Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
parnassia schreef:Mogelijkheid om de martingaalstoppers wat verder van het bit te zetten, zodat de martingaal minder ver mee naar voren schuift? Dat geeft denk ik meer rust in de buurt vh bit, en minder visneigingen misschien.
Andere optie als je het idee hebt dat hij te diep / erachter komt is in stap echt die hals van je af / naar voren toe blijven rijden (hoek kaak/hals vergroten, je moet het kopstuk blijven zien) en in draf er voor proberen te zorgen dat hij in een ietsje lager tempo komt, en meer in horizontaal evenwicht (dus juist tijdelijk niet richting halsstrekken werken) en weer focussen op openen kaak/halslengte/kopstuk blijven zien. In draf heeft hij wsl iets meer begeleiding van jou nodig, dus dan de teugels wel iets meer op maat houden dan in stap.
Soms is zo diep gaan even tijdelijk een krachtdipje en door ze iets meer in horizontaal evenwicht (korte stukjes!!) te rijden, moet hij wel dragen ipv stuwen en dan wordt hij vanzelf sterker en kan hij het meer neerwaartse op den duur ook langer volhouden
pien_2010 schreef:Helder verhaal bedankt. Gek hé ik heb 60 jaar regelmatig gereden en nog nooit met dat systeem. Wel altijd anderen er mee gezien, maar was er niet mee bezig om dat uit te vragen vanwege leven en laten leven.
parnassia schreef:Ja, klopt. Korte stukken rijden. Goed = goed en zorgen dat je niet op de vermoeidheidsgrens komt. Beter paar korte goede stukken in een mooi evenwicht en dan afstappen dan teveel voorover in hetzelfde tempo. Makkelijk gezegd hoor.
Vind t onwijs knap zoals je hem oa ook door de wei stuurt afgelopen week. Heeft hem toch denk ik ook (mentaal) wel energie gekost, wat een rondje zoals vandaag ook goed kan verklaren.
parnassia schreef:parnassia schreef:Ja, klopt. Korte stukken rijden. Goed = goed en zorgen dat je niet op de vermoeidheidsgrens komt. Beter paar korte goede stukken in een mooi evenwicht en dan afstappen dan teveel voorover in hetzelfde tempo. Makkelijk gezegd hoor.
Vind t onwijs knap zoals je hem oa ook door de wei stuurt afgelopen week. Heeft hem toch denk ik ook (mentaal) wel energie gekost, wat een rondje zoals vandaag ook goed kan verklaren.
petraaken schreef:Ayasha schreef:Die zei gewoon ‘ze zoekt u precies bewust op hè?’
Heb toen nog gezegd: ‘stopt vanzelf wel een tijdje als Rêve haar helpt af stappen.’
Wablieft hij deed niets?Damn die had aan mijn vader een slechte gehad.