Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MO_horse schreef:Joh! Super! Wat is de volgende stap?
Kiwiaa schreef:MO_horse schreef:Joh! Super! Wat is de volgende stap?
Ik heb gezegd dat ik hem koop op voorbehoud van positieve aankoopkeuring, maar heb daar nog geen concrete afspraak voor.
Ik heb wel net een afspraak gemaakt om morgen naar een pensionstal te gaan kijken, hier vlak in de buurt. Hij zou wel op termijn aan huis komen te staan, de stallen, paddock en weide heb ik, ik heb alleen nog geen piste. Met mijn huidige paard trainde ik uitsluitend in de bossen.Dus die piste moet ik nog een oplossing voor vinden. Vind het sowieso wel fijn om met een nieuw paard de eerste maanden in een veilige omgeving te rijden met wat meer mensen rond je heen.
Kiwiaa schreef:Ik heb de trailer, maar nog geen trailerrijbewijs of een auto die een trailer kan trekken (mijn papa deed me vroeger naar wedstrijden, die kan ik helaas ook niet meedere keren per week voor mijn kar spannen haha). Ga er wel werk van maken, maar de pensionstal waar hij komt te staan is met veel weidegang en vlakbij, dus op zich zeker geen slecht plekje denk ik. Plus, stal is op 10min fietsen, laden lossen rijden naar stal in de buurt, is een hele onderneming die veel meer tijd kost, dus goed als afwisseling eens maar niet meerdere keren per week denk ik. Maar bedankt om mee te denken!!
MO_horse schreef:Vertel eens meer over je huidige paard en wat je zoekt, als je wilt?
MO_horse schreef:Mijn zoektocht is naar een paard voor recreatief ‘gebruik’ (buitenritten, veel grondwerk, veel gewoon samen zijn; de band met het paard is me veel belangrijker dan erop zitten en heb 0 sportambities) met de volgende voorwaarden. Vraag ik teveel?
Beleerd, km’s onder het zadel gemaakt, min. B
Niet te voorwaarts, liever de aan- dan de uitknop moeten zoeken
Kan een beginnende ruiter hebben
Min. 5 jaar oud
Ruin
Geen blessure
Braaf, kalm, aardig, aanhankelijk, nieuwsgierig
Sociaal naar andere dieren, paarden en honden o.a.
Verkeersmak, bombproof, niet ril, maakt zich niet sterk
Kan alleen op buitenrit
Min. 1m63
Kan 1m86 en 81 kg hebben
Geen stalgebreken
Geen handelaar die dier nauwelijks kent
Niet absurd geprijsd
Nice to have’s:
Klinisch en rontgenologisch gekeurd
Bekend met NH, bitloos rijden, vrijheidsdressuur
P.R.E., Cruzado, schimmel
Yontheke schreef:MO_horse schreef:Vertel eens meer over je huidige paard en wat je zoekt, als je wilt?
Mijn huidige paard is een 7 jarige BWP ruin (I am Moerhoeve’s Star X Marius Claudius X Calato Z) uit de moederlijn van Sea Coast Ferly/Narcotique de Muze. Hij is 1,70m. Een echt springpaard. Stopt nooit, gaat altijd af. Loopt nu B/L niveau op wedstrijd. Hij is poepiebraaf. Met alles. Nooit stout, nooit bokken of wegschieten. Braaf bij de smid, laad vanzelf zowel op trailers als op vrachtwagens. Braaf in het bos zowel in groep als alleen. Hij is eigenlijk het perfecte paard maar ik heb echt gewoon geen klik met hem. Heel stom.
Ik zoek eigenlijk praktisch hetzelfde maar iets fijner te dressuren misschien en iets meer looplust.
MO_horse schreef:Yontheke schreef:
Mijn huidige paard is een 7 jarige BWP ruin (I am Moerhoeve’s Star X Marius Claudius X Calato Z) uit de moederlijn van Sea Coast Ferly/Narcotique de Muze. Hij is 1,70m. Een echt springpaard. Stopt nooit, gaat altijd af. Loopt nu B/L niveau op wedstrijd. Hij is poepiebraaf. Met alles. Nooit stout, nooit bokken of wegschieten. Braaf bij de smid, laad vanzelf zowel op trailers als op vrachtwagens. Braaf in het bos zowel in groep als alleen. Hij is eigenlijk het perfecte paard maar ik heb echt gewoon geen klik met hem. Heel stom.
Ik zoek eigenlijk praktisch hetzelfde maar iets fijner te dressuren misschien en iets meer looplust.
Wat ontzettend jammer van die ontbrekende klik. Ik neem aan dat je al 'vanalles' hebt geprobeerd? Je benadering, zijn stalling, ik roep maar wat, of heb je niet het idee dat hij niet blij is?
Adjepatatje8 schreef:Hoi, allemaal!
Ik heb misschien een luxe probleem, maar misschien hebben mensen hier een idee.
Mijn opa heeft 4 haflingers, op 1 ben ik echt verliefd, oftewel mijn droom!
Voor een haflinger druk, schichtig, één-kennig en voornamelijk snel overprikkeld. Hierdoor is hij niet geschikt als kinderpony (Wat het doel bij aankoop was). Nu is hij super lekker bezig in de eventing en is hij bij mij echt zo veel verbeterd. Helaas valt hij bij andere weer terug in oude gewoontes.
Ik bezit in principe alles, hoofdstellen, halsters, zadel, voer, alles voor zijn zomereczeem en ga zo maar door.
Ik denk er al een tijdje over na of ik hem wil gaan kopen, zodat ik echt alles zelf kan bepalen en hij echt van mij is.
Oepss... Lang verhaal![]()
De vraag: Wat is een reële prijs voor een 13 jarige haflinger ruin?
Op een rijtje:
- B niveau
- Niet geschikt voor kinderen of onzekere mensen
- Snel overprikkeld
- excl. Harnachement
- Zomereczeem
[ [url=m/ZJiaCE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6IzEDf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Adjepatatje8 schreef:Hoi, allemaal!
Ik heb misschien een luxe probleem, maar misschien hebben mensen hier een idee.
Mijn opa heeft 4 haflingers, op 1 ben ik echt verliefd, oftewel mijn droom!
Voor een haflinger druk, schichtig, één-kennig en voornamelijk snel overprikkeld. Hierdoor is hij niet geschikt als kinderpony (Wat het doel bij aankoop was). Nu is hij super lekker bezig in de eventing en is hij bij mij echt zo veel verbeterd. Helaas valt hij bij andere weer terug in oude gewoontes.
Ik bezit in principe alles, hoofdstellen, halsters, zadel, voer, alles voor zijn zomereczeem en ga zo maar door.
Ik denk er al een tijdje over na of ik hem wil gaan kopen, zodat ik echt alles zelf kan bepalen en hij echt van mij is.
Oepss... Lang verhaal![]()
De vraag: Wat is een reële prijs voor een 13 jarige haflinger ruin?
Op een rijtje:
- B niveau
- Niet geschikt voor kinderen of onzekere mensen
- Snel overprikkeld
- excl. Harnachement
- Zomereczeem
[ [url=m/ZJiaCE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6IzEDf.jpg]Afbeelding[/url] ]