Het Nieuwe Reading Experiment (Deel 2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ineke1963

Re: Het Nieuwe Reading Experiment (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:25

Ik kan me dat ook heel goed voorstellen, zoiets is wel een kwestie van vertrouwen. Jammer dat het op deze manier is gegaan. Zou het ook erg jammer vinden als dit geen vervolg krijgt. Het is en blijft een boeiende wereld en helaas gebeurd het te vaak dat hier misbruik van gemaakt wordt.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:52

Ik kwam net 1 van de paarden tegen in de wiki idd, had het goed dat het een merrie was Huilen van het lachen

Ik zou het erg jammer vinden als het niet meer doorging Verdrietig

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 01:44

oeh ik stuit nu ook op dit topic.

Ik zou het leuk vinden om mee te doen tijdens een nieuwe ronde om het te proberen...

Ik hoop dat die komt...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 06:48

Je kunt nog steeds meedoen, de eigenaars hebben zich nog steeds niet gemeld.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:28

Rock schreef:
Ik snap jullie standpunten daarin... Wat mij betreft mogen de eigenaren zich ook best melden, maar er komt dan nog even geen nieuwe ronde.

Ik zit met smart te wachten op de eigenaren.... eentje heeft zich inmiddels bij mij per pb gemeld maar alle eigenaren van de dieren van pagina 1 mogen zich nu met hun ware verhaal melden Haha!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:59

Ik ben de eigenaresse van de Border Collie op foto 4!

Vonnie84 schreef:
Foto 4 (hond)
Erg gericht op de baas.
Eigenaren zijn nog vrij jong, ik schat tussen de 20 en 32 jaar.
Tennisbal
Tijdens uitlaten, lijn in z'n mond en springen.
Drinkt veel water per dag.
Vind z'n brok niet lekker (kreeg rijst door)
vind het gezellig in huis. Ligt daar op een donkere bank.
Puppie's op kranten.
En ik zie de hond steeds voor me met een roze/rode strik om de nek.

Gericht op de baas is ze, de hond is van mijn vader (69 jaar) en mij (15 jaar), dus met de leeftijd zit je niet goed. Clown Tijdens het uitlaten doet ze precies dat tot ze geen zin meer heeft en dan probeert ze zich alleen nog maar los te trekken.
Water? Ik houd het niet bij, maar ze woont op Ibiza, vast warm voor zo'n Collie.
Ze krijgt wel eens restjes van het avondeten en vreet voor de rest het kattenvoer op ipv de rest!
Donkere bank niet, meestal bij mij op een mega (redelijk donker) blauwe poef. Nooit puppie's gehad, zelf als puppie nooit binnen geweest, altijd buiten dus geen kranten. Rode/roze strik kan ik ook niet plaatsen.
Volgens mij is het niet helemaal naar planning gegaan he? Huilen van het lachen

Eleandra schreef:
Het Nieuwe Reading Experiment (Deel 2)

slimmerik schreef:
foto 4:

Een border collie. Een nog vrij jonge teef. Tussen de 1 en 2 jaar schat ik. Lekker wild. Ik zie ook een grote zwarte hond. Zoiets als een does of bouvier. Verder voel ik warmte. (koorts?) Kan dat niet goed plaatsen want ze voelt gezond.

Het is inderdaad een border collie, maar daar valt niet veel aan te readen vermoed ik. Huilen van het lachen Ze is anderhalf jaar oud, inderdaad ze.
Ik vind het heel frapant dat je een grote zwarte hond (bouvier) ziet, we hebben Chi namelijk gekocht omdat onze 12 jaar oude bouvier overleden was.
Deze: http://i104.photobucket.com/albums/m165 ... KEN051.jpg
(Een beetje een aparte foto ja, ik heb geen andere bij de hand. Clown )
Warmte voel je misschien omdat Chi in Ibiza woont, best heet met zo'n Collie-vachtje.
Ondanks dat je volgens mij zelf de ballen van readen gelooft, heb je het goed gedaan zeg!

ineke1963 schreef:
Foto 4:
deze hond is vreselijk alert, elke beweging is wat hij ziet, soms voelt het als een bedreiging soms enthousiasme, maar alert moet hij van zichzelf zijn, kan ook nieuwsgierigheid zijn. Denk om mag/darm problemen die regelmatig terugkeren

Alert/ nieuwsgierig klopt, als ze slaapt mag ik nog geen teen krommen of ze staat alweer blij naast me om wat leuks te gaan doen. Maag/ darm problemen heb ik niks van gemerkt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:19

Ja, van jou had ik al een pb. Ik stond er zelf echt van te kijken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:22

En je had het dit keer niet stiekem opgezocht Slimmerik? Haha!
In dat geval leuk dat er zoveel klopte! Wat dacht je zelf toen je dat PB'tje kreeg dan? Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:24

Wat ik dacht??
Ik heb meteen de lotto ingevuld natuurlijk..... dacht dat het mijn lucky week was. Helaas niets gewonnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:30

slimmerik schreef:
Wat ik dacht??
Ik heb meteen de lotto ingevuld natuurlijk..... dacht dat het mijn lucky week was. Helaas niets gewonnen

Verdorie zeg, dat is ook balen... Ach gut

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:38

slimmerik schreef:
Wat ik dacht??

haha, arme slimmerik ook altijd.
Misschien moet je meer van je intelligentie gebruik maken en een kansberekening erop los laten Ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:40

DL_ schreef:
slimmerik schreef:
Wat ik dacht??

haha, arme slimmerik ook altijd.
Misschien moet je meer van je intelligentie gebruik maken en een kansberekening erop los laten Ja

Dat heb ik ook al eens gedaan. Maar dat betekent dat ik 999.999 formulieren in moet vullen of zo iets. Dus moet eerst startkapitaal hebben om aan de lotto met goede kans mee te doen Haha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:13

Ik kan foto 3 niet zien, maar er werd me gemeld dat mijn foto gebruikt is en aan de beschrijvingen te zien gaat het idd om mijn Ambertje Haha! Dus hierbij meldt de eigenaar van foto 3 zich.

slimmerik schreef:
Foto 3:
Voelt aan als een merrie. Een jaar of 10 à 11. Al heel lang in het bezit van één persoon. Heeft een shet als gezelschap. Kerngezond dier. Heeft wel last van veel jeuk (exceem??) Wordt western gereden maar springt ook graag.... dressuur ook (gedaan??) Is gek met haar eigenaar.

Ze is idd een merrie, uit 98 dus dat maakt haar 10 jaar oud. Ik heb haar vanaf dat ze een half jaar oud was. Ze heeft 2 shetten als gezelschap, maar eentje staat de helft van de tijd gescheiden van haar door een draadje wegens exbevangen zijn.
We rijden nu western, voorheen ook dressuur en voor de afwisseling springen we af en toe, dat vind ze idd erg leuk. In die 10 jaar heeft ze eigenlijk nooit iets gehad, afgezien van een hoefzweer en een wolfskies laten trekken. Dit jaar heeft ze idd erg veel last van schuren, meer dan andere jaren. Dus ik vind je omschrijving zeer goed kloppen!

mooney schreef:
Foto 3

Nooit meegedaan, maar ik zal het een poging geven.
Ik krijg een heel rustgevend gevoel als ik naar dit paardje kijk, misschien ook wel omdat het zo'n mooi beestje is. Een merrie, fijn karakter. Volgens mij heel betrouwbaar, vooral als het nodig is en soms een grapje tussendoor.

Amber is een vrij rustige pony, af en toe kan ze wel goed keten, lekker aan de ren gaan, over het hek springen naar de volle wei of haar vriendjes pesten. Ze heeft een hart van goud, ik durf er iedereen mee op pad te sturen, al is ze in bepaalde situaties wel rustiger als ik of mijn pa erbij zijn. Vooral als ze hengstig is, dan accepteert ze weinig van minder bekende mensen.

mellamoshan schreef:
bij de 3e foto heb ik het idee dat de palomino een boefje is. Wel een goede pony maar het is er denk ik 1 die je in de gaten moet houden. ik denk dat het een merrie is, maar pin me hier niet op vast. deze houdt volgens mij wel van een grapje. Verder eigenlijk niets bijzonders dat ik bij deze voel of opmerk.

Amber is een merrie, dat heb je goed gedacht. Ze is niet echt een boefje, zoals ik hierboven al schreef houdt ze van een lolletje op haar tijd, maar ik hoeft haar niet echt in de gaten te houden. Ze weet wanneer het kan.

Urielle schreef:
Foto 3:
Wat een ontzettend leuke pony is dit van karakter! Volgens mij is het een merrie van een jaar of 8, maar voelt heel jong en vrolijk aan in energie. Misschien is ze op de foto nog jong en nu ouder, of het is een paard dat geestelijk erg jeugdig blijft, op de een of andere manier denk ik bij het fysiek niet meer aan een drie- of vierjarige. Ongecompliceerd en nuchter maar erg slim en veel gevoel voor humor. Kan op de wei zo naar je toekomen maar ook een dolletje maken en je er een uur achteraan laten lopen, grappig is dat (vindt pony)! Ontzettend lief dier, maar een ondeugdje. Op de foto zie ik haar met een westernzadel en zoiets is ook geknipt voor haar, vindt ze leuk en is er goed in. Endurance past ook, maar niet teveel dressuur, niet te technisch en moeilijk en serieus. Lol maken en samen met de baas de natuur in. Ik voel wel iets met de benen, heeft dit dier artrose? Zo nee, opletten dat de benen heel blijven. Hier ook weer een happy paard wat goed verzorgd wordt. Eigenaar is een volwassen vrouw, ik denk aan een stevig postuur. Het is iig geen mannenpaard en dat past dit paard ook niet, ze is happy met iemand die haar zachtaardig aanpakt. Wel een alleseter, eet veel en graag en alles wat je voorzet. Moet ook opletten niet te dik te worden. Ik denk nu aan de hoeven, maar die worden goed onderhouden. Scheuren erin of hoefbevangen geweest dan misschien? Weet niet waarom ik anders aan hoeven denk.

Ze is 10 jaartjes, paar jaartjes ouder dus, maar ze is heel jeugdig, al is 10 natuurlijk ook niet bejaard. Van dat rondlopen in de wei heb je gelijk. Ze heeft van die momenten dat ze wil spelen. Dan gaat ze rennen zodat je net niet bij haar kunt komen. Na 10 minuten is ze het spelletje beu en dan is ze zo mak als een lammetje en kan je haar zo pakken. Op zijn tijd is ze slim, nieuwe oefeningen pakt ze snel op, maar de shetten kunnen haar nog wel eens dom laten lijken. Met bakwerk (dressuur, western) doet ze goed haar best. Ze kon best wel hoger komen, ik had alleen geen wedstrijdambities, dat vonden veel mensen erg jammer, want de pony had/heeft het wel in zich. Ze vind het best leuk om te doen, maar lekker op buitenrit of springen is wel leuker dan dressuur. Ik ben zelf 20 en heb een normaal postuur, gewoon slank, maar de pony zelf is 136 dus mss dat het in verhouding stevig lijkt. Ik heb niet het idee dat ze echt een vrouwenpaard is, maar als ze hengstig is, verdraagt ze de smid niet bij haar achterbenen. Mijn pa vertrouwt ze wel, maar die is wel heel rustig en straalt ook rust uit. Ze heeft idd een zachtaardige aanpak nodig, maar wel een consequente. Als je met geweld wat probeerd, dan blokkeerd ze en is er niks mee te beginnen. Haar hoeven zijn eigenlijk heel goed altijd. Ze heeft nooit schuren en ze is ook niet bevangen geweest. Alleen is het nu langer geleden dan normaal dat de smid komt, dus ze zijn wat aan de lange kant. Ze is dol op eten, ze eet idd alles, heb zelfs ooit eens een spijker uit haar mond moeten redden, ze mag ook wel een paar kilotjes kwijt. Dus al met al heb je een groot aantal dingen goed ingeschat.

Vonnie84 schreef:
Foto 3 (paard)
Ijdeltuit eerste klas (wat ben ik toch mooi)
Wil ook graag mooi gemaakt worden en kan het niet velen als ze er niet op haar allerbest uit ziet.
Voelt zich goed.
Verder had ik niets.

Ze is niet echt ijdel, ze vind het heerlijk om in de modder te rollen en vaak is ze dus zwarter dan zwart met modder al over the place. Af en toe heeft ze wel van die showmomenten, dan gaat de staart en de nek omhoog en voetjes van de vloer. Ze is wel dol op poetsen op het moment, maar dat hangt samen met de eerdergenoemde jeuk.

ineke1963 schreef:
Foto 3:
dit paard voelt zich lekker in zijn velletje hoewel het af en toe last heeft van zijn rechtervoorbeen/voet, denk om de hoef, zit af en toe een pijnlijke plek. De staartwortel is een gevoelige plaats bij dit dier, misschien in het verleden een blessure.

Ik heb zelf niet het idee dat ze last heeft van haar voorbeen/hoef, ze loopt goed. De staartwortel kan ik zo ook niet plaatsen. Het enige dat ik kan bedenken is dat ze hem 6 jaar geleden eens helemaal kapot geschuurd heeft. Maar de jaren daarna heeft ze eigenlijk nooit meer echt geschuurt, tot dit jaar. Alleen heeft ze toen een deken opgehad, dus haar staartwortel is niet beschadigd.

KiWiKo schreef:
foto 3 de haf

Vind zichzelf nogal wat zeg!!! arrogante kwal!!! Lachen is nergens van onder de indruk...... wil graag heel hard werken, en echt wel laten zien hoe braaf hij kan zijn, maar zodra het moet komt de ezel in hem boven...

gut valt nog niet mee Haha! Haha!

Haha laat het haar maar niet horen Tong uitsteken Amber is voor zover ik weet geen haf, maar een welshje Tong uitsteken En een kwal kan ik haar ook niet noemen. Ze heeft weleens haar (pis)merriekuren, maar over het algemeen is het een heel meegaand en rustig paardje. De ezel kan wel af en toe omhoog komen, maar dat is vooral als ze onterecht behandeld wordt volgens haarzelf. En geef haar eens ongelijk Haha!

Jorine_Falco schreef:
Ik doe dit voor het eerst, en heb even de rust genomen. Ik ben benieuwd of het een beetje klopt!

Foto 3:
Een merrie, oplettend maar ontzettend braaf. Heeft een lief meisje als eigenaar en gaan voor elkaar door het vuur. Ik merk dat ze veel jeuk heeft, zomerexceem?

Haha ik kan af en toe wel lief zijn ja Tong uitsteken Maar Amber doet veel voor mij en ik stel alles in het werk om ze een prettig leven te geven bij mij. Ze heeft dit jaar idd last van jeuk/exceem.

Nou dat heeft even tijd gekost, maar hopelijk hebben jullie er wat aan. Ik vond het erg leuk om Amber te laten readen. Ook apart dat er toch een aantal naar haar benen wijzen, zal het zeker in de gaten houden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:04

Slimmerik ik denk dat je je meer met het readen bezig moet houden hoor!! Tjeetje je omschrijving klopt wel heel erg!

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:04

capopjekop schreef:
Foto 3:
Ik heb zelf niet het idee dat ze last heeft van haar voorbeen/hoef, ze loopt goed. De staartwortel kan ik zo ook niet plaatsen. Het enige dat ik kan bedenken is dat ze hem 6 jaar geleden eens helemaal kapot geschuurd heeft. Maar de jaren daarna heeft ze eigenlijk nooit meer echt geschuurt, tot dit jaar. Alleen heeft ze toen een deken opgehad, dus haar staartwortel is niet beschadigd.

Bedoel dus ook in het verleden dat er een beschadiging is geweest, betekent niet dat het nu nog zo is maar het is een gevoelige plaats gebleven Knipoog

Haar linkervoorbeen moet je in de gaten houden, het is niet alarmerend maar hou het in de gaten.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:31

Hierbij de eigenaar van paard 2. De schimmel. Erg leuk wat jullie allemaal schrijven. In het
kort zal ik het een en ander uitleggen. Dit paardje sprak mij erg aan naar een advertentie
op bokt, toen in ging kijken wat is opslag verliefd.

Paardje heeft wat meegemaakt (wat allemaal is onbekend), en het halster ging eigenlijk niet om,
heb hem niet eens echt aan kunnen raken voordat ik hem kocht Bloos. Na een paar keer kijken besloten
om hem zo snel mogelijk op te halen (met zijn moeder en met verdoving) en nu is hij sinds eind mei
mijn bezit. Rustig zijn we alles aan het opbouwen en zijn we nu, ruim een half jaar verder, bezig met
longeren, wandelen etc.
Een paard wat nu een ware knuffelkont is, zijn neus zo in het halster stopt en bijna nergens meer
bang voor is.... maar dit allemaal wel met héél véél rust en geduld.

Het paardje heet Branko, is een Arabier, Ruin, 6 jaar oud en verder nog onbeleerd.

ponyparadijs schreef:
Zo heb even de tijd genomen maar hier dan mijn poging.
Dit is een merrie van een jaar of 6-7. Zij heeft een heel toegankelijk karakter. Is vrij gemakkelijk te rijden. Is niet overdreven gevoelig maar ook niet vreselijk stug. Heeft plezier in haar leven en nooit geen narrigheid gehad.

>> Merrie is onjuist. Leeftijd is prima. Verder nog onbeleerd. Paard is behoorlijk gevoelig. Heeft naar mijn
idee nu zeker plezier in het leven, maar heeft wel narrigheid gehad...

mellamoshan schreef:
bij de schimmel, de 2e foto voel ik verder niets meer. Gewoon een goed gevoel, k denk dat ze blij is en voel ook lichamelijk niets. Ik denk dat ze wel meer op mensen dan op paarden gericht is.

>> Weinig commentaar. Is inderdaad nu al veel meer op mensen gericht.

Urielle schreef:
Foto 2, de schimmel: Paard van ongeveer zes jaar oud, merrie. Vriendelijk paard, snuffelt nieuwsgierig wat je bij hebt. Voor vreemde mensen op de wei een beetje terughoudend, maar voor haar eigenares/amazone (ze heeft een verzorgster of is van een gezin waar ze door een van de dochters wordt verzorgd? Degene die rijdt en de dagelijkse verzorging doet is niet dezelfde dan de hoofdeigenaar volgens mij) komt ze wel naar het hek. Heeft een veulen gehad, is nu ook drachtig of op het moment dat de foto gemaakt is? Paard gaat graag mee buitenrijden. Trage galop met lange passen, zit heerlijk! Zou qua aanleg een fijn dressuurpaard zijn maar de interesse van het paard ligt daar niet zo, gaat liever naar buiten. Ik zie ook een bruin paard van ongeveer dezelfde hoogte en een bonte Shetlander, staan die daar in de buurt? Dit paardje wordt goed verzorgd, is tevreden.

>> Paard is inderdaad 6 jaar oud. Géén merrie. Is inderdaad een vriendelijk paard en zéker nieuwsgierig. Voor vreemde mensen kan hij inderdaad terughoudend zijn, voor mij niet en komt echt altijd naar het hek ja Ja . De verzorgster is de echte eigenaar. Gaat inderdaad ook héél graag mee naar buiten (wandelen). Bruin paard zal kunnen, hij staat met o.a. 2 bruine paarden. Bonte Shetlander weet ik niks vanaf.

crossmonster schreef:
De schimmel
Ik heb het idee dat hij ergens om treurt, het is een ruin van 5 jaar oud. Niet sensibel, gewoon een simpel paard met het hart op de juiste plek. Geen luie manegeknol, maar ook geen heethoofd.
Heeft hij soms wat moeite met ademen? Bronchites of dampigheid oid?
Is er iets met zijn rechter voorbeen? Staat ie daarmee wel eens te stampen op stal (kappen tegen de deur ?)
Meer krijg ik niet door

>> Ruin klopt, leeftijd zit dichtbij. Hart inderdaad op juiste plek.
Heeft geen moeite met ademhalen. Rechtervoorbeen is naar mijn idee
helemaal in orde, maar jij bent de 2e die er over begint (ook 1 uit vorige
readings).

lique schreef:
de schimmel: ik denk dat de schimmel een merrie is van een jaar of 12...ze is een neutraal paard, niet 1 die onbetrouwbaar is of juist een giga showbink..volgens mij kan ze wel heel erg staan briessen/snurken..of misschien iets met haar longen..mn beeld blijft gefocust op de neus, waarom geen idee?

>> Paard is geen schimmel, en is een stuk jonger. Is inderdaad een normaal paard, absouut geen onbetrouwbaar paard en inderdaad ook geen showbink. Beeld met neus: Ik kan niks bedenken.

Vonnie84 schreef:
Foto 2 (schimmel)
Hier kreeg ik alleen steekwoorden door, dus ik weet niet waar het op slaat.
Merrie, 7 jaar.
Springen
Shet vosje (vriendje?)
Jong meisje
Oormutsje of iets met haar oren.
Mestballen
Kruin masseren. En daarbij kreeg ik het gevoel dat ze er heel erg ontspannen van zou worden.
Koud

>> Ruin, leeftijd zit in de buurt. Geen Shetvosje in de buurt. Wel een Shet (zwart) en een vos (KWPN). Jong meisje kan ik niets mee bedenken. Oren is mijn favo plek om hem aan te raken (kan dat?), mestballen?? Ga ik voortaan eens extra op letten... Kruin masseren... hihi ja ik wil dat altijd omdat hij daar een plekje heeft zitten die ik goed wil nakijken, maar ik mag er juist niet aankomen van hem. Koud... tsja dat zal best kunnen, maar hij heeft nu wel een lekkere deken op -> Maar ik ga het in de gaten houden.

ineke1963 schreef:
Foto 2:
dit paard is een denker, denkt soms teveel na en lijkt te piekeren, mede door zijn verleden en het niet altijd weet een plek te geven, maar voorlopig voelt hij zich prima als hij de liefde krijgt wat hij eindelijk heeft verdient, geduld is een schone zaak

>> Klopt!

Jorine_Falco schreef:
Foto 2:
Een merrie van 8 jaar. Fijn karakter, pittig maar gaat voor je door het vuur. Dit is een lease of eigen pony, geen manegepony. Ze hecht zich heel erg aan sommige mensen waarmee ze al een aantal keer problemen heeft gehad omdat de eigenarrese haar niet kon houden.

>> Ruin, leeftijd zit er iets boven. Inderdaad een fijn karakter, pittig genoeg en gaat inderdaad door het vuur. Is een eigen pony ja.

Bedankt allemaal voor jullie readings!
Succes!!

Groetjes Miranda.

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:47

@adnariM
Bedankt voor je reactie Knipoog

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:08

Foto 5;

Spoiler:
Iets aan het rechterachterbeen? Ik kreeg een steek in mn rechtervoet. En is er iets met eten/ademen? Krijg een raar gevoel in mn keel zodra ik inadem.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 08:01

En ik verwacht dalijk dat er dalijk word gezegd ja maar deze foto's waren te achterhalen, want idd deze foto's waren te makkelijk te achterhalen,
vooral die van de hond, die hond staat op een website van die mensen , en adh van de naam van de foto was deze hond makkelijk te traceren.

Misschien wat flauw dat ik dit nu roep. Maar ik had dit al wel kenbaar gemaakt aan Rock.
En ik wil voor zijn dat er word gezegd dat het allemaal nep is etc etc etc, want het is makkelijk te achterhalen.

En dan mist het experiment idd zijn doel.

Grappig dat ik wat kleine raakvlakken had bij de schimmel Haha!

Let maar eens op of ie wel eens doet kappen met dat voorbeen (tegen de wand schoppen)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:59

(ex) eigenaresse van pony 5

Vonnie84 schreef:
Foto 5 (pony)
Hier kreeg ik echt heel veel bij.
Krijgt niet genoeg aandacht. Hiermee bedoel ik, de aandacht die hij wil hebben, waar hij naar verlangt.
Voelt zich zinloos.
Leuk om anderen te vermaken, maar wil zelf ook groeien.
Heeft het wel goed, komt niets te kort.
Donkere stal met veel spinnenwebben. Zou graag "frisse wind" erdoor hebben.
Hij krijgt van meerdere personen aandacht. Dit vind hij druk maar ook gezellig.
Er is iets met de hoeven/hoefsmid. En dan vooral de straal. Zijn deze te diep of wordt deze geteert? Die is iig niet optimaal. Teren moet iig zeker niet.
Zijn stal (stro) mag wat vaker gemest worden.
Hij is rond de 11 jaar.
Staat met een ander paard op de wei, maar heeft daarmee weinig contact.
Hij loopt voor de kar. Dit vind hij leuk, maar er zit een maar aan:
altijd hetzelfde rondje en/of de kar is te zwaar.
Hun hebben het gezellig op de kar en ik moet werken. Hij wil meer bij de gezelligheid op de kar betrokken worden

hmm, ze voelt zich iig erg vrolijk! ze staat op een kinderboerderij met andere shetjes, heeft geen stal... krijgt idd van meerdere mensen aandacht (kinderboerderij) hoefjes worden wel eens gevet maar verder niet? staat niet op stal.. ze is 2,5 op dit moment en staat niet voor de kar.

mango_ schreef:
Iets aan het rechterachterbeen? Ik kreeg een steek in mn rechtervoet. En is er iets met eten/ademen? Krijg een raar gevoel in mn keel zodra ik inadem.

voor zover ik weet is hier niets over bekend... nu je het zegt over het rechterachterbeen ze heeft wel eens een longe gehad om haar rechterachterbeen die er overheen geschuurd heeft... hier heeft ze verder niets aan over gehouden.

ineke1963 schreef:
Foto 5:

deze pony heeft het moeilijk met zichzelf, voelt zich af en toe somber gestemd maar voelt zich verder kiplekker, ik zie hierbij een wit paardje wat hij mist, gezondheid is oke, denk om de achterhand met name rechts richting de heup[/spoiler]

heeft het moeilijk met zichzelf? is iig niets aan het gedrag te merken, wit paardje dat hij mist zóu kunnen dat zou mijn andere pony kunnen zijn..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:35

Michelle_x je vergeet mijn reading van pagina 1:

slimmerik schreef:
foto 5:

Een shetje. Waarschijnlijk een merrie. Nog erg jong. Wordt niet gereden nog...dus misschien wel jonger dan 3 jaar. Wilde sodemieter. Heeft moeite met eten. Last van mond of ingewanden? Koliek? Heb gevoel dat ze veel geknuffeld wordt.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:03

slimmerik schreef:
Michelle_x je vergeet mijn reading van pagina 1:

slimmerik schreef:
foto 5:

Een shetje. Waarschijnlijk een merrie. Nog erg jong. Wordt niet gereden nog...dus misschien wel jonger dan 3 jaar. Wilde sodemieter. Heeft moeite met eten. Last van mond of ingewanden? Koliek? Heb gevoel dat ze veel geknuffeld wordt.

oeps sorry!

merrie idd, 2,5 nu.. wordt idd nog niet gereden.. Is een vrij druk tutje nog steeds hihi.. Klopt heeft een onderbeet van 1,5 cm... maar heeft er weinig last van, geen koliek en wordt idd veeel geknuffeld..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:08

Thnx Haha!

3lsk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:04

Hoi,

Ik ben het baasje van hond 1. Om maar met de strekking van de laatste paar readings te beginnen:

ponyparadijs schreef:
Voelt aan als een hond die er niet meer is (sorry als dat ((gelukkig)) niet zo is) Een reu die niet erg oud is geworden jaar of 8. Vrolijke, lieve hond. Die zich voornamelijk richt op 1 mens persoon en daar dus ook alles voor doet. Daar gaat hij voor door het vuur. Verder krijg ik moeilijk contact. Snap ook niet zo goed waarom het 'doods' voelt. Misschien is het niet de hond, maar de oorspronkelijke baas? Wordt erg verwarrend.

Senta is springlevend en gezond. Ze is een Fries Stabij teefje van 7,5 jaar. Niet benauwd o.i.d. en heeft ook geen ongeluk gehad. Wel eens bijna, maar dat is zo'n 6 jaar geleden. We hebben haar gekregen toen ze 9 maanden was. De eerste eigenaar hield haar in een kennel, daar is ze geregeld uit ontsnapt, en op auto's gaan jagen. In een onbewaakt moment, toen we haar nog niet zo lang hadden, is ze eens ontsnapt en bijna door een busje geschept.

Het heeft me jaren van training gekost om normaal rustig los met haar te kunnen wandelen. Ze is erg energiek en heeft een enorme drang tot jagen. Ze is inderdaad zoals veel mensen aangaven, heel erg op mij gericht.

MDJ schreef:
levendig dier, jong, onstuimig, gek op aandacht foccused zich op één persoon? lieve hond. heeft ze last gehad van haar rug? of heup.. (kan zijn dat die heup gewoon mijn eigen pijn is haha, heb op dit moment namelijk een (zwaar) gekneust heupbot.. maar 't lijkt erger te worden naarmate ik naar de foto kijk) is ze hier gedeeltelijk van hersteld? of helemaal? naar mijn idee heeft ze hier ergens wel last van...

Ze heeft recent last gehad van haar rug en heupen, een soort hernia. Ze is hier inmiddels voor behandeld door een orthomanueel therapeut, en het gaat nu heel goed met haar.
slimmerik schreef:
Zo te zien een Friese Stabij. Van oorsprong actieve honden. Voelt aan als een teef. Lijkt dat ze pijn heeft in de gewrichten. Bij haar elleboog voel ik extra veel pijn. Maar voelt allemaal stram aan. Is gehecht aan haar baas

Verder heeft ze in lichte mate last van elleboogdysplasie (LPC), rechtsvoor. Ze is lief en aanhankelijk, maar alleen voor haar eigen mensen. Vreemden vertrouwt ze niet zo, misschien dat ze daarom wat doods voelde?
Laatst bijgewerkt door 3lsk3 op 14-12-08 20:12, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:05

hahahahaa ik heb het ook echt helemaal nergens goed Haha! Haha!