Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jessix schreef:Ik zou best willen investeren in een hoog heras hekwerk maar dan moet ik wel redelijk zeker zijn dat het wolven ook echt buiten houdt.
Heb dan inderdaad wat vragen over wat je moet doen om graven te voorkomen. Gaas ingraven, ja dat snap ik. Maar roest dat niet weg? Ik zou liever niet elke 3 jaar opnieuw dat moeten laten doen. Dan iets van beton ofzo… Het wordt in elk geval nogal een investering.

Vandaar dat ik er ook vrijwel 100% zeker van wil zijn dat het de wolf tegenhoud en dat ik er de komende 20 jaar geen omkijken naar heb. Scum schreef:Jessix schreef:Ik zou best willen investeren in een hoog heras hekwerk maar dan moet ik wel redelijk zeker zijn dat het wolven ook echt buiten houdt.
Heb dan inderdaad wat vragen over wat je moet doen om graven te voorkomen. Gaas ingraven, ja dat snap ik. Maar roest dat niet weg? Ik zou liever niet elke 3 jaar opnieuw dat moeten laten doen. Dan iets van beton ofzo… Het wordt in elk geval nogal een investering.
Ik heb eerder gelezen dat een omheining max 1.80 hoog mag zijn (gemeentelijke bepalingen). Althans bij onze gemeente. Geen idee of dat per gemeente scheelt. Maar 1.80 daar kunnen ze ook best overheen.
DuoPenotti schreef:Als ik nu nog hekwerk zou zetten zou ik idd geen gaas gebruiken maar ook geen staalmatten, daar klimt hij gewoon in.
Maar de spijlen die different1 beschrijft.
Als je portemonnee dat trekt dan....
dierenfan schreef:Kippengaas roest idd weg. Binnen 3 jaar waren mijn konijnen er dwars doorheen. Daarnaast knaagt een wolf dat met niets kapot. Gezien Tsjechische wolfhonden zelfs door heras hekwerk knagen binnen 5 a 10 minuten hoef je niet verwachten dat echte wolven achter kippengaas blijven.
Alles wat wettelijk mag qua omheining is gewoon niet afdoende en schijnveiligheid
dierenfan schreef:Echt, hoe is dit mogelijk? Geen enkele melding van een wolf hier in de omtrek geweest en zo een melding van een wolf in omgeving vliegveld midden zeeland..... of de melding klopt niet of deze is echt letterlijk uit de lucht komen vallen. Ongezien daar komen vanaf? Brabant? België? Is eigenlijk onmogelijk. Veel te weinig bos
Ondertussen vanmiddag vanuit de paardenwei
[ [url=m/nM6Hev.jpg]Afbeelding[/url] ]
Citaat:. De tijd is echt voorbij dat mensen hun hobbydieren zomaar vrij kunnen laten rondlopen’, aldus Lelieveld
Skessa_ schreef:Dat is in de buurt van Goes. Raar inderdaad. Er zijn al meer dan een jaar geen meldingen meer van wolven daar in de buurt. Ik woon tussen bergen op zoom en kalmthoutse heide, dus ook vlak voor Zeeland. Hier ook al meer als een jaar niks, dus ze komen ook niet uit Brabant/België
dierenfan schreef:Echt, hoe is dit mogelijk? Geen enkele melding van een wolf hier in de omtrek geweest en zo een melding van een wolf in omgeving vliegveld midden zeeland..... of de melding klopt niet of deze is echt letterlijk uit de lucht komen vallen. Ongezien daar komen vanaf? Brabant? België? Is eigenlijk onmogelijk. Veel te weinig bos
Everwind schreef:dierenfan schreef:Echt, hoe is dit mogelijk? Geen enkele melding van een wolf hier in de omtrek geweest en zo een melding van een wolf in omgeving vliegveld midden zeeland..... of de melding klopt niet of deze is echt letterlijk uit de lucht komen vallen. Ongezien daar komen vanaf? Brabant? België? Is eigenlijk onmogelijk. Veel te weinig bos
Een jaar geleden is hier 1 wolf gemeld, daarna niks meer. Hij loopt er nog steeds en heeft ondertussen een vriendje of vriendinnetje. Nee, niet uit de lucht komen vallen, gewoon niet gemeld