Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Dinopino schreef:In zp'n geval heb je echt heel veel pech gehad. Hoop dat er nu wel een goede oplossing voor beide gevonden kan worden. Ik bedoel eigenlijk meer die lui die hun zieke paard weg doen omdat ze anders geen geld hebben voor een gezond paard. Maar waarom zouden er mensen zijn die veel onkosten aan jouw paard gaan uitgeven en er zelf geen financieel belang bij hebben. Is dat niet een utopie om te geloven dat er zulke mensen rondlopen. Volgens mij kan je die op een vinger tellen.
Qua kosten kan je een hond, kind en paard natuurlijk niet met elkaar vergelijken. Maar wanneer jij met je hond aan een sport doet, die hij dan opeens door ziekte niet meer kan, ruil je hem ook niet om voor gezond beest.
Citaat:Beste Mevrouw,
U weet toch dat dit leugens zijn, zelfs de foto van het paard bij het artikel zijn vals.
Ze willen ons onderuit krijgen. We krijgen veel aanvragen en andere opvangs niet. Dit is jaloezie, iets ongeloofelijk.
Andere opvangs zetten hun binnen gekomen paarden direct ter adoptie.
Wij wachten eerst enkele maanden, zodat wij kunnen zien hoe het paard/pony zich gedraagt. En niet alle paarden en pony's zijn voor adoptie bij ons.
We zijn er heel erg van gedaan dat jullie ons beschuldigen, zonder zelfs te weten hoe en wat. Dit zegt genoeg.
Een zeer spijtige zaak!
Zion staat verdorie supergoed. Ik wou foto's doorsturen, maar dit gaat me echt TE ver.
En nog iets, wij verkopen geen paarden, wij zetten paarden onder ADOPTIE, met een contract. Wij blijven steeds eigenaar.
Oh en wij zijn niet vergund, toch wel spijtig he, want we zijn wel een VZW. En nog officieel ook.
Er is zelfs geen enkele regel, dat ons verplicht om het afgestane paarden nog te laten opzoeken. Afstand = Het moet weg
Maar erna beginnen dreigen en onozel doen, dat kan iedereen goed.
Wetende dat wij geen enkele cent in onze zak steken. De opbrengst van een adoptie-bedrag gaat direct naar de verzorging van andere paarden.
Ik ben zo diep teleurgesteld in vele mensen.
Ook in blid.
Maar wij gaan door, en ik kan je verzekeren dat ik iedereen die ons aanvalt spijtig genoeg zal vernoemen.
Vriendelijke groeten,
Er werd mij gezegd dat GEEN ENKEL paard of pony ter adoptie werd opgegeven, uit deze mail blijkt dat dit niet zo is. Het zijn ronduit valse mensen vrees ik nu. Ze zijn echt in een hoekje gedreven precies, dat ze zo'n reactie doorsturen op een simpele vraag. Ze zijn nu zelfs zo kleinzielig dat ze geen foto's meer willen doorsturen. Onmensen. 

giotto schreef:@ Adri : Is er dan niets dat daaraan gedaan kan worden via officiele instanties?Politie,deurwaarders ofzo??

Horsetopia schreef:Ik ben me er degelijk bewust van dat niet alle paardenopvangplaatsen eerlijk zijn maar om dan direct te vermelden dat ze in België allemaal niet correct zijn, vind ik te ver. Onze vzw werkt hard en eerlijk in het belang van onze paarden, we hebben (nog) geen negatieve kritiek gehad. De oude eigenaars worden zelfs verwittigd van de nieuwe adoptieplaats en bezoek mag zelfs bij de nieuwe eigenaars. Scheer gewoon niet iedereen over dezelfde kam, er zijn er die hun werk WEL correct doen...
http://www.horsetopia.be