[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:51

Ik vind allebei die pony's niks :o jullie zijn mi teveel kleurtjes kijkers en met de staart erop lopen ze allemaal ;) beetje verder doorkijken en ziet dat het hele gewone beestjes zijn..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:51

Die bonte is wel leuk :j zijn prestaties tot nu toe ook!

different1

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:01

@ faline: ik zit je een beetje lekker te maken ;)
Snap heel goed dat je het liefst een gereden dier hebt.

@ nicole: interesse??? Voor goed geld is alles te koop ;)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:09

Ik beken zeker schuld als het gaat om kleurtjes kijken :') getuige mijn profiel :))
Maar zoals ik al zei, dat heb je in het paardenwereldje veel minder en vooral veel minder kwaliteit helaas.

Volgende week heb ik er 2 bij zitten die net wat verder zijn (L en L/M) en twee drie-jarige die wel al goed ohz zijn. Ik ben benieuwd. An sich lijkt het me ook wel lekker om bijvoorbeeld meteen M te kunnen starten, daar gaat met een jonkie natuurlijk wel wat meer tijd aan training nog in zitten. Ben ook wat aan het kijken naar de M/Z paarden, maar ben er wat huiverig voor dat ik straks steeds van die vastgereden dieren ga tegenkomen := Dan heb ik liever eentje die wat jonger is en lekker ongedwongen gereden is.

Bonte is jammer genoeg ruin zag ik net.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:16

Minder kwaliteit :P juist veel meer !! maar daarvoor moet wel diep in de buidel getast worden :Y)

De prijs waar jij voor zoekt heb jij een leuke voor in de basissport voorraan mee te draaien ,
maar eentje voor nationaal leuk voorraan mee te draaien zul je er niet voor vinden...
Goede paarden kosten nu eenmaal meer als goede pony's :D
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 09-12-12 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:16

Ik vind dat die zwarte 2 jarige e pony wel erg veel.geld moet kosten.
Pony heeft de stokmaat niet mee en voor dit geld koop je heel wat leukers mijn mening

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:18

En wie scheert er nu een 2 jarige :o echt een verkooptruc, met dik vachtje levert ie het niet op....

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:19

Ik vind het maar een lelijk ding :o

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:23

Ja de pony is al zowat 3 jaar en dan maar 1.51 en dan voor dit geld voor dit geld.haal je ook een leuke pony op niveau
Want pony moet zich nog bewijzen onder het zadel kan wel niks wezen

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:28

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:31

Ik zou er niet aan beginnen.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:34

Sabientjeuh schreef:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... m=1&pos=23

(sorry kon hem niet in een link krijgen)

Wat vinden jullie hiervan?

Nooit aan beginnen ze doen het paard niet zomaar weg het is raar.om te zeggen dat ze niet zo lang kunnen wachten terwijl het je eigen paard is want ze hebben geen tijd maar wel tijd voor een ander paard
Laatst bijgewerkt door ralphtdw op 09-12-12 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:35

Lekker een ander opzadelen met de revalidatie, en er dan nog geld voor durven vragen ook.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:35

listiglistje schreef:
Minder kwaliteit :P juist veel meer !! maar daarvoor moet wel diep in de buidel getast worden :Y)

De prijs waar jij voor zoekt heb jij een leuke voor in de basissport voorraan mee te draaien ,
maar eentje voor nationaal leuk voorraan mee te draaien zul je er niet voor vinden...
Goede paarden kosten nu eenmaal meer als goede pony's :D

Ik heb het over palomino, champagne ed.. daarin moet ik de paarden met echte kwaliteit nog vinden :=
En inderdaad als ze wel net wat meer kunnen zit je zo aan een lekker bedrag.

Wbt leuk meedraaien in de basissport, dat is ook in de eerste instantie mijn doel. Kijken we daarna wel eens wat er nog meer mogelijk is.
Ik waan me iig niet de nieuwe Lotje Schoots ofzo :+

Voor 15-20 moet je toch wel een leuk paard met (voor mij) die x-factor kunnen vinden imo :j
(Hoewel de mensen die er echt oog voor hebben de goeien er op tijd en voor een leuk prijsje tussenuit weten te plukken. Ik wou dat ik dat inzicht had. :P)

[edit]
Vond deze ook erg leuk. Scheen wel erg sensibel te zijn.
http://www.dressagestablepais.eu/?p=horses&r=9 hangt wel gelijk een kaartje aan 35.000
Die andere die ik laatst zag was al iets ouder, maar nog geen noemenswaardige prestaties, prijskaartje 50.000 :=
Dan vraag ik me wel echt af waar het ophoud, wat moet je nou neertellen om te zeggen ik heb een toppaard?
Vraag ik me af wat Totilas in zijn jonge jaren waard is geweest. :+ (En heb je dan werkelijk het perfecte paard?)
Laatst bijgewerkt door Faline op 09-12-12 21:43, in het totaal 2 keer bewerkt

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:40

Tuurlijk vind je voor dat geld een paard mey de x factor zal niet best wezen als je hiervoor niks vind.
Maar hoe hoog je komt ligt ook.aan de ruiter natuurlijk

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:42

Kennis van ons rijd met haar paard zzl met een paard van 1500 euro en kan nog meer

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:42

Sabientjeuh schreef:

Bij ons op stal is er een voorlopig keurmerrie met collateraal band probleem na ca 1,5 rust en stappen en steeds weer kreupel naar de eeuwige paardenwei gegaan, niet doen dus

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:47

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:48

ralphtdw schreef:
Kennis van ons rijd met haar paard zzl met een paard van 1500 euro en kan nog meer

Dat zijn natuurlijk de zeldzame uitzonderingen, Goldstern koste ook maar 5000 DM en liep succesvol de OS :D

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:49

ralphtdw schreef:
Sabientjeuh schreef:

Nooit aan beginnen ze doen het paard niet zomaar weg het is raar.om te zeggen dat ze niet zo lang kunnen wachten terwijl het je eigen paard is want ze hebben geen tijd maar wel tijd voor een ander paard

Tjah, dat vond ik ook al raar.... Maar daarom was ik ook benieuwd naar jullie mening.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:50

ralphtdw schreef:

Dat bedoel ik dus. Het is geen gegeven dat je met een duur paard (of nog veeeel duurder paard) goed zit. :=
Mijn valkuil is met name dat ik ook een mooi..., maar vooral opvallend plaatje zoek.
Ben nu zo gewend aan de aandacht die ik krijg met mijn hengst, dat moet minimaal geëvenaard worden :').. grapje natuurlijk, (Is met hem wel echt erg soms hoor :+) maar wil wel eentje die wat toont, waar ook een 'leek' bij wijze van zou kunnen zien dat het niet zomaar een htk-paardje is :P Als ik er dan toch geld voor neer moet tellen wil het oog natuurlijk ook wat. :o )
Laatst bijgewerkt door Faline op 09-12-12 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:50

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:52

Faline schreef:
ralphtdw schreef:

Dat bedoel ik dus. Het is geen gegeven dat je met een duur paard (of nog veeeel duurder paard) goed zit. :=
Mijn valkuil is met name dat ik ook een mooi..., maar vooral opvallend plaatje zoek.
Ben nu zo gewend aan de aandacht die ik krijg met mijn hengst, dat moet minimaal geëvenaard worden :').. grapje natuurlijk, (Is met hem wel echt erg soms hoor :+) maar wil wel eentje die wat toont, waar ook een 'leek' bij wijze van zou kunnen zien dat het niet zomaar een htk-paardje is :P Als ik er dan toch geld voor neer moet tellen wil het oog natuurlijk ook wat. :o )

Als je dat zou willen dan zou ik toch echt voor een hengst gaan.
Hengsten zijn veel mooier haha maar jij wil fokken toch

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:53

listiglistje schreef:
ralphtdw schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=sXqlotwhuuw&feature=youtube_gdata_player
Wat vinden jullie hier van.
1ste premie gehaald op veulen keuring

Filmpje met de staart erop in een blubberbak heb je helemaal niks aan, dan lopen ze allemaal, zelfs de kromste!

ik zie ze liever gewoon draven, bijgezet aan de longe of gewoon onder de man...

Ja dat is wel zo deze is van ons.geweest maar willen haar graag terug kopen als dat kon.
Maar wel.goede bloedlijn vivaldi x havidoff

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:05

ralphtdw schreef:

kan idd, ik start binnenkort Lichte Tour met een " afdankertje" van 1000 euro....