[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:39

loveruby slecht advies :o misschien beter de advertenties en eisen lezen voordat je hier wat neerzet

Die 1e valt sowieso al in de hoge prijsklasse en vraagt een consequente, maar eerlijke ruiter. (Paard is nog jong, dus lijkt mij niet geschikt voor iemand met 9 jaar manegeervaring)

De 2e is echt een springpaard, ze vraagt naar een met dressuuraanleg :)

loveruby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:46

listiglistje schreef:
loveruby slecht advies :o misschien beter de advertenties en eisen lezen voordat je hier wat neerzet

Die 1e valt sowieso al in de hoge prijsklasse en vraagt een consequente, maar eerlijke ruiter. (Paard is nog jong, dus lijkt mij niet geschikt voor iemand met 9 jaar manegeervaring)

De 2e is echt een springpaard, ze vraagt naar een met dressuuraanleg :)

Oh sorry over die eerste had ik overheen gelezen. Staat allround bij de 2e volgensmij. Het paard is verder in de dressuur dan bij het springen. Verder weet ik niet veel over afstammingen, dus hij zou inderdaad springaanleg kunnen hebben. Maar dat kon ik zo 1,2,3 niet uit die advertentie halen. De ervaring stond er niet bij dus daar had ik niet naar gekeken.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:03

ik bedoel springpaard qua bouw, paardje loopt echt de grond in, zo een blijft door zijn bouw op de voorhand kachelen....

staat ook bij dat hij niet makkelijk te rijden is en een ervaren consequente ruiter nodig heeft!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:11

Mocht iemand trouwens voor mij nog evt geschikte paarden weten, laat het gerust weten :j (De meeste van SH en MP heb ik al wel gezien, van de laatste tijd.) Goede dressuurstallen/handelsstallen mogen ook aangedragen worden.

Merrie, vanaf 1.55m tot max 1.70m, vanaf 4 jaar minimaal L dress. (Hoewel een brave 3 jarige die al stabiel is onder het zadel ook aangedragen mag worden.) Voorkeur voor zwarte paarden.
Goed front en berg op en extra bewegen, maar niet te grof of teveel body. (Ik val vnl op paarden met fijne hoofdjes)
Qua budget heb ik genoeg spelingsruimte, maar wil niet meer dan nodig is uitgeven natuurlijk.

different1

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:25

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:12

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met Virtual Zone Horses?
Ik ben op zoek naar een ECHT goed springpaard, uit een goede/bewezen moederlijn, moest dus ook een merrie zijn, tussen 2 en 9, wil ook best wat uitgeven alleen liefst geen fortuinen.. VZH heeft zo'n merrie staan maar die is 3 en nog niet zadelmak en vp is 10 000 euro.. Dat vind ik toch wat te veel en vroeg me af hoe hun stonden tegenover onderhandelen? :)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:13

Ze reageren alvast niet op mail wat ik erg jammer vind ... :(

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:14

Onze ervaring is dat onderhandelen mogelijk is, maar niet in grote aantallen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:18

Belsje schreef:
Ze reageren alvast niet op mail wat ik erg jammer vind ... :(

Een beller is sneller!!!
als je de hele dag paarden rijdt, stal te runnen hebt, s'avonds les geeft en ook nog een privé/sociaal leven hebt, zit je denk ik niet vaak achter de computer ;)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:18

dank voor de felicitaties!

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:21

Proficiat Laura!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:23

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:25

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:29

Ook ik ben op zoek naar een leuk paardje. Het gaat me vooral om het recreatief rijden. Een keer een sprongetje maken, bosritjes en wat bakwerk. Niet ouder dan 12 jaar. Mag best wat pit in zitten. Wat ik het belangrijkste vind is de stokmaat, gezien mijn lengte :(:) Zo rond de 1.60 m wil ik nog wel gaan, maar groter niet.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:30

Hoe groot of hoe klein ben je dan Liek :)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:33

listiglistje schreef:

Ben zelf 1.60 m. Rij nu op een paard van 1.80m en merk dat ik dan zelf minder prettig rij. Voor mijn gevoel zou een pony dus beter passen bij mijn eisen lijstje. Haflinger of fjord zou ik ook prima vinden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:43

Dan moet er toch genoeg te koop staan Liek, leuke Haf, fjord of e-pony te klein gebleven paard :) Ik zie zo al genoeg op MP!

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:44

Ik ben ook opzoek, ben wel van België maar vind hier niets leuk.. Dus eens over de grens kijken :)
Ben opzoek naar 4 à 10 jarig paard, geen wit of grijs, basis dressuur en springen, 1m65 -1m75, ruin of merrie, voorwaarts, mag wat karakter hebben, 80% bomproof, knuffelaar, budget +/- 3000 euro

Ikzelf rij sinds 2008 waarvan altijd actievere/jongere paarden. Sinds 1jaar privé lessen met verzorgpaard (EV 10jaar). Toch opzoek naar iets rustigere/ervaren paarden, maar af en toe een bokje of tegensprutelen mag best. Ben 1m65, normaal gewicht, neem wekelijks privé les, zou dagelijks rijden (piste,wandelen,longeren, paddock etc), kom 2x per dag op stal dus zal zeker veel aandacht en liefde krijgen. Goed huisje verzekerd!!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:48

listiglistje schreef:
Dan moet er toch genoeg te koop staan Liek, leuke Haf, fjord of e-pony te klein gebleven paard :) Ik zie zo al genoeg op MP!

Klopt, heb alleen geen idee waar ik moet beginnen. Misschien dat er hier tips zijn.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:50

L_iek schreef:
listiglistje schreef:

Ben zelf 1.60 m. Rij nu op een paard van 1.80m en merk dat ik dan zelf minder prettig rij. Voor mijn gevoel zou een pony dus beter passen bij mijn eisen lijstje. Haflinger of fjord zou ik ook prima vinden.

Nog een lots genootje dat zo klein is :+

Ik blijf waarschijnlijk gewoon in de pony's hangen :')

Gisteren leuke hengst gezien op HK was niet door naar de 2de, maakte me niks uit vond hem gaaf.. Bleek ie te koop later zag ik dat dus bel er achteraan en dacht zal waarschijnlijk te duur zijn.. Nou dat was een klein beetje HEEL VEEL te duur.. Kom op zeg 75.000 euro voor een 2 jarige hengst van 1.63 8)7

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:51

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:56

Ashleytjuhh schreef:
A_nouk schreef:
:D gelukkig is het weer goed gebleven !

Justus is zojuist helemaal goedgekeurd en we zijn onderweg naar Brabant !

Gefeliciteerd dan kom ik hem stelen }:) staat dan toch dichtbij haha :=

Nee je mag hem niet kome stelen , hij is van mij }:) O:) *\%/*

Vandaag is hij al opgenomen in de kudde met ruinen wat echt super ging!
De draak liet vandaag al wel merken dat hij de weide toch wel errrrrg lekker vind, reeg hem er met een mogelijkheid uit :')

Blub wat jammer zeg ! Hopelijk vind je toch nog snel en geschikt paard..
Weet nog wel een grote ruin van Uphill te staan, gaf mij een ontzettend vertrouwd gevoel, reed een ander paard van de eigenaar, hij is nog wel groen wordt nu wel al enkele weken actiever gereden door een amazone.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:03

Nicole: dat is belachelijk veel geld voor een paard dat niet eens door is naar de volgende bezichtigingsronde..

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:04

Waarschijnelijk is die over een paar maanden een stuk goedkoper, de eigenaar hoopt nu gewoon een gek te vinden die het ervoor heeft na de hk.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:06

Cowgirltjuh schreef:
Nicole: dat is belachelijk veel geld voor een paard dat niet eens door is naar de volgende bezichtigingsronde..

Ik schrok me ook helemaal de pest pleuris.. Ik dacht WATTT.... voor die 75.000 euro weet ik wel beter te besteden dan heb ik paar goede op stal staan..

Fusion is het.. Vond hem ineens een stuk minder leuk voor dat geld
http://www.kwpn.tv/salesroom/dressuurhe ... =1#s1media

Maar die man vertelde wel eerlijk hij zegt hij hoeft niet weg, maar als er mensen voor komen dan is dit de prijs..