Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lynn_Nikita schreef:Ik had hetzelfde idee soort U vorm meteen de grond in, wil ze alleen niet bestellen maar ophalen ivm de verzendkosten( rond de 50 euro) en zelf buigen.
Alleen, hoeveel de grond in ( 50 cm? of is dat te kort? ) en hoeveel cm uit elkaar? 30 of 40?
Everwind schreef:Wintu schreef:Wat kan mij de schadevergoeding schelen, als je hem al krijgt.
Mijn geliefde dieren krijg ik er niet mee terug
Wolwerende omheining doe ik niet aan;
- schijnveiligheid
- enorme kosten en werk
- de onderste rand vrij houden van onkruid is in de zomer onmogelijk om te doen
- de omheining is voor paarden juist erg gevaarlijk. Kans op flinke verwondingen als ze proberen de wei uit te komen.
- voor andere dieren zijnde omheiningen gevaarlijk
- echt wolfwerende omheining is niet toegestaan( 3 mtr hoog en ingegraven)
En nu vergeet ik waarschijnlijk nog iets
Wat doe je dan om je dieren iets veiliger te houden?
Geen antwoord uiteraard
Sanet schreef:Idd Jessix, ik vind het juist zo mooi als er reeen op bezoek komen. Maar dat kan ik dus ook wel vergeten dan.
DuoPenotti schreef:precies, we houden netjes onze paarden en honden binnen zodat niemand er last van heeft.
We hebben geen katten omdat ik niet wil dat ze in de sierkipjes en vogel hobby ren van de buren hangen.
Hou je je netjes beschaafd tegenover andere, ben je gewoon een fatsoenlijk maatschappelijk persoon moeten we het maar pikken en zelf oplossen en betalen dat de wolf in komt breken.
Die hier al meer dan 100 jaar niet meer was.
Naast een fulltime baan de stal op een andere locatie dan aan huis, het is voor mij geen doen. Ik heb het 'geluk' dat we geen heel groot perceel hebben en aan een woonwijk staan. Ik hoef alleen de buitenkant potdicht te maken, de andere zijde grenst aan tuinen.Dusja1 schreef:Wij hebben ze vanaf november ook nachts op stal. ik ben juist de omheining aan het aanpassen zodat ze weer 24/7 buiten kunnenNaast een fulltime baan de stal op een andere locatie dan aan huis, het is voor mij geen doen. Ik heb het 'geluk' dat we geen heel groot perceel hebben en aan een woonwijk staan. Ik hoef alleen de buitenkant potdicht te maken, de andere zijde grenst aan tuinen.
Ik fok hobbymatig shetlandpony's. Niet om te vermeerderen maar om te verbeteren. Kan er enorm van genieten na een dag werken om lekker in de wei te zitten en met ze te knuffelen, veulens mak maken of gewoon genieten van de rust en tevreden grazende pony's. Dat gaat geen een wolf me afnemen.
Het heras hekwerk is 160 cm hoog, daar komt straks 50 cm hoger en overbuigend gaas/stroomdraad overheen. Voor de onderkant zit ik te denken aan gaas tegen het hekwerk in een hoek van 90 graden zetten en hetgeen voor de omheining ligt zwart zand erop. Zodat het niet te zien is dat er gaas op de grond ligt.
Citaat:Ruimte voor dieren in het wild
In de natuur leven veel dieren die een essentiële schakel
vormen in allerlei kringlopen. GroenLinks wil dat zij zoveel
mogelijk hun gang kunnen gaan en daartoe de nodige rust en
ruimte krijgen. Leefgebieden worden groter als de provincie
zorgt voor ecoducten, faunapassages, verkeersmaatregelen,
waarschuwingssystemen en inrichtingsmaatregelen. We willen
dat de provincie de regie neemt bij de ontwikkeling hiervan en
ook de effecten monitort.
Wat moet de provincie in de komende periode doen?
• Maaien en kappen tussen 15 maart en 15 juli niet toestaan.
Dat geeft broedende vogels en andere in het wild levende
dieren meer rust.
• Roofdieren zoals de otter, wolf en goudjakhals keren terug.
Zij verdienen bescherming. Dat geldt ook voor wilde zwijnen.
De Utrechtse Heuvelrug is voor hen een geschikt leefgebied.
• Als dieren schade toebrengen aan vee moet de provincie
die schade ruimhartig vergoeden. Houders van schapen en
geiten krijgen subsidie om hun dieren te beschermen tegen
de wolf.
• Overlast door ganzen allereerst bestrijden door de betreffende gebieden onaantrekkelijk voor hen te maken. Bijvoorbeeld door inrichtingsmaatregelen en het telen van andere
gewassen. De provincie moet in redelijkheid subsidie geven
voor dergelijke preventieve maatregelen.
• De ecoducten realiseren waarover in Provinciale Staten al
afspraken zijn gemaakt, zoals die over de N226.