Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 07:08

3heathcliff5 schreef:
Nirvana95 schreef:
[ [url=m/jQXTB6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze heb ik op het oog.

Wat een ontzettende leukerd! Lijkt tuigbloed in te zitten. Succes met de keuring

Klopt ze is Gelders x hackney en ik zocht een ruin dressuur bloed
Maar mijn merrie van 28 is tuig x spring en mijn oude wedstrijd paard connemara x spring kwpn

Dus blijkbaar hou ik helemaal niet van standaard rijpaarden maar mixen en wat apart

Vanes_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:11

IcePrincess schreef:
Vanes_6 schreef:
Spannend IcePrincess! Moet ze nog gekeurd worden dat je nog een week moet wachten? En wat maakt haar het projectpaard trouwens?

Vanwege vervoer. Had 2 weken geleden al besloten om haar te kopen maar ze staat samen met een shetje, die mocht ik ook meenemen maar ik wil er op dit moment echt geen tweede bij. En ik wilde hem ook niet alleen achter laten dus heb gewacht tot ze voor hem ook iemand hadden gevonden zodat we het verhuizen op elkaar af konden stemmen.

Project gedeelte is niet dramatisch hoor, beetje van alles wat maar vooral fysiek. Geen heftige trauma's of verwaarlozing (verre van) maar ook geen kant en klare pony om zo mee weg te kunnen rijden, zit nog wel aardig wat werk in. Steekt ook wel wat meer achter maar dit is de beknopte versie.

Wat een goede regeling. Hopelijk gaan ze elkaar niet teveel missen straks!

oke dus vnml fysiek aan het werk gaan. Alvast veel plezier samen!

Nirvana95

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:38

Zo balen! Ze is afgekeurd liep kreupel linksom
Dus maar weer rustig verder op zoek

Poezebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:06

IcePrincess; gefeliciteerd! Benieuwd naar je aanwinst. Toch grappig hoe je met iets totaal anders thuis kan komen dan je eigenlijk wilde. Het staat of valt toch allemaal met de juiste klik.

Nirvana; dat is balen! Succes met zoeken weer. Ik heb het idee dat er veel jonge paarden aan worden geboden op dit moment. Hopelijk zit jouw match er snel bij.

Vanes_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:14

Nirvana95 schreef:

Ah balen zeg!! Vooral als je dan een goede klik had

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:15

Nirvana95 schreef:

Balen zeg…. Echt niet goed, of op te lossen met ijzertje en herkeuren?

Nirvana95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:03

Padoertje schreef:
Nirvana95 schreef:

Balen zeg…. Echt niet goed, of op te lossen met ijzertje en herkeuren?

Dat durf ik echt niet aan rapport moet ik nog ontvangen.
En ik wil een correct paard ze is pas drie en dan al niet oké jammer genoeg

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:08

Je was er zelf dus niet bij?

Nirvana95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 18:20

MyWishMax schreef:
Je was er zelf dus niet bij?

Nope maar een goede dierenarts heeft haar gekeurd en daar heb ik vertrouwen in dat het goed zit. En negatief is negatief advies…

Ik moest werken geld verdienen voor onze dure hobby

Het liefste ben je er bij maar soms kan dat niet

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 18:23

Triest bericht emo berichtje.. ik ben ook weer op zoek, de merrie die ik februari had aangeschaft heeft helaas een blessure opgelopen waardoor zij niet meer als rijpaard kon dienen. Zij gaat nu als draagmerrie functioneren.. Weer op zoek dus.. nog nooit zo snel weer op zoek geweest naar een nieuw paard. Doet even flink zeer kan ik jullie vertellen.

Nirvana95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 18:56

Flevolander schreef:
Triest bericht emo berichtje.. ik ben ook weer op zoek, de merrie die ik februari had aangeschaft heeft helaas een blessure opgelopen waardoor zij niet meer als rijpaard kon dienen. Zij gaat nu als draagmerrie functioneren.. Weer op zoek dus.. nog nooit zo snel weer op zoek geweest naar een nieuw paard. Doet even flink zeer kan ik jullie vertellen.

Hè bah….. wat naar… succes met zoeken

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:08

Wat balen Flevolander!

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:12

Ik ben nog volop verder aan het zoeken naar een paard en zag nu een aantal heel leuke staan bij LJ's Boerenhof in België. Iemand hier ervaring mee? De paarden zien er goed uit, allemaal een leuk kleurtje en een goede prijsklasse. Het enige waardoor ik met twijfels zit, is dat zogezegd elk paard braaf is en als ze net zijn opgeleerd er wordt gesproken over "dat het lijkt alsof ze nooit iets anders hebben gedaan".

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:15

Ik ga nu ook definitief op zoek naar een opvolger voor mijn ruin die sinds februari met pensioen staat. Anders dan de meesten hier ben ik op zoek naar een draver, ik ben helemaal weg van dat type en karakter <3, ik heb er nu ook een staan. Ik sta ook zeker open voor een Iers volbloed of OTTB. Eisen zijn volgens mij niet bijzonder veel:

- Leeftijd 2-10 jaar, beleerd of onbeleerd maakt niet uit
- Schofthoogte vanaf 1,65-1,70m
- Braaf (en dat is misschien nog de moeilijkste := )
- Bij voorkeur ruin
- Klinisch en röntgenologisch goed, ik wil kunnen keuren

Ik heb al meerdere lijntjes uitstaan en mensen die voor mij meezoeken :) Leuk maar ook weer heel dubbel om op zoek te zijn. Ik had zo veel dromen met m’n paard, nu moet ik die gaan waarmaken met een ander en dat voelt toch wel heel verdrietig.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:37

Heb je toevallig al contact gezocht met bokker kyrkelover? Als je een volbloed overweegt zou ik zeker bij haar aankloppen :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:44

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:52

Ik sta bij ruitje op stal met m’n ruin :D, dus dat komt wel goed. Kyrkelover ga ik even bekijken, bedankt!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:55

Haha beegee, dat wist ik niet :D .

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:59

Ik houd mijn oren en ogen open, de stokmaat en het röntgen keuren zijn de 'moeilijke punten' bij Dravers, maar zeker gezien wat Beegee nu meemaakt met haar eigen ruin snap ik die eisen volledig :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:03

evilginger schreef:
Ik ben nog volop verder aan het zoeken naar een paard en zag nu een aantal heel leuke staan bij LJ's Boerenhof in België. Iemand hier ervaring mee? De paarden zien er goed uit, allemaal een leuk kleurtje en een goede prijsklasse. Het enige waardoor ik met twijfels zit, is dat zogezegd elk paard braaf is en als ze net zijn opgeleerd er wordt gesproken over "dat het lijkt alsof ze nooit iets anders hebben gedaan".

Maar vrijwel iedere verkoper zegt altijd dat zijn paarden braaf zijn! Heel heel soms staat erbij: niet voor beginnende ruiter. Dan moet het wel heel erg zijn.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:12

anjali schreef:
evilginger schreef:

Maar vrijwel iedere verkoper zegt altijd dat zijn paarden braaf zijn! Heel heel soms staat erbij: niet voor beginnende ruiter. Dan moet het wel heel erg zijn.

Goh ja het staat er wel vaak bij andere verkopers, maar dit was braaf in de zin van “volledig bomproof, geschikt als therapiepaard (waar ik ergens wel naar opzoek ben), kan met kinderen om, kan alleen gaan wandelen” en al die blablabla. Alsof je een psycholoog gaat zoeken die zogezegd voor alles gekwalificeerd is.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:13

evilginger schreef:

Ik heb even gekeken op de website. Lijkt me snelle handel waarbij je goed moet oppassen dat de paarden wel gezond zijn. Allemaal net in een prijsklasse waar men niet gaat röntgen keuren. Met flitsende namen als "paard 11" en "paard 9" is het duidelijk dat paarden daar gewoon als product verhandeld worden en ze waarschijnlijk niet veel achtergrondinformatie hebben. Dat braaf zijn zou ik met een korreltje zout nemen.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:15

Eef_Bam schreef:
evilginger schreef:

Ik heb even gekeken op de website. Lijkt me snelle handel waarbij je goed moet oppassen dat de paarden wel gezond zijn. Allemaal net in een prijsklasse waar men niet gaat röntgen keuren. Met flitsende namen als "paard 11" en "paard 9" is het duidelijk dat paarden daar gewoon als product verhandeld worden en ze waarschijnlijk niet veel achtergrondinformatie hebben.

Ja klopt, dat viel mij ook op toen ik na mijn bericht op hun site ging kijken. Op facebook staat er dan wel weer een naam bij. Röntgen keuren is helaas ook bij mij niet aan de orde, vanwege mijn vader die mee de kosten deelt en dit niet ziet zitten (en op mijn eentje heb ik het budget er nog niet voor). We keuren sowieso altijd klinisch en trekken bloed, dat wel.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:41

evilginger schreef:
Eef_Bam schreef:

Ik heb even gekeken op de website. Lijkt me snelle handel waarbij je goed moet oppassen dat de paarden wel gezond zijn. Allemaal net in een prijsklasse waar men niet gaat röntgen keuren. Met flitsende namen als "paard 11" en "paard 9" is het duidelijk dat paarden daar gewoon als product verhandeld worden en ze waarschijnlijk niet veel achtergrondinformatie hebben.

Ja klopt, dat viel mij ook op toen ik na mijn bericht op hun site ging kijken. Op facebook staat er dan wel weer een naam bij. Röntgen keuren is helaas ook bij mij niet aan de orde, vanwege mijn vader die mee de kosten deelt en dit niet ziet zitten (en op mijn eentje heb ik het budget er nog niet voor). We keuren sowieso altijd klinisch en trekken bloed, dat wel.

Dan kun je beter even doorsparen zodat je meer budget hebt om wel te keuren. Zeker in deze prijsklasse is dat wel verstandig, want er staat genoeg rommel te koop.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:54

Tja iedereen moet zelf weten of ze keuren, maar ik zou het altijd aanraden. Zeker ook in deze prijsklasse waar verkopers hopen dat mensen niet keuren zit een hoop rommel tussen. 1 bezoekje aan de kliniek achteraf en je bent die 5/600 euro al weer kwijt. En dan zit je mogelijk met een kapot paard, want artrose bijv. valt niet te genezen.

Spaar 2/3 maanden stalgeld op voor de keuring en koop dan een gezond paard, bespaar je jezelf een hoop ellende mee.