Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nikass schreef:DuoPenotti schreef:klopt, dat zal het antwoord wel zijn
ophokken oh zo zielig beter 24/7 buiten, oooh je hebt de stal niet hermetisch dicht... Dat liefste in 1 zin.
nee ons werd wijs gemaakt door Lelieveld, wolven zijn schuw en komen niet dichtbij bebouwing en zeker niet binnen in stallen....Moderatoropmerking:Bericht tegen de boktregels verwijderd.
Cer schreef:Heeft Lelieveld wel of niet gezegd dat wolven niet in stallen komen?
Dat vind ik dan weer interessant..
Als deze man een gaas of een hek had geplaatst, had dit waarschijnlijk niet gebeurd. Als je toch een stal hebt,dan is dat een kleine moeite wellicht?
DuoPenotti schreef:Cer schreef:Heeft Lelieveld wel of niet gezegd dat wolven niet in stallen komen?
Dat vind ik dan weer interessant..
Als deze man een gaas of een hek had geplaatst, had dit waarschijnlijk niet gebeurd. Als je toch een stal hebt,dan is dat een kleine moeite wellicht?
Ja heeft hij gezegd
https://www.stal-en-akker.nl/artikel/37 ... te-houden/

Cer schreef:Nou ja, je moet de schapen voorlopig (hoe lang?) binnen doen, en inderdaad wachten totdat de wolf voorbij getrokken is. Ik vind dat een nogal versimpelde weergave van hoe het werkt. Maar goed, ik heb geen schapen en geen wei, dus sja..
Hebben alle gemeentes al meegewerkt met het plaatsen van grote afsluitbare stallen? Daar zijn vergunningen voor nodig toch?
In het tweede artikel doet hij het helemaal makkelijk af.. Een paar hekken voor een paar tientjes (?) en dan ben je klaar.. Ik geloof toch niet helemaal dat het zo werkt.. (plus dat je dan dus alles aan het afsluiten bent, ik vraag me af welke invloed dat heeft.. )

Coby schreef:Vandaag hier op minder dan een kilometer aan een drukke doorgaande weg 2 schapen gepakt en 2 gewond. Ik heb de mini’s ‘s nachts binnen maar laat ze tot negen uur altijd nog buiten. Nu steeds meer checken in de avonduren. Niks aan dit. En het kan toch echt niet zomaar zo doorgaan?

DuoPenotti schreef:Mijn buren zijn al met de schapen gestopt.
Die lopen in de winter, achter schapen net met stroom, op diverse percelen.
1 aanblik was voor hen genoeg om te stoppen.
Zeker gezien dat er nog geen oplossingen van het probleem komt.
dierenfan schreef:Idd heel die wolf werende rotzooi werkt gewoon niet. En kom aub niet met die onzin tegen argumenten dat bepaalde stroomdraden mogelijk 5 a 10 cm te hoog of te laag hingen. Dat is enkel onzin die pro wolf verkoopt om hun straatje schoon te praten. Die paar centimeters gaan echt geen levens redden!!! Ontzettend triest dat het zo moet gaan hier in NL waar gewoon geen geschikte leefomgeving voor wolven is!! Heel misschien de veluwe maar ook dat gebied is niet oke voor de populatie die er nu al zit
DuoPenotti schreef:dus 2,5 euro per meter zeg je? Begrijp ik dat goed?
Hoe ver staan die pootjes dan uit elkaar?
Dat is "maar" 1600 euro.
En dan nog stroomdraden buitenkant, en het blijft te laag