Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 14:41

Ik zag een kennisje een mooie haflingermerrie delen.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:21

Fleurdelys schreef:
Zou ik hier een zoekertje mogen plaatsen? Tot nu toe altijd meegelezen met het account van mijn zus, maar toch maar een eigen als je al in de 20 bent :Y) Kan ik eindelijk ook fatsoenlijk reageren op anderen.

Ik ben namelijk op zoek naar een leuk nieuw paard tussen de 6-14 jaar ongeveer. Allround, voor B/L dressuurwedstrijdjes op de vereniging en een klein sprongetje maken in de les. Eentje die het werken leuk vindt en er blij van wordt om aan de slag te gaan. Niet sensibel of ril. Geen koudbloeden, volbloeden of dravers en tot ca. 11.000 euro als dat mogelijk is :') Geen idee wat de markt nu doet, alle tips welkom! Voorkeur voor een ruin na een paar heftige merries gehad te hebben haha.

Kijk eens op Facebook bij Landlust horses, die hebben regelmatig leuke allrounders te koop

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:18

IwanLuver schreef:
Fleurdelys schreef:
Zou ik hier een zoekertje mogen plaatsen? Tot nu toe altijd meegelezen met het account van mijn zus, maar toch maar een eigen als je al in de 20 bent :Y) Kan ik eindelijk ook fatsoenlijk reageren op anderen.

Ik ben namelijk op zoek naar een leuk nieuw paard tussen de 6-14 jaar ongeveer. Allround, voor B/L dressuurwedstrijdjes op de vereniging en een klein sprongetje maken in de les. Eentje die het werken leuk vindt en er blij van wordt om aan de slag te gaan. Niet sensibel of ril. Geen koudbloeden, volbloeden of dravers en tot ca. 11.000 euro als dat mogelijk is :') Geen idee wat de markt nu doet, alle tips welkom! Voorkeur voor een ruin na een paar heftige merries gehad te hebben haha.

Kijk eens op Facebook bij Landlust horses, die hebben regelmatig leuke allrounders te koop

Maar alles onder de 15.000 euro heeft een bemerking, dus dat is niet wat Fleurdelys zoekt.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:56

Waar maak je dat uit op Lieser? Ik zie nergens genoemd worden dat een bemerking niet gewenst is.

Fleurdelys

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:01

Dankjewel voor de tip! Liever inderdaad geen zware bemerking, maar een chipje o.i.d. is acceptabel. :) Zag helaas alleen wel veel boven budget of veel jonger. Eventueel kan ik het rekken naar 12.000, maar liever niet natuurlijk.

Aanbod valt me best wel erg tegen trouwens in de allrounders.. niet op zoek naar een dressuur- of springtalent, maar eentje die alles wel geinig vindt op basisniveau B/L. -O- Maar die zijn natuurlijk heel populair. Het valt me ook op dat er zo vaak geen prijzen bijstaan op marktplaats, dus wel lastig soms in te schatten wat men ervoor vraagt.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:11

En iets Gelders? Er is een gebruikersgroep op FB waar wel eens wat in aangeboden wordt. Geen idee of daar nu iets staat wat binnen je zoekplaatje valt, maar wat ik aan prijzen zie valt me vaak wel mee. En Cheytjuh op Bokt zit ook veel in de Gelderse dus geen idee of zij nog wat weet/heeft staan.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:14

Net zadelmak een optie?

Fleurdelys

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:31

Gelders sta ik zeker voor open, ik ga op zoek naar een fb groep. Dankjewel voor de tip :) Zijn vast nog wel meer rassen waar ik zo niet op kan komen die misschien wel heel geschikt zijn. Ik ben dit keer wel echt op zoek naar een meer ervaren paard. Merk dat ik daar toch meer plezier uithaal dan ze zelf te moeten doorrijden nog.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:37

Fleurdelys schreef:
Dankjewel voor de tip! Liever inderdaad geen zware bemerking, maar een chipje o.i.d. is acceptabel. :) Zag helaas alleen wel veel boven budget of veel jonger. Eventueel kan ik het rekken naar 12.000, maar liever niet natuurlijk.

Aanbod valt me best wel erg tegen trouwens in de allrounders.. niet op zoek naar een dressuur- of springtalent, maar eentje die alles wel geinig vindt op basisniveau B/L. -O- Maar die zijn natuurlijk heel populair. Het valt me ook op dat er zo vaak geen prijzen bijstaan op marktplaats, dus wel lastig soms in te schatten wat men ervoor vraagt.

Hoe handig ben je zelf als ruiter? Ik weet een leuke ruin, niet geadverteerd wel te koop bij juiste match. Kan fijn lopen, heeft een paar oefenparcoursjes gelopen maar dressuurgefokt. Is niet ril (echt helemaal niet) wel een tikkie speels en kan wat brutalig zijn. Niet!!! gemeen. Gewoon correct paard, knap, vrolijk. Weinig van huis geweest, is ook pas 6. Afgelopen 2 jaar in ieder geval niks gemankeerd.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:56

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:34

Fleurdelys schreef:

Soms moet je er ook bij uit komen.

Zo was het verhaal bij Tante Taart dat de eigenaresse terug naar Zweden ging emigreren (ze is Zweedse) en het paard meenemen toch een financieel risico vond in combi met haar studeerplannen.

Tot zover een correct verhaal: ze woont in Zweden, is weer gaan studeren en ging een springpaard bij rijden.
Daar zat een stukje van de crux: Tante Taart kan NIET springen _O- en daar lag wel haar sportieve hart.
Op zich is dat voor ons geen punt; springen kan leuk zijn voor erbij en ik heb dus ook geen vragen gesteld over de springcapaciteiten van Tante Taart maar het is wel ook een stukje verklaring waarom ze dat risico niet aan wilde gaan.

Zo zou je ook ergens een leuke simpele allrouder op de kop kunnen tikken bij iemand die meer ambitie heeft dan het paard waar kan maken. Die moet je dan wel vaak via-via aan de haak slaan. Lees: activeer je netwerk.....

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:52

Fleurdelys schreef:
Gelders sta ik zeker voor open, ik ga op zoek naar een fb groep. Dankjewel voor de tip :) Zijn vast nog wel meer rassen waar ik zo niet op kan komen die misschien wel heel geschikt zijn. Ik ben dit keer wel echt op zoek naar een meer ervaren paard. Merk dat ik daar toch meer plezier uithaal dan ze zelf te moeten doorrijden nog.

Irish sporthorse zou ook wat voor je kunnen zijn. Heel allround en vaak ook heel betrouwbaar (alleen wel uitkijken voor slechte import en paspoort goed controleren)

Ik weet natuurlijk niet wat jouw definitie van sensibel/ril is. Dat is voor de een zo anders als voor de ander. Bij mij op stal staat een leuke 6 jarige vosruin te koop binnen jouw budget waar van alles mee gedaan wordt. Dressuur (loopt L1 of L2) is al eens mee geweest op oefenparcoursje en volgens mij ook al wel eens een crosstraining gedaan (weet ik niet zeker, weet wel dat dat in de planning stond). Staat aan het bos dus kent ook bos. Dit paard zou ik zelf niet sensibel noemen in de zin dat hij wegschiet zodra je er met een been aankomt of met een zweepje. Maar het dier is van zichzelf wel onzeker en heeft daarom een zekere ruiter nodig. Bij een onzekere ruiter wordt ie loperig en ziet ie van alles (maar ik zie hem nooit wegschieten oid, meer dan kop omhoog en niet die hoek oid inwillen). Wordt dan eerder wat hectisch als schieterig. Huidige eigenaresse is zelf wat onzeker dus dat is geen goede match, maar het is zeker een heel leuk paard voor een ruiter die er meer aan durft te rijden. Dus als je interesse hebt, laat maar weten dan stuur ik de advertentie.

Verder kun je voor allround ook kijken naar springpaarden/spring-gefokte paarden. Je hebt daar natuurlijk enorme neerwaarts gebouwde krabbelaars tussen zitten, maar je hebt ook bloedlijnen die gewoon heel best kunnen bewegen en waarmee je ook heel fijn kunt dressuren. Omdat ze vaak een wat nuchterder karakter hebben zijn dat vaak ook gewoon hele fijne allround paarden.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:39

H&H sporthorses hebben vaak veelzijdige paarden te koop, kunnen vrijwel allemaal een parcoursje springen en ook vaak wat cross hindernissen
Zitten in Garderen geloof ik