Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 17:01

Zondag kan ik voor de MRI gaan dus hopelijk weet ik dan maandag wat. :\ tegen de pijn konden ze verder niet echt iets meer geven dan ik al heb. :\

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 17:27

Hopelijk weet je maandag iets.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 17:41

Sterkte en hopelijk maandag meer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 18:00

Vraag me vooral af wat er nog stuk kan zijn dat extra pijn doet… zo ver mij verteld is was die heupkop al volledig ingezakt..

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 21:58

Ik kom even onder de meeleessteen uit. Gosjemikke wat moet jij mega krachtige spieren/pezen en een gruwelijk harde mindset hebben wil je met een brak bekken inclusief ingezakte heupoperatie kunnen bewegen, laat staan rijden! En dan ook nog zo voorbrengen alsof het allemaal heel simpel is. Hoe dan!? ;(
Respect Kathleen! Y;( +:)+

En nu kruip ik weer terug om verder te genieten, kwijlen bij alle prachtige beeldmateriaal en verhalen van Joy (wauw wat een prachtbeest!), de terror en koning Sam. <3

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 22:06

Ayasha schreef:
Zondag kan ik voor de MRI gaan dus hopelijk weet ik dan maandag wat. : tegen de pijn konden ze verder niet echt iets meer geven dan ik al heb. :

Zo snel :\
Dat ben ik niet gewoon van onze ziekenhuizen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 22:30

Kmbrly schreef:
Ayasha schreef:
Zondag kan ik voor de MRI gaan dus hopelijk weet ik dan maandag wat. : tegen de pijn konden ze verder niet echt iets meer geven dan ik al heb. :

Zo snel :
Dat ben ik niet gewoon van onze ziekenhuizen.

De huisdokter heeft rond gebeld naar alles wat een MRI scan had en Hasselt (45min rijden maar vrijdag ga ik ook daar heen dus. :+ ) hadden ze een annulatie.
Maar het kan ook best dat je bv om 3 uur ‘s nachts mag gaan. :+

Taucha schreef:
Ik kom even onder de meeleessteen uit. Gosjemikke wat moet jij mega krachtige spieren/pezen en een gruwelijk harde mindset hebben wil je met een brak bekken inclusief ingezakte heupoperatie kunnen bewegen, laat staan rijden! En dan ook nog zo voorbrengen alsof het allemaal heel simpel is. Hoe dan!? ;(
Respect Kathleen! Y;( +:)+

En nu kruip ik weer terug om verder te genieten, kwijlen bij alle prachtige beeldmateriaal en verhalen van Joy (wauw wat een prachtbeest!), de terror en koning Sam. <3

Operatie is nooit gebeurt omdat ik in 2020 al niet meer voldoende gezond bot had in de heup die nu terug zo pijn doet om iets in vast te zetten. Dokter wilde het toen rechts al niet meer doen omdat ie niet zag waar hij ‘m vast kon krijgen.

Momenteel mag ik even niet te veel belasten van mijn fysio maar normaal heb ik idd een behoorlijk trainingsschema om mijn spieren en pezen zoveel mogelijk te laten over nemen.

Nu voel je in mijn rechterbeen zelfs met spierontspanners echt elke spier strak gespannen staan. Dat is helaas echt een teken dat er iets mis zit maar goed we zullen het zien zondag… :\
Hoop gewoon dat het niet in mijn bekken zit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 00:05

https://i.postimg.cc/jjzs9pv8/DSC-4676.jpg
1. Afbeelding
Eerst even aan de longe voor de zekerheid. Joy keek niet naar de paarden die rond de piste gestald staan maar die reclame borden had ie zijn bedenkingen over. >;)
2. Afbeelding
En na 1 rondje zei ik ‘hij luistert maak ‘m maar los. :j
3. Afbeelding
En dan ja… ‘gewoon’ aan het werk.
4. Afbeelding
5.Afbeelding
6.Afbeelding
Je ziet ook op de foto’s dat hij soms erg op rolt en soms wel er uit komt.
7. Afbeelding
8. Afbeelding
9. Afbeelding
https://i.postimg.cc/jSTKfgRP/DSC-4819.jpg
10. Afbeelding
Strekken kan ie idd wel :D
11. Afbeelding
En na een paar keer gassen komt ie er dan toch wat meer aan. In deze bak had hij ook genoeg meters om mooi recht te komen zodat hij kon verruimen.
12. Afbeelding
13. Afbeelding
https://i.postimg.cc/zXCYqCTB/DSC-4835.jpg
14. Afbeelding
https://i.postimg.cc/MTCgSHTV/DSC-4842.jpg
Afbeelding
En daar krijg ik hem er uit. En elk momentje dat ie er uit komt is gewoon mooi mee genomen…

Je kan ook mooi precies zien wanneer ik ga doorzitten. :+

Dit is nog maar een kleine selectie van de foto’s van mijn stiefvader. :+:
Wil morgen nog een foto-spam doen. Terug kijken doet me glimlachen. :+:
Man wat ben ik trots op mijn bos-pony.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 00:19

Knappe Joy! <3 <3 <3
Succes alvast met je MRI

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 00:44

Hij doet zijn naam eer aan.
Veel succes met de mri. Toi toi.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:30

Mooie man en succes met je mri.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:34

Duimen draaien hier ook voor je :(:)

Echt heerlijk hoe de baby van je baby loopt, en dat hij je zoveel plezier geeft +:)+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 12:39

Geweldig wat oogt ie relaxed en vertrouwd!

Heel veel sterkte met alle lichamelijke ellende en onderzoeken :(:)

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 15:11

Genoten van je spam, wat een geweldig duo zijn jullie.
Genieten van je heerlijke bospony en wij genieten mee.
De duimen draaien voor je as vrijdag.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 23:29

boyca schreef:
Genoten van je spam, wat een geweldig duo zijn jullie.
Genieten van je heerlijke bospony en wij genieten mee.
De duimen draaien voor je as vrijdag.

Morgen avond de eerste voorbereiding en ben voorlopig iig niet panisch. Wel getekend terwijl ik series binge (nu ik echt fysiek gedwongen word om rustig te doen merk ik pas hoeveel ik normaal in beweging ben. := )
De pijn in mijn heup/bekken/rug/been is gereduceerd tot een soort constante verzuring van de spieren met steken als ik beweeg of belast. Het volgt dus netjes het schema van een necrose aanval. Ik twijfel eigenlijk niet aan wat het is. Ik vraag me alleen af wat stuk gegaan is.
Maar eerst morgen en vrijdag door komen…

Mars schreef:
Geweldig wat oogt ie relaxed en vertrouwd!

Heel veel sterkte met alle lichamelijke ellende en onderzoeken :(:)

Hij is zo’n fijn dier.. :+:
Hij had wel vlak voor we hem gingen klaar maken nog fijn gerolt in de modder. En natuurlijk krijg je dat met dit weer niet droog/proper om je leven te redden…. De dag er voor was hij nog vrij proper. :+
Mijn man: ‘Joy ge ziet uit alsof we u uit de bos getrokken hebben!!’
Ik: ‘technisch gezien hebben we dat ook…’
Man: >;) >;)

pmarena schreef:
Duimen draaien hier ook voor je :(:)

Echt heerlijk hoe de baby van je baby loopt, en dat hij je zoveel plezier geeft +:)+

:+: ik heb een nieuwe theorie. :j
Ik denk dat Joy Rêve haar excuus is. Zo van ‘hier heb je een braaf veulen en stop nu met zeuren.’
De theorie dat ergens op de wereld iemand zich af vraagt hoe zo’n schijt-beest uit diens fantastische brave merrie gekomen is, is echter nog niet van de baan. :+

pien_2010 schreef:
Mooie man en succes met je mri.

Thx. De broer van mijn fysio is hoofd radioloog waar ik ga dus ik hoop stiekem dat ik zondag wellicht al wat te horen krijg. :))

senna21 schreef:
Hij doet zijn naam eer aan.
Veel succes met de mri. Toi toi.

Names have power… het is een mythe die al te lang mee gaat om te negeren in mijn mening. Wie van jullie herinnert zich ‘kaduk’ nog?

miicchhellee schreef:
Knappe Joy! <3 <3 <3
Succes alvast met je MRI

Thx. :+:

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 23:40

Ayasha schreef:
De theorie dat ergens op de wereld iemand zich af vraagt hoe zo’n schijt-beest uit diens fantastische brave merrie gekomen is, is echter nog niet van de baan. :+

:')
Het blijft idd wel bijzonder hoe zo’n brave ziel uit Rêve is gerold, met ook nog Pretty als oma := Zijn papa heeft vast een hoop in moeten brengen wat karakter betreft :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 00:20

Mars schreef:
Ayasha schreef:

:')
Het blijft idd wel bijzonder hoe zo’n brave ziel uit Rêve is gerold, met ook nog Pretty als oma := Zijn papa heeft vast een hoop in moeten brengen wat karakter betreft :D

Misschien moet ik eens testosteron laten spuiten bij Rêve. _O- misschien zou ze als hengst ook braver zijn. :))

Van Rêve kunnen we ook niks af halen natuurlijk. _O- een hengst met te veel kuren castreer je maar wat doe je met een merrie? _O-

Ná Rêve haar geboorte vernam ik dat Ismir ook zo’n tank was van zichzelf. Daarom is de eigenaar NH gaan doen met hem. Dus Rêve heeft het tank zijn ook wel van twee kanten. :))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Joy mocht even profiteren van de 50*80 piste. :j
Afbeelding
Belonen omdat ie een dappere lieve man is! :+:
Afbeelding
Even draven en dan de moeilijke galop
Afbeelding
Afbeelding
Als hij eenmaal gaat durven gaat hij zo’n gave galop hebben. :+:
Afbeelding
Afbeelding
Uitstappen
Afbeelding
Manlief zei ‘dekentje op voor de kou.
Dus de drie jarige Joy die nog nooit een deken op gehad had kreeg een fleecedeken op om uit te stappen met de geruststellende woorden ‘als hij panikeert gewoon ff in uw beugels gaan staan dan valt het af. :j _O-
Soms is onze relatie betreffende mijn veiligheid verwarrend :))
Afbeelding
Joy maakte vriendjes in zijn nieuwe situatie. :j want zo is ie.
Afbeelding
Over de gekke tegels (hier liggen tegels die ook gebruikt worden op klinieken. Dus het klinkt en voelt heel gek en de grijze voelen nog eens anders dan de zwarte zelfs voor mij. :+
Afbeelding
En af zadelen als een pro :j dekentje op en toen hij op weide aan kwam was hij droog en klaar om zijn avontuur met Leo te bespreken. :j

Joy had voor het eerst transportbescherming om gehad. Leo was heel geobsedeerd aan Joy zijn benen aan het snuffelen. :)) soms lijkt het echt alsof ze elkaar vertellen over wat er gebeurt. :))

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 00:28

Als je kijkt naar foto 1 en 2 hier vlak boven en dat bij een 3 jarige dan beloofd dat veel voor de toekomst. Leuk alle foto's!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 00:35

Vooral omdat het echt hoofdzakelijk natuurlijke aanleg. Veel training zit er nog niet in. :+:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 07:10

Het ziet er echt super fijn uit :+:

Hihi nouja misschien dat diegene met het schijt-beest over 2 generaties weer een leuke heeft O:)

Het zou wel lachen zijn als diegene het hierna een paar jaar niet aangedurfd heeft, en juist op het moment dat je Reve nog eens laat dekken, weer moed verzameld heeft _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 09:02

Ayasha schreef:
Vooral omdat het echt hoofdzakelijk natuurlijke aanleg. Veel training zit er nog niet in. :+:

Precies daarom is Joy veel belovend. Het is vooral heel houden, en voorzichtig trainen zodat hij sterker wordt en het leuk bljjft vinden. Ga je ook met iemand anders erbij, buiten met hem rijden? Ik denk dat hij dat ook wel heel leuk vindt of kom je dan op het terrein van niet kunnen vanwege je lichaam?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 09:43

Ayasha schreef:

Deels misschien karakter maar jullie band is ook heel belangrijk hoor! Je hebt zoveel met hem opgebouwd van veulentje af dat een deel van zijn vertrouwen ook uit jou komt. Dus jullie krijgen beiden wat credits dat hij daar zo braafjes rond loopt. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 12:06

pmarena schreef:
Het ziet er echt super fijn uit :+:

Hihi nouja misschien dat diegene met het schijt-beest over 2 generaties weer een leuke heeft O:)

Het zou wel lachen zijn als diegene het hierna een paar jaar niet aangedurfd heeft, en juist op het moment dat je Reve nog eens laat dekken, weer moed verzameld heeft _O-

_O- _O- stel je voor. _O- als er nog een brave uit komt stopt iemand met fokken ergens op de wereld. _O-

pien_2010 schreef:
Ayasha schreef:

Precies daarom is Joy veel belovend. Het is vooral heel houden, en voorzichtig trainen zodat hij sterker wordt en het leuk bljjft vinden. Ga je ook met iemand anders erbij, buiten met hem rijden? Ik denk dat hij dat ook wel heel leuk vindt of kom je dan op het terrein van niet kunnen vanwege je lichaam?

Nog niet omdat ik tot nu toe nog nooit met een ander paard had gereden. Dus we moesten eerst weten hoe hij daar op reageerde. Maar dat komt wel nog ja. :j
Aan die manege is een cross parcours dat ik ook wel eens met m wil doen. Gewoon de makkelijke opties. :D

Mars schreef:
Ayasha schreef:

Deels misschien karakter maar jullie band is ook heel belangrijk hoor! Je hebt zoveel met hem opgebouwd van veulentje af dat een deel van zijn vertrouwen ook uit jou komt. Dus jullie krijgen beiden wat credits dat hij daar zo braafjes rond loopt. :j

Er is veel tijd in hem gestoken idd. Dat wel idd. En hij is altijd mijn ‘puppie’ geweest. :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:07

Crossen is ook leuk!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 14:49

Even domme vraag valt koffie met melk nu wel of niet onder een heldere vloeistof voor een colonscopie?