MO_horse schreef:Hallo paardenliefhebbers, ook ik ben zoekende en ervaar hoe moeilijk de markt op het moment is. Mijn laatste ervaring was dubbel vervelend en stressvol omdat ik, met andere kopers die het paard ongekeurd voor de vraagprijs meteen mee wilde nemen, volledig afhankelijk was van de kans die de verkoopster me al dan niet wilde geven. Gelukkig zag ze ook de enorme klik tussen het paard en mij en mocht ik een 2e keer komen kijken, dit keer met een paar ‘deskundigen’, dat ben ik zelf namelijk niet. Iedereen even positief, toen moeten soebatten om tijd voor een keuring. Een da gevonden die dat 2 dagen later kon komen doen en weer in spanning gezeten of de verkoopster niet zou zwichten voor de andere gegadigden. Dat deed ze niet en ‘s maandags werd gekeurd, wat nog slechts een formaliteit werd geacht. Niet dus. Deze ongelofelijk brave, leuke en mooie 5-jarige ‘zakte’ voor de buigproef op 3 benen. En niet maar een beetje positief, maar zeer positief.... Op de rontgenfoto’s was niets te zien, dus zou het volgens de da wrs. een weke delen probleem zijn en kreeg ik zo goed als negatief advies (ze doen natuurlijk geen aankoopadvies, maar de da zei ondermeer dat als het ‘gebruiksdoel’ de sport zou zijn, het hier al ophield.... Iedereen en hun schoonmoeders om advies gevraagd en ook hier op bokt natuurlijk gezocht naar het belang van de buigproef. Eigenlijk unaniem ‘niet doen’. Wat een stress, wat een teleurstelling...ik denk nog elke dag aan het paard en vraag me natuurlijk regelmatig af, ‘had ik niet toch’.....
Ik herken ook het verhaal van paarden die voor de sport zijn afgekeurd (spronggewricht, peesblessure), maar volgens de da van de verkopende partij bij recreatief gebruik geen centje pijn zouden hebben. Daar viel ik eerder ook nog wel eens voor; onze honden en katten zijn veelal ook ‘kneusjes’, maar bij de aanschaf van een paard wil ik het verstand toch boven het gevoel laten gaan....
Elin_ schreef:Pb gestuurd. Benieuwd of het dezelfde 5 jarige is. Gezien ie nu als goedgekeurd op fb staat
Hoe staat dat daar Elin? Dat hij RX is goedgekeurd?