Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 03:41

Succes met het onderzoek!

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 06:50

Succes!!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 08:26

Succes vandaag. We duimen volop mee!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 08:38

Succes vandaag!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 10:17

Succes vandaag Kathleen. En dat Pleinvue, meeen, dat is echt ranzig. De ochtendlading kwam er bij mij weer gewoon uit.
Je kunt het :knuffel:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-24 10:32

Oké ben toch niet de enige die de ochtendversie niet gedronken krijgt dan? :\ wordt bij elke slok misselijk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 10:38

Sterkte vandaag, gaat vast goed komen!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 12:31

Ayasha schreef:
Oké ben toch niet de enige die de ochtendversie niet gedronken krijgt dan? : wordt bij elke slok misselijk.

Het spul is te smerig voor woorden, ik heb de helft opgekregen en gelijk weer uitgekotst. Ik heb wel 1.5 liter thee gedronken en ik was goed schoon.
Ik had het geluk dat ik heel vroeg moest, moest toen wel op 3.30 opstaan om dat spul te gaan drinken. Die vieze zout/zoete smaak, echt walgelijk. Dus nee, je bent zeker niet de enige.
Hoop dat het allemaal goed gaat of gegaan is. Duim voor je mee.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 12:37

Sterkte vandaag. Hopelijk zit het er inmiddels al op...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-24 18:31

Het zit er idd op heb al wat gegeten en een uurtje geslapen maar nog steeds hoofdpijn.
Verpleging en dokter waren wel heel lief. :j

Het onderzoek zelf is pijnvrij verlopen en de uitslag gelukkig zo goed als ie kon zijn.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 18:35

Oh dat is fijn nieuws ! Heb vaak aan je moeten denken vandaag.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 18:35

Wat zal jij opgelucht zijn, ik hoop dat de hoofdpijn snel wegtrekt en een heel fijn weekend hebt *\o/*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 19:31

Wat fijn dat het achter de rug is met een goede uitslag. Nu maar even bijkomen :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-24 19:59

Zo, ben tegoei wakker nu. Wel terug op de zetel. :+

Anyway
Kwam in het ziekenhuis aan. Op mijn papier stond 2 uur er voor stoppen met drinken dus ik had om half elf een halve tas kamille thee uitgedronken.
Zegt díe verpleegster ‘na 9 uur mocht ge alleen ma water drinken.’
Oke dat stond niet op mijn papier. Dat ik twee uur voor het onderzoek moest stoppen met drinken. Toen moest ik ineens 20 minuten wachten en toen was de Xanax uit gewerkt en ben ik in paniek geraakt. :=

Manlief heeft dus plezier gehad. :o uiteindelijk 20 min later kwam anesthesist en verpleegkundige en ik was in paniek en aan het huilen en die twee waren zó lief. Anesthesist kan niet ouder geweest zijn dan ik zelf, Dus die stelde me gerust dat ik écht niks ging voelen en dat hij daar vlakbij me ging blijven staan om te monitoren dat ik er niet uit kwam. En toen kwam eigenlijk de grootste shock, Dokter-ik mag geen vriend voor u zijn ik ben uw dokter’ kwam binnen. Legt zijn hand op mijn arm en zegt ‘Kathleen ik heb u beloofd dat we geen gekke dingen gaan doen. Zodra het niet meer gaat of uw statistieken aangeven dat ge pijn hebt stoppen we.’
En hij heeft zijn hand op mijn arm gehouden tot ik weg was want het volgende dat ik weet was dat vermoedelijk de anesthesist zei ‘amai ze loog nie toen ze zei dat ze er snel uit komt.’ Gevolgd door ‘hebt ge niet wakker gespoten?’ ‘Nee de slaap medicatie nog maar net dicht gedraaid.’ En toen had ik mijn ogen open maar de wereld draaide dus die anesthesist ‘nog even blijven liggen Kathleen alles is goed gegaan ma ge zijt nog niet wakker genoeg om op te staan.’
En toen zei de dokter ‘ik kom u sffs nog meer uitleg geven maar dit is het beste resultaat waar we op konden hopen.’

Van alles wat ik rond me gehoord heb (ohja goed horen is echt zo’n zegen. ‘Ik zet over zes maanden een nieuwe afspraak.’ En ‘ik kan een afspraak met een chirurg voor u maken om dat stuk darm weg te nemen.’ (Dat is echt wat je allemaal wil horen in paniek _O- ) kwam ik er van af met ‘over vijf jaar eventueel terug’

Enkel het stuk voor de eerste bocht heeft wat littekenweefsel maar niets zorgwekkend. Bij de kleine onderzoeken in het begin is me idd altijd verteld da het niet verder dan de 1e bocht zat dus het is goed nieuws dat het niet verder gegaan is.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 20:08

Zo die dokter heeft even een verandering van mindset gekregen ! Des te beter. En wat lief van die anesthesist. Kl*te dat je een paniekreactie kreeg maar godzijdank is alles goed verlopen. Morgen stevig knuffelen met Joy.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-24 20:15

jokari schreef:
Zo die dokter heeft even een verandering van mindset gekregen ! Des te beter. En wat lief van die anesthesist. Kl*te dat je een paniekreactie kreeg maar godzijdank is alles goed verlopen. Morgen stevig knuffelen met Joy.

:j vanmorgen al veel geknuffeld met Yaico en op de zetel lag ik tussen Yaico en de zetel. Toen ik wakker werd was ik stijf omdat een Mechelaar van 34kg half bovenop me. _O-

Dokter was vandaag idd een heel andere dokter dan waar ik mee gecommuniceerd heb… kijk hij hoeft niet mijn whatsapp vriend te zijn maar een beetje empathie zoals vandaag gaat een heel eind als ik in die ‘State of mind’ ben. Ik moet voelen dat ik niet nummer X ben maar iemand waarvan hij op zijn minst weet wat belangrijk is voor wat telt voor het onderzoek…

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 21:21

Fijn dat het zo goed is verlopen!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 21:45

Blij te horen dat het goed gegaan is… rust maar goed uit… al die spanning voorafgaand aan dat rot onderzoek moet ook weer verwerkt worden…

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 22:59

Fijn van het goede nieuws, ik duim dat je bij de MRI ook goed nieuws mag krijgen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-24 23:31

Mag ik even via hier alvast alle lieve bokkers die PB’s en whatsappjes stuurde bedanken? :+:
Ik kom nog persoonlijk op jullie terug ook maar vandaag voelt als een hele week. :o
Lig wel al lekker in bed. De ergste dufheid is weg gelukkig.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 00:46

Zeker stuur maar je hebt mijn nummer

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 00:47

Wat een goede update Kathleen. Ik heb net bij gelezen en ben heel opgelucht en wat fijn empathische dokters en anesthesist en het allerbelangrijkste een goede uitslag!! Daar ben je 5 jaar vanaf!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 08:14

Wat fijn Kathleen dat het goed verlopen is. En wat fijn dat je toch voorlopig niet meer moet.
Wat een opluchting voor je

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 09:11

Oh wat ontzettend fijn om te lezen dat je er vanaf bent en het overall een goede ervaring was!
Gehoord worden, merken dat iemand enigszins om je geeft....dat is zó belangrijk :(:)

Zeker als je dan al al je moed bij elkaar geraapt hebt en het maar nèt aankan.....en er dan zoiets gebeurt van een vervelende onvoorziene omstandigheid van uitstel en niet goed geïnformeerd zijn.... ik kan me heel goed voorstellen dat toen paniek zijn intrede deed want dat voelt gewoon als het begin van dat e rmet je gesold wordt.....een reeks van incapabele / ongeïntresseerde handelingen..... zeker als jij ook nog soort van de schuld krijgt (je hebt het niet goed gedaan qua nuchter blijven) van de problemen die zij veroorzaken door je niet goed te informeren.... -O-

Echt super fijn dat ze er goed medemenselijk mee omgingen en je geruststelden!
En erg fijn dat die anesthesist er goed bij bleef. En die uitslag dan!! *\o/*

Wauw meid wat zal jij opgelucht (en uitgeput :(:) ) zijn.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 16:39

pmarena schreef:
Oh wat ontzettend fijn om te lezen dat je er vanaf bent en het overall een goede ervaring was!
Gehoord worden, merken dat iemand enigszins om je geeft....dat is zó belangrijk :(:)

Zeker als je dan al al je moed bij elkaar geraapt hebt en het maar nèt aankan.....en er dan zoiets gebeurt van een vervelende onvoorziene omstandigheid van uitstel en niet goed geïnformeerd zijn.... ik kan me heel goed voorstellen dat toen paniek zijn intrede deed want dat voelt gewoon als het begin van dat e rmet je gesold wordt.....een reeks van incapabele / ongeïntresseerde handelingen..... zeker als jij ook nog soort van de schuld krijgt (je hebt het niet goed gedaan qua nuchter blijven) van de problemen die zij veroorzaken door je niet goed te informeren.... -O-

Echt super fijn dat ze er goed medemenselijk mee omgingen en je geruststelden!
En erg fijn dat die anesthesist er goed bij bleef. En die uitslag dan!! *\o/*

Wauw meid wat zal jij opgelucht (en uitgeput :(:) ) zijn.....

Dat dus... Het was beetje paniek gemengd met boosheid en verslagenheid. Had eindelijk mijn moed bij elkaar om het te doen... :

Dokter zei toen hij de uitslag kwam geven wel dat hij het dapper vond dat ik de stap toch gezet had dus dat was ook wel heel lief. :+:

Ik merk idd dat ik vooral mentaal nog best wel moe ben. := Ben ook weer in het tekenen geslagen. := met mijn trouwe knuffelmechel onder mijn bureau die elke keer als ie zich verlegt mijn stoel verzet. :+ Toch eens tijd om een stoel zonder wieltjes aan te schaffen als Yaico er op staat (of ligt) om onder mijn stoel te komen liggen. _O-

Yavanna schreef:
Wat fijn Kathleen dat het goed verlopen is. En wat fijn dat je toch voorlopig niet meer moet.
Wat een opluchting voor je

Ja gedurende die extra wachttijd hoorde ik steeds "volgende maand" en "over zes weken" en "stukje darm weg halen" enz enz.... := Dat hielp dus echt niet. :+ En mijn man wanhopig "schat dat is niet jouw uitslag"
Ja vertel dat tegen mijn lizardbrain. :')

pien_2010 schreef:
Wat een goede update Kathleen. Ik heb net bij gelezen en ben heel opgelucht en wat fijn empathische dokters en anesthesist en het allerbelangrijkste een goede uitslag!! Daar ben je 5 jaar vanaf!

Anesthesisten daar zijn in het algemeen wel erg fijn, ben daar nog maar één minder sympathieke anesthesist tegen gekomen en dat was ook wel een beetje een k*t situatie voor hem. Ze hadden hem weg gehaald bij een andere ingreep omdat ze een fout in de planning gemaakt hadden. Dus snap wel dat die wat minder de tijd nam. Was ook maar een roesje geven terwijl hij eigenlijk een andere patiënt moest monitoren dusja die heeft gewoon prioriteiten gesteld toen natuurlijk. Heb toen wel geleerd dat gewone roesjes niks doen voor mij behalve me duizelig maken voor vijf minuten. :roll: Als ik nog eens een steen moet laten vergruizen doe ik het wel zonder. :+