JudithO schreef:Wat een verslag weer! Vervelend dat jullie er nog niet achter zijn.
Geniet van het ontstressen en we duimen voor een goede uitkomst na het weekend.
Het ontstressen lukte niet zo, Judith. Ik had zin om lekker in mijn uppie de maandelijkse boodschappen te doen. Doe ik tig winkels aan, lekkere dingen zoeken en dit keer wilde ik div agrarische- en dierenwinkels af om te zoeken naar een speelsnoepbal voor Callas en eventueel Poupette. Maar Erwin belde dat de oude hond weer een epi-aanval had gehad en dat hij niet meer overeind kon komen en dat hij dacht dat het het einde was. Dus ik stond met een kar vol eten in de Carrefour en toen daar snel wat hondenspeelgoed dat je kunt vullen uit het rekt gerukt en weer naar huis gesjeesd. Erwins verslag is altijd wat zorgelijker dan nodig, gelukkig, en de epi-keren ervoor dacht hij dat de oude hond ineens blind geworden was, dat was ook niet zo en hij kon ook gewoon weer lopen. Ja hij is bijna 17 dus hij komt sowieso niet zo makkelijk meer in de benen. Dat is vergelijkbaar met bijna 115 voor een mens. Maar goed, Erwin had het flink voor zijn kiezen gekregen. Eerst ging Yoda overgeven, hij haat zulke dingen opruimen. Hij zal waarschijnlijk gemopperd hebben en van stress ging ze ook nog zitten plassen. Dus kreeg ik weer een sms, dat hij niet happy was. Toen ging dan Unique in zijn Epi en laat daarbij alles wat ie heeft lopen, logischerwijs. Dik, dun, etc. Dus ook dat moest hij opruimen. De man was zo niet happy, en hij had de deur zo hard dichtgeslagen, dat de scheur in de ruit nu door en door is en hij was geen dierenliefhebber zei hij. Tja, dat wist ik al. Dieren doen dingen onverwacht en daar is hij de man niet naar zullen we maar zeggen. Dus nee, echt ontstresst was ik niet die vrijdag.
tamary schreef:Als atrose verkeerd zit zou die behoorlijk pijnlijk kunnen zijn. Maar hoefzweer kan aardige tijd duren om door te breken, dus geduld en anders mogelijk lichte dosis pijnstillers die geen ontstekingsremmende werking heeft?
Daar kan ik maandag of dinsdag, ik weet nog niet wanneer ze terugkomen naar vragen inderdaad, Tamary
fardoe schreef:Je zou evt foto’s van de zool kunnen maken Monique. Op foto’s kun je ieder plekje inzoomen en kijken. Het zou zomaar kunnen dat je dan de hoefzweer wel ziet.
Hij heeft een laagje van de zool gepeld, heeft hij ook de steunsels lager gesneden ?
Wat jammer dat er niet iets gevonden is terwijl Callas duidelijk aangeeft dat ze niet comfortabel is.
Tamara, ik kan nu geen foto nemen, want het zit ingepakt in een verband en zak etc. Hij heeft inmiddels akelig veel weggepeld. Haar wand is zeker 2cm nu. Ook steunsels, veel van de straal en ook de middelste straalgroeve helemaal uitgehold en dat is eng, wat dat bloedde ook een beetje. En als hij daar zijn vinger in stopte vond ze het heerlijk. Ik heb ook gevraagd of het geen straalkanker of zo kan zijn, maar dat was niet zo. En als je Callas in haar box ziet, of met uitlaten, nou Aratinker+. Ze staat te graven met dat zere been, want dat is ook haar favoriete jambette been en dus doet ze niets anders dan aandacht vragen. Je zou niet zeggen met stap en rechte lijn en dat graven dat ze er pijn aan heeft. Bizar.
anjali schreef:Is een hoefzweer niet te zien op een X-rayfoto?
Dat heb ik hem ook gevraagd en hij zei dat hij niets op de x-ray zag wat fout was in haar voet zelf.
-Namiro- schreef:
Nu weet je dus eigenlijk nog niks..
balen zeg! Ik snap dat Callas niet mee wilt werken, maar handig is het niet..
Als het zweer echt heel diep zit is de kans klein dat het er maandag uit is natuurlijk.. benieuwd wat de baas dan nog voor idee heeft.
Fijn dat de andere kliniek de rekening heeft verlaagd.. toch een kleine troost.
Ik begin alvast te duimen voor maandag! Hopelijk kun jij het een beetje loslaten nu..

Nee, loslaten lukt niet zo. Ik begin te twijfelen of het wel een hoefzweer is. Ze staat tenslotte al nu 6 of 7 weken op rust, dan had die zweer er toch wel uit mogen komen. Het is zeker weten in de hoef, dat zagen we met uitverdoven. Maar ja, wat dan. En als hij heel diep zit, dan mag hij er wat mij betreft ook bij de kroonrand uitkomen. Mijn grootste zorg is dat ze er geen trauma van overhoudt van al deze onderzoeken. Ik mag nu niet eens naar haar been wijzen, echt, letterlijk! Dan wordt ze al nijdig.
Otti1977 schreef:Wat een rot situatie zo. Lastig. Boxrust snap ik zodat de zak goed blijft zitten. Maar ik heb altijd geleerd dat een zweer er sneller uitgaat door beweging. Beter voor hoefmechanisme. En box rust lijkt me ook niet fijn voor de artrose. Misschien iets om volgende week met de dierenarts te overleggen.
Otti, ja ik zal dat inderdaad vragen, want dat zijn ook mijn gedachten.
Muga schreef:Ik snapte wel dat het om de 'baas' dierenarts ging. Maar dan nog vind ik het getuigen van professionaliteit dat je even belt na een 'misverstand' via de app.
Ik hoop dat er snel een doorbraak is. Of qua diagnose of qua zweer... Maar de pijn gun je haar natuurlijk niet.
Aha, ok, ik wist het niet omdat er zoveel d.a. nu in het spel zijn geweest. Ik ga haar maandag of dinsdag vermoed ik ontmoeten. Ben benieuwd.
Callas heeft niet zo heel veel pijn nu. Ze geeft in haar box 100% geen pijn aan. Buiten wandelen naar het graasplekje, rechte lijn, want ik forceer niets, ook geen pijn. Grazen moet ze af en toe wel stampen omdat dan natuurlijk het natte pakket om haar voet beweegt en dat kriebelt denk ik.
Afijn, het hondenspeeltje waar ik bixjes in doe is een groot succes. Ze krijgt ze er allemaal uit. Hoe weet ik niet. Zou het eens moeten filmen. Ook had ik een nieuwe liksteen met houder, om haar te verwennen en dat was meteen zoooo lekker. Ik verstop ook bix en wortelsstukjes en appelstukjes overal in haar stal, ook in haar drinkbak en dan is ze weer een halfuurtje zoet. Hetzelfde bij Poupette, maar die verveelt zich niet zo, of boeit het minder. Callas begint zich nu wel op te naaien.
Ik heb alvast de link naar het filmpje van deze week, maar hij heeft nog geen tekst, afijn https://youtu.be/KdiolvBhtT0