paardenopvang blijkt 1 grote oplichterij...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

krak

Re: paardenopvang blijkt 1 grote oplichterij...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 13:28

Aukie, die waar ik persoonlijk ervaring mee heb is ook nog een andere...
negatieve commentaar die toch komt over die opvang, wordt gevolgd door hele reeksen dreigementen en onaangename bezoekjes... daarmee dat je over die opvang niets zal terugvinden...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:29

In zp'n geval heb je echt heel veel pech gehad. Hoop dat er nu wel een goede oplossing voor beide gevonden kan worden. Ik bedoel eigenlijk meer die lui die hun zieke paard weg doen omdat ze anders geen geld hebben voor een gezond paard. Maar waarom zouden er mensen zijn die veel onkosten aan jouw paard gaan uitgeven en er zelf geen financieel belang bij hebben. Is dat niet een utopie om te geloven dat er zulke mensen rondlopen. Volgens mij kan je die op een vinger tellen.

Qua kosten kan je een hond, kind en paard natuurlijk niet met elkaar vergelijken. Maar wanneer jij met je hond aan een sport doet, die hij dan opeens door ziekte niet meer kan, ruil je hem ook niet om voor gezond beest.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 13:40

Dinopino, en toch bestaan er nog altijd zulke mensen hoor Knipoog

Dewy kwam bij ons op 30 jaar. we hadden haar geadopteerd als 20 jarige, maar dat bleek later al leugen nr1...
ze heeft geen dag meer moeten werken bij ons en de dierenarts was meer dan vaste bezoeker, maar ze was het meer dan waard. op 22 mei hebben we haar helaas moeten laten inslapen. ze is maar 9 maanden bij ons geweest...

Basje is bij ons gekomen, ook als gezelschap voor Dewy, en omdat het niet klikte met zijn vorige baasjes. hij is een minipaardje van 88cm, een ruintje. hij is van wat mensenschuw koppig ding, opengebloeid naar een knuffelkont 1ste klas. hij heeft altijd shows gelopen, maar dat gaan wij niet meer met hem doen

Roxanne is in augustus bij ons gezinnetje gekomen. wij wisten heel goed dat zij artrose heeft en dat ik met haar niet veel meer moet doen dan wandelingen maken. we waren zelfs niet aan het uitkijken naar een rijpaard, maar het was liefde op het eerste zicht.

door een duw van Roxanne, heb ik nu een 3dubbele kniebreuk opgelopen en is het nog lang niet zeker dat ik ooit weer ga kunnen paardrijden. de vooruitzichten zijn in elk geval weer niet zo goed. en toch, geen haar op mijn kop dat er nog maar aan denkt om haar daarom weg te doen! ik zal wel andere manieren vinden om haar conditie op peil te houden en om haar in beweging te houden.

ik ken nog mensen die net zoals mijn vriend en mij zulke dieren met plezier in huis nemen. maar idd, er lopen jammer genoeg meer mensen bij wie de centen belangrijker zijn....

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:45

.
Dinopino schreef:
In zp'n geval heb je echt heel veel pech gehad. Hoop dat er nu wel een goede oplossing voor beide gevonden kan worden. Ik bedoel eigenlijk meer die lui die hun zieke paard weg doen omdat ze anders geen geld hebben voor een gezond paard. Maar waarom zouden er mensen zijn die veel onkosten aan jouw paard gaan uitgeven en er zelf geen financieel belang bij hebben. Is dat niet een utopie om te geloven dat er zulke mensen rondlopen. Volgens mij kan je die op een vinger tellen.

Qua kosten kan je een hond, kind en paard natuurlijk niet met elkaar vergelijken. Maar wanneer jij met je hond aan een sport doet, die hij dan opeens door ziekte niet meer kan, ruil je hem ook niet om voor gezond beest.

Ja, achteraf is het erg naïef geweest en een verkeerde beslissing.
Maar er zijn ook opvangcentra die het wel goed doen en het ook puur voor de paarden doen. Daar waren toendertijd behoorlijke wachtlijsten en die in België stond ook goed bekend.
Natuurlijk heb ik deels ook afstand gedaan uit eigenbelang maar vooral ook omdat ik dacht dat Rafiq het beter zou krijgen. Een grote vergissing....

Als Rafiq een hond zou zijn had ik nooit afstand gedaan. Het financiele plaatje speelde ook een grote rol (helaas).

kicki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:32

Ik heb onlangs een e-mail gestuurd met de vraag of ik Zion kon komen bezoeken, en met een copy van het bewuste artikel in de Gazet van Antwerpen die over deze opvang gaat.

Dit kreeg ik als antwoord:

Citaat:
Beste Mevrouw,

U weet toch dat dit leugens zijn, zelfs de foto van het paard bij het artikel zijn vals.

Ze willen ons onderuit krijgen. We krijgen veel aanvragen en andere opvangs niet. Dit is jaloezie, iets ongeloofelijk.

Andere opvangs zetten hun binnen gekomen paarden direct ter adoptie.

Wij wachten eerst enkele maanden, zodat wij kunnen zien hoe het paard/pony zich gedraagt. En niet alle paarden en pony's zijn voor adoptie bij ons.

We zijn er heel erg van gedaan dat jullie ons beschuldigen, zonder zelfs te weten hoe en wat. Dit zegt genoeg.

Een zeer spijtige zaak!

Zion staat verdorie supergoed. Ik wou foto's doorsturen, maar dit gaat me echt TE ver.

En nog iets, wij verkopen geen paarden, wij zetten paarden onder ADOPTIE, met een contract. Wij blijven steeds eigenaar.
Oh en wij zijn niet vergund, toch wel spijtig he, want we zijn wel een VZW. En nog officieel ook.

Er is zelfs geen enkele regel, dat ons verplicht om het afgestane paarden nog te laten opzoeken. Afstand = Het moet weg

Maar erna beginnen dreigen en onozel doen, dat kan iedereen goed.

Wetende dat wij geen enkele cent in onze zak steken. De opbrengst van een adoptie-bedrag gaat direct naar de verzorging van andere paarden.

Ik ben zo diep teleurgesteld in vele mensen.

Ook in blid.

Maar wij gaan door, en ik kan je verzekeren dat ik iedereen die ons aanvalt spijtig genoeg zal vernoemen.

Vriendelijke groeten,

Hier ga ik absoluut niet mee akkoord, ik ga zeker eens langs op een "surprise-visit" Boos! Er werd mij gezegd dat GEEN ENKEL paard of pony ter adoptie werd opgegeven, uit deze mail blijkt dat dit niet zo is. Het zijn ronduit valse mensen vrees ik nu. Ze zijn echt in een hoekje gedreven precies, dat ze zo'n reactie doorsturen op een simpele vraag. Ze zijn nu zelfs zo kleinzielig dat ze geen foto's meer willen doorsturen. Onmensen.

katje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:36

toen ik een aanvraag deed voor mijn paard, werd mij gezegd dat ik me moest haasten, want dat er bijna geen plaats meer was. Er werd ook gezegd dat er GEEN ENKEL PAARD ter adoptie werd opgegeven. Er zou ook niet meer op gereden worden, terwijl ook gevraagd werd om alle materiaal met het paard mee te geven en er een tijdje geleden foto's op de site stonden van jonge kindjes die met de paarden reden....Ga gewoon langs Kicki, als die paarden op een wei staan kan er jou niemand verhinderen om eens toevallig langs te gaan, hopelijk gaat alles goed met Zion

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:37

woooow! wat een naare ervaring!

ik zou het zowiezo niet kunnen mijn paard naar zoiets toe tebrengen maar ik heb geluk dat ik zelf genoeg land heb
echt sneu hoor!

veel suc6 verder nog

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:44

Ja, het is echt traumatisch voor de betrokkenen...Ik heb het geluk mijn paard weer terug te hebben, maar ben echt ziek geweest van die onzekerheid.
Ik hoop echt dat iedereen die zijn paard in België heeft het terugkrijgt of de zekerheid heeft dat het een goede opvang betreft.
Maar duik er vooral bovenop hoor! Het gaat om het leven van een dier wat veel voor je heeft betekend en nog steeds betekend.
Je denkt dat je doet wat het beste voor hem is...

Als je zelf veel land hebt is de keuze gemakkelijk gemaakt en blijft het paard tot het einde bij je. Maar een pensionstal is een rib uit het lijf van veel mensen en als je wilt blijven rijden moet je keuzes maken. Helaas in veel gevallen ten koste van het paard in kwestie. Ik dacht dat ik het goed had opgelost...
Maar nu blijft Rafiq echt tot hij erbij neervalt. Ook als hij niet meer kan werken. Dan maar de kosten van een pensionstal...

krak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 20:28

kicky, direct die mail en je hele verhaal doorsturen naar Blid!

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:48

Kicki,

AUB ga voor je paardje, het is geen rozegeur en maneschijn, er zijn verschillende klachten en paarden die niet meer te vinden zijn door de eigenaars. Ben verleden nog maar eens door een overheidsdienst verwittigd van zeker geen paarden naar daar te zenden. AUB wacht geen minuut langer, je sta ervoor en je moet erdoor.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:51

Vandaag hebben wij nog een paardje teruggevonden van de andere paardenopvang. De nieuwe eigenares heeft ons gekontakteerd, zij had het paardje gekocht bij die dame die ook zoveel weide's heeft dat je er verschillende voetbalterreinen kan aanleggen.

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:36

Er zou blijkbaar vandaag een artikel staan in de krant Het Laatste Nieuws over deze opvang.

Felinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:41

hoe heet die opvang?
heel naar voor quinten, maar goed dat hij weer thuis is en zijn vorige eigenaar de moeite ervoor heeft gedaan.
nog heel veel succes.

mvg.

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:30

Ik zag daarjuist op Kapaza een zoekertje staan " opvang voor alle paarden " Hier volgt het :

wij vangen paarden op die door
omstandigheden,ouderdom,gebreken,ziekte ed omstandigheden
niet meer bij hun baasjes kunnen blijven en geven deze
dieren een 2e kans op een goed en onbezorgd leven.
de paarden en ponies staan in de winter in zeer ruime
boxen(vlas bodembedekking)krijgen 3maal daags voeding
wat doen wij
wij vangen alle paarden ponies ongeacht welke toestand op,knappen ze op,trainen ze of voeden ze op en zoeken een geschikte thuis voor ze.
alle dieren staan onder dierenarts toezicht en vertrekken
hier nooit naar slacht of handelsstallen!!

op zn tijd herplaatsen wij ook paarden en ponies bij mensen
die met referenties aankomen zodat wij weer een plekje vrij
hebben om een ander paard een kans te geven
paarden worden enke herplaatst als wij zien dat er een klik is met de nieuwe eigenaar.
de paarden worden gechipt en mogen gekeurd worden door een dierenarts naar keuze.
potentiele eigenaars betalen een klein bedrage aan de opvang
waarom vragen wij een bedrag bij adoptie:
heel simpel het voeren,dierenarts,smid,bodembedekking,ed kost allemaal geld en moet betaald worden en door uw steun bij adoptie zullen toekomstige paardjes een plekje hebben
wilt u meer weten mail ons en kom vrijblijvend kijken
we kopen geen paarden over maar vragen aan u als eigenaar
een éénmalige bijdrage zodat wij ons werk verder kunnen
doen.
om ons te distancieren van klandistiene operaties mag u gerust vrijblijvend komen kijken bij ons en de paarden.

ook doen wij verkoopbemeddeling als u het zelf niet kunt of ziet zitten om uw paard te verkopen.

Enkele bladzijde verder staat een zoekertje van dezelfde persoon met een hele reeks paarden te koop...

Ik weet niet of het over deze paardenopvang gaat in dit topic maar ik wou jullie er toch maar even op wijzen...
Er staan foto's bij van de paarden die te koop zijn...
Miscchien toch interessant voor mensen die hun paard eraan hebben afgestaan dat ze even een kijkje gaan nemen om te zien of hun paard niet te koop staat nu...

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:49

Het gaat hier over de befaamde paardenopvang, Nederlandse vrouwmens, uit Oudenaarde, blijven doorgaan, volharden in de boosheid. Gisteren is er een paard teruggevonden dat hier was, en verkocht natuurlijk aan een privé persoon, deze persoon heeft ons team verwittigd dat zij het paardje gekocht heeft. Oneerlijke mensen blijven steeds volharden in de boosheid, hebben geen dierenliefde, zien alleen het geld. Het grootste probleem is dat de paardenopvangen steeds een kontrakt van afstand laten tekenen, er zijn paardenopvangadressen die geld vragen om het paard daar te plaatsen om de kosten. Als zij dan een paard verkopen hebben zij mooie winsten.
Blijf eerlijk dan kan je gouden zaken doen en kan je ook geld verdienen, maar niet op de rug van een weerloos dier.
Laatst bijgewerkt door Adri op 30-10-08 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:11

@ Adri : Is er dan niets dat daaraan gedaan kan worden via officiele instanties?Politie,deurwaarders ofzo??

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:17

Wat een oplichters....beetje denken dat je paard goed terecht komt, krijg je hem te zien, issie helemaal onder de wonden..Boos!

Die mensen zijn gewoon ziek...Bloos

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:53

giotto schreef:
@ Adri : Is er dan niets dat daaraan gedaan kan worden via officiele instanties?Politie,deurwaarders ofzo??

Het is niet om te bluffen, maar wat er al gedaan is door de gedupeerden, wie er allemaal gekontakteerd is, klachten ingediend, je houdt het niet voor mogelijk, heb zoeven een mail gehad, zij zetten nu hun berichten op een frans forum, en wel in het nederlands, zodus......
Zij laten altijd een kontrakt van afstand tekenen, zodus zijn zij de baas, zij hebben mij ook gevraagd om de adoptiepaarden die ons team plaatst, om die adressen, maar die paarden plaatsen wij zelf bij partikulieren, maar niet zomaar, daar worden uren voor uit getrokken, duurt langer, maar de paarden worden met een adoptieovereenkomst geplaatst, met een schadevergoeding als zij verdwijnen. kijk maar even op http://www.paardenspeurder.be - ter adoptie.
Mijne kristallen bol brengt dikwijls raad, bij deze zaken zou ik zo graag de oplossing onmiddelijk brengen, maar dan politie, dan de wet op de privacy, dan de onkosten voor onderzoek, om grijze haren te krijgen.
Zojuist nog een telefoon ontvangen van iemand die dacht dat deze paardenopvang een hemel was voor de paarden, ik kon mijn oren niet geloven, een man uit dierenwelzijn-middens en zo bij de neus genomen, jongens help deze paarden,maak aan iedereen bekend dat in Belgie paardenopvangadressen niet zo voor het rapen liggen, help deze paarden en hun eigenaars.
De paardenopvang die op de franse verkoopsite zit is de andere, niet uit Oudenaarde.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:44

Krijg op dit moment verschillende mails van mensen die bij de paardenopvangadressen paarden gekocht hebben. Zij vragen om de eigenaars die paarden afstonden te verwittigen en zodoende het verleden te kennen. Tevens zijn er huidige eigenaars bij, die willen laten weten aan die oude eigenaars hoe hun paarden staan. Heb spijtig genoeg niet alle foto's van de paarden die daar afgestaan zijn. Het is wel zeer goed dat mensen de oude eigenaars willen verwittigen dat de paardjes O.K. zijn en in goede handen zijn. ( tenminste die zoeken achter de vorige eigenaars) Paarden gekocht bij de paardenopvangadressen kunnen niet teruggehaald worden door het kontrakt van afstand dat getekend is bij de paardenopvangadressen. Eventueel kan er altijd onderhandeld worden met de huidige eigenaar, zij hebben de paarden eveneens gekocht en betaald.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:23

Kicki, er is goed nieuws voor haar, wacht op haar antwoord.
Jullie worden direkt op de hoogte gebracht zodra het een ja is van Kicki. Dank je wel aan de anonieme melder.

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:41

Ik ben me er degelijk bewust van dat niet alle paardenopvangplaatsen eerlijk zijn maar om dan direct te vermelden dat ze in België allemaal niet correct zijn, vind ik te ver. Onze vzw werkt hard en eerlijk in het belang van onze paarden, we hebben (nog) geen negatieve kritiek gehad. De oude eigenaars worden zelfs verwittigd van de nieuwe adoptieplaats en bezoek mag zelfs bij de nieuwe eigenaars. Scheer gewoon niet iedereen over dezelfde kam, er zijn er die hun werk WEL correct doen...

http://www.horsetopia.be

krak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 15:43

ik zeg niet dat alle Belgische paardenopvangen slecht zijn...
maar dankzij de ervaring die wij hebben gehad neem ik nooit of te nimmer nog een paard uit een asiel of opvang ... dit was helaas voor ons meer dan de druppel...

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:44

Horsetopia schreef:
Ik ben me er degelijk bewust van dat niet alle paardenopvangplaatsen eerlijk zijn maar om dan direct te vermelden dat ze in België allemaal niet correct zijn, vind ik te ver. Onze vzw werkt hard en eerlijk in het belang van onze paarden, we hebben (nog) geen negatieve kritiek gehad. De oude eigenaars worden zelfs verwittigd van de nieuwe adoptieplaats en bezoek mag zelfs bij de nieuwe eigenaars. Scheer gewoon niet iedereen over dezelfde kam, er zijn er die hun werk WEL correct doen...

http://www.horsetopia.be

Jullie zijn hier niet in betrokken, er is niemand die tot op heden iets kan zeggen over jullie werk, heb zelf jullie site bekeken. Het gaat wel degelijk over andere paardenopvangadressen, ook niet de vereniging van Herselt. Wij worden wel door de gedupeerden op de hoogte gebracht van sommige oneerlijke zaken. Wij kunnen geen klachten indienen omdat wij niet de gedupeerden zijn, wij kunnen wel raad geven en trachten van de eigenaars te helpen, en eventueel hun paarden op te sporen.
groetjes
adri

kicki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:23

Hij is dus verkocht. Maar ik denk dat waar hij nu zit bij zijn nieuwe eigenaars, hij beter zal zitten dan in de paardenopvang... Hij zal er allesins veel meer liefde en aandacht krijgen dan bij de opvang.

Maar toch, weer eens het bewijs hoe goed ze (de mensen van de opvang) iedereen kunnen bedriegen en beliegen. Daar mag dringend iets aan gedaan worden.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:41

Ben zo blij dat ik vandaag, ondanks mijn grote ergernis weer mensen kunnen gelukkig maken heb. Hoop dat het problemen met die adoptiezaken vlug achter de rug zijn. Moet alleen nog een paar eigenaars van paarden zoeken, die afgestaan zijn. Er zijn verschillende adoptiegezinnen die de foto's van hun paarden mailen en zodoende gaan wij op zoek naar de vorige eigenaars.
Laatst bijgewerkt door Adri op 03-11-08 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt