Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Rock schreef:Ik snap jullie standpunten daarin... Wat mij betreft mogen de eigenaren zich ook best melden, maar er komt dan nog even geen nieuwe ronde.

Vonnie84 schreef:Foto 4 (hond)
Erg gericht op de baas.
Eigenaren zijn nog vrij jong, ik schat tussen de 20 en 32 jaar.
Tennisbal
Tijdens uitlaten, lijn in z'n mond en springen.
Drinkt veel water per dag.
Vind z'n brok niet lekker (kreeg rijst door)
vind het gezellig in huis. Ligt daar op een donkere bank.
Puppie's op kranten.
En ik zie de hond steeds voor me met een roze/rode strik om de nek.
Tijdens het uitlaten doet ze precies dat tot ze geen zin meer heeft en dan probeert ze zich alleen nog maar los te trekken. 
Eleandra schreef:Het Nieuwe Reading Experiment (Deel 2)slimmerik schreef:foto 4:
Een border collie. Een nog vrij jonge teef. Tussen de 1 en 2 jaar schat ik. Lekker wild. Ik zie ook een grote zwarte hond. Zoiets als een does of bouvier. Verder voel ik warmte. (koorts?) Kan dat niet goed plaatsen want ze voelt gezond.
Ze is anderhalf jaar oud, inderdaad ze.
)ineke1963 schreef:Foto 4:
deze hond is vreselijk alert, elke beweging is wat hij ziet, soms voelt het als een bedreiging soms enthousiasme, maar alert moet hij van zichzelf zijn, kan ook nieuwsgierigheid zijn. Denk om mag/darm problemen die regelmatig terugkeren

slimmerik schreef:Wat ik dacht??
Ik heb meteen de lotto ingevuld natuurlijk..... dacht dat het mijn lucky week was. Helaas niets gewonnen
slimmerik schreef:Wat ik dacht??
Ik heb meteen de lotto ingevuld natuurlijk..... dacht dat het mijn lucky week was. Helaas niets gewonnen
DL_ schreef:slimmerik schreef:Wat ik dacht??
haha, arme slimmerik ook altijd.
Misschien moet je meer van je intelligentie gebruik maken en een kansberekening erop los laten
Dus hierbij meldt de eigenaar van foto 3 zich.slimmerik schreef:Foto 3:
Voelt aan als een merrie. Een jaar of 10 à 11. Al heel lang in het bezit van één persoon. Heeft een shet als gezelschap. Kerngezond dier. Heeft wel last van veel jeuk (exceem??) Wordt western gereden maar springt ook graag.... dressuur ook (gedaan??) Is gek met haar eigenaar.
mooney schreef:Foto 3
Nooit meegedaan, maar ik zal het een poging geven.
Ik krijg een heel rustgevend gevoel als ik naar dit paardje kijk, misschien ook wel omdat het zo'n mooi beestje is. Een merrie, fijn karakter. Volgens mij heel betrouwbaar, vooral als het nodig is en soms een grapje tussendoor.
mellamoshan schreef:bij de 3e foto heb ik het idee dat de palomino een boefje is. Wel een goede pony maar het is er denk ik 1 die je in de gaten moet houden. ik denk dat het een merrie is, maar pin me hier niet op vast. deze houdt volgens mij wel van een grapje. Verder eigenlijk niets bijzonders dat ik bij deze voel of opmerk.
Urielle schreef:Foto 3:
Wat een ontzettend leuke pony is dit van karakter! Volgens mij is het een merrie van een jaar of 8, maar voelt heel jong en vrolijk aan in energie. Misschien is ze op de foto nog jong en nu ouder, of het is een paard dat geestelijk erg jeugdig blijft, op de een of andere manier denk ik bij het fysiek niet meer aan een drie- of vierjarige. Ongecompliceerd en nuchter maar erg slim en veel gevoel voor humor. Kan op de wei zo naar je toekomen maar ook een dolletje maken en je er een uur achteraan laten lopen, grappig is dat (vindt pony)! Ontzettend lief dier, maar een ondeugdje. Op de foto zie ik haar met een westernzadel en zoiets is ook geknipt voor haar, vindt ze leuk en is er goed in. Endurance past ook, maar niet teveel dressuur, niet te technisch en moeilijk en serieus. Lol maken en samen met de baas de natuur in. Ik voel wel iets met de benen, heeft dit dier artrose? Zo nee, opletten dat de benen heel blijven. Hier ook weer een happy paard wat goed verzorgd wordt. Eigenaar is een volwassen vrouw, ik denk aan een stevig postuur. Het is iig geen mannenpaard en dat past dit paard ook niet, ze is happy met iemand die haar zachtaardig aanpakt. Wel een alleseter, eet veel en graag en alles wat je voorzet. Moet ook opletten niet te dik te worden. Ik denk nu aan de hoeven, maar die worden goed onderhouden. Scheuren erin of hoefbevangen geweest dan misschien? Weet niet waarom ik anders aan hoeven denk.
Vonnie84 schreef:Foto 3 (paard)
Ijdeltuit eerste klas (wat ben ik toch mooi)
Wil ook graag mooi gemaakt worden en kan het niet velen als ze er niet op haar allerbest uit ziet.
Voelt zich goed.
Verder had ik niets.
ineke1963 schreef:Foto 3:
dit paard voelt zich lekker in zijn velletje hoewel het af en toe last heeft van zijn rechtervoorbeen/voet, denk om de hoef, zit af en toe een pijnlijke plek. De staartwortel is een gevoelige plaats bij dit dier, misschien in het verleden een blessure.
KiWiKo schreef:foto 3 de haf
Vind zichzelf nogal wat zeg!!! arrogante kwal!!!is nergens van onder de indruk...... wil graag heel hard werken, en echt wel laten zien hoe braaf hij kan zijn, maar zodra het moet komt de ezel in hem boven...
gut valt nog niet mee![]()
Amber is voor zover ik weet geen haf, maar een welshje
En een kwal kan ik haar ook niet noemen. Ze heeft weleens haar (pis)merriekuren, maar over het algemeen is het een heel meegaand en rustig paardje. De ezel kan wel af en toe omhoog komen, maar dat is vooral als ze onterecht behandeld wordt volgens haarzelf. En geef haar eens ongelijk 
Jorine_Falco schreef:Ik doe dit voor het eerst, en heb even de rust genomen. Ik ben benieuwd of het een beetje klopt!
Foto 3:
Een merrie, oplettend maar ontzettend braaf. Heeft een lief meisje als eigenaar en gaan voor elkaar door het vuur. Ik merk dat ze veel jeuk heeft, zomerexceem?
Maar Amber doet veel voor mij en ik stel alles in het werk om ze een prettig leven te geven bij mij. Ze heeft dit jaar idd last van jeuk/exceem.capopjekop schreef:Foto 3:
Ik heb zelf niet het idee dat ze last heeft van haar voorbeen/hoef, ze loopt goed. De staartwortel kan ik zo ook niet plaatsen. Het enige dat ik kan bedenken is dat ze hem 6 jaar geleden eens helemaal kapot geschuurd heeft. Maar de jaren daarna heeft ze eigenlijk nooit meer echt geschuurt, tot dit jaar. Alleen heeft ze toen een deken opgehad, dus haar staartwortel is niet beschadigd.

. Na een paar keer kijken beslotenponyparadijs schreef:Zo heb even de tijd genomen maar hier dan mijn poging.
Dit is een merrie van een jaar of 6-7. Zij heeft een heel toegankelijk karakter. Is vrij gemakkelijk te rijden. Is niet overdreven gevoelig maar ook niet vreselijk stug. Heeft plezier in haar leven en nooit geen narrigheid gehad.
mellamoshan schreef:bij de schimmel, de 2e foto voel ik verder niets meer. Gewoon een goed gevoel, k denk dat ze blij is en voel ook lichamelijk niets. Ik denk dat ze wel meer op mensen dan op paarden gericht is.
Urielle schreef:Foto 2, de schimmel: Paard van ongeveer zes jaar oud, merrie. Vriendelijk paard, snuffelt nieuwsgierig wat je bij hebt. Voor vreemde mensen op de wei een beetje terughoudend, maar voor haar eigenares/amazone (ze heeft een verzorgster of is van een gezin waar ze door een van de dochters wordt verzorgd? Degene die rijdt en de dagelijkse verzorging doet is niet dezelfde dan de hoofdeigenaar volgens mij) komt ze wel naar het hek. Heeft een veulen gehad, is nu ook drachtig of op het moment dat de foto gemaakt is? Paard gaat graag mee buitenrijden. Trage galop met lange passen, zit heerlijk! Zou qua aanleg een fijn dressuurpaard zijn maar de interesse van het paard ligt daar niet zo, gaat liever naar buiten. Ik zie ook een bruin paard van ongeveer dezelfde hoogte en een bonte Shetlander, staan die daar in de buurt? Dit paardje wordt goed verzorgd, is tevreden.
. De verzorgster is de echte eigenaar. Gaat inderdaad ook héél graag mee naar buiten (wandelen). Bruin paard zal kunnen, hij staat met o.a. 2 bruine paarden. Bonte Shetlander weet ik niks vanaf. crossmonster schreef:De schimmel
Ik heb het idee dat hij ergens om treurt, het is een ruin van 5 jaar oud. Niet sensibel, gewoon een simpel paard met het hart op de juiste plek. Geen luie manegeknol, maar ook geen heethoofd.
Heeft hij soms wat moeite met ademen? Bronchites of dampigheid oid?
Is er iets met zijn rechter voorbeen? Staat ie daarmee wel eens te stampen op stal (kappen tegen de deur ?)
Meer krijg ik niet door
lique schreef:de schimmel: ik denk dat de schimmel een merrie is van een jaar of 12...ze is een neutraal paard, niet 1 die onbetrouwbaar is of juist een giga showbink..volgens mij kan ze wel heel erg staan briessen/snurken..of misschien iets met haar longen..mn beeld blijft gefocust op de neus, waarom geen idee?
Vonnie84 schreef:Foto 2 (schimmel)
Hier kreeg ik alleen steekwoorden door, dus ik weet niet waar het op slaat.
Merrie, 7 jaar.
Springen
Shet vosje (vriendje?)
Jong meisje
Oormutsje of iets met haar oren.
Mestballen
Kruin masseren. En daarbij kreeg ik het gevoel dat ze er heel erg ontspannen van zou worden.
Koud
ineke1963 schreef:Foto 2:
dit paard is een denker, denkt soms teveel na en lijkt te piekeren, mede door zijn verleden en het niet altijd weet een plek te geven, maar voorlopig voelt hij zich prima als hij de liefde krijgt wat hij eindelijk heeft verdient, geduld is een schone zaak
Jorine_Falco schreef:Foto 2:
Een merrie van 8 jaar. Fijn karakter, pittig maar gaat voor je door het vuur. Dit is een lease of eigen pony, geen manegepony. Ze hecht zich heel erg aan sommige mensen waarmee ze al een aantal keer problemen heeft gehad omdat de eigenarrese haar niet kon houden.

Vonnie84 schreef:Foto 5 (pony)
Hier kreeg ik echt heel veel bij.
Krijgt niet genoeg aandacht. Hiermee bedoel ik, de aandacht die hij wil hebben, waar hij naar verlangt.
Voelt zich zinloos.
Leuk om anderen te vermaken, maar wil zelf ook groeien.
Heeft het wel goed, komt niets te kort.
Donkere stal met veel spinnenwebben. Zou graag "frisse wind" erdoor hebben.
Hij krijgt van meerdere personen aandacht. Dit vind hij druk maar ook gezellig.
Er is iets met de hoeven/hoefsmid. En dan vooral de straal. Zijn deze te diep of wordt deze geteert? Die is iig niet optimaal. Teren moet iig zeker niet.
Zijn stal (stro) mag wat vaker gemest worden.
Hij is rond de 11 jaar.
Staat met een ander paard op de wei, maar heeft daarmee weinig contact.
Hij loopt voor de kar. Dit vind hij leuk, maar er zit een maar aan:
altijd hetzelfde rondje en/of de kar is te zwaar.
Hun hebben het gezellig op de kar en ik moet werken. Hij wil meer bij de gezelligheid op de kar betrokken worden
mango_ schreef:Iets aan het rechterachterbeen? Ik kreeg een steek in mn rechtervoet. En is er iets met eten/ademen? Krijg een raar gevoel in mn keel zodra ik inadem.
ineke1963 schreef:Foto 5:
deze pony heeft het moeilijk met zichzelf, voelt zich af en toe somber gestemd maar voelt zich verder kiplekker, ik zie hierbij een wit paardje wat hij mist, gezondheid is oke, denk om de achterhand met name rechts richting de heup[/spoiler]
slimmerik schreef:foto 5:
Een shetje. Waarschijnlijk een merrie. Nog erg jong. Wordt niet gereden nog...dus misschien wel jonger dan 3 jaar. Wilde sodemieter. Heeft moeite met eten. Last van mond of ingewanden? Koliek? Heb gevoel dat ze veel geknuffeld wordt.
slimmerik schreef:Michelle_x je vergeet mijn reading van pagina 1:slimmerik schreef:foto 5:
Een shetje. Waarschijnlijk een merrie. Nog erg jong. Wordt niet gereden nog...dus misschien wel jonger dan 3 jaar. Wilde sodemieter. Heeft moeite met eten. Last van mond of ingewanden? Koliek? Heb gevoel dat ze veel geknuffeld wordt.
ponyparadijs schreef:Voelt aan als een hond die er niet meer is (sorry als dat ((gelukkig)) niet zo is) Een reu die niet erg oud is geworden jaar of 8. Vrolijke, lieve hond. Die zich voornamelijk richt op 1 mens persoon en daar dus ook alles voor doet. Daar gaat hij voor door het vuur. Verder krijg ik moeilijk contact. Snap ook niet zo goed waarom het 'doods' voelt. Misschien is het niet de hond, maar de oorspronkelijke baas? Wordt erg verwarrend.
MDJ schreef:levendig dier, jong, onstuimig, gek op aandacht foccused zich op één persoon? lieve hond. heeft ze last gehad van haar rug? of heup.. (kan zijn dat die heup gewoon mijn eigen pijn is haha, heb op dit moment namelijk een (zwaar) gekneust heupbot.. maar 't lijkt erger te worden naarmate ik naar de foto kijk) is ze hier gedeeltelijk van hersteld? of helemaal? naar mijn idee heeft ze hier ergens wel last van...
slimmerik schreef:Zo te zien een Friese Stabij. Van oorsprong actieve honden. Voelt aan als een teef. Lijkt dat ze pijn heeft in de gewrichten. Bij haar elleboog voel ik extra veel pijn. Maar voelt allemaal stram aan. Is gehecht aan haar baas