Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:En handgeld betalen als je een paard reserveert voor de keuring, met de afspraak dat het uit de actieve verkoop wordt gehaald.
Coquette, heftig zeg..ook naar als je wel goed gekeurd hebt.
MyWishMax schreef:Ik denk niet dat de mensen die sowieso paard nog aan een ander verkopen zich tegen laten houden door aanbetaling.
De nette verkopers vinden een aanbetaling ook bescherming voor zichzelf, dat koper ook niet zomaar afhaakt, maar zijn degene waar het eigenlijk niet nodig is. De niet zulke nette helpt het niet bij. Want de koop is al gesloten, dus ook met aanbetaling kunnen ze precies hetzelfde doen en is er geen verschil. Dan is het nog hopen dat je het geld terug krijgt...
MyWishMax schreef:Ik denk niet dat de mensen die sowieso paard nog aan een ander verkopen zich tegen laten houden door aanbetaling.
De nette verkopers vinden een aanbetaling ook bescherming voor zichzelf, dat koper ook niet zomaar afhaakt, maar zijn degene waar het eigenlijk niet nodig is. De niet zulke nette helpt het niet bij. Want de koop is al gesloten, dus ook met aanbetaling kunnen ze precies hetzelfde doen en is er geen verschil. Dan is het nog hopen dat je het geld terug krijgt...
oji schreef:Ik heb ook nog nooit een aanbetaling gedaan en zou dat ook niet doen. Ik koop bij handelaren die ik vertrouw en als ik ze niet vertrouw hoef ik ook geen paard van ze. Een aanbetaling gaat zoveel gezeik geven als het paard bv wel een positief aankoopadvies krijgt maar met een bemerking die voor jou onacceptabel is. En hoewel je daar van te voren ook afspraken over kunt maken (wat wel en wat niet acceptabel is) kun je altijd iets tegenkomen waar jij nog niet aan gedacht hebt of zelfs maar van gehoord hebt. Dat is dus nooit 100% waterdicht.
Marus schreef:oji schreef:Ik heb ook nog nooit een aanbetaling gedaan en zou dat ook niet doen. Ik koop bij handelaren die ik vertrouw en als ik ze niet vertrouw hoef ik ook geen paard van ze. Een aanbetaling gaat zoveel gezeik geven als het paard bv wel een positief aankoopadvies krijgt maar met een bemerking die voor jou onacceptabel is. En hoewel je daar van te voren ook afspraken over kunt maken (wat wel en wat niet acceptabel is) kun je altijd iets tegenkomen waar jij nog niet aan gedacht hebt of zelfs maar van gehoord hebt. Dat is dus nooit 100% waterdicht.
Aanbetaling doe ik niet aan.
Bovenstaande is ook wat er bij mij door mijn hoofd schiet. En ook al kan het diefstal genoemd worden als ze de aanbetaling niet terug storten, wat een gezeik en kosten heb je dan om het juridisch aan te vechten. Dat ga je niet snel doen.
Ik ben in afwachting!
2 weken geleden bij een friese merrie wezen kijken. Is van een kleine fokker in de buurt.
Ik had wat een twijfel over karakter ( door nare ervaring vorig paard). De fokker stelde mij voor haar te gaan beleren zodat mijn dochter kan gaan ervaren of er een klik is met het rijden. En ik alle tijd heb om te komen ontdekken of wij een match zijn. Mag langs komen wanneer ik wil.
Spannend! En mocht dit allemaal goed voelen dan komt toch wel het spannendste deel -> keuring.
Inmiddels 3 x negatief advies gehad…. Gelukkig is het nu bij negatief advies kosten verkoper.