Rfl schreef:En kent ook iemand de vh stable? Wie heeft hier ervaring mëe?
Ik ben laatst bij hun wezen kijken voor wen pony maar kan er idd verder niks over vinden.. bij jou al meer bekend? Ik heb daar nl pony op t oog
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lilly659 schreef:Rfl schreef:En kent ook iemand de vh stable? Wie heeft hier ervaring mëe?
Ik ben laatst bij hun wezen kijken voor wen pony maar kan er idd verder niks over vinden.. bij jou al meer bekend? Ik heb daar nl pony op t oog
IcePrincess schreef:[ED] Ervaring met Valery Verkleef?
Hier staan een paar ervaringen. Op de ehorses link van Valery Verkleef staat nu de info van vh stable met Valerie van Herk als contact persoon. Dus denk dat je er wel van uit kunt gaan dat het om dezelfde persoon gaat.
lotlot2 schreef:Ik ben ook opzoek![]()
Dressuurpaard
Leeftijd: 4-12 jr
Geslacht: voorkeur ruin (evt merries mogen aangeboden worden)
Stokmaat: rond de 170 +
Africhting: B/L, mega braaf! Geen rare nukken, bokken/steigeren
Klinisch/röntgen goedgekeurd, wil wel klinisch en röntgen laten her keuren door eigen dierenarts!
Budget 15000
Iets wat velen met mij ook zoeken, maar het heeft geen haast.
Sky_As schreef:lotlot2 schreef:Ik ben ook opzoek![]()
Dressuurpaard
Leeftijd: 4-12 jr
Geslacht: voorkeur ruin (evt merries mogen aangeboden worden)
Stokmaat: rond de 170 +
Africhting: B/L, mega braaf! Geen rare nukken, bokken/steigeren
Klinisch/röntgen goedgekeurd, wil wel klinisch en röntgen laten her keuren door eigen dierenarts!
Budget 15000
Iets wat velen met mij ook zoeken, maar het heeft geen haast.
Moet het per se een dressuurpaard zijn?
Ik denk dat je met deze eisen beter kan zoeken naar een springpaard die netjes beweegt maar gewoon niet zo goed kan springen.
Ik heb altijd het idee dat een springpaard die niet zo goed kan springen, goedkoper is dan een dressuurpaard die niet zo best beweegt.
En daarbij kan bijna ieder paard die correct beweegt z lopen (en geen z springen).
Als ze dan bb/b gesprongen hebben, dan hebben ze vaak ook al het nodige gezien, meer dan op een dressuur terrein.
En ik denk dat je vijver groter wordt om in te vissen.
lotlot2 schreef:Het hoeft uiteraard niet een 100% dressuurpaard te zijn, maar mijn doel is dat wel. Vandaar dat ik het aangeef.![]()
Hiermee hoop ik de paarden die gelukkiger worden van springen, dan van dressuur uit te sluiten.
EDIT; maar het paard moet in ieder geval potentie hebben om in ieder geval M/Z te halen
Elisa2 schreef:lotlot2 schreef:Het hoeft uiteraard niet een 100% dressuurpaard te zijn, maar mijn doel is dat wel. Vandaar dat ik het aangeef.![]()
Hiermee hoop ik de paarden die gelukkiger worden van springen, dan van dressuur uit te sluiten.
EDIT; maar het paard moet in ieder geval potentie hebben om in ieder geval M/Z te halen
Dat kan ieder paard wel.![]()
Zou gewoon kijken naar een evenwichtig gebouwd dier (ongeacht afstamming/ ras), die kunnen makkelijk wat je vraagt.
Change3x schreef:Ik wilde het al zeggen maar lotlot2 zegt het zelf ook, je kunt best naar een goed bewegend springpaard kijken maar de vraag is of je die gelukkig maakt met alleen maar dressuur rijden. Ik weet wel dat alle paarden die ik heb gehad, dat niet werden. Dan moet je wel echt afwisseling kunnen bieden.
Ineke2 schreef:Even een algemene opmerking. Een paard dat braaf is op buitenrit moet je wel regelmatig mee naar buiten blijven gaan, anders worden ze toch minder braaf buiten. Niet dat het opeens gekkenhuizen worden natuurlijk, maar kijken en wat schrikkeriger wel als je dat niet regelmatig doet.
Op zijn minst dan wandelend buiten.