Cera_D schreef:En wat balen van Callas, goede beslissing om haar een iets ruimer stukje te geven, die frustratie is nergens goed voor...
Wat schat de dierenarts in qua vervolg? Is dit iets wat nog goed te revalideren is?
@Cera, de d.a. wilde 2 mndn absolute rust. Als ze dan nog kreupel zo lopen, wilde hij een mri doen. Ik had gehoopt op een hoefzweer, maar wat ik al vreesde was dat het dus niet. Ik weet niet wat rust eigenlijk kan helpen bij dit beeld dat je op de röntgen ziet. Volgens mij gaan botwoekeringen of lidtekenweefsel niet weg van rust. Ik ga daarom ook deze week met de d.a. mailen/bellen. Haar kreupelheid wordt op geen enkele manier minder. Toch bokt ze de sterren van de hemel en kan op letterlijk 7m, vandaag, knetteren. Het is niet tegen te houden. Ik blijf bij haar de eerste minuten om haar te laten grazen, meteen kop omlaag, honger. Dat deed ze vroeger niet zo. Ze is nu helemaal grasbelust. Ok, prima dat is rust. hapje stapje. En dan ga ik weg en meestal vlak erna gaat ze knetteren. Het maakt niet uit of ik langer blijf, als ik wegga doet ze dat. Ik dacht eerst het ei van Columbus te hebben gevonden door een wat groter stuk te geven, maar dat is het toch ook niet, want dan kan ze nog meer vaart maken. Gek genoeg boeit haar die pijn dus niet. Toch zie je het meteen als ze ook maar naar rechts gaat in stap al.
Dus ik denk niet dat dit met rust en smeren beter wordt. Wat ik vermoed dat het verloop gaat zijn, is óf beslissen dat ze graaspaard wordt en niet meer bereden kan worden óf dat ze geopereerd moet worden. Erwin vindt dat we dan moeten laten opereren, ik zie het niet zitten. Dat gaat echt duizenden euro's kosten en laten we wel wezen, ik heb na 7 jaar nog steeds niet wat ik wil. Ik wilde graag gewoon lekker ritjes kunnen maken en hoe vaak heb ik dat nu kunnen doen. Ik heb mijn grenzen naar steeds minder en minder verlegd en was uiteraard blij met ieder succesje. Ik denk dat ik liever kies om haar als graaspaard te houden als ze zonder operatie gewoon kan blijven lopen, zonder pijn. Want ze geeft in stap niet aan er last van te hebben. Ik zie overigens niet alleen tegen de uitgave op, maar ook tegen het ellenlange traject. Ik lees hier op bokt uiteraard ook dergelijke verhalen en soms is de kans op succes klein. Ik stop liever het geld dat ik dan niet uitgeef aan een operatie uit aan een ander paard. Ik weet dat ik nu half bokt over me heen ga krijgen, maar zo sta ik er nu in.
Muga schreef:Wauw Monique wat doe je er nog veel bij! En wat een leuk werk ook om zo te doen!
Ja, veel te veel eigenlijk, maar wel leuk.
Prairy schreef:Dank je Monique, voor je uitgebreide uitleg, heel leuk om te lezen!!
Je doet een beetje zoals ik mijn toekomst voor ogen heb, doen waar je zin in hebt omdat je financiële situatie geregeld is. Gewoon lekker klussen, vinden wij ook heel leuk.
Ben je ook officieel vertaler of kun je je daar gewoon voor aanmelden? Ik heb Marley spoon wel eens vaker ergens voorbij zien komen geloof ik.
Ik zag laatst inderdaad dat model ding met dat muziek doosje, die vond ik zo gaaf! Maar daar krijg je dus gewoon voor betaald, leuk joh
Ik weet niet of je het al kent, maar check anders eens Patreon. Ook een soort van passief inkomen uit filmpjes maken. En, al vind ik het super irritant, misschien eens kijken om reclame inkomsten uit YouTube te halen. En als je bekender wordt gaan nog meer mensen je dingen sturen om uit te proberen een reclame voor te maken
Ik kijk de laatste tijd heel veel DIY/zelf voorziening filmpjes, veel leuker als tv
Dank voor je tips, ik zoek verder nog geen extra inkomsten, het is eigenlijk een uit de hand gelopen hobby. Voor het maken van de bouwpakketten krijg ik niet betaald overigens. ik krijg ze wel gratis en voor de blog erover (niet het filmpje) krijg ik betaald. Ik ben geen officieel vertaler, ik doe dat via een taalplatform.
JudithO schreef:Ik hou ervan. Jullie zijn net als wij. En wat is het lastig om mensen te vinden die precies snappen hoe wij in het leven staan. Dat huisje, boompje, beestje met 4 kindjes en een kantoorbaan van 7 tot 6, 5 dagen in de week, een duur huis etc niet is wat wij ambiëren zoals de rest van Nederland.
Stel je voor dat je buiten de kaders gaat denken!
Chacun son choit. Iedereen moet doen wat ie wil en waar hij zich goed bij voelt. Ik vaar al sinds mijn 11e tegen alle stromen in.
Zinzi_jewel schreef:Het niet ambiëren en je dromen waar kunnen maken .
Ik zou zo willen emigreren. Maar niet naar Frankrijk geloof ik
Wij hebben veel landen overwogen, maar fr kwam toch als beste uit de bus. Wat houdt je tegen?
jeetje77 schreef:Oh als ik mijn droom achterna zou gaan, zat ik in Zweden. Helaas ziet partner dat niet zitten. Het blijft gewoon mijn favo vakantieland, met stip op 1.
Zweden hebben wij ook overwogen, maar het klimaat hield ons tegen.