[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:03

het is gewoon moeilijk om een paard te verkopen,
en als er dan ook bij staat dat het paard niet makkelijk is dan is dat ook weer een nadeel,

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:05

Hinda, je geeft aan dat je paard een zelfverzekerde ruiter nodig heeft.
Die hebben de keus uit heeeeeel veeeeel paarden.. Dan heeft ze de leeftijd, het stamboek en het niveau niet mee..
En dan zitten we in de winter waar het sowieso al lastiger is..

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:05

natuurlijk niet iedereen die kan rijden heeft een groot budget zoals je zegt, ik vind dat ik van mezelf mag zeggen dat ik aardig kan rijden...maar mijn budget ligt absoluut niet hoog :=

HindaFree

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:06

waarom heeft ze de leeftijd niet mee en t stamboek niet? stamboek is natuurlijk smaak

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:08

Melisje_92 schreef:
natuurlijk niet iedereen die kan rijden heeft een groot budget zoals je zegt, ik vind dat ik van mezelf mag zeggen dat ik aardig kan rijden...maar mijn budget ligt absoluut niet hoog :=

daarom zeg ik ook niet iedereen.
maar waarom zou jij dan afhaken op dit paard als voorbeeld

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:08

Melisje_92 schreef:

Hier ga ik mee akkoord.
Helaas zijn (toekomstige) 'dressuurtoppers' snel 6 a 8000... En dat is ook boven mijn huidig budget.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:09

HindaFree schreef:
waarom heeft ze de leeftijd niet mee en t stamboek niet? stamboek is natuurlijk smaak

omdat deze paarden gewoon beoordeeld worden net zoals tuigpaarden van uit vroeger.
zonde maar waar.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:10

mijn smaak ligt meer bij de friesen.(vandaar grootste reden verkoop) zou haar zelf niet afkeuren op stamboek zou ook ook niet doen bij papier loze fries

en dat ze als tuigpaard worden beschreven is echt super jammer! want ik weet zij kan echt veel meer

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 12:11

Helaas is dat de waarheid bij groninger denken mensen dierect aan vel te dikke boeren knol, mar niets is minderwaar. Maar mensen willen juist zo'n dier dan wel in de sport zien om toch ergens te zien dat ze het kan.
Ik zal meer fotos er op zetten die meer laten zien van dr de hoofdfoto is leuk maar zegt niets over het dier

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:11

Omdat de meeste mensen die interesse hebben voor een groninger toch vaak van het type (semi) recreatieruiter zijn. En om daartussen dan nog weer iemand te hebben die goed genoeg kan rijden is nog lastiger.

Kijk als het een op en top sportpaard was en er staat Grib, Uno oid in de afstamming dan weten de meeste ruiters al dat kon wel eens niet het makkelijkste paard zijn. Maar die ruiters zitten er vaak niet zo mee dat ze er geen rondje mee naar buiten kunnen. Plus de meeste van dit soort ruiters kunnen beter rijden.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:12

ik had ook een andere foto als 1ste genomen dit moet echt opvallen en eruit springen er staan zoveel paarden te koop en als je z'n achter af foto maakt valt het vaak niet op en kijken ze verder

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:13

ralphtdw schreef:
Melisje_92 schreef:

daarom zeg ik ook niet iedereen.
maar waarom zou jij dan afhaken op dit paard als voorbeeld

omdat ik zelf opzoek ben naar een jong paard en als het iets ouder is en binnen mijn budget zou ik idd het niveau iets hoger zien...maar dat verschilt ook per persoon natuurlijk

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:15

ralphtdw schreef:
ik had ook een andere foto als 1ste genomen dit moet echt opvallen en eruit springen er staan zoveel paarden te koop en als je z'n achter af foto maakt valt het vaak niet op en kijken ze verder

nieuwe foto's heb je zeker een punt mee! die wilde ik ook van t weekend maken en een filmpje maar dat liet het weer niet zo toe...

amarial

HindaFree schreef:
http://www.bokt.nl/markt/ad/99350/veelzijdige-merrie

filmpje moet ik nog maken maar is niet zo makelijk met dit weer :+

Wegens meer intresse bij de friezen, moet ik helaas mijn Groninger Ster merrie verkopen.

Ze is braaf en ook voor 90% verkeersmak maar heeft wel een ruiter nodig die haar bevesteging kan geven.
Zeer vriendelijke merrie in de omgang, kan goed met andere paarden staan.
Ze is ongeveer 1.66 en haar geboortedatum is 01-06-2004.
Word getraind op L Niveau, ze kan ook netjes springen maar is hier niet verder in getraind.
Zeker een paard met meer potentie!

Gelieve geen handelaren of manege's.

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4122_n.jpg
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4999_n.jpg

Of mailen naar safari-1991@live.nl

http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... zorah.aspx
Laatst bijgewerkt door amarial op 10-12-12 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

kamsel

HindaFree schreef:

Waarom zou je een 8-jarige kopen als je er zat van 4-5-6 kunt kopen voor hetzelfde geld en op hetzelfde niveau?
Stamboek is zeker smaak (ik hou wel van groningers), maar een kwpn-er ligt commercieel gewoon beter, zeker als dan het voordeel, wat simpeler te rijden voor de htk ruiter, er niet is.

Precies Johnnydepony

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:17

amarial, ik zou die 3e foto weglaten, daar loopt ze zo op de kop.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:19

Done. Maar dat is alweer wat beter toch? :D

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:19

kamsel schreef:
HindaFree schreef:

Waarom zou je een 8-jarige kopen als je er zat van 4-5-6 kunt kopen voor hetzelfde geld en op hetzelfde niveau?
Stamboek is zeker smaak (ik hou wel van groningers), maar een kwpn-er ligt commercieel gewoon beter, zeker als dan het voordeel, wat simpeler te rijden voor de htk ruiter, er niet is.

Precies Johnnydepony

dat snap ik dus niet. niemand wil een paard die iets moeilijker is maar een 4/5 jarige willen ze wel maar die zijn ook niet altijd makelijk, vooral als ze dan ook nog gaan puberen :P

verder boven: bedankt voor de tip van de advertentie tekst! ga ik zeker gebruiken!

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:20

@ HindaFree

Ja de handel is gewoon bagger op dit moment..
Ik had een 10 Jarige knappe merrie die zeker wel in aanmerking kwam voor Ster, alleen onder het zadel niet de makkelijkste.
Kost veel tijd, en daar knapte zowizo 12 mensen op af die langs zijn geweest..
Uiteindelijk voor €1.500,- verkocht, goed springpapier..

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:30

De tekst die Amarial heeft geschreven benadeeld/veroordeeld de merrie veel minder.
(wel even letten op spelling).

HindaFree, waarom wil je wel inruilen op een braaf jonger paard?

Het is niet dat mensen niet een moeilijker paard willen, maar waarom gaan voor een 8-jarige moeilijke als alle verkoopsites overlopen met jongere paarden, al dan niet even moeilijk?

Oohh Amarial wat heb je veel moeten zakken, ga ik mijn buuv niet vertellen..

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:30

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:32

Faline schreef:
Hier wordt ik heeeul erg hebberig van :D
http://www.solaris-sport-horses.co.uk/Kambarbay/

Prijs? Onbetaalbaar zeker? -O-

Dit vind ik trouwens wel 1 van de mooiste gebouwde AT die ik tot nu ooit gezien heb (kwa foto's) wat een heerlijk eigenwijs smoeltje zit daar op <3

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:38

kamsel schreef:
De tekst die Amarial heeft geschreven benadeeld/veroordeeld de merrie veel minder.
(wel even letten op spelling).

HindaFree, waarom wil je wel inruilen op een braaf jonger paard?

Het is niet dat mensen niet een moeilijker paard willen, maar waarom gaan voor een 8-jarige moeilijke als alle verkoopsites overlopen met jongere paarden, al dan niet even moeilijk?

Oohh Amarial wat heb je veel moeten zakken, ga ik mijn buuv niet vertellen..

gaat vooral om de nadruk op fries. heb gemerkt dat de prijzen daar heel anders ''vallen'' dan dat ik altijd dacht.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:51

ja friesen zijn duurder. En dan vooral de hengsten en ruinen. Die willen ze in het buitenland op het moment erg graag hebben. Dus daar word naar betaald.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:52

ja idd. had verschillende stallen gemailt en kreeg meestal terug: wij hebben wel wat voor je maar het wel een merrie. is voor mij niet zon probleem maar daar willen ze dan weer wel goedkoop vanaf.