Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DuoPenotti schreef:Bah wat eng
Vorige week al een kinderboerderij overdag.
Nu deze ook weer.
"s nachts opsluiten heeft zo ook geen zin als die beesten gewoon overdag komen
Popstra schreef:Die wolf maakt geen schijn van kans bij die grote paarden. Hij is ook als een haas ervandoor.
Het enige nadeel is die paarden zich kunnen verwonden aan het draad maar die wolf schoppen ze zo het licht uit zn ogen als het moet.
Kuggur schreef:Popstra schreef:Die wolf maakt geen schijn van kans bij die grote paarden. Hij is ook als een haas ervandoor.
Het enige nadeel is die paarden zich kunnen verwonden aan het draad maar die wolf schoppen ze zo het licht uit zn ogen als het moet.
Ik heb hier op bokt eens een filmpje gelinkt uit een documentaire in de VS waarin één wolf een bizon doodt. Géén verassingsaanval, geen roedel; een minutenlang gevecht waarbij de wolf een keer een aardige vlucht maakte na op de horens genomen te zijn. Knipperde niet met de ogen en stortte zich weer op haar prooi. De bizon eindigde morsdood.
Veel geluk gewenst met je "grote" paarden.
tienus63 schreef:Het Wolvenmeldpunt Drenthe roept op aan de mensen die wolfwerende rasters plaats, deze te laten controleren door de de heer Mekel.
Als deze man na een aanval de afrastering controleert dan is de uitkomst meestal niet in het voordeel van de dierhouder.
Telefoonnummer van de controleur is bij het Wolvenmeldpunt op te vragen.
Ik denk dat dit eigenlijk voor heel Nederland geldt, waar een regeling voor schade veroorzaakt door de wolf wordt gehanteerd.
joyce83 schreef:Even een andere vraag maar wel mbt tot de wolf.
Manlief heeft bedacht dat hij graag naar de Veluwe op vakantie wil..... Nu heb ik het er eigenlijk niet zo op ivm de wolven. Is mijn angst daarvoor reëel? We hebben twee honden die mee gaan maar wil dus graag ergens gaan waar de kans het kleinste is om ze tegen te komen. Maar hoe kom ik erachter waar op de Veluwe ze het minst zijn?
DuoPenotti schreef:Maar dan moet een hekwerk dat elke week verplaatst moet worden ook elke keer dezelfde dag gekeurd worden door deze meneer?
Goeie mop, ja laat maar gebeuren. Gaat nooit gebeuren.
joyce83 schreef:Even een andere vraag maar wel mbt tot de wolf.
Manlief heeft bedacht dat hij graag naar de Veluwe op vakantie wil..... Nu heb ik het er eigenlijk niet zo op ivm de wolven. Is mijn angst daarvoor reëel? We hebben twee honden die mee gaan maar wil dus graag ergens gaan waar de kans het kleinste is om ze tegen te komen. Maar hoe kom ik erachter waar op de Veluwe ze het minst zijn?

)