Even lekker gek en gevaarlijk doen met je paard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SummerRemedy

Re: Even lekker gek en gevaarlijk doen met je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:49

Ik ging altijd met een vriendin buitenrijden terwijl we onze pony's niet bepaald onder controle hadden, als ze eenmaal in galop waren konden we ze amper terug krijgen en zijn dus regelmatig wegen overgevlogen e.d. Ook dachten we een keer een nieuw pad te hebben gevonden, kwamen we in de berm van de snelweg uit Nagelbijten / Gniffelen

Nu soms ook nog wel als ik erover nadenk, ik heb een 3-jarige, waar ik nu 4x op heb gezeten (alleen met halster) waarvan 1x los langs de weg (er was wel iemand bij, dat wel) terwijl ze nog geen enkele hulp kent Bloos Het is wel de braafste en makste pony die ik ken maar dan nog is het eigenlijk nogal onverantwoord.. Maar ik ben wel supertrots op haar dat ze zo lief is Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 19:25

KiWiKo schreef:
nou de boerderij stond leeg Lachen omdat de eigenaren uitgekocht waren want daar ging een snelweg overheen gebouwd worden....... en aangezien de boerderij leegstond, en ik een stal zocht voor mijn pony...... heb ik de boerderij gekraakt Lachen een stal in gebouwd en heeft mijn ponie daar 2 jaar gestaan Lachen Toen kwamen ze me ontruimen Knipoog

Toch even mooi 2 jaar een gratis stal gehad!
Zit er hier in de buurt niet een stal met binnenbak die ik kan kraken??
Ga ook maar eens zoeken.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:28

hhaha, ow kiwiko, dat zie ik je nu echt niert zomaar doen xd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:39

oh dit komt allemaal zo bekend voor hahaha!!

met een vriendin een weiland vol shetjes zien en dat waren gelijk onze paarden, wekenlang elke dag op elke shet gereden, tot de eigenaar kwam...wij waren zo bang maar die man vond het wel best!

het grappigste wat ik heb meegemaakt en waar we ook het meeste gezeik mee hebben gehad...tijdens wedstrijden van de naastgelgen voetbalclub keihard over het veld galopperen onder het mom van...we kunnen ze niet houden hahaha

met paard naar huis rijden en daar in de kelder gestald totdat paps en mams thuiskwamen

of een ander weiland met shetjes waarvan de eigenaar zo'n zuiplap was...we vroegen of we ze mochten verzorgen maar dat mocht niet...toen zeiden we dat we zijn nichtjes waren en mochten we alles doen hahah die man was altijd zooo dronken

met zijn 2en samen op 1 paard in rengalop ( met en zonder zadel en geloof me als je achterop zit is het fijner zonder zadel )

en in de pubertijd, stiekem gaan stappen zeggen dat je bij B slaapt, en B zegt dat ze bij jou slaapt, gaan stappen en midden in de nacht in de stal gaan slapen en opeens wakker worden met: AAHHH GA VAN ME AF HELP ME PAARD LIGT OP ME!

en idd ook oefenen in vallen haha

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:42

hahhahaha ik bedenk me ineens dat ik altijd met de ponie 2 keer per maand naar mijn ouderlijk huis ging om daar via de gang, door de keuken naar de achtertuin ging om mijn ponie de achtertuin te laten begrazen Lachen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:50

hahhaa of wat we ook deden nadat we 3 uur hadden gefietst om daar 3 uur op shettjes te rijden en we hadden niets te drinken bij ons...hartstikke dorst natuurlijk en dan gewoon bij mensen aanbellen of we iets mochten drinken...we zijn trouwens nooit afgewezen! of een heel duur restaurant in gaan en daar samen 1 colaatje delen.

of met 11jaar naar een dressuurstal gaan en zeggen dat wij heel veel talent hebben en voor ze komen werken hahhaa

of manege spelen, wij omstebeurt op pony;s en elkaar les geven en dan ook echt de stem etc..van de instructrice nadoen.

mijn pony had trouwens ook nooit een halster om...liep toch wel mee volgens mij: ja totaan de stal waar de biks op werd geslagen!

en waar we gingen rijden was er nooit een wc...elke keer in het weiland plassen.

nu ik zo denk...wat heeft mijn moeder een doodsangsten uit moeten staan zeg..altijd zonder cap en altijd naar paarden heel ver weg en geen mobiel hebben

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:53

Ook een keer gedaan........... we waren toen een jaar of 25 en met een groepje meiden (twee Z ruiters, en twee collega's van me) gingen we een beginnersles rijden bij een bekende manege in de buurt Lachen Lachen wij als echte klungels op het paard zitten....... ik er nog bijna afgepleurt Lachen

en de laatste 10 minuten gingen we opeens rijden Lachen Lachen Lachen

Godhemellief wat hilarisch was dat zeg!!! Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:56

KiWiKo schreef:
Ook een keer gedaan........... we waren toen een jaar of 25 en met een groepje meiden (twee Z ruiters, en twee collega's van me) gingen we een beginnersles rijden bij een bekende manege in de buurt Lachen Lachen wij als echte klungels op het paard zitten....... ik er nog bijna afgepleurt Lachen

en de laatste 10 minuten gingen we opeens rijden Lachen Lachen Lachen

Godhemellief wat hilarisch was dat zeg!!! Lachen

Dat is een goeie stunt zeg!!
Dat hou ik in mijn gedachten.. wie weet is dit nog eens uit te voeren binnenkort Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:00

echt he Lachen Lachen het is gewoon zo ontzettend lachen Lachen

Maar ik kan je verklappen dat het best lastig is om uit een ritme licht te rijden of echt helemaal verkeerd op een paard te zitten Lachen

is nog niet zo makkelijk......... maar als je eenmaal je drive gevonden hebt is het echt zo super lachen Lachen

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:03

zou ik echt in mijn broek pissen van het lachen Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 20:04

Hemel dat hebben we hier een aantal jaren geleden ook gedaan...bij div. manege's gaan rijden om te kijken hoe ze daar les gaven. Ben trouwens bij een in de auto gaan zitten omdat ik anders de eigenares, die les gaf, waarschijnlijk het ziekenhuis had ingeslagen. Mijn hemel wat liet dat mens de paarden slaan.En maar gillen...sla hem vooruit harder harder.. als ik er nu nog aan denk. Heeft inmiddels een hele grote stal en behandeld haar dieren nog steeds zo. Heeft div. sterren..onbegrijpelijk!!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:07

wat herkenbaar allemaal Ja
als ik zo eens terug kijk wat wij hebben uitgevr... begin ik me gewoon te schamen Verdrietig

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:08

Ik ben pas 16. maar heb ook al genoeg meegemaakt.

Stiekem zonder cap in het weitje op de pony's springen en dan rondcrossen met alleen een halster om. Met 2 pony's netjes opgezadeld het bos in en crossen over de heuvels en over het brede pad: wie het hardste kon. Wandelaars? Daar dacht je niet aan Huilen van het lachen. Achterstervoren op je pony zitten en te proberen om een rondje in galop te gaan, heel leuk Huilen van het lachen. Wedstrijdjes van de ene naar de andere kant van de bak. Of op vakantie met je gekke pony(die had echt een kronkel in ze hoofd) zonder zadel en alleen een halstertje besluiten: laat ik is galoperen. Langs de trein zo hard mogelijk mee galoperen richting weg, met ze 2e op 1 pony die dat niet zo leuk vond naar buiten gaan of in de bak gaan crossen. Hindernissen te springen die eigenlijk te hoog zijn(dit doe ik echt niet meer)
van de kont af glijden, eronder door en ach eigenlijk heb ik zoveel gedaan. Bokjespringen,voltigeren Tong uitsteken.

Heb echt zo schik gehad in de tijd dat ik nog vaak op de manege was! Daar was het echt lang leven de lol, en schik hebben. Sirieus rijden? Neee niets voor mij in die tijd. Ik mis het nog steeds wel om gewoon weer even leker gek te doen, maar tijden veranderen Lachen! En met zijn een groep is het altijd gezelliger dan alleen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:24

breezy302 schreef:
het grappigste wat ik heb meegemaakt en waar we ook het meeste gezeik mee hebben gehad...tijdens wedstrijden van de naastgelgen voetbalclub keihard over het veld galopperen onder het mom van...we kunnen ze niet houden hahaha

Hé, deze onhoud ik. Wij hebben een voetbalveld achter onze manege, je rijd er zo naar toe, in stap 2 minuten.
Ik bedoel, de paarden schrokken vroeger altijd van hun geschreeuw, mischien moeten we ze eens terugpakken. Haha!

En ik ben 15, dus een prima leeftijd voor dat soort idiote dingen. Clown

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:31

Hum,heb het er wel eens over met de 'jeugd' hier op stal
als ik mezelf weer eens elegant in het zadel hijs of er steunend weer af stort na de les
Hup erop zonder zadel ,hoofdstel of halster en gaan met die banaan
Tja dat was wel 32 jaar geleden en ben nu wel wat voorzichtiger
Denk ook eerst na voor ik wat doe.
Vorige week heb ik wel 40cm gesprongen *LOL* Nagelbijten / Gniffelen
Was vroeger wel iets hoger maar ik doe het wel weer

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 23:05

haha ben nog niet eens zo heel oud maar wel wat dingen gedaan 'vroeger'

- met vriendin samen op haar paard buitenrijden.
- buitenritten zonder zadel en zonder hoofdstel maakte ze regelmatig een halstertje en een touwtje was meer dan genoeg.. Bloos heb toen ook 1 keer gehad dat met vriendin aan buitenrijden was en haar paard vloog er in volle galop vandoor en die van mij erachteraan , zit je dan Clown
- achterstevoren rijden en dan springen
-springen zonder handen.
- vriendin ging pony longeren en ik ging dr wel even zo op zitten. zonder iets. alleen had de pony door dat de bak deur niet goed dicht zat , gevolg is wel te raden denk ik Haha!
haha en veder nog zoveel dingen ook zonder rijden als je dr aan terug denkt afentoe.. achh om sommige dingen kan nog steeds lache Vork

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 23:27

reeskees schreef:
*Langs een weg met zeer smalle bermpjes en de sloot ca 2 mtr steil naar beneden. Ieder aan de kant van de weg in volle rengalop en een buurjongen met brommer tussen ons in (brommer had een km teller, dan wisten we tenminste hoe hard we konden Haha! ).

* vanachter op je pony (Dpony) bokjespringen en er natuurlijk weer vanaf laten glijden
* op een vrije woensdagmiddag met vriendinnetjes om de beurt op de pony wie het snelst een stuk land van 5 hectare rond kon scheuren. Bloos! en dit niet een of 2x maar zo maar een uur lang of nog langer, om de beurt... Bloos wisten wij veel of een pony ook moe kon worden... Gestoord
* wie het hoogste kon springen over 1 simpel paaltje die aan weerskanten gedragen werd door opeengetapelde tonnetjes, van een grondlijn hadden wij nog nooit gehoord.
* omdat we op een boerderij woonden, haalden we natuurlijk de koeien op de pony op, zonder zadel en hoofdstel, gewoon met een touwtje aan het halster (noemen ze dat tegenwoordig NH?)
Moest van mn ouders altijd wel een cap ophebben, ander werd de pony verkocht!!, dus dan wilde je wel Haha!
* ponyclubles: zaterdag smorgens om 8.30 eerst van 1,5 uur rijden naar de verenigingsbak, een uur lesrijden, na de les mocht de pony evenuitrusten en dan nog een lange buitenrit maken, dan waren we smiddags tegen 16.00 ongeveer weer thuis en onderweg lekker gepiknikt.

Op wedstrijd, als het niet al te ver weg was (<15 km) smorgens in de zomer om 6.00 op je pony erheen rijden, Op het wedstrijdterrein konden we de pony wel ergens aanbinden zodat ie ook nog een hapje kon eten. Wedstrijd rijden, net als iedereen ging je springen en dressuurrijden, vervolgens aan het eind van de dag gezamelijke parade en prijsuitrijking. Trots reed je dan met je gewonnen rozetten aan het hoofdstel en een mooie beker in je rugzak weer ca 2,5 uur richting huis. Haha!

Zelf ben ik blij dat ik op deze manier mijn ponytijd door heb kunnen brengen. Mijn ouders hadden er verder niet zo veel mee, dus die lieten me ook gewoon mn gang wat gaan. Ze waren altijdwel geinteresseerd, maar gingen eigenlijk nooit mee naar wedstrijden etc. Gelukkig hebben ze me ook nooit gepushed, zoals je nu wel ziet bij ouders en ponykinderen op de ponywedstrijden.
dit alles was de basis van mijn rijden nu, we rijden springen, dressuur, en SGW.

Bokje springen.. Dat deed ik ook altijd! Als je nu terug denkt... Bloos

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 23:45

Zo herkenbaar, dit allemaal! Haha!
Mja, met alleen een halster en dochter achterop door de binnenbak galoperen, slechts enkele jaren geleden, zorgde voor enorme tumult. Dat kán niet op een manege... Clown
Alledrie hadden we lol toen, gewoon omdat het iets ongewoons was.
We mogen ook niet meer door de MacDrive... Huilen Tom vindt de shakes zo lekker, maar mag niet meer, helaas!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 23:50

Wij hadden een tijdje een vieze man aan de rand van de (hele grote) wei staan. Die was dan met zichzelf bezig terwijl wij met de ponies keihard langsscheurden om te kijken of hij nou echt aan het doen was wat wij dachten dat ie aan het doen was. Vond hij waarschijnlijk alleen maar opwindend Huilen van het lachen

Toen hebben we het maar tegen de boer gezegd die a la minute met stevige stappen de wei doorliep naar die vent toe, hooivork in de hand Vork . Wat hij gezegd heeft weet ik niet maar die man is nooit meer terug gekomen.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 23:54

Ik heb vroeger toen ik nog shetjes verzorgde en ik zelf niet genoeg geld had om een pony karretje te kopen mijn rolstoel er maar achter gebonden! Dit ging eigenlijk altijd wel goed Haha!
Een keer hadden wel zelfs met planken een soort van bomen gemaakt deze brak af omdat de pony opzij wilde stappen en toen zat ik daar in mn rolstoel zonder pony want die ging mooi richting huis Clown Erg dom natuurlijk maar goed daar dachten we toen niet over na Knipoog
Heb een rolstoel omdat ik zelf reuma heb en daardoor niet zo lang kan lopen en vond het wel een oplossing ipv een pony kar

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 00:06

Mooie zomerdag, naar de wei, en zonder zadel en zelfs zonder halster op de pony, in mijn korte broek en T-shirt. En dan gaan liggen, mijn hoofd op de kont van de pony. En het was echt een mooie dag want ik werd een paar uur later wakker, nog steeds op die pony, die nog steeds o zo braaf stond te grazen Clown
Moet ik nu eens doen met de paarden, daar kom ik zonder zadel niet eens op!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 00:29

Dat soort rare dingen gingen eigenlijk ook altijd gewoon goed!
Helaas betrap ik mezelf erop dat ik bepaalde dingen toch echt niet meer doe/ zal doen; zal de ouderdom zijn van deze doorgewinterde Penny... Clown

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 00:35

* pony voor een zelfgemaakt karretje binden met zelfgemaakt tuig ! ( halstertouwen , en een kinderwagenonderstel met fruitkistje erop )
* Met daglicht weggaan en rond middennacht ergens in een verlaten polder de weg naar huis vinden. ( Tsja zonder verlichting en vriendin met zonnebril op )
* pony blijven wassen, liefst de hele middag ( witte pony Vork )
* dijk crossen
* Eigen gemaakt hindernissen zadelloos springen
* bokjespringen op pony
* Lekker gek , je pony omtoveren om mee te lopen in de carnevals optoch !
* En nog veeeel meer Clown

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 06:18

ohw ja hoor,lekker zonder zadel op pony naar school toe en dier vastgebonden aan hoofdstel aan het fietsenrek.
gingen wij mooi spelen Haha!
lekker in galop over straat heen,dat klinkt zo mooi.

zagen we een paard in een weide waarvan we dachten heeee,daar willen we op?
dan deden we dat gewoon Clown

gewoon de normale dingen die de jeugd van nu ook doet Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 09:37

Heerlijk al die verhalen!! DE een heeft het nog bonter gemaakt dan de ander....leuk ook om div. bekende bokkers voorbij te zien komen waarvan je dan denkt...die zijn altijd heel serieus met hun paarden omgegaan...HIHIHI Haha! Haha! Haha! ..ik hoop dat we deze verhalen niet om ons oren krijgen als we weer eens wat fel reageren op het gedrag van de "jeugd"!
Waarschijnlijk waren we zelf nog veel erger.