En jouw paard krijgt ook gewoon mijn maat 38 als hij door me heen wil denderen hoor, ik laat me namelijk niet onheus bejegenen door een paard

Ik juich de Natural Hype ook erg toe, heb er goed geld door verdient, helaas voor de paarden........
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Rotstraal gaat bij mij ook nog steeds blauwsel op, daar laat ik ook zeker de dierenarts niet voor komen

in een tijd dat je jawel, bruine zadels had die op élk paard pasten, vilten sjabrakjes (geel), witte singels, een cap van bordkarton met een elastiekje, rubberen laarzen waarin je zweetvoeten kreeg en je oudste kleren waarmee je naar de paarden mocht. Zweep reed ik mee om vervelende jongens te meppen.
Ik reed vooral buiten, bak hadden we niet.
niks nieuws onder de zon
wat geinig Arabesk! Ik heb echt exact zulke foto´s. In zo´n veel te grote oude ski-jas van mijn moeder omdat die vies mocht worden. De kartonnen cap heb ik nog steeds liggen.scoxxx schreef:Nounou Kiwiko, maatje 38 is een schop neem ik aan?
Laat dat nou net niet werken bij mijn paarden.
Kan je natuurlijk nog meer maatjes 38 tegenaan kwakken... blijf je in een hysterisch en boos cirkeltje draaien, zowel paard als mens.
Ene paard is dan het meest verstandig en legt zich er bij neer. Andere paard blijft hysterisch en wordt betiteld als onbehandelbaar/vals/gemeen en verdwijnt richting slager.
Ik denk dat al mijn vijf paarden richting slager zouden belanden, indien zij (te) vaak behandeld zouden worden met maatje 38.
Overigens de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen (info o.a. via de ubernatural site Paardnatuurlijk.nl hihi), geven aan dat een hoefbevangen paard het slechts af is op een kaal weiland (stress-gras bevat meer suikers dan vet gras).
Boeren wijsheid heeft het niet altijd bij het rechte eind
hysterische bok of niet, dat maakt niet uit. Als jouw paarden zich gewoon netjes gedragen is er geen vuiltje aan de lucht 
. Of ik, de eigenaar, want ik had geen eigen paard, Malika was m'n verzorgpaard. Je had gewoon één sjabrak, klaar.
scoxxx schreef:Het hele natural-gebeuren maakt dat mensen in het algemeen (meer) gaan nadenken over hoe zij staan ten opzichte van hun eigen paard. Positieve ontwikkeling, want een eventuele aanpassing in het leven van desbetreffend paard is dan mogelijk.
Ik juig de natural-hype erg toe, nadenken over hoe-of-wat inzake je eigen paard is niet slecht.... uiteindelijk zal voor het grotendeel van de paarden een gulden middenweg gekozen worden.
Citaat:The barefoot horse movement advocates a generalized use of barefoot horses, both in non-competitive and competitive riding, often coupled with a more natural approach to horse care. Keeping horses barefoot is seen in many parts of the world, including South America, Mongolia and other industrialized and non-industrialized cultures.
scoxxx schreef:[Ik heb mezelf maar ffkes gequote Kiwiko. Duidelijk is dat ik in algemeenheden schrijf en jou niet persoonlijk bedoel.
Ik snap niet dat je je zo aangevallen voelt door mij.
Maar om wel een beetje persoonlijk te mogen worden? Niet gemeen bedoeld hoor. Maar ik persoonlijk zou het niet toestaan dat je mijn paarden een maatje 38 zou geven. En ja, ze zijn braaf. Maar nee, niet bij ieder mens. Erg selectief gebleken paardjes... grappig he.
en groot gelijk dat ze selectief zijn, paarden pikken instinktief goed/fout er moeiteloos tussenuit
en sommige reageren daar heel correct op.
ik vraag me alleen af waarom jij denkt dat mensen als ik niet over dat vraagstuk nadenken. Toen ik nog volop in de paarden zat is dat waar ik over lag te malen in bed, ik had dan gemiddeld een paard of 10 in de week om mee te werken, en ik lag altijd s' avonds te denken "wat kan anders, wat kan beter, wat heeft dit specifieke paard nodig??"
KiWiKo schreef:En jouw paard krijgt ook gewoon mijn maat 38 als hij door me heen wil denderen hoor, ik laat me namelijk niet onheus bejegenen door een paard

patsur schreef:Vjestagirl schreef:En als je dat eens ziet van: niet mee geschikt voor het werk, maar nog wel heel erg gelukkig in de wei, en kan daar nog een schitterend leven hebben? Ik vind het idd niet bepaald menselijk om een dier wat nog heel erg gelukkig is af te laten maken, simpelweg omdat je er niets meer aan hebt. Als je kat nog jaren verder kan leven, maar er moet 1 poot geamputeerd worden, laat je hem dan ook inslapen?
Een paard heb je toch niet om naar te kijken?
Daarbij, aan het onderhoud van een kat hangt een heel ander kostenplaatje dan aan het houden van een paard.

wij zijn namelijk toch wel een beetje van hetzelfde soort
Arabesk schreef:Sommige mensen gaan NH doen omdat ze hopen een methode te vinden waarbij je met alléén lief doen alles gedaan krijgt van een paard.
.
bij mij is een skup een instinctieve reactie die emotieloos uitgevoerd wordt
om dan in alle rust weer verder te gaan waar we mee bezig waren.........