Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
lis schreef:Ik denk dat een paard teveel zelfvertrouwen krijgt en daardoor moeilijker in te rijden is. Geef hem het gevoel dat jij het allemaal wel weet en ga er gewoon opzitten. Als die dan zadelmak is, kan je gaan 'tutten en frutten'. Dat lijkt mij de juiste volgorde.
Lovely"]
[quote="astridh schreef:Waarom spreken we niet een keer wat af met bokkers die op RT en aanverwante topics het hoogste woord hebben, kunnen we elkaar zien rijden en nog interessanter, elkaars paarden rijden. Dat zegt veel meer wat mij betreft. Ik heb niet zo vaak het hoogste woord geloof ik maar zoiets lijkt me wel leuk en leerzaam.
Katja"]
[quote="lis schreef:Ik denk dat een paard teveel zelfvertrouwen krijgt en daardoor moeilijker in te rijden is. Geef hem het gevoel dat jij het allemaal wel weet en ga er gewoon opzitten. Als die dan zadelmak is, kan je gaan 'tutten en frutten'. Dat lijkt mij de juiste volgorde.
Citaat:Aella schreef:Pipo en Steef, er zitten meer trutters in het zadel dan er vanaf de grond werken. Blijf consequent in je eigen lijn van beredenering en adviseer dus dat niemand plaats moet nemen in het zadel![]()
Ten eerste ben jij niet degene die mij moet vertellen wat ik wel of niet mag zeggen! Ten tweede zijn we hier aan het discusseren over de verschillende mogelijkheden. En ik vind sowieso dat prutsers geen jonge paarden moeten rijden!! En helemaal geen prutsers die aan de hand het werk gaan doen!! Daarbij is bij de meeste mensen veel meer kennis over het rijden, dan over handwerk.Citaat:Een jonge brutale dominante hengst kan prima aan de hand of van de grond opgevoed worden. Sterker nog, ik zou er niet op gaan zitten als die opvoeding overgeslagen is.
Aella schreef:vind ik nog steeds geen steekhoudend argument om voor een jong of revaliderend patient-paard een slechte zit te promoten boven werk aan de hand. Want daar is dit hele gedoe tenslotte mee begonnen. Pipo..?
Jos schreef:en heeft iemand nog tips voor mij, op mijn serieuze vraag 1 of inmiddels 2 pagina's hiervoor?
een vraag die betrekking had op het topic, nl. Adb.
kom ik vol verwachting binnen , lees ik nog steeds dat gekissebis
Jos schreef:oke ik fiets AdB er weer in.![]()
komt ie![]()
ik ben vorige week naar de clinic van AdB gegaan omdat Roel , mijn kind, een quarter heeft die op de circels in de wat snellere galop achter overkruist.
voor de duidelijkheid: dit is geen fout van ons![]()
het paard is nu 9 jaar, en de 1e eigenaar deed hem op 3jarige leeftijd weg omdat hij dit ook al had, en omdat hij moeite had met de changementen![]()
![]()
de ...... tig eigenaren erna hebben dit ook niet op kunnen lossen.
vorig jaar kwam het paard bij ons. hij had toen 9 maanden stilgestaan in een stalletje en soms er uit om te dekken
roel is hem gaan rijden . het eerste wat ons opviel was ,dat hij ONTZETTEND scheef was.
na een jaar trainen is alles nu goed, behalve dat overkruisen achter.
kreupel loopt hij overigens helemaal niet.
we hebben besloten om naar een kliniek te gaan en hem na te laten kijken.
fotos gemaakt, en in zijn rechtervoor voet had hij haakjes op het straalbeen![]()
wat dat nou precies is ben ik nog niet achter. geen HKO zeiden ze.
verder is hij daar ook behandeld voor nek en rug, speciale ijzers. en gewoon weer rijden.
in maart moeten we weer terug voor controle.
inmiddels ben je toch wel ongerust geworden en ga je zoeken op internet (bokt).
daar kom je dan wat tegen van AdB. en inderdaad veel klopt , eigenlijk alles.
dus zodoende ben ik op die clinic beland, en nu in dt topic![]()
in het jaar dat wij hem hebben hebben we veel gymnastiek oefeningen gedaan met hem.
zijgangen, travers, schouder binnen waarts, contra galop, en dan weer changeren naar de andere contra galop is geen probleem meer.
maar nog steeds dat overkruisenen rechtsom in galop met zijn kont naar binnen.
wij rijden western, maar ik ben van mening dat je dit toch op de dressuuur manier goed kan krijgen.
wie heeft er tips.
oja.......... ik ben een poosje weg , we moeten nog een paar paardjes rijden , want we hadden een gesprongen waterleiding.lekker op zondag.
heb ik straks hoop ik wat te lezen, en morgen uitproberen.
Jos schreef:voor de duidelijkheid: dit is geen fout van ons![]()
het paard is nu 9 jaar, en de 1e eigenaar deed hem op 3jarige leeftijd weg omdat hij dit ook al had, en omdat hij moeite had met de changementen![]()
![]()
de ...... tig eigenaren erna hebben dit ook niet op kunnen lossen.
vorig jaar kwam het paard bij ons. hij had toen 9 maanden stilgestaan in een stalletje en soms er uit om te dekken
roel is hem gaan rijden . het eerste wat ons opviel was ,dat hij ONTZETTEND scheef was.
na een jaar trainen is alles nu goed, behalve dat overkruisen achter.
kreupel loopt hij overigens helemaal niet.
maar nog steeds dat overkruisenen rechtsom in galop met zijn kont naar binnen.
wij rijden western, maar ik ben van mening dat je dit toch op de dressuuur manier goed kan krijgen.
wie heeft er tips.