Paarden van de paardenmarkt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Re: Paarden van de paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:48

suleilitha schreef:
Utrecht is vooral een markt voor slachtpaarden en dat weet iedereen, Roosje.
Op jaarmarkten, waarvan Zuidlaren er eentje is, is er ook een groot aanbod van gebruikspaarden.

jeetje wat doe jij denigrerent zeg met je roosje, maar goed.
Ik wil daarmee aangeven dat niet alle handelaren zulke lievertjes zijn. Die man gaat met zn paarden meerdere markten af wat dat betreft

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:49

tuurlijk heb je overal oplichters ook bij handelaren en dat is zo jammer want zij maken de markt kapot voor eerlijke mensen.
Sul wat zoek je precies leuk, ik ben er morgen ook en als je hulp nodig hebt let me know oke, zal even me nummer over pb sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:50

Roosje was een vergissing, ik bedoel er verder niks denigrerends mee (wil wel even zeggen dat je dat met een d schrijft aan het eind Knipoog )
Niet alle handelaren zijn lieverdjes, particulieren ook niet.
En bedenk even, dat die handelaar waar jij het over hebt, er wel zijn boterham mee moet verdienen.....

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:51

Roos_s schreef:
suleilitha schreef:
Utrecht is vooral een markt voor slachtpaarden en dat weet iedereen, Roosje.
Op jaarmarkten, waarvan Zuidlaren er eentje is, is er ook een groot aanbod van gebruikspaarden.

jeetje wat doe jij denigrerent zeg met je roosje, maar goed.
Ik wil daarmee aangeven dat niet alle handelaren zulke lievertjes zijn. Die man gaat met zn paarden meerdere markten af wat dat betreft

Ja Utrecht is een rotmarkt maar echt nietalleen meer slachtpaarden, laatste keer dat ik er was waren er 4 paarden en dat is maar goed ook, krijg altijd de kriebels op die markt.
In 2011 is de markt daar gelukkig verleden tijd.
Roos je hebt mail

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:53

Ik zoek een tweejarige tuiger, niet vergiftigd met een hoge dosering Hackneybloed, een Gelders type dus. Bij voorkeur een hengst, mag geen Wouterbloed in zitten.
Berpie, bedankt voor je hulp alvast maar ik heb iemand ingeschakeld die exact weet wat ik wil hebben.
Ik hou je wel op de hoogte!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:53

Tuurlijk moeten ze geld verdienen, maar daar praat je het echt niet goed mee hoor! Ik moet mn geld ook op een eerlijke manier verdienen, en dat kunnen die mensen ook best wel...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:55

Bij ons op stal staan een paar paarden die ook naar de markt gaan, maar ze zijn echt leuk hoor, niks mis mee maar gewoon in de handel gedaan. Niet iedereen heeft zin en tijd om tig mensen over de vloer te krijgen die van alles te zaniken en te zeuren hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:57

Roos_s schreef:
Tuurlijk moeten ze geld verdienen, maar daar praat je het echt niet goed mee hoor! Ik moet mn geld ook op een eerlijke manier verdienen, en dat kunnen die mensen ook best wel...

Jij doet nu net of handelaren hun geld op een oneerlijke manier verdienen en dat vind ik wel erg ver gaan.
Verder heb ik ook wel eens een paard "besteld" bij een handelaar en kreeg dan ook echt thuis afgeleverd, wat ik wilde hebben! En dan ook nog voor een billijke prijs!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-10-08 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:58

suleilitha schreef:
Ik zoek een tweejarige tuiger, niet vergiftigd met een hoge dosering Hackneybloed, een Gelders type dus. Bij voorkeur een hengst, mag geen Wouterbloed in zitten.
Berpie, bedankt voor je hulp alvast maar ik heb iemand ingeschakeld die exact weet wat ik wil hebben.

Leuk, hoor je niet vaak meer dat mensen nog voor het prachtige Gelderse paard gaan, zoek je nog bepaalde kleur, over het algemeen staan er wel altijd veel tuigpaardveulens op de markt.
2 jarig wordt iets moelijker.

Ik heb nog een tijdje de dekhengst Neron op stal gehad, ken je vast wel dan?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:58

Wij hebben 2 totaal verschillende ervaringen met paarden van de markt, het zegt dus niets.
Pony 1 , Opperbraaf op de markt, na tijdje thuis niets meer mee te beginnen. Had gewoon wat stuff gehad.

en mijn paard wat ik nu heb , topdier , uber braaf en gezond Haha!
Zou hem voor geen goud willen missen. ( foto in profiel )

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:00

Je bedoelt die Appie toch jackgirl, leuk ook ontzettend mooi getekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:02

Had stuff gehad, of was compleet overdonderd, of doodmoe van de reis er naar toe en het lange staan. Ik vind het té gemakkelijk, dat men er gelijk vanuit gaat, dat als het paard er op de markt als een sloompie bijstaat en thuis de draak uithangt, het gaat om een gedrogeerd dier....... maar zo zie je weer hoe makkelijk aannames worden gemaakt, en op grond daarvan verhalen de wereld in gaan.

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:24

Je moet oppassen dat ze je niet bedriegen (sommige handelaren gebruiken versuffingsmiddel die wel de hele dag blijft werken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:28

Ach hou op zeg, elke handelaar weet dat als hij een paard zou drogeren, dat het dier dan ook niet uit de verf komt als een potentiele koper het wil zien draven.
Ik snap jullie indianenverhalen hier echt niet, over gedrogeerde paarden en de bijna-vaststelling dat een handelaar standaard bedriegt, liegt en verdoofd.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:39

Heb alle 3 mijn paarden van een handelaar Lachen geen slecht woord over. buiten dat 1 pony wel ziek was. Maar voor zo een prikje konden we haar niet laten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:41

Maar je had zelf vast al gezien dat die pony ziek was op het moment dat je die kocht?

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:42

tuurlijk Lachen thuis de da laten komen en na een weekje was ze gezond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:44

En jij had voor weinig een pony, die na een week dus hersteld was, niks mis mee!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:46

en als je na deze verhalen toch niet meer een veulen van de markt wilt..
Ik heb nog een heel mooi lief hengstveulen te koop ;-D

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:48

ik heb ook mijn pony gekocht op de markt!
toen 19 jaar ,met papieren!
en echt een super pony! Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:53

suleilitha schreef:

Had je eerder moeten zeggen, dan had ik nog wel een gave voor je geweten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:55

Ik weet ook niet alles van te voren, en ik moet om een nieuw paard te kunnen huisvesten, waarschijnlijk wel een van mijn tweejarigen wegdoen!
Verder is mijn stroman al even gaan rondbellen, die weet nu dat er iemand met een behoorlijk aantal goeie jonge dieren naar de markt komt!

sieta87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:08

Mijn vorige pony kwam ook van de markt en dat is heel goed gegaan.
Misschien is het slim om iemand mee te nemen die er veel van weet?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:03

berpie schreef:
Je bedoelt die Appie toch jackgirl, leuk ook ontzettend mooi getekend.

Nee nee , ik bedoel niet mijn appie , dat is een fokproductje van dit jaar van mijn eigen merrie Haha!
Ik bedoel die grote , Nick .. bruine ruin uit mijn profiel.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:09

suleilitha schreef:
Ach hou op zeg, elke handelaar weet dat als hij een paard zou drogeren, dat het dier dan ook niet uit de verf komt als een potentiele koper het wil zien draven.
Ik snap jullie indianenverhalen hier echt niet, over gedrogeerde paarden en de bijna-vaststelling dat een handelaar standaard bedriegt, liegt en verdoofd.

Niet als je mensen hebt die wat onervaren enz zijn Knipoog
Wij hebben die pony toen ook niet laten draven , stom ... achteraf .. maar ik was zelf nog kleiner en mijn ouders hadden er geen bergen verstand van ( konden wel met paarden omgaan maar keuringen ed .. nopes )
Ik zeg niet dat alle handelaren dat doen , maar het gebeurt wel ! en daar kan je beter je ogen voor open houden dan dat het jou overkomt , dan dat je rondloopt met de gedachte .. ach gebeurd toch niet.