Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:58

Dirkje25 schreef:
Zo`n onzin heb ik nog nooit gehoord, hoor je het jezelf zeggen of schrijf je dat alleen maar op.
Ieder zo'n z;n eigen gevoelens en mening over de liefde voor zijn/ haar paard/ kind. Je kunt jou gevoelens niet op een andere projecteren.

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:59

never nooit! mijn paard gaat voor alles! Nee ik verkoop mijn vrienden of familie ook niet dus!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:02

nope mijn paarden gaan voor geen miljoen weg hoor. vooral niet de gene waar ik mee begonnen ben dat is echt mijn pony Knipoog

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:04

Ik heb er ook geen problemen mee dat andere het doen, moeten ze vooral zelf weten, hun paard. Maar inderdaad de uitspraken als 'mensen die zeggen het niet te doen, neem ik niet serieus' of dat het ongezond is dat je zoveel voor je paard over hebt, daar kan ik wel kwaad om worden. Mijn paard is mijn maatje en de band die we hebben is in geen enkele geldsom uit te drukken. Althans, voor mij niet. Voor een ander is het vast een ouwe, slome boerenknol met een doorgezakte rug die niet eens 1/200e van dat miljoen waard is, maar voor mij is hij onbetaalbaar.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:07

Dat mag je zelf weten, Gentille, maar er zitten hier ook mensen tussen die vooral geldbelust zijn blijkbaar. Of die bepaalde zaken misschien niet kunnen betalen (studies van kinderen?). Tja, dan denk ik, denk daar van tevoren aan, als je aan kids en paarden begint. Clown
Sommigen hier zien hun paard als luxe, terwijl ik het als levende wezen, als iemand die bij ons gezin hoort, zie.
Dan zal ik wel een enorm watje zijn Clown voor dat soort mensen, maar dat boeit me niet.

Ik hou zielsveel van mijn paard en ik heb een hele bijzondere connectie met hem. Dat ruil je echt niet in voor zomaar een ander paard. Hij is niet voor niets op mijn pad gekomen (details ga ik hier niet uitleggen). Daar kan echt geen grote som geld tegenop. Daarbij heb ik al een heerlijk huis, een autootje en kan ik mijn kind financieel al meer dan genoeg geven in de toekomst. Het belangrijkste vind ik dat we zo een stabiel, liefdevol gezin hebben inclusief ons paard en katten. Wat denk je wat mijn dochter zegt, als er ineens een dier weg is? Ze is niet achterlijk, ze is dol op ze. Mijn vriend en ik ook!

En echt luxe is mijn paard niet. Ik sta niet op een peperdure pensionstalling, mijn paard leeft buiten het hele jaar door.
Echt duur is het niet, vinden wij, alleen als de DA moet komen, ja, dan kost het echt wat. Verder valt het allemaal wel mee, hebben we alle normale kosten prima overwogen. Het hoort erbij.

Maar ja, ik hou persoonlijk niet van mensen met een materialistische inslag. Heb er genoeg ellende van om me heen gezien en sorry hoor, maar er zijn echt belangrijkere zaken dan veel geld. Liefde en gezondheid, daar gaat het om. Zonder dat heb je helemaal niets. Denk daar maar eens over na.

Nirvanalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:13

Nee ook al gaat het soms niet altijd goed met mij en Nirvana
Ik doe nooit een dier weg..

Missamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:46

Nou ik wist het wel Ja .
Je verkoopt je paard voor een miljoen. en koopt hem dan gewoon heele stiekem weer terug Haha! . Klaar!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:20

Missamy schreef:
Nou ik wist het wel Ja .
Je verkoopt je paard voor een miljoen. en koopt hem dan gewoon heele stiekem weer terug Haha! . Klaar!

Áls iemand hem al zou kopen voor 1 miljoen dan word hij vast en zeker niet verkocht, of met winst verkocht.. Dus áls je hem weer zou willen kopen moet je alleen maar meer betalen, lijkt mij. Clown

(over het algemeen) Ik vind het prima dat sommige mensen hun paard wegdoen voor geld, snap ik ook heel goed (1 miljoen is een heleboel geld...) maar zeg dan niet dat mensen die nu zeggen dat ze hem niet weg doen en er écht de kans voor krijgen hem zeker wel wegdoen.. Want dat is echt niet zo.
Er zijn ook mensen die geld niet het belangrijkste op de wereld vinden (behalve gezin.. waar mijn pony's ook bij horen, maargoed). Heb dus ook respect voor die mensen die ze wél houden.

[edit] Typo..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:48

@traan_beauty

er is in dit topic meer respect voor mensen die hun paard houden dan andersom Knipoog

lees maar terug Clown

dat vind ik respectloos Ja

Verona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:49

ja met een grote strik er om heen

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:05

Nee absoluut niet!
Al werd er het 10 voudige voor geboden (lekker realistisch Clown Haha!)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:12

Ik zou mijn paardje nooit wegdoen. Je weet natuurlijk nooit wat er gebeurt (door omstandigheden oid) maar ze staat lekker bij huis en zoals het er nu uitziet kan ze nog heel wat jaartjes lekker blijven! En de band die je met zo'n diet opbouwd is onbeschrijfelijk. Voor nog geen miljoen zou ik mijn paardje wegdoen! Haha!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:12

diet = dier haha Tong uitsteken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:24

Nadya schreef:
Dat mag je zelf weten, Gentille, maar er zitten hier ook mensen tussen die vooral geldbelust zijn blijkbaar. Of die bepaalde zaken misschien niet kunnen betalen (studies van kinderen?). Tja, dan denk ik, denk daar van tevoren aan, als je aan kids en paarden begint. Clown

Ik was anders de enige die het daarover had, en dat ging niet over de studie van mijn dochter (er zei iemand onder mij dat ze haar eigen studiekosten af zou willen betalen, ik zou dat ook gelijk doen trouwens) maar over een fatsoenlijk huis. Ik vind het een beetje een rotte opmerking om te zeggen: 'denk daar van tevoren aan, als je aan kids en paarden begint.' als ik dat zeggen mag. Alsof ik mijn dochter niks te bieden heb Verward Alsof wij op een wankel financieel evenwicht paard/kind zitten Verward
We hebben het over EEN MILJOEN, niet over duizend Euro. Een miljoen, een bedrag dat je in je leven niet bij elkaar zou kunnen sparen.

Daarnaast zoals eerder gezegd: mijn paard is niet iets bijzonders voor mij. Hij is een van de duizenden leuke paarden op de wereld. Als ik hem zou kunnen ruilen tegen een beter paard bijvoorbeeld zou ik het ook doen. Hij is er maar voor de sport en om plezier mee te beleven. Dat kan ik met elk ander leuk paard net zo goed.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:30

Ik vind een miljoen eigenlijk niet eens zo'n gigantisch bedrag Bloos. Hier in de buurt heb je daar geen huis met 3 ha land voor, en stoppen met werken is ook niet mogelijk met 1 miljoen. Tuurlijk, het is veel geld, maar niet (meer) het sprookjesbedrag dat een hoop mensen er hier in zien.

Stephanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:31

Ik zou wel weg doen ja , voor dat geld kan je wel weer een nieuwe van kopen waar je ook van ga houden

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:38

Ik heb geen eigen paard, maar als ik er een had. Nee no way! Vrienden verkoop je niet
Leuk hoor al dat geld, maar ik zou mijn cavia's daar nog niet voor weg doen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:44

promptertje schreef:
Ik vind een miljoen eigenlijk niet eens zo'n gigantisch bedrag Bloos. Hier in de buurt heb je daar geen huis met 3 ha land voor, en stoppen met werken is ook niet mogelijk met 1 miljoen. Tuurlijk, het is veel geld, maar niet (meer) het sprookjesbedrag dat een hoop mensen er hier in zien.

Ik heb net even gekeken wat zoiets hier kost: er staat hier een huis met 4 slaapkamers en 5,5 hectare grond, 21 stallen, een buitenbak en een springwei etc. te koop met een vraagprijs van 620.000 Euro.
Dan nog een soort landhuis met 4 slaapkamers, 5 hectare grond en stallen voor 650000 Euro en een hoeve met 4 slaapkamers en 10 hectare en stallen voor 725000 Euro.

Dan zal ik het voor 4 ton wel redden iets kleiners naar mijn zin te vinden hier Vork

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:47

Hier moet je dan denken aan 1,7 miljoen, met een stuk of 6 boxen. Is dus niet genoeg Haha!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:11

Ik hou heel veel van mijn paard en onze pony en van alle dieren hier. Er is hier ook nog nooit één dier weer weggegaan of verkocht. Maar voor 1 miljoen mogen ze mijn paard meenemen. Het zou me enorm aan mijn hart gaan, maar voor 1 miljoen ben ik er van overtuigd dat ik een ander goed en lief paard kan vinden. Geld maakt misschien niet gelukkig maar kan op zeker deuren voor je openen die anders gesloten zouden blijven. En vanuit dat oogpunt gaat ie dus weg. Die kansen die je krijgt met dat bedrag, daar plukt mijn hele gezin de vruchten van. Materialistisch? Nee, dat vind ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:46

Ik vind het materialistisch klinken als er achteraan komt:
jij doet hem ook weg voor een miljoen
je weet niet wat het waard is en al dat soort verwijten.
Of alleen maar de zin, nog wel met een strikje erom, zonder enig argument.

Op het moment dat iemand zegt ik doe mijn paard weg om mijn gezin meer kansen en mogelijkheden te geven, vind ik dat al heel anders klinken Ja

Zoals ik eerder zei, ik ben blij dat er mensen zijn die hun paarden verkopen, anders had ik er ook geen Lachen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:52

Ik heb geen ervaring met verkopen, hier is nog nooit een dier verkocht dus het zal wel heel pijnlijk zijn hoor. Wel is er op mijn vorige paard twee keer flink geld geboden (maar toen waren het nog guldens) maar ik heb twee keer bedankt Knipoog Dat waren lekkere bedragen, maar niet zodanig dat je je hele leven ervan om kon gooien. Wel kon je er een mooie auto voor kopen bv, maar daar heb ik niets mee, met zo'n soort luxe

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:55

mijn dieren en ik hebben een zeer sterke band daar kan je nog geen 100 miljoen tussen proppen.
een dier is een deel uit mijn leven dat ik niet zomaar los kan laten. klinkt misschien dom maar een miljoen nee hoor sorry. echt niet daar zou je mijn mini shet niet eens voor krijgen.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 23:10

Een vraagje voor degene die zeggen dat ze hun paard houden:
De helft van deze personen beweerd dat mensen die hun paard wegdoen hun paard zien als een extra luxe, een pakje boter, een robot of wat dan ook.. Een paard hoor je niet te verkopen blablablaa..Máár als nooit iemand zijn paard verkoopt, omdat je, je paard dan niet waard bent etcetc.. Kon JIJ ook nooit je paard kopen!
Of dachten de vorige eigenaren ook dat het een pakje boter etc was? Verward

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 23:14

milou123 schreef:
Een vraagje voor degene die zeggen dat ze hun paard houden:
De helft van deze personen beweerd dat mensen die hun paard wegdoen hun paard zien als een extra luxe, een pakje boter, een robot of wat dan ook.. Een paard hoor je niet te verkopen blablablaa..Máár als nooit iemand zijn paard verkoopt, omdat je, je paard dan niet waard bent etcetc.. Kon JIJ ook nooit je paard kopen!
Of dachten de vorige eigenaren ook dat het een pakje boter etc was? Verward

Ik heb al een paar keer gezegd dat als ik mijn paard wil verkopen, omdat het niet klikt, omdat ik het geld niet meer heb of wat dan ook...
Maar dat vind ik heel anders dan dat ik mijn paard zou verkopen omdat ik een paar nullen zie in een bedrag. Lachen