Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lilly659

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:31

Rfl schreef:
En kent ook iemand de vh stable? Wie heeft hier ervaring mëe?

Ik ben laatst bij hun wezen kijken voor wen pony maar kan er idd verder niks over vinden.. bij jou al meer bekend? Ik heb daar nl pony op t oog

Earth

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:05

Momenteel op zoek naar een 3/4-jarige, nog groen, KWPN dressuurgefokt, prijs tot 10k.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 23:59

Ik ben ook zachtjes aan het zoeken. Vind moeilijk, ik hoef geen benen zwaaier, hoeft niet extra te bewegen, gewoon fijn te rijden, tussen de 1.75 en 1.85, liefst een ruin, geen gekkenhuis want die leeftijd heb ik wel gehad inmiddels leeftijd iigv zadelmak tot uiterlijk 10 jaar oud Max 10 k.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 16:24

Lilly659 schreef:
Rfl schreef:
En kent ook iemand de vh stable? Wie heeft hier ervaring mëe?

Ik ben laatst bij hun wezen kijken voor wen pony maar kan er idd verder niks over vinden.. bij jou al meer bekend? Ik heb daar nl pony op t oog

Sinds vandaag heb ik ook 2 paarden op 't oog bij hen, maar vind er zelf ook niets van. Ik weet enkel dat ze van net over de grens in Nederland naar net over de grens in België zijn verhuisd. Ik ben hen al regelmatig tegengekomen op e-horses met interessante paarden, maar nu mijn zoektocht officieel gestart is wil ik ook wel wat meer info over hen zoeken.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 16:49

He, is hier een reactie verwijderd? Ik dacht dat iemand gereageerd had waaruit zou blijken dat VH Stable niet zo betrouwbaar was …

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 17:20

[ED] Ervaring met Valery Verkleef?
Hier staan een paar ervaringen. Op de ehorses link van Valery Verkleef staat nu de info van vh stable met Valerie van Herk als contact persoon. Dus denk dat je er wel van uit kunt gaan dat het om dezelfde persoon gaat.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 17:33

IcePrincess schreef:
[ED] Ervaring met Valery Verkleef?
Hier staan een paar ervaringen. Op de ehorses link van Valery Verkleef staat nu de info van vh stable met Valerie van Herk als contact persoon. Dus denk dat je er wel van uit kunt gaan dat het om dezelfde persoon gaat.

Hmm ja dat klinkt echt niet positief. Ik had een bericht gestuurd voor meer info, maar heb eigenlijk amper extra info gekregen dus dat vond ik ook al vreemd. Na het forum te hebben doorgelezen denk ik ook dat ik ze aan me voorbij ga laten gaan

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:43

Ik ben ook opzoek :)

Dressuurpaard
Leeftijd: 4-12 jr
Geslacht: voorkeur ruin (evt merries mogen aangeboden worden)
Stokmaat: rond de 170 +
Africhting: B/L, mega braaf! Geen rare nukken, bokken/steigeren
Klinisch/röntgen goedgekeurd, wil wel klinisch en röntgen laten her keuren door eigen dierenarts!
Budget 15000

Iets wat velen met mij ook zoeken, maar het heeft geen haast.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:28

lotlot2 schreef:

Dressuurpaard
Klinisch/röntgen goedgekeurd, wil wel klinisch en röntgen laten her keuren door eigen dierenarts!
Budget 15000

Moet het per se een dressuurpaard zijn?
Ik denk dat je met deze eisen beter kan zoeken naar een springpaard die netjes beweegt maar gewoon niet zo goed kan springen.
Ik heb altijd het idee dat een springpaard die niet zo goed kan springen, goedkoper is dan een dressuurpaard die niet zo best beweegt.
En daarbij kan bijna ieder paard die correct beweegt z lopen (en geen z springen).

Als ze dan bb/b gesprongen hebben, dan hebben ze vaak ook al het nodige gezien, meer dan op een dressuur terrein.
En ik denk dat je vijver groter wordt om in te vissen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:46

Sky_As schreef:
lotlot2 schreef:

Dressuurpaard
Budget 15000

Moet het per se een dressuurpaard zijn?
Ik denk dat je met deze eisen beter kan zoeken naar een springpaard die netjes beweegt maar gewoon niet zo goed kan springen.
Ik heb altijd het idee dat een springpaard die niet zo goed kan springen, goedkoper is dan een dressuurpaard die niet zo best beweegt.
En daarbij kan bijna ieder paard die correct beweegt z lopen (en geen z springen).

Als ze dan bb/b gesprongen hebben, dan hebben ze vaak ook al het nodige gezien, meer dan op een dressuur terrein.
En ik denk dat je vijver groter wordt om in te vissen.

Plus dat de brave dressuurpaarden uberhaubt dun gezaaid zijn in Nederland. Denk dat je inderdaad makkelijker een braaf springpaard vind. Maar dan heb je niet altijd de bouw en de beweging mee voor de dressuur.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:48

Het hoeft uiteraard niet een 100% dressuurpaard te zijn, maar mijn doel is dat wel. Vandaar dat ik het aangeef. :o

Hiermee hoop ik de paarden die gelukkiger worden van springen, dan van dressuur uit te sluiten.

EDIT; maar het paard moet in ieder geval potentie hebben om in ieder geval M/Z te halen

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 15:01

In mijn zoektocht ben ik er genoeg tegen gekomen boven de 1.70m in standaard bruin. Ik zoek juist rond de 1.65m en dat is gewoon niet te vinden.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 15:14

Ik heb juist t idee dat er niet heel veel is. Heb al verschillende sites bekeken en hoop ook via via wat aanbod te krijgen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 15:29

Er staat echt een hele leuke Freiberger ruin te koop van 1.70m. Zeldzaam dat ze zo groot zijn. Hele brave allrounder als rijpaard zo te lezen.

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 15:31

Lotlot heb je een pb gestuurd !

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 16:24

lotlot2 schreef:
Het hoeft uiteraard niet een 100% dressuurpaard te zijn, maar mijn doel is dat wel. Vandaar dat ik het aangeef. :o

Hiermee hoop ik de paarden die gelukkiger worden van springen, dan van dressuur uit te sluiten.

EDIT; maar het paard moet in ieder geval potentie hebben om in ieder geval M/Z te halen

Dat kan ieder paard wel. :)

Zou gewoon kijken naar een evenwichtig gebouwd dier (ongeacht afstamming/ ras), die kunnen makkelijk wat je vraagt.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 17:00

Elisa2 schreef:
lotlot2 schreef:

Dat kan ieder paard wel. :)

Zou gewoon kijken naar een evenwichtig gebouwd dier (ongeacht afstamming/ ras), die kunnen makkelijk wat je vraagt.

Dank voor de tips :)

Nirvana95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 17:12

Wat leuk iedereen die opzoek is naar een paardje of er een heeft gevonden

Ik heb afgelopen zaterdag in de hitte bij een paard gekeken een drie jarige kwpn merrie groen maar zadelmak. Ik hoop er uit te komen en ze goedgekeurd wordt dan heb ik naast mijn 28 jarige kwpn merrie een 3 jarige

Groetjes

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 18:37

Ik wilde het al zeggen maar lotlot2 zegt het zelf ook, je kunt best naar een goed bewegend springpaard kijken maar de vraag is of je die gelukkig maakt met alleen maar dressuur rijden. Ik weet wel dat alle paarden die ik heb gehad, dat niet werden. Dan moet je wel echt afwisseling kunnen bieden. :j

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 18:56

Change3x schreef:
Ik wilde het al zeggen maar lotlot2 zegt het zelf ook, je kunt best naar een goed bewegend springpaard kijken maar de vraag is of je die gelukkig maakt met alleen maar dressuur rijden. Ik weet wel dat alle paarden die ik heb gehad, dat niet werden. Dan moet je wel echt afwisseling kunnen bieden. :j

Precies. Dat zou ik ook niet eerlijk vinden.
Ben zelf ook geen held met springen en buitenrijden, dus dat ga ik niet veel doen en als ik het ga doen, moet het paard zeer braaf zijn

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:04

Even een algemene opmerking. Een paard dat braaf is op buitenrit moet je wel regelmatig mee naar buiten blijven gaan, anders worden ze toch minder braaf buiten. Niet dat het opeens gekkenhuizen worden natuurlijk, maar kijken en wat schrikkeriger wel als je dat niet regelmatig doet.
Op zijn minst dan wandelend buiten.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:07

Ineke2 schreef:
Er staat echt een hele leuke Freiberger ruin te koop van 1.70m. Zeldzaam dat ze zo groot zijn. Hele brave allrounder als rijpaard zo te lezen.

Waar kan ik die adv vinden?

lotlot2

Ineke2 schreef:
Even een algemene opmerking. Een paard dat braaf is op buitenrit moet je wel regelmatig mee naar buiten blijven gaan, anders worden ze toch minder braaf buiten. Niet dat het opeens gekkenhuizen worden natuurlijk, maar kijken en wat schrikkeriger wel als je dat niet regelmatig doet.
Op zijn minst dan wandelend buiten.

Daar heb ik andere ervaringen mee. Mijn paard nu bijv is poep braaf buiten. Zo ook andere paarden die ik heb gereden.

Iets schrikkerig is niet erg, maar ze moeten niet aan de kletter gaan etc

Ineke2

mamabird schreef:
Ineke2 schreef:

Waar kan ik die adv vinden?

Op marktplaats

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:10

lotlot2 schreef:
Iets schrikkerig is niet erg, maar ze moeten niet aan de kletter gaan etc

Dat doen paarden zelden als ze een beetje opgevoed zijn en er vertrouwen is tussen paard en ruiter.