Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
c_alsemgeest schreef:Ja dat is denk ik ook echt een probleem.
Wij zagen hier aan de kust bijna nooit veel paarden en pony's met ZE.
Maar nu ook steeds meer.
Het weer speelt een grote rol, maar ik zie bv ook een haf in mijn omgeving met ZE die ook echt veel te dik is en voer krijgt met veel energie en suikers. Denk dat dat ook nooit goed is voor paarden met ZE.
Mijn nieuwe was toen ik hem kocht ook echt veel te dik. En schuurde soms ook zijn staart. Nu hij flink afgevallen is door een aangepast dieet en ik hem goed in spray met tedax doet hij dat helemaal niet meer.
c_alsemgeest schreef:Maar dat maakte mijn zoektocht naar een opvolger ook lastig. Want je zoekt geen vervanging, maar je gaat altijd een beetje vergelijken met wat je wil voelen.
Heb nu echt weer een fantastisch paard. Het is geen Jam. Maar ook gewoon weer een heerlijk vrolijk beest die graag aan het werk gaat.
Raineri schreef:c_alsemgeest schreef:Maar dat maakte mijn zoektocht naar een opvolger ook lastig. Want je zoekt geen vervanging, maar je gaat altijd een beetje vergelijken met wat je wil voelen.
Heb nu echt weer een fantastisch paard. Het is geen Jam. Maar ook gewoon weer een heerlijk vrolijk beest die graag aan het werk gaat.
Ontzettend verdrietig. Dat gun je echt niemand..hopelijk loop je ooit nog iets tegen het lijf waar je weer zo’n klik mee hebt.
Dit zette mij wel aan het denken en maakt me ook wat huiverig. Je ziet veel bij bezichtigen en met goed observeren kun je al een boel zeggen over het karakter. Maar alles moet meten aan die ene topper die je had en natuurlijk is niets hetzelfde. Mijn angst is ook wel dat ik nog altijd mijn huidige paard zal missen (die ook geen lang leven meer zal hebben) en uiteindelijk plezier zal gaan verliezen.
Ik denk dat ik nog wel minimaal twee jaar in dit topic zal ronddwalen. Sowieso wil ik geen 2 paarden. En ik zoek een speld in een hooiberg. Misschien zou het beter zijn als ik me ga focussen op een heel ander soort paard.
Sky_As schreef:Gewoon je oorspronkelijke bod neer leggen met eventueel kleine uitleg met het risico wat je loopt en wat er nog gedaan moet worden volgens jou aan da en tandarts etc.
Daarbij wel een einddatum aan je bod hangen (bijv. bod blijft 7/14 dagen staan). Niet dat ze nog een half jaar lopen te leuren en dan ineens wel akkoord gaan.
goldenarrow schreef:Ollie is vanmiddag gearriveerdHij ging gelijk rustig staan eten. Vanavond heb ik hem vast kennis
laten maken met ons jaarling hengstje. Ze zijn allebei wel onderdanig en dus ook allebei wel onder de indruk (zelfs al is Ollie 3x zo groot als het jaarlingetje
). Maar net stonden ze al meer bij elkaar in de buurt, dus dat komt wel goed. Morgen maar eens aan de longe pakken en vrijdag er een keertje op.
[ [url=m/UD8Ah3.jpg]Afbeelding[/url] ]
ZE is hier ook een no go. Dat zou ik aan de kust nog wel aandurven, maar hier echt niet.
IcePrincess schreef:ZE is voor mij ook een nee, op zich zou lichte ZE nog best te doen zijn hier maar vind dat ook teveel gehannes met dekens.
IR, hoefbevangenheid of gevoeligheid daarvoor ga ik ook niet opzoeken, al genoeg ellende mee gehad en dat is ook niet altijd alleen rekening houden met suikers.
Bokhoef of iets wat er ook maar enigszins op lijkt valt voor mij ook meteen af, zo ontzettend veel ellende mee gehad, daar wil ik geen enkel risico mee nemen ook al zal het in de meeste gevallen gewoon goed gaan.
Vandaag wel weer bij de 15 jarige geweest. Liep op andere ondergrond een stuk beter, minder hupsje en nu duidelijk door balans en idd meer vanuit voor, linksvoor vast in de schouder/nek, verder voelde alles goed. Tanden nog goed bekeken, viel eigenlijk mee met wat ik me herinnerde gezien te hebben, moet wel nodig naar de tandarts maar zag er verder goed uit.
Rede van stilstaan als verkoopsmoesje geloof ik bij deze ook niet, heb meer achtergrondinfo die wel klopt maar dat is niet aan mij om op internet te gooien.
Al met al wel met positief gevoel naar huis. Alleen denk ik niet dat we het over een prijs eens zullen worden.
Moet ook wel zeggen dat ik daar de fout in ben gegaan en de vraagprijs verkeerd had gelezen, waar een 7 stond las ik een 1, dat vond ik al teveel en van tevoren ook aangegeven dat de vraagprijs te hoog voor me was en daar viel over te praten, maar dat wat ik in mijn hoofd had was dus al 600 minder dan wat ze daadwerkelijk vroegen kwam ik later achter, lekker knullig weer. Vandaar ook mijn vraag hier wat een degelijke prijs zou zijn, op zich klinkt het niet als enorme prijsverschillen voor een paard maar in dit lage segment natuurlijk wel.
Hun lagere aanbod is nu dus het bedrag wat ik in eerste instantie al teveel vond dus vermoed dat een tegenbod weinig zin heeft, ben wel geneigd om hoger te bieden dan ik in mijn hoofd had omdat het een leuk dier is en wat minder lijkt te mankeren dan eerst gedacht maar moet ook wel realistisch blijven. Ik had een bedrag in gedachten plus de kosten van wat er de tijd erna geïnvesteerd moet worden en daar gaat dit overheen en dan heb ik 15/16 jarige met flinke bemerking op het achterbeen en geen zekerheid of die schouder niet iets ergers is dan alleen vast zitten. Dat pusht wel erg tegen alle grenzen aan die ik heb gesteld.
Romy1234 schreef:goldenarrow schreef:Ollie is vanmiddag gearriveerdHij ging gelijk rustig staan eten. Vanavond heb ik hem vast kennis
laten maken met ons jaarling hengstje. Ze zijn allebei wel onderdanig en dus ook allebei wel onder de indruk (zelfs al is Ollie 3x zo groot als het jaarlingetje
). Maar net stonden ze al meer bij elkaar in de buurt, dus dat komt wel goed. Morgen maar eens aan de longe pakken en vrijdag er een keertje op.
[ [url=m/UD8Ah3.jpg]Afbeelding[/url] ]
ZE is hier ook een no go. Dat zou ik aan de kust nog wel aandurven, maar hier echt niet.
Gefeliciteerd
Hopelijk veel plezier met elkaar
Maar is zijn neus nou zo gek of is de foto van een net verkeerde hoek genomen?
Vanes_6 schreef:Nou helaas helaas, we vissen weer eens achter het net. Hadden voor morgen een afspraak staan om een 15 jarige te bekijken, verkoopster kwam zelf met deze datum, en ik belde om te vragen of we morgen wat eerder konden komen omdat het zo warm gaat worden. Eerst hele ochtend en middag geen reactie… en nu stuurt ze dat ie verkocht is…
Baal baal… we gaan weer verder dus met onze zoektocht…
Change3x schreef:Wat jammer Vanes maar dat kan natuurlijk gebeuren, je zult niet de enige zijn die zo’n paard bezichtigd… Als ik een paard verkoop plan ik ook zelf data in zodat het paard niet teveel achter elkaar te lijden heeft.
Goldenarrow, wat is die knap
_coquette_ schreef:Hier helaas ook weer koos paardloos. Maar denk dat ik het komende jaar nog wel kan gaan sparen![]()
Ik heb vorig jaar in juli mijn 3 jarige opvolger gekocht voor mijn vorige paard wat zijn bovenbeen had gebroken in de paddock. Helaas was ons geen lange toekomst gegund. Paard was compleet röntgen goedgekeurd maar bleek na het zadelmak maken toch een halsafwijking te hebben welke enkel in bepaalde houdingen te zien was. Wel dusdanig dat ik haar heb laten gaan om haar erger leed te besparen
MyWishMax schreef:Sterkte coquette!
Vanes, gewoon volgende keer niet vragen wanneer het hun uitkomt maar assertiever zijn. Als je op maandag belt, komt het vanavond of dinsdag avond uit? Zijn er al andere kijkers?
Het kan ook best dat zondag het beste uitkwam maar een ander wat meer aandrong haha.