Kleed me altijd om voor ik naar de winkel ga als ik bij de paarden ben geweest en anders ga ik voor dat ik er naar toe ga even boodschappen doen. Nu heb ik ook de mazzel dat het winkelcentrum om de hoek zit bij mij. Voel me in ieder geval niet lekker in mijn paardrijkloffie in een winkel denk ik, maar snap het wel als anderen het wel gewoon doen.
Eén van de voordelen van western rijden: je rijkleding ziet er niet uit als rijkleding (al ruikt het net zo hard, hoor, na een dagje paard ) dus valt het vaak iets minder op. Maar toen ik nog 'gewoon' reed en dus wel eens rijbroeken e.d. aan had, liep ik net zo makkelijk nog even door de winkel voor een pak melk. Nu staan de paardjes die ik verzorg tegenover de winkel, dus om nou eerst naar huis te fietsen, me om te kleden en dan pas een halfje bruin te halen...nee, doen we lekker niet. Ze zijn het daar geloof ik al aardig gewend, sommigen weten dat ik bij 'die paardjes om de hoek' hoor en vragen er ook naar als er iets gebeurt is, er een paard is 'verdwenen' of veulens zijn. Het zal me zelf ook een zorg zijn, wat anderen ervan denken. Al heb ik soms, als ik in de rij staan en het 'ineens' wel erg naar paard ruikt (en dan nog omkijken ook, he!), er 'bossen' hooi uit mn spullen vallen of mijn handen toch nog wel erg smerig zijn, toch wel een beetje een 'oeps' gevoel . Maar als je in de winkel écht effect wil hebben moet je in een zijknat regen/modderpak door de winkel sjouwen. Verbazingwekkend hoeveel ruimte je dan krijgt om je spulletjes te pakken... Ik ga trouwens net zo makkelijk even naar het centrum in m'n kloffie als ik daar nog wat nodig heb. Al zorg ik er dan wel voor dat de handjes gewassen, het haar enigzins getemt en mijn schoenen niet al te goor zijn. Eigenlijk doe ik heel veel in mijn rij/stalkloffie, gewoon te lui om het uit te trekken en bovendien, een spijkerbroek, ruitshirt of sweater en bergschoenen vallen toch niet zo erg op.
Als ik écht ga shoppen, of andere dingen ga doen waarbij men het leuk vind als je er een beetje fatsoenlijk uitziet, dan wil ik nog weleens eerst even douchen en iets reukloos aantrekken, dat dan net wel.
Ik ga wel eens in me rijbroek naar school, ik vind ze heerlik zitten, alleen de mijne lijken niet echt op rijbroeken, met van die zakjes op de kont en dan doe ik er meestal een langere t-shirt aan dat het er zo overheen valt, lijkt het net skinny-jeans. Alleen als ik er niet mee gereden heb hoor, anders stinkt het zo
Ja hoor, ga rustig boodschappen doen als ik mijn paardenkleding aanheb. Sterker nog, ik heb 2 jeans rijbroeken en die draag ik gewoon naar m'n (kantoor)werk (alleen ruiken die dus niet naar paard).
Intereseert me dus echt niets he, ga gerust de hema, kruitvat etc in om aan mn boodschappen te komen in rijkleding. Kledingwinkels blijf ik uiteraard uit, want dat vind ik gewoon niet fris. Met daarbij, je kunt beter je rijkleding aanhebben, heb je tenminste nog een excuus waarom je zo ruikt, dan wanneer je even gauw een andere broek aantrekt,maar de rest nog wel gewoon aanhebt althans, das mijn excuus, haha.
Ik ga geregeld ff met mn rijkleding aan wat kopen, wel natuurlijk als ik naar het paard ga of er net vanaf kom.. Als ik echt ga winkel heb ik mn gewone kleren aan...
maar ik denk ook wel dat het er aan ligt waar je woont... als ik in me rijbroek naar de tandarts of dokter zou gaan zou niemand me gek aankijken! woon gewoon in een echt boerendorp waar dat redelijk normaal is om in je "oude"" kleren te lopen
Als ik net klaar ben en ik moet snel ff naar een winkel loop ik gewoon in m'n rijkleding! dan ga ik natuurlijk niet helemaal in m'n paarden tenu maar gewoon stalschoenen ofzoo
Als ik net van m'n pony afkom en ik moet nog snel even wat halen in de supermarkt doe ik dat wel in rijkleding. Maar naar andere winkels doe ik dat niet.
Op mijn bijbaantje kom ik regelmatig mensen tegen in rijkleding, vind het eigenlijk wel grappig, kun je meteen zien wat ze hebben gedaan Zelf rij ik geen paard meer, maar in mijn sportkleding loop ik ook gewoon de winkel binnen dus als ik wel in rijkleding zou lopen deed ik vast gewoon hetzelfde
Ik doe 2x per week boodschappen bij de supermarkt in schone rijkleding voor ik naar stal ga. Mijn laarzen staan op stal, dus dan heb ik er gewone bergschoenen bij aan. Ik word er nooit raar op aangekeken. Er lopen ook genoeg mensen in trainingspak.
Ik kan overal heen met me paardrijkleren als ik dat zou willen. Voor school moeten we ook wel eens met het openbaar vervoer naar een pensionstal/manege (doe een paardenopleiding), en dan zie je wel dat mensen naar je kijken maar dat kan me eigenlijk niet zo heel veel schelen.
Nooit. Ik zit nog niet eens op de fiets in mijn rijkleren.
Mensen kennen mij niet als een paarden meisje, dus daar hoeft ook geen verandering in te komen. Daarom doe ik altijd even een gewone broek erover heen, en ook op de fiets zit ik niet in mijn rijkleren.
'In normal life' zie ik er meestal nogal opgetut uit, compleet met hoge hakken en handtasje.
Maar nee hoor, ik vind het geen probleem om hier in het dorp even naar de super te gaan in mijn rijkleding. Vaak ook nog met pet op en klompen aan
Moet ik echt naar de stad of naar een 'echte winkel' dan kleed ik me meestal wel even om.
Gister had ik rij-kleding aan en moest met de auto even naar een bepaalde hobby-zaak, normaal gesproken zou ik ook dat nog wel in rijkleding hebben gedaan, maar ach ik was toch al naar de paarden geweest en had er verder niets meer te zoeken, dus heb gewoon even spijkerbroek aangetrokken met normale schoenen.
Anders vind ik het idd als je echt naar de stad gaat of uitgebreid gaat shoppen met rij-kleding aan. In kleding-winkels gaan vind ik ook echt not-done... is idd niet erg fris.
[quote="JoyCiej007"]'In normal life' zie ik er meestal nogal opgetut uit, compleet met hoge hakken en handtasje.
Dat is ook zo leuk wanneer je dan eens met mensen van stal iets onderneemt. Op stal lopen we of in rijkleding of in oude zooi, en natuurlijk zonder make-up en zo. Dan is het leuk om iedereen eens opgedirkt te zien. Ik ben eens 1 keertje school binnengerend in rijkleding om 's morgens vroeg op een vrije dag werk van een leerling op te halen. Toen keken een paar colega's wel vreemd, hihi.
Paardrijlaarzen zijn helemaal in deze winter dus als je met rijkleding gaat shoppen ben je superhip. Ik ga gerust met rijkleding de supermarkt in of als van stal kom even langs de dierenspeciaalzaak. Ben ook wel eens de hele GAMMA door geweest. Als het toevallig zo uit komt om direct vanuit stal een boodschapje te halen ga ik me echt niet eerst thuis omkleden.
ga zo vaak in men rijkleren boodschappen doen.. alleen naar supermarkt of ff snel bij ons in het dorp iets kopen.. als echt ga shoppen natuurlijk niet!
Ja hoor, als ik ga rijden en nog wat moet hebben dan ga ik gerust met m'n rijkleding de stad in. Heb daar totaal geen problemen mee en waarom zou ik ook.
Ga me niet constant omkleden en als ik nog wat moet halen of kopen dan ga ik dus gewoon met rijkleding langs de super, langs de hema en noem maar op.