IcePrincess schreef:Ik kom me ook melden, vind het wel fijn om hier ervaringen en meningen mee te lezen!
Zelf op zoek naar een super lowbudget projectpaardje, geen sportpaard type. 2 tot 15 jaar. Voorkeur voor ruin, liefst stevige grote D of een e-maatje.
Afgelopen week wezen kijken bij een pony die wel alle uiterste van mijn lijstje tikt, maar karakter vond ik erg leuk en voelde heel vertouwd ondanks zijn onvertrouwen in vreemde mensen.
Nu twijfel ik alleen wat een eerlijke prijs zal zijn voor zo'n pony want dat vind ik nog wel lastig nu ik hem leuker blijk te vinden dan verwacht;
Spaanse vanalles mix, 1.57m, ruin, 15, niets spectaculair om te zien, beetje uit verhouding voor hoe ik ze liever gebouwd zie, flinke schiefel buiten achterbeen, verder mooie droge benen, wat littekens hier en daar maar voelen soepel. Rug voelde ook prima, reageerde nergens pijnlijk maar mist vooral veel spier, rijden is voorlopig niet aan de orde, staat ook al ruime tijd stil. Zit verder super in zijn vel, niet te dik, niet te dun, goede hoeven.
Leek alleen niet helemaal zuiver dus ga nog een keer terug, bak was erg zwaar en kan gewoon gebrek aan kracht en balans zijn dus dat wil ik nog even beter bekijken, als het een dieper liggend probleem lijkt te zijn laat ik hem sowieso staan. Hij vond die eerste ontmoeting mentaal al erg zwaar dus wilde hem niet direct teveel doorvragen.
Verder ook typisch import geval, heel veel verhandeld geweest voor hij bij deze lieve mensen kwam waar hij het op zich prima heeft.
Paspoort klopt wel maar is nog niet in nederland geregistreerd (wisten niet dat dat moest). Basisenting moet opnieuw.
Enorm veel tandsteen op zijn hengstentanden en haken aan de snijtanden dus tandarts staat ook ergens bovenaan de lijst van wat moet gebeuren.
Maar ik vind het nu dus lastig gevoel opzij te zetten om een eerlijk bod te doen (mits de onzuiverheid oplosbaar lijkt natuurlijk). De markt is momenteel zo uiteenlopend qua prijzen.
Registreren kan ook via de KNHS, kost uit mijn hoofd €25. Tenminste als je bedoeld dat het paard geregistreerd wordt in NL. Ik heb het in maart gedaan, de staleigenaar kon 'm namelijk niet aanmelden.