Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 10:29

Andreline wellicht?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 11:00

Adrenaline door de boosheid denk ik. Dan kan een mens altijd meer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-24 13:55

Yavanna schreef:
Kijk eens, ik ben wel heeeeel lief, je bent toch niet boos op me he.. Kijk eens, ik kan dit doen.
Echt dat hoofd. Het is echt een portret.
Maar hoe krijg je dat voor elkaar om 14 kg hooinet naar haar toe te gooien, dat lukt mij echt niet. :') _/-\o_

Wedden van wel als er twee achterhoeven aan komen en je geen andere optie hebt. :+ _O- Kon niet echt ergens naar toe gezien omhoog (over de poort) te veel risico was en onder de poort geen optie. :))
Moet eerlijk zeggen dat boosheid niet het eerste was dat ik voelde. := Als ze geraakt had had ik hopelijk mijn man nog kunnen sturen om me op te komen helpen. :=

14kg hooi is niet voldoende als demper voor een pissige Rêve maar als ze iets naar haar toe gegooid krijgt is ze altijd even afgeleid door het projectiel. _O- die twee seconden heb ik gebruikt om weer achter de poort te komen en te wachten tot ik haar vast kon pakken voor ik weer binnen ging. :=

Vanmorgen stond ze als een engeltje te wachten tot ik haar aan haar halster naar buiten pakte. Daarna schopte ze wel al piepend naar Paloma… := ofwel is ze jaloers ofwel heeft ze energie te veel. :=

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 15:22

Ja misschien dan wel, maar je weegt een kleine 20 kg minder dan ik en dan vind ik het echt knap. Heb vaak moeite om een kg of 10 te tillen.
Zou het jaloezie kunnen zijn. Ze heeft wel veel karakter, die Rêve van je… :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-24 16:03

Yavanna schreef:
Ja misschien dan wel, maar je weegt een kleine 20 kg minder dan ik en dan vind ik het echt knap. Heb vaak moeite om een kg of 10 te tillen.
Zou het jaloezie kunnen zijn. Ze heeft wel veel karakter, die Rêve van je… :)

:D ik train sowieso meer dan gemiddeld. Alsin: functionele krachttraining. Niet om bodybuilder te worden maar om in het dagelijkse leven kracht te hebben. Vanaf 20kg begint het me moeite te kosten als het lomp gewicht is. Alles daar onder ben ik vrij makkelijk mee zeker als het maar 1 keer moet. :+
Ik train met 15-25kg voor de meeste oefeningen. :o buikspieren meer omdat het anders te lang duurt voor ik verzuring krijg. :+ alleen schuine buikspieren lichter omdat ik die niet mag over belasten met mijn heupen. Ik ben klein en compact en heb daardoor minder moeite om mijn lichaam volledig te gebruiken bij zulke dingen. Zo legde mijn turn-trainer het iig ooit uit toen ik nog veel jonger was. Korte spieren zijn makkelijker sterk te maken dan lange. Daarom zijn turners veelal ook compact in de regel. Zeker explosieve bewegingen kosten mij veel minder moeite dan iemand die groter is.

Het vallen van de bladeren kan ook zoals we er hier dan zeggen. Als de echte omslag kwa weer aan komt zijn de paarden vaak ook wat heftiger.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 23:36

Oef, heb je weer even geluk gehad dus. Meeste ongelukken gebeuren bij de low risico handelingen (voeren, binnen en buiten zetten. Opstijgen of afstijgen)

Nog es de pelham: zeker geen gebroken mondstuk nemen… spanjaarden worden altijd ongebroken gereden. Gebroken maakt een notenkrakerseffect en dat in combi met hefboom zal ervoor zorgen dat die punt gemeen in haar gehemelte prikt. Ik gok dat ze op het gebroken mondstuk zo reageert en ze van een gebroken pelham helemaal over de flos zal gaan.
Dus ik zou echt wel kijken voor eentje die ongebroken is…

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-24 23:44

Idd. Daarnet was een ‘Terror begin nie eh!’ Genoeg. _O- ze besloot geïrriteerd te wachten op me maar ze gedroeg zich. _O- kinnetje koppig naar voren maar ze gedroeg zich.
Ik ben normaal echt niet iemand die ‘laks’ is. Ontspannen ja maar ik heb altijd de situatie in de gate… maar de laatste weken…. :\ Ik ga dinsdag aan de neuroloog vragen of er een test is die gedaan kan worden… ben ook nog steeds veel sneller overprikkeld.

Heb een training met Joy via de pivo maar hij is nog aan het uploaden. :)) begin is wel erg charmant, was aant klooien met mijn beugels. Manlief zei pas nadat ik met mn kont vol voor de camera gestaan had dat ie al aan het filmen was. _O-
Maar je ziet wel mooi hoe chill Joy is terwijl het alweer even geleden is dat ik er weer op gezeten heb.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-11-24 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 23:45

Komt mag je gerust veranderen in kontje of in dialect "kuntje". Is vast heel Charm, hahahaha.
Gelukkig dat eêve zich gedroeg.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 00:00

We zitten op 93%! :+
Ja oké kontje misschien maar toch… vijf minuten eerder wat zeggen was ook mooi geweest :)) dan had ik Joy even een kwartslag gedraaid. _O-

Ging vandaag de aanhangwagen terug brengen naar mijn moeder. Is een aanhangwagen met hele korte distel dus dat ding achteruit rijden is een klucht. Maar het ging eigenlijk heel mooi soepel, in het donker! Mooi in het midden ook. Dus ik heel trots op mezelf. :j

Zat ik op de oprit van de buren…. %) -O- |o
Mijn stiefvader had wel genoeg compassie om me niet uit te lachen toen ik m er weer uit reed om op de juiste oprit in te stoten, _O-

Mijn ouders hebben ‘twee’ opritten. Eentje is recent bij gemaakt zeg maar. (Open bebouwing) en de nieuwe’ ben ik niet gewoon om te gebruiken. Dus ik parkeerde uit gewoonte met de schutting links van me… maar bij oprit twee moet de schutting rechts staan. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 00:35

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 06:23

Lekker ding. Heerlijk om te rijden. Hijmag even op je wachten voor de veiligheid na het opstappen maar dat is jeugdig enthousiasme. Komt goed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:38

Haha met dat dames-bipsje vol in die camera ja :))

Julie zijn echt een mooie combinatie, ik ben benieuwd of je binnenkort een keer met hem kan gaan lessen :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 11:38

Wat is het toch een fijn dier, die Joy.

Kathleen, jouw topic begint mijn leven te overheersen. _O- Ik werd vannacht wakker en wist nog dat ik droomde dat ik foto’s kwam maken van jou op wedstrijd, en je ging Joy, Rêve én Paloma rijden. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 12:43

pien_2010 schreef:
Lekker ding. Heerlijk om te rijden. Hijmag even op je wachten voor de veiligheid na het opstappen maar dat is jeugdig enthousiasme. Komt goed.

Ik denk eigenlijk dat ik hem wat snel de hulp geef maar ben niet zeker. :=

pmarena schreef:
Haha met dat dames-bipsje vol in die camera ja :))

Julie zijn echt een mooie combinatie, ik ben benieuwd of je binnenkort een keer met hem kan gaan lessen :)

_O- Mijn beugels waren ongelijk. _O- en toen ik ze versteld had twijfelde ik nog. _O-

In de kerstvakantie van mijn man hoop ik hem nog eens mee te nemen. :j

jokari schreef:
Wat is het toch een fijn dier, die Joy.

Kathleen, jouw topic begint mijn leven te overheersen. _O- Ik werd vannacht wakker en wist nog dat ik droomde dat ik foto’s kwam maken van jou op wedstrijd, en je ging Joy, Rêve én Paloma rijden. :=

_O- waren de foto’s wel gelukt? :)) :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 19:27

We hebben een winnaar… met als enige nadeel dat ik 100% zeker ben dat ze puur op stang gereden is… en op 1 hand. :+
Nu ken ik zelf niet de eenhandige hulpen volledig maar die wat ik ken reageerde ze op als een collie op een fluitje. Paloma kan heul kort draaien. :j
Als ze niet voor stierenvechten gebruikt is dan voor koeiendrijven maar het kan niet anders dan dat ze voor drijverswerk af gericht is of iig deels.

Joy heeft vandaag dan weer mogen trainen met twee merries langs de bak. :+ ze zijn niet bevrucht dus das ook goed gegaan. :+
(Ben bezig met de filmpjes)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:49

Wouw wat apart. Dus je kunt koeien of schapen gaan opdrijven. Grappig. En fijn dat de sleutel gevonden is!

Brave Joy. Hopelijk blijft hij zich zo gedragen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 19:53

Het zou me totaal niks verbazen als ze compleet in werkmodus gaat als ze een kudde ziet.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 20:00

Er is maar 1 optie voor Lauren, dan. :D Working equitation it is. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 21:18

Ze zou er met wat training wel geschikt voor zijn denk ik want voor obstakels deinst ze totaal niet terug.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 23:36

Joy en de merries is al geüpload. :+
Eerst aan de longe omdat hij welliswaar heel braaf is (3e oor scheren vond ie geen probleem terwijl hij nog nooit een scheermachine gezien of gehoord heeft.) maar het blijft wel een jonge hengst die bepaalde dingen gewoon moet leren zoals hoe om gaan met merries in de buurt. :+
We hebben ook los gereden maar manlief had niet op filmen geduwd dus ik heb alleen 12 minuten stap en waarschijnlijk een hoop lege piste van toen ie ontdekte dat ie niet aan het filmen was en toen wél op opnemen geduwd heeft… toen Joy naar de weide ging heb ik m maar af gezet. _O-
Heb ze in de foute volgorde geüpload. Zie je ook aan zijn manier van doen. Linksom zat ik er net op.

Hierna dus nog even los gereden met hem en eigenlijk reageerde hij zelfs niet meer echt hierna. :+

Manlief riep na een paar keer passeren ‘ziet dat Rêve u er niet van af trekt.’

Rêve heeft echt een klein issue met jaloezie en ‘Rêve dit is uwe zoon!’ Hielp niet. :+

Edit; oh kan m draaien op mijn telefoon. _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 01:15

Dat doet hij inderdaad heel goed. Hij weet heel goed dat het dames zij maar blijft supergoed . Het helpt hem ook dat je zelf totaal geen aandacht geeft aan zijn gedrag van "hei dat zijn dames". En terecht hij houdt zich goed in..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 09:28

Zolang hij op mijn hulpen blijft mag hij brullen als ie zijn moeder wil inhalen kwa gebrul en gepiep kan ie nog wel even zn best doen. :=. Als hij mijn hulpen negeert krijgt ie op een van de filmpjes wel een tik. Kwestie van niet met shot en al over de poort te klimmen. :=

Toen hij door had dat hij beloont werd als hij braaf door liep werd hij ook stiller. Eenmaal los heeft ie niet meer gereageerd eigenlijk. :+: we gaan het wel wat blijven oefenen dat ie op wedstrijd weet hoe zich te gedragen. Onder het zadel was het nieuw. Aan de hand negeert hij ze eigenlijk al als ik een keer ‘eh-eh!’ Zeg. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 21:26

En dan eindelijk Paloma. Je ziet ons verschillende keren dingen aanpassen en proberen. Omdat ik nog steeds niet los mocht van mijn man ( >;) ) was ik onder het rijden een beetje aan het kijken waar haar ‘drempel’ lag en hoe snel ze terug kwam. Ik heb eigenlijk de gehele tijd amper contact gehad. Ze reageert op de paar dingen die ik ken van 1 hands western rijden maar mijn kennis daarvan is beperkt. Wat ze niet mag is er uit peren. Op die momenten neem ik wel contact en meteen los zodra ze reageert (eigenlijk al vlak er voor. Ik vraag liever een 2e keer dan blijven hangen)

Aan de longe voel ik tot mijn ergernis ‘storing’ waardoor ik eigenlijk haar in het beste geval recht kreeg. Zelfs met de longe aan het touwhalster voel je dat ze ook met die longe bezig is.

De 1e galop was niet de bedoeling. :+ die daarna wel en daar heb ik mijn bokriem vast zodat ik stil kan zitten en rustig kan testen welke hulp ze kent maar ze is puur op stang ‘op haar kont’ gezet zo ver ik voel en dat wilde ik niet. Wel toont ze al een drietakt ipv een viertakt. Zij het nipt maar daar voel je ook de ze gewoon kracht en balans mist.

Maar dus inclusief alle ‘oeps dat werkt niet.’ Momenten.

Paloma is van zichzelf heet en gespannen dus ik probeer eigenlijk aanspanning te krijgen waar ze niet uit weg vlucht en dan geef ik meteen teugel… Maar je merkt dat ze ‘gewend’ is van met die nek er op te lopen zeg maar. Zodra ze wil zakken schrikt ze na twee passen. :=
De kinketting hing overigens los. Maar ze pakte dit bit wel zelf. Waar we met de andere trens toch altijd even moesten vechten… dus het is overduidelijk dat iets in deze aard is wat ze kent. Ik vrees zelfs nog iets scherper.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 00:00

We hebben een kleine zondvloed gehad gevolgd door jou (alsin 4 graden over dag en sneeuw. :x ) dus dan ren ik trouw naar koning Sam om zijn dikker deken op te leggen… Hebben jullie ooit een paard een rilling weten hebben omdat het deken koud voelde? :+

Sorry Sammie… in mijn auto had het omgevingstemperatuur aangenomen. :(:)

De dames hebben ook elk een dikker deken. :(:)

De baby’s houden zich warm met vreten, samen tegen elkaar in de schuilstal staan en spelen :j
Ze hebben wel hun stro weer op gevreten… :roll:

Ik ben gisteren bij de neuroloog geweest en mijn vraag of ze op zo’n eeg stress kunnen zien is beantwoord. :+
De epilepsie is nog steeds stabiel (dus die momenten dat het voelt alsof ik een aanval ga krijgen zijn dan wsl toch stress gerelateerd) want ze vroeg wel of ik af gevallen was (ik ben ingevallen in mijn gezicht kennelijk en op de EEG was te zien dat mijn activiteit in ‘rust’ erg hoog was wat wijst op stress. )

Ze denkt dat mijn snel overprikkeld zijn en de kleine black outs dus ook daar vandaan komen. Alle kleine momenten die mis lopen zijn terug te linken naar mijn werkgeheugen dat zeg maar overwerkt is en dus dingen niet verwerkt of niet terug op haalt uit mijn geheugen.

Ze legde ook wel nog eens uit dat een van de belangrijkste redenen dat ik niet meer mag werken is dat de schade in mijn hersenen aanzienlijk is en dat mijn werkgeheugen dus sowieso al met minder moet werken… met ouder worden neemt de capaciteit van het werkgeheugen af en icm de schade in mijn hersenen zou ik mezelf met blijven werken gewoon stuk maken mentaal…

Wat wel hard is om te horen omdat ik nu dus ook last heb van die symptomen.. :\
Ik weet niet eens wat ik nog kan doen om mijn hoofd rust te geven eerlijk gezegd.

Merkte dinsdag wel dat én om 8 uur ‘al’ op staan, dokter, veulens, merries en daarna naar mijn vader echt wel te veel was. De pijn ‘s avonds was echt de pijn van een lichaam dat gewoon ‘moe’ was mentaal en fysiek. Vandaag dus uit geslapen en heel rustig aan gedaan waardoor de pijn nu terug mee valt.

Had ik verteld dat ik het onderzoek waar ik bang voor was gepland heb? Wel met Xanax om in te nemen… :o ik probeer er zo min mogelijk aan te denken. Neurologe stelde me wel gerust dat de dokter gekozen heeft voor diprivan wat blijkbaar een diepere sedatie geeft en meer controle dus ze zei dat ik er echt niks van zou mogen merken… mijn ratio denkt ‘oef’ mijn lizardbrain zegt ‘eerst zien dan geloven’ en ik huil nog steeds als ik er te lang over nadenk. :o manlief heeft wel toestemming gekregen om mee te gaan naar het onderzoek omdat ik niet zelf naar huis mag rijden er na en het toch een diepere sedatie is met anesthesist enz…

Met mijn man bij me en een Xanax hoop ik dat ik niet dusdanig panikeer dat ik het ziekenhuis weer uit ren… :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 07:20

:(:)

Hou je vast aan dat je zèlf de keuze hebt gemaakt om dit onderzoek te willen.
Dat het wèl willen nu dus blijkbaar groter is (voordelen heeft) dan het niet willen.
Dat je gewoon wèl weg kan rennen als je het niet meer wilt :j (dat idee kan rust geven, dat het echt je vrije keuze is en je er wel degelijk zelf voor kiest)

Balen van de stress en het met je neus op de feiten gedrukt worden :(:)
Maar dan wel weer fijn dat je 1 en ander wel kan verbeteren nog door wat minder hooi op je vork (bijna letterlijk :P ) te nemen.

Achgos Sammie.... dat dier is ook zó schandalig door-en-door verwend :))