Het gevaar van bitloos rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het gevaar van bitloos rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:07

Dat is het juist, ze loopt veel te lang, dus totaal uit elkaar. Een paard behoort aan elkaar te worden gereden en daar is bij jou niks van te zien,

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:07

lief jouw paard loopt op de voorhand, zonder enige achterhand gebruik.... uit elkaar gevallen en absoluut niet mooi lang en laag..........

dit is echt funest voor je paard, doe ermee wat je wil

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:08

conclusie : gevaar van bitloos is evengroot als gevaar met bit ?
Toch ben ik het hier niet mee eens. Een wat hardere ophouding met stang zal toch meer zeer doen dan een ophouding met stalhalster..

Het gevaar van beiden hangt af van de hand van de ruiter (ruiters die bv een hardere hand krijgen omdat ze bitloos rijden) en het tuig.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:09

we hebben het hier over de effecten op langere duur.............. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:09

KiWiKo schreef:
das heel knap, want op die foto's heeft de pony toch echt een bit in Knipoog

en als jij dit al goed vind.............. dan is er nog een lange weg te gaan voordat je bitloos iets kan proberen[/quote]

dat vind jij, ik vind niet dat je met bit je paard beter kan laten lopen zonder bit! + dat ik mijn paard rijd en IK het verschil voel met en zonder bit. en het toch een stuk ontspannender zonder is Knipoog
Ze gebruikt dus wel degelijk haar achterhand want daar ebn ik me egaan trainen. maargoed, dit topic ging niet over mijn foto's maar over t bitloze rijden wat *gevaarlijk* zou moeten zijn Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:10

beauty is in the eye of the beholder................

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:10

kiwiko: het was als reactie op eerder geplaatste berichten, voor het over de foto's van cinnepin ging Lachen
Laatst bijgewerkt door Hananas op 13-11-08 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:11

suleilitha schreef:
Kiwiko je zit in mijn energie Haha!
Er moet nog heel wat gebeuren voordat Gast9373 er aan toe is de wedstrijdbaan met succes te betreden, dat ben ik volkomen met je eens.

sterker nog ik wil niet eens wedstrijden rijden! Ik rijd voornamelijk in het bos! Waarom zou ik mijn paard als competitie voorwerp gebruiken???? geen haar op me hoofd die daar aan denkt, lekker met sporen in de buik prikken, stang en trens erin, ja das idd erg diervriendelijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:12

Cin, ook als je zo door het bos rijdt, gaat je paard voortijdig kapot, hoor.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:13

Cinnepin schreef:
suleilitha schreef:
Kiwiko je zit in mijn energie Haha!
Er moet nog heel wat gebeuren voordat Cinnepin er aan toe is de wedstrijdbaan met succes te betreden, dat ben ik volkomen met je eens.

sterker nog ik wil niet eens wedstrijden rijden! Ik rijd voornamelijk in het bos! Waarom zou ik mijn paard als competitie voorwerp gebruiken???? geen haar op me hoofd die daar aan denkt, lekker met sporen in de buik prikken, stang en trens erin, ja das idd erg diervriendelijk Knipoog

je zou ook geen deuk in een pakkie boter rijden op het wedstrijdterrein zo............. ook niet in de B......... en de B is wel heel haalbaar voor elk recreatiepaard......... maar ik weet wel dat jouw paard zo niet echt heel oud gaat worden als dit haar standaard is, want het is gewoonweg niet goed voor een paard om zo belast te worden

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:15

even nieuwsgierig: is er een wetenschappelijk onderzoek verricht op de belasting van paarden, hoe ze moeten lopen? Of ze idd werkelijk kapot gaan als ze op de voorhand vallen?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:15

Ik denk dat ze dat nou wel weet. En soms kom je pas jaren later erachter dat je iets verkeerd aanpakt terwijl je hele goede bedoelingen hebt.
Niet iedereen kan een paard correct rijden. Dat kun je niemand kwalijk nemen. Zolang ze maar hun best doen om er mee aan de slag te gaan.
Misschienis het verstandig om het weer algemeen te gaan houden en elkaar niet op de persoon aan te spreken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:18

Dorienn schreef:
even nieuwsgierig: is er een wetenschappelijk onderzoek verricht op de belasting van paarden, hoe ze moeten lopen? Of ze idd werkelijk kapot gaan als ze op de voorhand vallen?

google eens op hko Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:19

AnnemiekvM schreef:
Ik denk dat ze dat nou wel weet. En soms kom je pas jaren later erachter dat je iets verkeerd aanpakt terwijl je hele goede bedoelingen hebt.
Niet iedereen kan een paard correct rijden. Dat kun je niemand kwalijk nemen. Zolang ze maar hun best doen om er mee aan de slag te gaan.
Misschienis het verstandig om het weer algemeen te gaan houden en elkaar niet op de persoon aan te spreken.

mag ik dan mensen een stukje sturen op mijn 40ste levensjaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:20

@ kiwiko

Ik heb eens in je profiel gekeken, ik zie daar een paard met de mond open bijgezet ( vind ie vast leuk zo worden bijgezet ), De bovenste haflinger met een valse knik in de hals ( goed voor de luchtwegen ), een paard die aan de slof gebonden zit, hmmm moet ik dit serieus nemen? Er loopt bij ons een instructrise opstal en die zegt toch echt zoals ik mijn paard NU rijd doet ze t prima. We zijn inmiddels ook weer een half jaar verder dan de geplaatste foto's Knipoog
Zoals ik al zei, mijn paard treed weldegelijk de achrtehand eronder. Maargoed ik ken jou vana ndere topics en ik heb geen eens zin om met jou in discussie tegaan want je blijft tog tot iritatie doorgaan, nogmaals ik vind t wel knap daT jij van 2 foto's kan zien hoe ik mijn p[aard rijd Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:23

en wat ga je mij nou vertellen Cinnepin Lachen die dieren doen het nog steeds.............

heb je een frustratie met mij........ kan best hoor, geen probleem, echter ik zie van jouw foto's die je als voorbeeld plaatst in dit topic slechts ellende komen.........

jouw ding om te vieren, niet de mijne Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:25

ja en mijn peerd doet t ook nog steeds en heeft nergens last van Lachen sterker nog ze is pas geleden helemaal nagekeken door de da ( doe ik jaarlijks ) en niks aan t handje Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:27

ding moet nog 6 worden Haha!

maar nogmaals is jouw feessie meis............moet je vooral doen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:28

ja kiwiko jij weet t beter van 2 wat oudere foto's dan mensen die mij bijna dagelijks zien rijden Knipoog

Ga jij nou maar door op jouw manier, dat is de manier wat ik vind om te janken, vooral dat bruine paar die bijgezet is en helemaal zijn mond opent, heb je wel eens gekeken hoe dat dier uit zijn ogen kijkt? je kan mij nie vertellen dat ie blij is Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:31

das jouw feessie lief................ ik heb er liever een met even de mond open dan destructief gereden........ jouw ding..........

die foto mag je ook neerzetten hier, want ik zou zo niet weten over welke foto je het hebt Lachen

nogmaals jouw feessie meis Lachen

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:32

Ik heb ook een tijdje bitloos gereden, mij werd toen vertelt dat ik het neusbotje kon breken Tong uitsteken tja! lachwekkend ..

Denk dat je dan heel hard moet trekken, en aan het halster kan het ook gebeuren dan toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:32

IK heb even in je profiel gespiekt Kiwiko, ik kan niets vinden wat duidt op een paard wat niet blij is, en paarden zijn geen mensen, of het moet zijn dat we hier weer een stuk verdisneyficatie hebben, maar ik heb mijn eigen ook nog nooit zien lachen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:33

Afbeelding

het kan zijn dat je deze bedoeld Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:34

grappig hoor Lachen
Rijd jij nou maar lekker door met sporen en de dlof, Knipoog dan kom je erook Lachen en laat mij lekker mij op me eigen manier rijden Lachen

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:34

wat is er mis met die foto? (heb niet het hele topic gelezen .. )