tamary schreef:Eikenbast en blad is niet geschikt als veevoer. Rijpe eikels met mate. Bast en blad wordt wel gebruikt om leer te looien, die stofjes zijn bij teveel niet goed voor in een levend dier.
@Tamary, eikels houd ik ze ver van weg. In de nu nog huidige opstelling hebben we een eik waar ze bij kunnen. Die omhein ik in het eikelseizoen met een schrikdraadnet. In de nieuwe opstelling van weilanden, hebben we zoveel weiland, dan hebben we dat stuk van die eik niet nodig en blijven we er ver van weg. Maar de meisjes knabbelen graag aan eikenblad en verse takjes eik. ik dacht dat als het met mate gegeven werd dat het kracht gaf. De naam van eik is dacht ik ook rubur wat kracht betekent. Vandaag heeft ze wel in de boomgaard gestaan en daar heeft ze wel van de boom geknabbeld, maar de dikkere takken hoeven ze niet.
-Namiro- schreef:Fijn hè Mo.. dieren!![]()
Af en toe denk ik ook.. waarom doe ik het allemaal.. maar goed.. je krijgt er ook heel veel voor terug zullen we maar zeggen..![]()
Hopelijk valt het mee met Yoda en kan Calles straks rustig op een postzegel staan!
Het blijft ongelooflijk hoeveel zooi mensen verzamelen.. en dumpen!! Fijn dat jullie het opruimen.. aan saneren zou ik ook niet beginnen.
We gaan dit stukje wereld een beetje mooier maken en de natuur teruggeven wat van haar gestolen is. Het gaat niet in één dag uiteraard

Callas stuitert de eerste paar seconden in haar postzegel. Lijkt me niet goed. Ze is rustiger als ze normaal in de wei kan. Wat er ook gebeurd is vannacht is een lichte koliek. Ze eet natuurlijk veel hooi nu en daardoor was ik sneller toe aan een nieuwe baal dan verwacht. Normaal meng ik oud met nieuw, maar het was op voor ik er erg in had, er leek nog veel te liggen, maar dat bleek ouwe zooi te zijn. Dus vanmorgen vond ik haar liggend in de box, bezweet, onder de oliebol, aan twee kanten, terwijl ze altijd alleen maar op links ligt. Ze ging niet staan, maar ze deed ook geen poging om helemaal plat te gaan, wat ze wel doet als ze midden in een koliek zit. Ik heb haar even gelaten voor een paar minuten en even later haar wat bix aangeboden. Als ze dat namelijk aanneemt dan is het wel ok. En ze wilde idd bixjes. Maar alleen een testhandje geen schep en dus de ochtend laten vasten en eind van de ochtend toch even op de stuiterpostzegel en daarna beetje hooi, wat ze niet wilde en vanmiddag een uurtje stuiterpostzegel. Ze is weer helemaal goed. Maar schrikken. En dat op haar 10e verjaardag!
Tinka schreef:Kan je niet steeds een stukje van de wei afzetten met prikpaaltjes en lint, en dan een mobiel schrikdraad apparaat eraan?
Dat kan inderdaad. Ik doe nu een schrikdraadnet, dat ik niet aangesloten heb, maar wel wit lint door gevlochten voor betere zichtbaarheid. Ik kan er niet bij weg als ze erin staan. Het is zo klein, ik ben bang dat ze bij iedere scheet in het net hangen.
Het is onhandig gedoe, maar goed, ik doe wat de d.a. heeft voorgeschreven om in ieder geval gedaan te hebben wat ik kon, maar het is gedoe. Maar goed, niet klagen maar dragen en helaas weet je dat als je dieren hebt, for good and for bad.