Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
GUSTIxBILL schreef:Dat je op je paard let weet ik![]()
Bedoelde vooral meer: “geniet van je paard”
Het is dat ik joy en de reclame op je jas herkende. Heb je nog nooit zo zien stralen als op hem. Ik blijf erbij, de foto’s doen het echt geen eer aan.
Sintara schreef:Heerlijk dat je zo lekker hebt gereden kath
Duhelo schreef:hoe fijn is dat jong! Jullie stralen, en ik denk dat joy je wel de uitdaging kan geven in een "niet gemakkelijk" te rijden paard (kwa technische uitdaging), maar wel braaf genoeg dat je mss wat minder kleerscheuren er aan over houdt.
En Rêve: als je die niet meer zou oppakken zou dat écht geen schande zijn hoor, dit paard blijkt een héle goede fokmerrie te zijn, dus misschien is het wel een idee om je met haar daar meer op toe te leggen?
Ayasha schreef:Duhelo schreef:hoe fijn is dat jong! Jullie stralen, en ik denk dat joy je wel de uitdaging kan geven in een "niet gemakkelijk" te rijden paard (kwa technische uitdaging), maar wel braaf genoeg dat je mss wat minder kleerscheuren er aan over houdt.
En Rêve: als je die niet meer zou oppakken zou dat écht geen schande zijn hoor, dit paard blijkt een héle goede fokmerrie te zijn, dus misschien is het wel een idee om je met haar daar meer op toe te leggen?
Joy heeft idd net genoeg pit dat je je niet zit te vervelen maar er zit geen kwade haar op. Nee kan met de juiste aanpak een ja worden maar dan moet je wel je kaarten juist spelen.![]()
Als Rêve nee zegt is het gewoon nee.niemand van ons pushed nog als Rêve echt nee zegt want het enige dat je er aan over houdt zijn breuken en ze doet nog niet wat je wil.
![]()
We zijn nu dus op het punt dat we bij Rêve proberen te voorkomen dat ze ‘nee’ zegt.
Rêve heeft er hier en daar toch wel een paar.
Joy is ook een heel soepel dier op elk gebied ook voor mij. Joy kan ik ook rijden na mijn medicatie bv omdat hij zo licht is en makkelijk beweegt. Rêve moet ik altijd een week mee wachten. Die vraagt gewoon meer van haar ruiters.
Als ze drachtig raakt wil ik haar thuis wel door rijden, als ze ons hopelijk een gezond veulen geeft wil ik wellicht toch thuis kijken of ik haar hoger getraind krijg. Als je ik dacht 2 jaar geen wedstrijd meer gereden hebt met een paard mag je je niveau kiezen. Misschien is Rêve zo’n paard dat pas echt gaat werken als het ‘boeiend’ wordt en dat zijn die lage niveaus bij ons gewoon niet voor een paard.![]()
Wat mij over Reve doet nadenken is dat ze thuis wel goed werkt (want daar kan ik haar ook uitdaging bieden) maar op wedstrijd hoeft het voor haar precies niet zo.tegelijk is ze dan ook nog niet klaar om op wedstrijd het niveau te lopen waarmee ik haar thuis uitdaag want thuis maakt het niet uit of ze drie galopsprongen appuyeren of de hele lijn. En dat is het punt waar je Rêve dus aan het werk krijgt. Als je met haar gaat appuyeren. (Het ligt aan mij, al mijn paarden krijgen 6’en voor wijken en een niveau later 8’en voor appuyementen.
ik kan gewoon niet leren wijken ofzo.
)
Dus mijn plan C is om te kijken of ik haar door getraind krijg thuis. Na haar veulen wil ik sowieso dat ze een jaar leeg is ook al is ze fokmerrie. In dat jaar kan ik dan nog kijken hoe ver ik haar heb. Aan één kant wil ik Rêve niet op geven. Ze is een goed paard. Aan de andere kant vraag ik me af of Rêve het wel leuk vind, de wedstrijden dan.
Mijn man heeft al een paar keer gezegd of we haar niet beter mama laten zijn. Daar zal ook een gezonde dosis ‘wil niet nog meer grijze haren’ in zitten.
lor1_1984 schreef:Ik heb paarden gekend die lagere klasses in de dressuur zelf wel interessant gingen maken puur omdat ze zich stierlijk verveelden.
Om in hogere klasses (M2 en hoger) ineens keurig te luisteren en dusdanig te gaan lopen dat ze alleen al daarop hogere punten scoorden, puur omdat de gevraagde oefeningen elkaar sneller opvolgen dan in de lagere klasses en ze meer moesten nadenken over de uitvoering ervan.
Zou me weinig verbazen als dat voor Rêve ook zou opgaan.
pmarena schreef:Het is denk ik net als bij wat meer begaafde kinderen, die kunnen ook stikvervelend zijn en zelfs allerlei labels van domheid, incompetentie krijgen en de boel gaan verstieren. Totdat iemand er doorheen weet te kijken en prikken en blijkt dat ze zich gewoon stierlijk zaten te vervelen op een veel te laag niveau
petraaken schreef:Je hebt inderdaad paarden die meer uitdaging in het werk nodig hebben om echt aan het lopen of springen gaan. Vooral tussen de springpaarden kom je vaak tegen dat ze slordig zijn op lage hindernissen en pas echt springen vanaf een 1,10 à 1,20 m.
Mars schreef:Je man heeft zijn handen vol aan zijn dames op 2 en 4 benen geloof ik
Hoe gaat t nu met Sammeke?