Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:14

Change3x schreef:
Ik wilde het al zeggen maar lotlot2 zegt het zelf ook, je kunt best naar een goed bewegend springpaard kijken maar de vraag is of je die gelukkig maakt met alleen maar dressuur rijden. Ik weet wel dat alle paarden die ik heb gehad, dat niet werden. Dan moet je wel echt afwisseling kunnen bieden. :j

Een dressuur paard wordt ook niet gelukkig van alleen dressuren hoor. Elk paard heeft dezelfde behoeftes.

En afwisseling zou de standaard voor ieder paard moeten zijn...

Change3x

Ineke2 schreef:
lotlot2 schreef:
Iets schrikkerig is niet erg, maar ze moeten niet aan de kletter gaan etc

Dat doen paarden zelden als ze een beetje opgevoed zijn en er vertrouwen is tussen paard en ruiter.

Dat is dus echt niet zo vanzelfsprekend. :')

Change3x

Sky_As schreef:
Change3x schreef:
Ik wilde het al zeggen maar lotlot2 zegt het zelf ook, je kunt best naar een goed bewegend springpaard kijken maar de vraag is of je die gelukkig maakt met alleen maar dressuur rijden. Ik weet wel dat alle paarden die ik heb gehad, dat niet werden. Dan moet je wel echt afwisseling kunnen bieden. :j

Een dressuur paard wordt ook niet gelukkig van alleen dressuren hoor. Elk paard heeft dezelfde behoeftes.

En afwisseling zou de standaard voor ieder paard moeten zijn...

Mee eens hoor, maar gebeurt niet altijd.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:26

Change3x schreef:
Dat is dus echt niet zo vanzelfsprekend. :')

Nee vertel mij wat :')
Veel paarden zijn echt niet opgevoed of waren het wel, maar worden bij de huidige eigenaar te vrij gelaten, maar nee het is dan natuurlijk niet de schuld van de huidige eigenaar.

Nou goed ik ga giga off topic dus ik stop er maar weer even mee :)

Hhilde

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:08

Die Freiberger is echt <3

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:21

Ineke2 schreef:
lotlot2 schreef:
Iets schrikkerig is niet erg, maar ze moeten niet aan de kletter gaan etc

Dat doen paarden zelden als ze een beetje opgevoed zijn en er vertrouwen is tussen paard en ruiter.

Of juist wel :j
Ooit een IJsco gereden die ging bijna standaard aan de kletter als ik daar op zat: kijk ons eens lekker hard gaan!! Maar die lette er ook op dat je mee kwam; je moest wel samen hard gaan, anders is het niet leuk :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:25

ikke schreef:
Ooit een IJsco gereden die ging bijna standaard aan de kletter als ik daar op zat: kijk ons eens lekker hard gaan!! Maar die lette er ook op dat je mee kwam; je moest wel samen hard gaan, anders is het niet leuk :D

Met als verschil dat jij het vast erg leuk vond en er ook zo op zat :D

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:48

Chesss schreef:
Ik ben ook zachtjes aan het zoeken. Vind moeilijk, ik hoef geen benen zwaaier, hoeft niet extra te bewegen, gewoon fijn te rijden, tussen de 1.75 en 1.85, liefst een ruin, geen gekkenhuis want die leeftijd heb ik wel gehad inmiddels leeftijd iigv zadelmak tot uiterlijk 10 jaar oud Max 10 k.

Ik zal die van mij ook wat netter onder elkaar zetten.

Gezocht allrounder mag dressuurbloed zijn net als springbloed.
Paard met normale gangen
Leeftijd 4 - 10 jaar oud
Liefst ruin of geen merrie merrie
Geen gekkenhuis mag wel karakter hebben
Max 10 k.

Wat ik bied.
Ik ben iemand die van afwisseling houdt, dus buitenzijden dressuurmatig trainen maar ook bakjes draven aan de hand werken en dubbele lijnen, maar ook gewoon lekker dagje vrij paard zijn.
De pensionstal waar ik stond en nog een box heb heeft weidegang zowel groep als apart, paddock en onbeperkt ruwvoer, box met buitenluik 4 x 4 met optie op 4x 8

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:26

Ineke2 schreef:
ikke schreef:

Met als verschil dat jij het vast erg leuk vond en er ook zo op zat :D

Ja, maar wat vooral het verschil was: dat paard was poepiebetrouwbaar en deed er echt moeite voor dat je bleef zitten, zelfs zonder zadel.
Maar hard gaan is ook wel een beetje des IJsco's, als je ze de kans geeft.

Nirvana95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:41

Afbeelding
Deze heb ik op het oog.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:14

Nirvana95 schreef:
[ [url=m/jQXTB6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze heb ik op het oog.

Gaaf paard!

Nirvana95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:22

Chesss schreef:
Nirvana95 schreef:
Deze heb ik op het oog.

Gaaf paard!

Thanks wel spannend ik heb ook nog een merrie van 28 jaar staan dus een oudje en een jonkie

Poezebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 11:56

Dat is een knapperd Nirvana.

Ik ben gisteren naar een paard gaan kijken. Heel braaf, beetje in zichzelf gekeerd maar wel heel alert op de omgeving. Paard had iets bijzonders maar weet niet precies wat. Onder het zadel was de match met mij er totaal niet. Dus dat werd hem niet helaas. Nu eerst op vakantie en dan zoeken we daarna weer verder.

Nirvana95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 19:10

Poezebeest schreef:
Dat is een knapperd Nirvana.

Ik ben gisteren naar een paard gaan kijken. Heel braaf, beetje in zichzelf gekeerd maar wel heel alert op de omgeving. Paard had iets bijzonders maar weet niet precies wat. Onder het zadel was de match met mij er totaal niet. Dus dat werd hem niet helaas. Nu eerst op vakantie en dan zoeken we daarna weer verder.

Dat iid jammer maar als je geen klik voelt beter om verder te kijken. Succes verder

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 19:15

Die is zeker knappe, mooie bouw!

Ik heb mijn projectpony gevonden *\o/* . Uiteraard totaal niet wat ik zocht, komt er wel eens iemand thuis met precies wat ze zochten? :')

Ik zocht een grote stevig D of E pony en liefst een ruin, verder niet heel veel eisen. Dus het is wéér een C-pony geworden en dit keer nog een merrie ook _O- . Wel projectpony maar ook dat op een andere manier dan ik in mijn hoofd had, leeftijd ook nog net binnen de grens met 14 jaar.
En hoewel ik altijd een heel groot zwak voor tinkers heb gehad was ik daar nu juist niet naar op zoek maar niet iedereen had die memo gekregen en zo kwam ze via via toch op mijn pad, wel veel twijfels gehad omdat niets klopte met wat ik in mijn hoofd had maar dat knopje even uit gezet en het is gewoon een compleet andere uitdaging waar ik eigenlijk wel veel zin in heb. Van explosieve extraverte jongens naar een introvert lief meisje, best wel spannend, dat ben ik zo niet gewend maar ze trok me toch aan. Nog een weekje wachten voor ik haar op kan halen (en dan uiteraard ook foto's delen).

Vanes_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 19:41

Wat een leukerd Nirvana! Hoe oud is ie? En ben je er al wezen kijken?

Jammer Poezebeest, hopelijk komt er weer snel eentje op je pad

Spannend IcePrincess! Moet ze nog gekeurd worden dat je nog een week moet wachten? En wat maakt haar het projectpaard trouwens?

Nirvana95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 19:57

Vanes_6 schreef:

Spannend IcePrincess! Moet ze nog gekeurd worden dat je nog een week moet wachten? En wat maakt haar het projectpaard trouwens?

Jazeker ze is net zadelmak 3 jaar oud. Morgen wordt ze gekeurd dus ik ben benieuwd

Vanes_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 19:58

Nirvana95 schreef:
Vanes_6 schreef:

Jazeker ze is net zadelmak 3 jaar oud. Morgen wordt ze gekeurd dus ik ben benieuwd

Oh spannend!!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 20:50

Nirvana95 schreef:
Vanes_6 schreef:

Spannend! Succes!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 21:45

Moderatoropmerking:
Bericht tegen de regels verwijderd.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 21:59

Moderatoropmerking:

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 22:24

Vanes_6 schreef:

Vanwege vervoer. Had 2 weken geleden al besloten om haar te kopen maar ze staat samen met een shetje, die mocht ik ook meenemen maar ik wil er op dit moment echt geen tweede bij. En ik wilde hem ook niet alleen achter laten dus heb gewacht tot ze voor hem ook iemand hadden gevonden zodat we het verhuizen op elkaar af konden stemmen.

Project gedeelte is niet dramatisch hoor, beetje van alles wat maar vooral fysiek. Geen heftige trauma's of verwaarlozing (verre van) maar ook geen kant en klare pony om zo mee weg te kunnen rijden, zit nog wel aardig wat werk in. Steekt ook wel wat meer achter maar dit is de beknopte versie.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 23:38

Nirvana95 schreef:
Deze heb ik op het oog.

Wat een ontzettende leukerd! Lijkt tuigbloed in te zitten. Succes met de keuring

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 00:16

Moderatoropmerking:

Nirvana95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 07:05

IcePrincess schreef:
Die is zeker knappe, mooie bouw!

Ik heb mijn projectpony gevonden *\o/* . Uiteraard totaal niet wat ik zocht, komt er wel eens iemand thuis met precies wat ze zochten? :')

Ik zocht een grote stevig D of E pony en liefst een ruin, verder niet heel veel eisen. Dus het is wéér een C-pony geworden en dit keer nog een merrie ook _O- . Wel projectpony maar ook dat op een andere manier dan ik in mijn hoofd had, leeftijd ook nog net binnen de grens met 14 jaar.
En hoewel ik altijd een heel groot zwak voor tinkers heb gehad was ik daar nu juist niet naar op zoek maar niet iedereen had die memo gekregen en zo kwam ze via via toch op mijn pad, wel veel twijfels gehad omdat niets klopte met wat ik in mijn hoofd had maar dat knopje even uit gezet en het is gewoon een compleet andere uitdaging waar ik eigenlijk wel veel zin in heb. Van explosieve extraverte jongens naar een introvert lief meisje, best wel spannend, dat ben ik zo niet gewend maar ze trok me toch aan. Nog een weekje wachten voor ik haar op kan halen (en dan uiteraard ook foto's delen).

Haha ik zocht ook iets anders loop tegen dit paard aan en denk interessant