ja,ik moet alweer. ik sta op een doe het zelf stal en buitenom de ochtend voering is het doe het zelf!
dat begreep hij wel maar baalde soms toch dat het zoveel tijd in beslag nam. Bloos
enkele jaren later kochten we een woonboederijtje met een lapje grond.
zijn eerste woorden waren toen we de sleutel kregen, zo,nu kan je hele dagen met de paarden in de weer maar dat is niet erg want je bent nu toch "thuis".
hij haalt hooi en stro voor me,brengt de mestkar weg,rijd met me mee als er een paard vervoert moet worden en staat regelmatig aan de kant als er gelest word.
doet eigenlijk alles zolang hij maar niet 1 op 1 met het paard in de weer moet [blijft eng he] en de echte beslissingen blijven voor mij,het is mijn hobby zegt hij dan en hij heeft er geen verstand van vind ie. Bloos
ideaal!!!!!! Haha! Bloos

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 01:19

tsjah hoe denkt mijn vent erover? Hij vind het allemaal wel heel erg leuk om te zien, hoe ik met die "beesten" omga. Sinds kort is die dus ook bijna dagelijks op stal te vinden, om me te ondersteunen en te helpen waar die kan helpen. Ik heb nu een jaar een relatie, waarvan hij voor een maand terug voor het eerst op de stal kwam en in aanraking met de paarden kwam, wat die ook zeer eng vond. helemaal nadat ik (ja net als hij de eerste keer komt kijken) aan de kant word gekegeld door een oer eigenwijs veulen die nodig van de moeder af moet nu..

Maar meneer toont echt alle begrip en intresse, hij helpt me nu al met voeren, de stal vegen en durft ook de paarden te aaien!! (is beter als drie meter verder staan en niet door het gangpad durven te lopen omdat er dan hoofden naar buiten konden komen haha) Ook gaat die met mij mee op concour (hij hoeft niet te lezen dat doe ik hem niet aan!)

En moet eerlijk zeggen dat die erg zijn best doet om mij te helpen en om bij me te zijn, ook al ben ik bij de paarden, dus ik verwacht, dat die over een maandje ongeveer zijn eerste staplesje wil van me!! haha

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:41

Mijn vriend duft met mn paard te wandelen en hij heeft er ook al eens op gezeten maar verder vindt ie dat t allemaal erg lang duurt Clown Maar hij zegt ook dat ie wil dat ik gewooon kan blijven rijden omdat ik dat nu eenmaal leuk vindt en dat wil ie niet afpakken. Ik probeer t altijd zo in te plannen dat ie er zo min mogelijk last van heeft. 2 á 3 dagen per week (werkdagen) ga ik uit mn werk naar stal om te rijden en dan kookt mn vriend, als ik terug kom kan ik dus meteen eten Vork De andere (werk)dagen dan ga ik na het eten heen, dan krijg ik ook nog iets mee van alle roddels enzo Haha!

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:48

Ik ben in het gelukkige bezit van 2 paarden die ik ook in de sport uitbreng. Mijn man vond
(met nadruk op vond) dit altijd geen probleem.
Maar nu de situatie wat gewijzigd is (kleintje van 1,5 jaar, zojuist verhuisd naar een oude
boerderij die we aan het verbouwen zijn, geen verlichting in de rijbak) wordt het toch wel
lastig. Ik heb nu chronisch tijd te kort. Ik moet vaker een beroep doen op mijn man, dat
vind hij niet altijd even leuk.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:24

Mijn man vindt het geen probleem, zolang ik maar niet aan zijn hobby kom.... marathons lopen, dusssss wij hebben hier een goed schema. Kunnen helaas niet tegelijkertijd de deur uit want we hebben ook nog 2 kids (2 en 4 jaar)

Di en do zijn zijn trainingsavonden, de overige de mijne en in het weekend ga ik vaak direct na het ontbijt weg, lekker rijden en als ik terugkom gaat hij trainen.

Zo zijn we allebei gelukkig.

rockgirll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:10

haha leuke vraag.
maar ik ben zelf nog een kind van 13jaar.
en het paardengedoe enz heb ik van me moeder geleerd.
Haha!
dus me vader jaaaa...
die heeft niks met paarden maar betaald wel gewoon elke maand stal kosten mee.
x

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:15

mijn vriend had al paarden toen ik hem leerde kennen, nu zijn ze van ons samen, dus hij vind het totaal niet erg hoor Haha!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:20

Wij hebben er vier thuis waarvan 3 van mijzelf zijn. Mijn wederhelft vind het geen probleem dat ik veel bij de paarden ben. Hij helpt zelf ook mee in de verzorging omdat ik ook vier dagen werk, mest hij ook uit en dergelijke. Het is zijn hobby niet maar zonder zijn hulp zou ik het niet redden.
Daarnaast heeft hij zelf ook een hobby waaraan hij veel tijd besteed, dus verwijten kunnen we elkaar in die zin niet maken Knipoog

sam2704

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:53

Mijn man heeft niets met paarden. Hij vindt ze zelfs een beetje eng. Maar ik vind het heerlijk. Ik kan echt uren in de stal bezig zijn en met mijn paard frutten

ilona1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:08

mijn mannetje vindt het leuk dat ik een hobby heb ,maar heeft er zo niets mee. als ik voor een paar dagen weg moet kan ik wel op hem rekenen qua verzorging ,maar rijden zal hij hem nooit doen. op mij eerste paard heeft hij weleens gereden.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:20

Ik heb er zelf 3 samen met mijn moeder, mijn vader kijkt er niet naar om maar stond wel altijd trots aan de kant tijdens een wedstrijd,verder vind paps het geweldig om te klussen op en rondom onze stal.
Met mijn ex samen had ik nog een mooie fries al keek mijn ex er alleen naar om als het weer gunstig was,dat hield dus in dat ik er meestal voor op draaide.Al moet ik wel zeggen als ik eens niet kon door werk ofzo stond hij wel te mesten,voeren.

Mijn huidige vriend schreeuwde in het begin van onze relatie: ik moet niks van die beesten hebben, maar nu gaat hij geregeld mee voeren en wil hij zelfs dat ik hem ga leren rijden.Bij veel mannen is het volgens mij gewoon angst waar ze niet voor uit durven te komen Haha! ,nadat ze door hebben dat paarden lang niet zo eng zijn draaien ze wel bij.

Ik vind het ook best schattig om te zien hoe mijn vriend met een plukje hooi voor mijn paard zijn neus staat,terwijl mijn paard een zoiets heeft van .....volgens mij ligt er een hele bult voor mijn neus vriend Haha!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:24

Annemeik schreef:
MaaikeMo schreef:
Mijn paard staat op de 1e plaats, hij op de 2e..

Veel mensen zeggen dat, en ik moet zeggen dat ik dat niet zo zie. Lijkt me ook vrij ongezond voor de relatie...

Paard is paard, vriendlief is iemand met wie ik de rest van mijn leven wil delen en een gezin mee wil stichten. Paard is erg lief en een groot deel van mijn leven, maar mijn vriend gaat toch echt wel voor hoor.

bij mij staan ze allebij op de eerste plaats en soms maak ik meer tijd voor hem en de andere keer meer voor mn paardje. op maandag,woensdag,vrijdag en zaterdag maak ik overdag en in het begin van de avond veel tijd voor haar vrij en de rest van de dag en avond is voor hem